ابراز همدردی امیرعبدالهیان با حادثه دیدگان اروپایی ازسیل 

وزیر امور خارحه کشورمان گفت: باید تضمین جدی و کافی وجود داشته باشد که آمریکایی که به آن اعتمادی وجود ندارد، دوباره از برجام خارج نخواهد شد.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان و «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی گفتگویی تلفنی درباره مذاکرات وین با یکدیگر بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگوی تلفنی تأکید کرد: اگر طرف‌های مقابل آماده بازگشت به تعهدات کامل خود و رفع تحریم‌ها باشند، دستیابی به یک توافق خوب و حتی فوری امکانپذیر است.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: علی‌رغم عهدشکنی آمریکا و سه کشور اروپایی در برجام، ما با حُسن‌نیت و جدیت در مذاکرات وین حضور می‌یابیم و خواهان توافق خوب و قابل راستی‌آزمایی هستیم.

وی افزود: بازگشت به برجام در عمل باید به معنی پایبندی به تمام مفاد و محتوای آن باشد.

وزیر امورخارجه کشورمان با تشکر از تلاش‌های «جوزب بورل» به عنوان هماهنگ‌کننده گفت: روشن است که نتیجه نهایی در شش دور مذاکرات وین به دست نیامده، لذا تمام مواردی که لازم است مورد حل و فصل قرار گیرند از سوی تیم مذاکره‌کننده ایرانی مورد توجه قرار دارد.

امیرعبداللهیان‌ تأکید کرد: باید تضمین جدی و کافی وجود داشته باشد که آمریکایی که به آن اعتمادی وجود ندارد، دوباره از برجام خارج نخواهد شد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به رفتار متناقض آمریکایی‌ها و عدم تطابق حرف و عمل آنها گفت: کاخ سفید همزمان با اعلام آمادگی برای بازگشت به برجام، در هفته‌های اخیر طی دو مرحله اشخاص و شرکت‌های ایرانی را تحریم کرد، لذا باید در عمل، همگان شاهد اراده و اقدام جدی برای لغو کامل تحریم‌ها باشند.

امیرعبداللهیان اظهار کرد: غرب باید با رویکرد جدید و سازنده به وین بیاید.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در این گفتگوی تلفنی با اشاره به تماس‌های خود با تمامی طرف‌ها به عنوان مسئول هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام گفت: در مذاکرات وین بحث‌های فشرده و مفصلی به ویژه بر روی موضوعات معوق و رفع تحریم‌ها باید انجام گیرد و احتمال اینکه همه بتوانند به شکل اصلی برجام بازگردند، وجود دارد.

«جوزپ بورل» با اشاره به تعهدات آمریکا گفت : تنها راه برداشتن تحریم‌ها احیای برجام است که از این طریق هم ایران به حقوق خود می‌رسد و هم جامعه بین‌الملل از ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران اطمینان پیدا می‌کنند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پایان ابراز امیدواری کرد که همه طرف‌ها با رویکرد مثبت و عمل‌گرایانه و با اراده محکم برای گفتگو درباره مسائل توافق نشده و رفع تحریم‌ها وارد مذاکرات وین شوند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • TR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    2 5
    دقيقا مثل اينه كه از جمهوري اسلامي تضمين بخواي
    • عبدالله IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      1 1
      با کیبورد عربی می‌نویسی سایبری امارات
    • IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      0 0
      شایدم مناخیم باشه از دهات دورو بر تل آویو!!!!
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    4 3
    شما توي وين چيكار ميكنيد؟! مگه برجام خسارت محض نبود؟!
    • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      0 1
      دارن با آفتابه میرن خرابکاری های رئیسای شمارو پاک کنن، سؤال بعدی عسلاهاتچی ؟
  • عبدالله IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    2 0
    بله لازمه هر قراردادی تضمین هست . بدون تضمین مثل مشت زدن به هوا هست.
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    1 0
    یک چک صد هزارتومانی بده کافیه ؟
    • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      0 1
      اونو من میدم بده مامانت بزاره رو جهازت شاید بختت باز شد!!!
  • مصطفی IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    1 0
    این مذاکرات هسته ای از وقتی من کودکستان بودم شروع شده الان موهام ریخته و کچل و سفید شد همچنان ادامه دارد
    • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      1 1
      خیلی خوبه که، یعنی کل سیستم یانکی، اروپایی، غربگدا، عسلاهاطچی، منافق، احمق، جاسوس و....... اینا در مجموع نتونستن جلوی پیشرفت هسته ای ایرانو بگیرن!!! هروقت هم به رحمت خدا رفتی وصیت کن یکی بیاد اینجا بنویسه که اونی که از کودکستان منتظر بود ایران تسلیم بشه رفت ولی ایران تسلیم نشد، ممنون!!!!
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    0 0
    وعده نسیه تضمین میخواهد نقد معامله کن وعده دروغ که تضمین لازم ندارددولت قبل را تسلیم نکردند او خود تسلیم شد ودیدید که نکبت از سروکولش بالا رفت
  • . IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    0 0
    ملت ایران زیر بار تحریم خرد شده اما هیچ تضمینی نخواهد بود
    • IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
      0 0
      کدوم تحریم ؟ اونها که چند ساله بالمرررررررره رفع شده که!!!!!
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    0 0
    تضمین امریکا بدرد خودش میخوره فقط اول باید تمام تحرینها را برداره تا راستی ازمایی کنیم
  • کارنشناس IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    0 0
    آمریکا ریشه ش و ذاتش خرابه تضمینش هم به درد نمیخوره
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    1 1
    آمریکا باید تمام تحریم‌ها را با هر بر چسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع کرده است، برای همیشه و به طور یک جا و در عمل لغو کرده و هزینه‌ی خسارت‌هایی را که در این شش سال به دلیل عمل نکردن به تعهداتش وارد کرده، بپردازد و منتظر راستی آزمایی ایران برای انجام این موارد بماند تا ادب شود. هیچ تضمینی به جز اجرای عملی موارد فوق حتی اگر در سطح کنگره و سنا باشد پذیرفته نیست. کل مطالبات منابع ما که به دلیل تحریم مسدود شده یا به هر دلیل دیگر توسط غربی‌ها پرداخت نشده است، در هر کشوری که باشد باید وصول گردد. تا زمانی که راستی آزمایی کامل صورت نگرفته است، نباید هیچ محدودیتی را بپذیریم.
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    0 0
    الو آمریکا تضمینش به درد خودش میخورد باید عمل کنند و آنموقع می شود تضمین
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    0 0
    درخواست ما از دولت و مجلس، مقاومت مقتدرانه در برابر فشار غرب، و مقابله به مثل زیر است: 1- سیاست قطعی اعلام شده از طرف امام خامنه ای در تمام ابعاد ذکر شده که ظرافت های بسیار دقیقی دارد و خط قرمز ماست، کلمه به کلمه و مو به مو به طور شجاعانه اجرا گردد. 2- آمریکا باید تمام تحریم‌ها را با هر بر چسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع کرده است، برای همیشه و به طور یک جا و در عمل لغو کند. 3- آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان باید هزینه‌ ی تمام خسارت‌هایی را که در این شش سال به دلیل عمل نکردن به تعهداتشان در برجام وارد کرده اند، بپردازند. 4- کل مطالبات منابع ما که به دلیل تحریم مسدود شده یا به هر دلیل دیگر توسط غربی‌ها پرداخت نشده است، در هر کشوری که باشد باید وصول گردد. 5- هیچ تضمینی به جز اجرای عملی موارد فوق حتی اگر در سطح کنگره و سنا باشد، هر چند لازم است، اما کافی و پذیرفته نیست. 6- انجام این موارد باید دقیقاً مورد راستی‌آزمایی طولانی مدت قرار گیرد. 7- تا زمانی که راستی آزمایی کامل صورت نگرفته است، نباید هیچ محدودیتی پذیرفته گردد و صنعت هسته‌ای با سرعت تمام در هر سطح و میزان مورد نیاز ممکن توسعه یابد. دوربین‌های نظارتی آژانس بین المللی انرژی اتمی که در واقع آژانس جاسوسی صهیونیست‌ها از تأسیسات هسته‌ای است، جمع آوری گردد و اجازه حضور به این جاسوسان صهیونیست ها در کشور داده نشود، تا مجدداً شاهد ترور دانشمندان هسته‌ای یا خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای نباشیم. 8- شرط‌هایی فراتر از لغو تحریم ها در تقابل با سیاست‌های استکباری ظالمانه غرب از جمله خروج آن ها از منطقه و عدم حمایت آن ها از رژیم صهیونیستی گذاشته شود، همان گونه که آن‌ها بعد از شش سال عمل نکردن به تعهدات خود در لغو تحریم‌ها شروط جدید هم اضافه می‌کنند. 9- مکانیسم ماشه باید از برجام حذف گردد تا آمریکا نتواند با بازگشت صوری به برجام، از این امتیاز یک طرفه به ضرر ما سوء استفاده کند. 10- مذاکرات نباید فرسایشی و بی ثمر باشد، لذا باید برای انجام موارد فوق ضرب الاجل قرار داد و مذاکرات را تا زمان انجام موارد اشاره شده در عمل، هر یک سال یک بار در روز امضای برجام، به حال تعلیق در آورد. 11- همت اصلی تمام مسئولان کشور در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، خنثی سازی و بی اثرسازی تحریم ها، و حذف دلار از چرخه ی اقتصاد کشور باشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس