گرامی مقدم

یک فعال اصلاح‌طلب با تقلا برای اختلاف‌افکنی بین دولت و مجلس اینطور اظهار کرده است که شخصیت برخی در مجلس مثل آقای رئیسی نیست و آنها مدام به دنبال محاکمه دولت قبلی هستند!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

برخی در مجلس شخصیت رئیسی را ندارند!

اگر کشاورزان بی‌آب خراسانی هم تجمع کنند.../ کنایه یک امام جمعه به برادرزاده استاندارش

اسماعیل گرامی‌مقدم، فعال اصلاح‌طلب و سخنگوی حزب اعتماد ملی در بخشی از یک مصاحبه با شماره چهارشنبه گذشته روزنامه آرمان ملی پیرامون دولت سیزدهم ابراز کرده است: آقای رئیسی مثل خیلی از دولت‌ها زمانی که روی کار آمدند و شروع به فعالیت کردند در صد روز اول اقدام به افشاگری علیه دولت قبلی نکرد. یعنی این بعد از دولت اصلاحات به‌ویژه دو دولت قبلی تکرار نشده است. به نظرم شخصیتی که دولت سیزدهم و آقای رئیسی نشان دادند قابل تحسین است.

او همچنین می‌افزاید: در این مدت که از آغاز کار دولت گذشته همه تلاش خودشان را کردند تا دریافتی از مشکلات مردم، موانع بهبود کشور داشته باشند و آنچه را که فکر می‌کنند می‌شود حل کرد، تلاش می‌کنند حل بشود. درست است که اقدام موثری صورت نگرفته و قیمت‌ها افسار گسیخته بالا می‌رود اما آنچه را که از دستش بر می‌آمد در مورد افزایش قیمت خودرو انجام داده و جلوی افزایش قیمت را گرفته است.

گرامی‌مقدم در ادامه تصریح می‌کند: واقعیت این است که شخصیتی که آقای رئیسی به دولت دادند قابل تحسین است که در این مدت کوتاه که از آغاز به کار دولت گذشته اقدام به تخریب دولت قبلی نکرده است و به امورات اجرایی و شرح وظایف رئیس جمهور پرداخته است. در حالی که برخی در مجلس چنین شخصیتی ندارند و مدام به دنبال محاکمه کشیدن دولت قبلی و از این دست حرکات هستند که همین جا بگویم اگر قرار بر محاکمه باشد دولت آقای احمدی‌نژاد زودتر از آن محاکمه بشود، چراکه در آن دوره هم با اتفاقاتی که رخ داد خسارات زیادی به کشور وارد شد.[۱]

*به نظر می‌رسد پس از آنکه غلط بودن ادعای اصلاح‌طلبان مبنی بر یکدست شدن حاکمیت و همسانی مجلس و دولت اثبات شد؛ کسانی از این افراد به وادی آتش‌افکنی و ایجاد اختلاف بین دولت و مجلس رو آورده‌اند.

آن‌هم در سطحی که مثلا بگویند فلانی باشخصیت است و دیگری بی‌شخصیت!

ما قضاوت درباره آنچه که گرامی‌مقدم بعنوان یک فعال اصلاح‌طلب گفته است را بر عهده مخاطبان محترم وامی‌گذاریم.

***

تحمل یا تجمع؛ مسئله اینست

اگر کشاورزان بی‌آب خراسانی هم تجمع کنند...

اگر کشاورزان بی‌آب خراسانی هم تجمع کنند.../ کنایه یک امام جمعه به برادرزاده استاندارش

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت: خشکسالی و نبود بارش موثر، تولید و درآمد خانوارهای روستایی و عشایری را کاهش داده است –به نحوی- که هم اینک ۳ هزار و ۸۰۰ نفر از آنان نتوانستند پوشش بیمه ای خود را تمدید کنند.

محمدرضا غلامزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پرداخت حق بیمه ۸ ماه در یکسال - برای این - گروه هدف توسط دولت انجام می‌شود و بیمه شدگان به نوعی حق بیمه ۴ ماه را پرداخت می کنند اما اگر این قشر نتوانند سهم حق بیمه خود را سالیانه پرداخت کنند از یارانه های دولتی بهره‌مند نخواهد شد.

وی تصریح کرد: خانوارهایی که به علت مشکلات اقتصادی نتوانسته‌اند حق بیمه سالیانه را پرداخت کنند در صورت برقراری سهم دولت را نیز باید پرداخت کنند که این امر برای این قشر ضرر است.

وی بر مشارکت نیکوکاران و مراکز خیریه و همچنین نهادهای حمایتی برای تمدید بیمه شدگانی که توانایی پرداخت حق بیمه را ندارند تاکید کرد و ابراز داشت: اگر خیّران در این امر مهم به موقع وارد شوند و به این افراد کمک مالی داشته باشند به نوعی آینده آنان را تضمین کرده اند چرا که در شرایط برقراری پرداخت حق بیمه گروه هدف از تمامی مزایای بیمه ای برخوردار خواهد شد.[۲]

*دقت شود که روستائیان و کشاورزان خراسان شمالی نیز به بلیّه بی‌آبی مبتلی شده‌اند اما پر واضح آنکه تجمع و اعتراض نمی‌تواند مشکل آنها را حل کند. و بلکه بر حدّت مشکلات نیز می‌افزاید.

به زعم تحلیلگران، همین تحمل و بردباری است که مدیر صندوق بیمه کشاورزان استانی را وا می‌دارد تا بدور از حاشیه‌ها و تحلیل‌های غلطی که همواره در متن و فرامتن تجمعات و اغتشاشات مطرح می‌شوند؛ بعنوان یک مسئول امر به صحنه بیاید، مشکل کشاورزان را دقیقا تشریح کند و راه حل آن در بخش بیمه که چیزی جز کمک مالی –از سوی دولت یا دیگران- نیست را بیان نماید.

نسخه و راهی که کشاورزان بردبار خراسان شمالی در قبال بی‌آبی در پیش گرفته‌اند؛ یگانه مسیری است که مردم در قبال مشکلات خود به آن نیاز دارند. تحمل در کنار حمایت از مسئولان خدوم، دلسوز و بصیری که به مشکلات و راه حل‌های آنها اشراف دارند.

همان راهی که البته مردم در سایر ولایت‌های کم‌آب ایران مثل سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان جنوبی، هرمزگان و... در پیش گرفته‌اند و عقلانی‌تر از آن را برای حل مشکلات خود نمی‌شناسند.

گفتنیست، آیت‌ا... علم‌الهدی، امام جمعه خراسان رضوی نیز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه طی سخنانی تأکید کرده است:‌ وقتی نزولات آسمانی کم است مشکل با تجمع درست نمی شود، در مقابل خدا تجمع فایده ندارد بلکه تجمع باید در نماز باران انجام شود.

او می‌افزاید: اکنون که گرفتار خشکسالی شده ایم باید کشت را تغییر دهیم چنانچه در جنوب خراسان رضوی مردم تغییر کشت دادند و با کشت محصولات کم آب مشکل را در بسیاری مناطق رفع کردند.[۳]

***

کنایه یک امام جمعه به برادرزاده استاندارش

اگر کشاورزان بی‌آب خراسانی هم تجمع کنند.../ کنایه یک امام جمعه به برادرزاده استاندارش

آیت‌ا... سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل طی سخنانی گفت: تمام استان هایی که اخیرا مجوز منطقه آزاد دریافت کردند کار خود را شروع کرده اند اما استان اردبیل به خاطر اختلاف نمایندگان  محروم مانده است.

به گزارش ایرنا، وی افزود: سئوال ما این است که قرار است این اختلاف و محرومیت تا چه زمانی ادامه پیدا کند؟ این هفته  با آقای سعید محمد مدیرعامل محترم مناطق آزاد کشور صحبت کردم و از وی دعوت کردم که خود به استان آمده و فصل الخطاب باشد.

آیت‌ا... عاملی همچنین به ضرورت تامین حقابه استان اردبیل از رود ارس اشاره و بیان کرد: استاندار آذربایجان شرقی رسماً اعلام کرده‌اند که آب ارس را به مرند ، شبستر و دریاچه ارومیه می‌برند و عجیب اینکه نگفته برای شرب بلکه سیراب کردن دشت شبستر و مرند.

وی افزود: در این بین معلوم نیست که حقابه تاریخی دشت مغان چه می‌شود و اینکه ۳ هزار میلیارد تومان که با دستور مقام معظم رهبری در پایاب سد خداآفرین هزینه شده چه می‌شود؟ ذهن ما هم گره پیدا کرده. مدیریت آرمانی مدیریتی است که گره‌های ذهنی ملت را باز کند نه اینکه گره درست کند.[۴]

*به نظر می‌رسد این صحبت‌های امام جمعه بصیر اردبیل پیرامون مدیریت آرمانی و مشکلات مدیریتی استان اردبیل در کنایه به برادرزاده محترمشان آقای سیدحامد عاملی باشد که در دولت آقای رئیسی بعنوان استاندار جدید اردبیل منصوب شده است.

و صد البته این از حرّیت و بصیرت امام جمعه اردبیل است که در بیان مشکلات و مسائل استان؛ هیچ خط قرمزی ندارند و ولو اینکه استاندار اردبیل از نزدیکترین افراد به ایشان است اما در مشکلاتی که سهم دارد؛ بایستی به امام جمعه و مردم عزیز استان اردبیل پاسخگو باشد.

گفتنیست، آیت‌ا... عاملی پیش از این و در جریان تصمیم دولت برای استاندار شدن فردی که دارای نسبت فامیلی با ایشان است، تأکید کرده بودند: به هیچ وجه بنده استاندار جدید اردبیل را به وزیر کشور و یا سایر دولتمردان توصیه نکردم...بنده برای استانداری سیدحامد عاملی حتی یک قدم برنداشته و مواظب بودم تا حرکتی خلاف عرف و مبانی مطرح شده نداشته باشم.

ایشان تأکید کردند:‌ حتی به نمایندگان استان در مورد هیچیک از کاندیداهای استانداری توصیه‌ای نکرده و اجازه ندادم تا سوءظنی در این زمینه به وجود آید بلکه سعی کردم امانتداری صدیق برای مردم بوده و به این امانت خیانت نکنم.[۵]

***

1_ https://www.armanmeli.ir/fa/main/print/326730

2_ www.irna.ir/news/84554620/

3_ www.irna.ir/news/84555689/

4_ www.irna.ir/news/84555516/

5_ https://www.tasnimnews.com/fa/news/1400/07/08/2581736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • كريم IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    14 16
    اي اسماعیل گرامی‌مقدم، فعال افساد طلب بدان كه اعضاي دولت قبلی مجرم هستند و بايد محاكمه بشوند زيرا با اعمال غير اصولي و هتك حرمت حقوقي مردم ايران به احترام آنان خدشه وارد كردند و آبروي آنان را در نزد جهان و جهانيان بردند.
    • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
      5 11
      خوشا به سعادت اردبیلی ها
    • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
      2 4
      - شبهات را بدون پاسخ نگذاريد.
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    8 14
    آقایان اصلاح طلب یک بار و برای همیشه لطف کنند و لیست اتهامات احمدی نژاد را منتشر کنند. تکلیف بزرگترین اتهام وی از نظر اصلاح طلبان که همان مسکن مهر است و نتیجه اش را در سکانداری آخوندی و روحانی دیدیم بگذریم کدام جنایت و خیانت را مرتکب شده است که آقایان اصلاح طلب مثلأ آن را به عنوان حقانیت خود سر دست گرفته اند و هی شانتاژ می کنند. آقایان جانشان بالا بیاید بفرمایند احمدی نژاد برای چه باید محاکمه شود؟ برای خانه دار کردن بیش از دو ملیون خانواده ایرانی؟ با حداقل دو برابر کردن تولید برق، فولاد، سیمان، راههای کشور، محصولات صنعتی، محصولات کشاورزی، صادرات غیر نفتی ؟ قراردادن اولین ماهواره در فضا و یا فرستادن موجود زنده به فضا؟ شکوفایی دانش و صنعت هسته ای؟ البته اینها همه از نظر طیف اصلاحات جنایت و خیانت است. از نظر این طیف منحط خدمت همان است که حسن روحانی کرد یعنی ورشکسته کردن کشور تا انقلاب به زانو در بیاید و تسلیم استکبار شود تا نمایندگان استکبار یعنی همین اصلاحاتچی های بی.... راحت دارایی و هستی و عزت و شرف مردم را به نیش بکشند. بله بگویند که احمدی نژاد برای چه باید محاکمه بشود
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
      8 2
      درد احمدی نژاد تو سر روحانی حداقل جگر داشت. بیفکور رو.............
    • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
      7 10
      احمدی نژاد با ساخت مسکن مهر و پرداخت یارانه و سهام عدالت و غیره به مردم محروم خدمت کرد اما روحانی 8 سال با برجام فرصت سوزی کرد و باعث 10 برابر شدن قیمت مسکن و خودرو و دلار و سکه و فقیر شدن مردم شد و باید محاکمه و مجازات بشود.
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    9 15
    مملکت برای پیشرفت و بسط عدالت علاوه بر مسئولین پاکدست و مدیر و سختکوش به ائمه جمعه شجاع و وارسته و عالمی همچون امام جمعه محترم اردبیل نیاز دارد.
    • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
      5 5
      دقیقا
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    4 5
    واقعا وقاحت اصلاح طلبان تا چه حد است می گوید احمدی نژاد، حداقل زمانی روحانی دولت را تحویل گرفت بحران تحریم اونهم بین المللی فروکش کرد و اجناس بعد از سه برابر شدن متوقف شد، و تنها مدت کوتاه طول کشید، دولت روحانی چهار سال اول روی همان کارهای احمدی نژاد سوار بود، به اسم خصوصی سازی و وام بانکی تمام تولیدی ها را در همان چهار سال اول تعطیل و ورشکسته کردن، بعد سناریوی چهار سال دوم که فروپاشی اقتصاد بود به اسم برجام کلید خورد، تولیدی اندک، و تورم ده برابری در انتظار قیمت دلار بود، همه چیز را نابود کردن و تحویل دادن رفتن، این جریان انتقال آب هم از تصمیمات وزارت نیرو است که تمامی نداره و سبب اختلاف در کشور داره می شه، راه حل اصلی اون مثل عربستان شیرین کردن آب دریا است، ما ساحل طولانی داریم با چند آب شیرین کن اتمی می توانیم آب تمام صنایع را تا اصفهان به آسانی تامین کنیم، بجای سرمایه گذاری روی سد و لوله کشی و تونل کندن های که سبب اختلاف آفرینی شده باید تکنولوژی شیرین سازی آب دریا استفاده بشه.
  • محسن IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    3 10
    باسلام حتما باید اقای احمدی نژادرا محاکمه کنند که چرا این همه مسکن ساختی که 5میلیون خانوار صاحب خانه شدند قبل از سال 84 حتی توان خرید ماشین به غیر ازپیکان مدل پایین کسی نداشت وبعد ازن همه صاحب خودرو بخاطر دادن وام شدن خواهشا شمااصلاح طلباخودتون با کسی مقایسه نکنید گتد زدید گند که الان به این روز رسیدیم اتفاقا باید شماها محاکمه بشیدتابشه درس عبرت
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    3 0
    - شبهات را بدون پاسخ نگذاريد.
  • DE ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    0 0
    مشرق
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    0 0
    خدا حفظت کنه آیت الله
  • IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    0 0
    به فسادزدگان ( اصلاح طلبان) تندرو و غربزده اجازه فتنه گری و اغتشاش و سرگرم کردن دولت و ملت به حاشیه ها ( به جای تلاش برای بازسازی خرابی های سالهای اخیر ) ندهید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس