کد خبر 1312581
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
رزمندگان انصارالله یمن نمایه

سفیر یمن در تهران با بیان اینکه یمن موضوع مذاکره ایران و عربستان نیست، گفت: ما در نزدیکی آزادسازی مأرب هستیم و چند کیلومتر(زیر ۱۰ کیلومتر) فاصله نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی با شهر مأرب است.

به گزارش مشرق، «ابراهیم محمد الدیلمی» سفیر یمن در تهران در مصاحبه اختصاصی با روزنامه ایران به تشریح آخرین وضعیت استان مأرب پرداخت. استانی که از نظر ژئوپلیتیک اهمیت بالایی داشته و تسلط مردم و دولت یمن بر آن می‌تواند سرآغاز فتوحات بیشتر باشد؛ چرا که بیشتر مزدوران و نیروهای نیابتی مورد حمایت امریکا و عربستان در مأرب حضور دارند و شکست آن می‌تواند بر روند مذاکرات نیز تأثیر مثبتی بگذارد. در ادامه بخش‌های مهم این مصاحبه در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد.

در نزدیکی آزادسازی مأرب هستیم

- همه استان‌ها و شهرهای یمن مهم است و فرقی بین استان‌ها وجود ندارد، اما مأرب با توجه به جایگاهی که دارد، از اهمیت خاصی برخوردار است.

- برای آزادسازی مأرب دو سه عملیات طراحی شده که دو عملیات آن تکمیل شد و باعث آزادسازی ۱۰ شهر از استان مأرب شده است و اکنون در عملیات سوم آزادسازی مأرب هستیم و با توجه به طراحی‌های صورت گرفته در حال پیشروی در این شهر هستیم.

- ما در نزدیکی آزادسازی مأرب هستیم و چند کیلومتر (زیر ۱۰ کیلومتر) فاصله نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی با شهر مأرب است.

تأثیر آزادسازی مأرب بر تحولات سیاسی آینده یمن

- با توجه به نقش اصلی امریکا در جنگ یمن، او بخوبی می‌داند که اهمیت مأرب به چه دلیل است. با توجه به موقعیت ژئوپلیتیکی که دارد و اشراف آن به سایر استان‌ها، آزادسازی آن آغازی برای آزادسازی سایر استان‌ها است.

- هر شهر یا استانی که از دست ائتلاف سعودی آزاد شود قطعاً بر روند سیاسی و مذاکراتی تأثیر خواهد گذاشت، حالا با توجه به اهمیت استان مأرب چه از نظر تاریخی، قبیله‌ای، سیاسی، اقتصادی و نظامی  قطعاً آزادسازی آن بر تحولات سیاسی آینده یمن تأثیر زیادی خواهد گذاشت.

حمایت آمریکا از عربستان چیزی جدید و مخفی نیست

- یک اتاق عملیات مشترک برای حفظ استان مأرب و شهرهای اطراف شکل گرفته و حمایت امریکا از عربستان چیزی جدید و مخفی نیست و از آغاز تجاوز عربستان سعودی به یمن شروع شد.

- خود عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان در سفارت عربستان در امریکا اعلام کرد که طراحی این تجاوز چند ماه پیش با همکاری امریکا صورت گرفته است و همکاری امریکا با عربستان از همان دوره اوباما و ترامپ و تا دوره فعلی بایدن بوده است. همه این‌ها در جنگ یمن حضور دارند.

- همچنین نقش سلبی امریکا برای ایجاد یک راهکار سیاسی از طریق فشار به سازمان ملل و نماینده آن را نباید فراموش کرد. این‌ها همه شواهدی از حضور و تجاوز مستقیم امریکا در صحنه نبرد یمن است و نباید آن را فقط در مأرب تحلیل کرد.

صحنه گردان اصلی رژیم صهونیستی است

- قبل از آغاز تجاوز عربستان سعودی به یمن، نتانیاهو نخست وزیر وقت رژیم صهونیستی در آن زمان اعلام کرد باید از نزدیک شدن انصارالله به باب المندب و ساحل غربی استان الحدیده ترسید و این برای اسرائیل خطرناک‌تر از برنامه هسته‌ای ایران است.

- حضور رژیم صهونیستی در جنگ یمن از طریق حضور دریایی در اطراف سواحل کشور اریتره در جنوب یمن و همچنین عملیات جاسوسی و اطلاعاتی و مشارکت آنها در عملیات هوایی کنار عربستان سعودی روشن است و این را هم نخبگان و هم نظامیان و هم مردم یمن می‌دانند با اینکه این تجاوز با نام دولت سعودی است ولی صحنه گردان اصلی رژیم صهونیستی است.

یمن موضوع مذاکره ایران و عربستان نیست

- در همان اوایل مذاکرات ایران و عربستان از طریق مسئولان یمنی از گفت‌وگوهای صورت گرفته در ارتباط با دو کشور و برقراری روابط استقبال کردیم و آن را جهت برقراری مجدد روابط ایران و عربستان سودمند می‌دانیم.

- ما در یمن یک ملاحظه داشتیم و آن هم این که مذاکرات ایران و عربستان در مورد موضوعات دیگر امتداد پیدا نکند چون ما می‌دانستیم رفتن سعودی‌ها پای مذاکره با جمهوری اسلامی فقط برای روابط دو کشور نیست بلکه موضوعات دیگر را هم در بر می‌گیرد.

- ما می‌دانیم که سعودی‌ها خلوص نیت ندارند. جمهوری اسلامی از همان آغاز مذاکرات، ما را در جریان مفاد مذاکرات قرار داد و در هیچ روزی جمهوری اسلامی بر ما شروطی را الزامی نکرده و ما را مجبور به پذیرش امری نکرده است یا به ما فشاری نیاورده و هیچ گاه پیامی از عربستان به ما یا از ما به عربستان نفرستاده است و به عنوان نقش واسطه هیچ گاه عمل نکرده است. خبرهایی که در رسانه‌ها پخش می‌شود به هیچ‌وجه حقیقت ندارد.

- یک عده می‌خواهند ایران برخلاف گذشته نقش دیگری بازی کند و جمهوری اسلامی نقش واسطه را در جنگ یمن داشته باشد و این درحالی است که ایران هیچ گاه واسطه نبوده و نخواهد بود. ایران از همان روز اول در کنار مردم یمن بوده است و اعلام کرد که باید تجاوزمتوقف شود، محاصره پایان یابد و گفت‌وگوهای یمنی بدون مداخله خارجی صورت گیرد.

- در مذاکرات بغداد هم ایرانی‌ها به عربستان گفتند که سخن در مورد یمن در صلاحیت ما نیست بلکه امری مربوط به یمن است و یمنی‌ها هم چیزی به ما نگفتند و شما بروید با خود یمنی‌ها صحبت و گفت‌وگو کنید. این نوع نگاه ایران نسبت به متحدین خود است. در مورد سوریه می‌گوید بروید با دولت سوریه گفت‌وگو کنید در مورد یمن، لبنان و عراق هم همین طور است. نقش ایران در جنگ یمن واسطه نیست با توجه به اینکه همه چیز در جنگ یمن مشخص است.

یمن جزو محور شریف مقاومت است

- ما از همان روز اول و قبل از تجاوز متجاوزان به یمن اعلام کردیم که ما ملت یمن جزو محور شریف مقاومت هستیم، ما جزو محور جهاد و مبارزه با رژیم صهیونیستی هستیم و این ارتباطی با تجاوز سعودی ندارد بلکه این عقیده و باور ماست.

- از همان آغاز مسیر ما که توسط شهید حسین بدرالدین الحوثی اعلام شد که امت اسلامی باید یک نظر حد در مورد رژیم صهیونیستی و یهود داشته باشند و حضور ما در محور مقاومت چیز جدیدی نیست. درست است که ما در حال مبارزه برای آزادسازی کشورمان هستیم اما این تجاوز را امریکایی صهیونیستی می‌دانیم و این جنگ در راستای هدف قرار دادن امت اسلامی چه در فلسطین و چه در یمن است.

آمریکا در حال مردن است

- به‌ نظر ما امریکا در حال مردن است. شعار مرگ بر امریکا یک واقعیت است. محور مقاومت در حال ریشه دواندن است و امریکا و صهیونیست‌ها در حال افول هستند.

- ما شاهد شکست و عقب‌نشینی‌های امریکا در همه جبهه‌ها هستیم و این به لطف خداوند متعال و ضربات محور مقاومت است.

- ما خروج امریکا را تاکتیکی برای انسجام نیروها نمی‌دانیم بلکه آن را شکست و فرار از منطقه می‌دانیم. این خروج تا پایان یافتن غده سرطانی صهیونیست‌ها امتداد پیدا می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    0 0
    در دلمون ظهور امام زمان ع را از خدا بخواهیم
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    0 0
    انشاالله
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    0 0
    ان شا الله به امید پیروزی کامل این مردم مجاهد و مظلوم
  • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    0 0
    باید دوش پرتاب های ضد هوایی را به یمنی ها برسانید به هر قیمتی شده نباید فکر پول این موشک ها و اثر کم انها در جنگ یمن بود
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    0 0
    باید موشک های بالستیک و کروز ضدکشتی و ضدرادار از انواع قابل حمل با پهبادهای بزرگ تا هواپیما را یمنی ها برای حمله احتمالی آمریکا و افزایش هزیه دخالت مستقیم آمریکا و انگلیس در چنته داشته باشند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس