بروز نشانه‌های فقر در خانوارهای انگلیسی با افزایش بهای برق و تورم

اندیشکده اقتصادی انگلیسی هشدار داد: افزایش قبوض برق، تورم بالا و افزایش مالیات ها احتمالا وضعیت فاجعه باری را در هزینه های معاش میلیون ها خانواده انگلیسی به بار خواهد آورد.

به گزارش مشرق، روزنامه اقتصادی «سی تی ای ام» چاپ لندن نوشت: اندیشکده بنیاد رزلوشن (The Resolution Foundation) عنوان کرده که از آوریل (فروردین) آینده خانواده های انگلیسی با افزایش هزینه های انرژی و با اجرایی شدن طرح افزایش ۱.۲۵ درصدی مالیات بر درامد با کاهش درامدی ۱.۲۰۰ پوندی در سال مواجه خواهند شد.

گذشته از این، افزایش تورم که پیش بینی می شود بهار امسال ۰.۶ درصد افزایش یابد به این معنا است که سطح واقعی دستمزدها تغییری نخواهد یافت  و دستمزدهای واقعی  در کریسمس آینده بالاتر از امسال نخواهد کرد.

هشدار اخیر در حالی مطرح شده که نمایندگان حزب محافظه کار پارلمان انگلیس نگران آن هستند که «بحران هزینه های معاش» در سال جدید میلادی حمایت رای دهندگان به دولت را بیش از پیش کاهش دهد زیرا چنین حماتی حتی همین حالا هم به دلیل گزارش ها درباره نقض مقررات کرونایی در مهمانی های داونینگ استریت (دفتر نخست وزیری) پایین آمده است.

بنیاد رزولوشن بیان کرده که اوج فشار اقتصادی بر خانواده های انگلیسی در ماه آوریل بروز خواهد کرد که انتظار می رود قبض های برق حدود ۵۰۰ پوند در سال و هزینه ناتوانی و شکست شرکت های انرژی ۱۰۰ پوند دیگر به صورتحساب های مشتریان اضافه کند.

افزایش قیمت ها به شکل نامتناسبی بر خانواده های کم درامد که بیشتر عایدی خود را صرف انرژی می کنند تاثیر خواهد داشت و انتظار می رود ۱۲ درصد از درامد  فقیرترین اقشار جامعه انگلیس را در مقایسه با رقم ۸.۵ درصدی کنونی تحت تاثیر قرار دهد.

این اندیشکده اقتصادی بیان کرد که دستمزدهای واقعی که در اکتبر امسال راکد بوده است مطمئنا کاهش می یابد و تا سه ماه نهایی سال ۲۰۲۲ افزایشی نخواهد داشت و پرداخت واقعی  دستمزدها فقط ۰.۱ درصد نسبت به ابتدای سال جدید افزایش خواهد داشت.

اروپا به دنبال افزایش شدید بهای گاز و افزایش چشمگیر تقاضا پس از لغو محدودیت‌های بیماری کووید-۱۹ در حالی در ماه‌های اخیر با بحران انرژی مواجه است که به نوشته رسانه‌های اروپایی کابوس بزرگ قیمت انرژی هنوز در راه است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس