تجارت ۵ میلیارد یورویی ایران و اروپا در ۲۰۲۱/ واردات اروپا از ایران ۲۹ درصد رشد کرد

یورو استات از تجارت حدود ۵ میلیارد یورویی ایران و اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۱ خبر داد و آلمان، ایتالیا و هلند را به ترتیب بزرگترین شرکای تجاری ایران در میان اعضای این اتحادیه معرفی کرد.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری کمیسیون اروپا (یورو استات) کل مبادلات تجاری ایران و ۲۷ عضو اتحادیه اروپا در سال گذشته میلادی را ۴.۸۶۳ میلیارد یورو اعلام کرد.

مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اروپا در ماه‌های ژانویه تا دسامبر ۲۰۲۱ با رشد ۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. در ۱۲ ماهه سال ۲۰۲۰ کل مبادلات دو طرف ۴.۴۵۸ میلیارد یورو اعلام شده بود.

بر اساس این گزارش صادرات اتحادیه اروپا به ایران در سال ۲۰۲۱ با رشد ۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و از ۳.۷۴۵ میلیارد یورو در سال ۲۰۲۰ به ۳.۹۴۱ میلیارد یورو در سال ۲۰۲۱ رسیده است.

واردات اتحادیه اروپا از ایران در سال ۲۰۲۱ نیز رشد قابل توجه ۲۹ درصدی داشته و به ۹۲۲ میلیون یورو رسیده است. اتحادیه اروپا در سال قبل از آن ۷۱۳ میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده بود.

در میان کشورهای اروپایی آلمان بزرگترین شریک تجاری ایران در سال ۲۰۲۱ بوده است به طوری که حدود یک سوم تجارت ایران و اتحادیه اروپا با این کشور بوده است. آلمان در سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۱.۴۴۹ میلیارد یورو کالا به ایران صادر و ۲۷۴ میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده است. مجموع تجارت این کشور با ایران ۱.۷۲۳ میلیارد یورو بوده است.

ایتالیا با تجارت ۶۲۸ میلیون یورویی دومین شریک تجاری ایران بوده و ۴۵۰ میلیون یورو کالا به ایران صادر و ۱۷۸ میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده است. هلند با تجارت ۴۸۱ میلیون یورویی در رتبه سوم قرار داشته است. این کشور در سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۴۴۳ میلیون یورو کالا به ایران صادر و ۳۸ میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    0 0
    نسبت به چه تاریخی داری میسنجی ؟
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    1 2
    این زرنگی دور زدن تحریم ها نیست . این لطف بایدن است که تحریم ها را شل کرد . این زرنگی روحانی و ظریف است که ترامپ وحشی در خارج را مدیریت کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس