کد خبر 1343943
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷
اوکراین خواستار حمایت ترکیه در برابر روسیه شد

سفارت اوکراین در ترکیه از آنکارا خواست تا از «کی یف» در برابر حملات نظامی روسیه به این کشور حمایت کند.

به گزارش مشرق، در پیام توئیتری رسمی سفارت اوکراین در آنکارا آمده است: «فدراسیون روسیه جنگ علیه اوکراین را آغاز و شهرهای صلح آمیز این کشور را بمباران کرد. ما از ترکیه و مردم این کشور به عنوان شریک استراتژیک خود می خواهیم که در این زمان سخت از ما حمایت کنند.

وزارت دفاع روسیه پس از حمله امروز ارتش این کشور به اوکراین اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور هیچ حمله موشکی، هوایی یا توپخانه ای به شهرهای اوکراین انجام نمی دهند.

بنا بر اعلام وزارت دفاع روسیه، تسلیحات با دقت بالا زیرساخت های نظامی، تأسیسات دفاع هوایی، فرودگاه های نظامی و هوانوردی ارتش اوکراین را از کار می اندازند.

وزارت دفاع روسیه اطمینان داد که هیچ چیزی جمعیت غیرنظامی اوکراین را تهدید نمی کند.

پوتین بامداد امروز (پنجشنبه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.  

پوتین هشدار داد: مسئولیت هرگونه خون‌ریزی احتمالی بر عهده دولت اوکراین خواهد بود.

وی گفت که مطمئن است نیروهای نظامی روسیه به وظایف خود عمل خواهند کرد.

پوتین بلافاصله پس از اعلام عملیات نظامی در منطقه دونباس، در اظهارات تلویزیونی خواستار «توقف نظامی‌سازی» اوکراین شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    6 6
    شیطان پوتین
    • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
      3 4
      خخخخخ سوختی خخخ ناتوتون جوجه کرده امریکا لرزیده ؟ چی پس ای ناتو تو یه روز روسیه رو میگیره گوگلی ها قطر فهمید ولی هنوز عربستان نفهمید که تو تگرام براتون دستور صادر کنه کله پوکا
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    6 3
    آخه پشه می‌تواند عرض اندام کند؟
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    7 3
    زارررت اون پهباد بیرقدار دقیقا کجاست؟!
  • احسان حدادی MD ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    4 3
    وای مردم از خنده اوکراین داره به ترکیه میگه از ما حمایت کنید. خخخخ بایدن و نگلیس و فرانسه و المان کجان پس خخخخخخ. دیگه ببیند اوکراین چه بدبختیه که به ترکیه میگه تو بای از ما حمایت کن خخخخخخخخخ دنیا این بار بهتر خواهد فهمید که هیج وقت نمیشه رو یامریکای و اون چند تا کشور حساب کرد
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    3 4
    ترکیه حتی از باکو هم حمایت نکرد شکا یک سرباز ترکیه رو ندیدی در قرباغ۲ بجنگه بجاش با النصره باکو رو اشغال کرد_______ دوست واقعی یعنی مادر____ آقای علیف به دامان مادرت ایران بازگرد یا لااقل دست دوستی دراز کن که ایرانی بجز ایرانی کسی دیگری را در این دنیا ندارد
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    2 5
    روابط روسیه و اکراین و ایران و اروپا، روابط آریایی ها باهمدیگر است و به ترکیه و مغولستان ربطی ندارد____ در ضمن ما آذری ها هم فرزندان امپراطوری آریایی ماد هستیم.
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    6 0
    روسیه هرچه می خواهد باشد تا زمانی که یکی از شریان های حیاتی اش در دستان ترکیه هست همواره باید مراقب باشد. تنگه های بسفر و داردانل روسیه را همواره به ترکیه وابسته کرده است.
  • alireza IR ۰۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    1 0
    به نظر من ناتو و امریکا درحال بررسی بهترین گزینه ها برای رویارویی با روسیه هستن و نباید فکر کنیم از روسیه ترس و واهمه دارند.دلیل تعلل اینه ک میخوان واقعا هدف روس‌ها رو از حمله به اکراین رو متوجه بشن بهرحال اگر دخالت نکنن دیگه در دنیا هیچ آبرو و عزتی براشون نمی مونه در مورد روس‌ها هم بگم اینها هیچوقت روابط عادلانه ای با نخواهند داشت چون هرگز یک ایران قدرتمند در همسایگی خودشون پذیرا نیستن اینها بسیار خودکامه و زیاده خواه و توسعه طلب هستن حتی اگه موضوع عضویت اکراین در ناتو هم نبود اینها بازهم بهانه ای برای حمله درست می کردن.درمورد توافق نظامی و تحویل سوخوهای ۳۵هم بگم سالها صبر کنید مثل اس۳۰۰وتکمیل نیروگاه بوشهر که هزینه چندنیروگاه ازماگرفتن تا اونو راه انداختن.اینا مارو برگه بازی بین خود و دنیای غرب می‌دونن و اصلا علاقه ای به حل موضوع اتمی ایران ندارن یادتون نره دکتر ظریف چی گفت.هرکی میخواد نظر بده فقط از رو شکم نباشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس