پوتین: ملی گرایان اوکراین از سپر انسانی استفاده می کنند

رئیس جمهور روسیه می گوید ارتش این کشور در اوکراین با نیروهای نئو نازی و مزدورانی روبرو است که از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در نشست شورای امنیت ملی این کشور، گفت: هرگز این را رد نمی‌کنم که روس‌ها و اوکراینی‌ها، یک ملت هستند.

وی افزود: در حال حاضر، با نیروهای نئو نازی در اوکراین روبرو شده ایم. ملی گراها و مزدوران خارجی که از دیگر مناطق، ازجمله از خاورمیانه به اوکراین آمده اند، از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

گفتگوی تلفنی پوتین و ولیعهد سعودی درباره روابط دوجانبه

ماکرون: باید منتظر بدترین شرایط باشیم

زاخارووا: رویکرد پکن سنجیده است

اوکراین: روسیه بدنبال تصرف بزرگترین نیروگاه هسته‌ای است

رئیس جمهور روسیه ادامه داد: ملی گرایان به جای دور کردن تجهیزات از جمعیت غیرنظامیان، سلاح‌های خود را در مناطق غیرنظامی مستقر می‌کنند و هزاران خارجی به گروگان گرفته شده اند.

ببینید:

فیلم/ آغاز مذاکرات هیات‌های اوکراین و روسیه در بلاروس

وی افزود: ارتش روسیه کریدور بشردوستانه در اوکراین ایجاد کرد و حمل و نقل فراهم کرد تا غیرنظامیان بتوانند مناطق درگیری را ترک کنند، اما ملی گراها اجازه انجام آن را نمی‌دهند.

پوتین تاکید کرد: عملیات ویژه در اوکراین دقیقاً مطابق با برنامه پیش می‌رود.

رئیس جمهور روسیه پیشتر در گفتگو با همتای فرانسوی گفته بود که تا برآورده شدن اهدافش به عملیات در اوکراین ادامه می‌دهد. از جمله این اهداف، غیرنظامی شدن اوکراین و رعایت اصل بی طرفی است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    3 1
    زنده باد مرد بزرگ و قهرمان
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    5 0
    درود به شرف پوتین که برای کشورش هر کاری میکنه و سعی در کاهش تلفات داره باور کنید مثل آمریکا در افغانستان و عراق و یمن میتونست بمب و موشک با تخریب بالا در اوکراین بزنه و دو روزه می رسید کیف این جور دیگه حتی مردم اوکراین هم نمیتونستن مقاومت کنن در کل مردم روسیه پوتین رو قهرمان میدونن
  • IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    2 1
    تو چقدر پررویی شیطان!
  • سورنا IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    2 0
    نئو نازی کیست ؟ واژه ایست جعلی که توسط صهیونیزم کثیف بعد از جنگ جهانی دوم برای از بین بردن مخالفین اندیشه زشت یهود صهیونیزم بکار برده میشود نازیسم هیتلر بر علیه نیروهای کثیف آنگلوساکسون استعمار قیام کرد و ضربات مهلکی بر پیکره استعمار انگلستان و فرانسه وارد نمود هیچ کشور خاور میانه و آفریقایی با هیتلر مشکلی نداشته و ندارد
  • IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    1 2
    درد داره ببینی مردم غیر نظامی اومدن جلوی تانکها نشستن؟! خب نمیخوانت بفهم نفهم!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس