مراسم بزرگداشت آیت الله علوی گرگانی در گرگان برگزار شد

مراسم متمرکز بزرگداشت آیت الله العظمی علوی گرگانی مرجع عالیقدر شیعیان امروز در در مصلی وحدت گرگان برگزار شد.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام  و المسلمین نظری منفرد از مدرسین حوزه علمیه قم عصر امروز در مراسم متمرکز بزرگداشت آیت الله علوی گرگانی اظهارداشت: عمر انسان  سرمایه  است و  پیام دین  استفاده درست از این سرمایه برای توجه به خدا و آموزه‌های معنوی است و توجه به این  پیام دین انسان را  از بسیاری از خطاها باز می‌دارد.

وی با اشاره به توطئه دشمن برای کم کردن رابطه نسل جوان و جامعه با روحانیت گفت: دشمن تلاش می‌کند با پرکردن اوقات فراغت جوانان  رابطه آنها را با روحانیت و دین کم کند و تا حدودی هم موفق شده که علت‌های این موضوع باید بازنگری شود اما  وظیفه روحانیت بر اساس قرآن  دعوت مردم به دین و دلالت و راهنمایی آنان به معنویت و بندگی خداست.

آیت الله نظری منفرد با اشاره به اینکه این عالم ربانی آیت الله علوی گرگانی عمری را به خدمت به اسلام و مسلمین و نیز حمایت از انقلاب اسلامی و پشتیبانی خالصانه از نظام مقدس جمهوری اسلامی گذاراند گفت : ما انسان ها هر یک مولف  کتاب زندگی خود هستیم و  علما کتاب زندگی خود را برای مبنای روشنگری و تعهد به جامعه می‌نگارند.

وی افزود: علما دلسوز جامعه هستند و عهدار دو مسئولیت بزرگ دعوت و دلالت هستند و آیت الله علوی به خوبی بر مسئولیت گران سنگ خود واقف بود ، شخصیت مردمی آیت الله علوی یکی از ابعاد مهم رفتاری ایشان بود که سبب تاثیرگذارتری بیشتر و نفوذ کلام موثر ایشان در جامعه می شد.

این مراسم با حضور آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان و اقشار مختلف مردم برگزار شد و همچنین عصر امروز نیز بعد از نماز مغرب وعشا نیز مراسم یادبود و بزرگداشتی در روستای النگ شهرستان کردکوی زادگاه این عالم ربانی برگزار خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
    0 0
    خداوند متعال ایشان و سایر علمای در گذشته و شهدا و اموات.را مورد رحمت خود قرار دهد انشاا...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس