افزایش ۱۰۰۰ تومانی قیمت مرغ / گرمای هوا مرغ‌ها را لاغر کرد

روزنامه شرق طی یادداشتی در شماره سه‌شنبه گذشته خود خواستار استانداردسازی مشروبات الکلی برای میگساران توسط دولت شد!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم.   هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

سرپرست دادسرای انقلاب مشهد خبر داد:

غیب شدن نیمی از کشتار مرغ گرم در مشهد!

غیب شدن نیمی از کشتار مرغ گرم در مشهد!/ وظیفه دولت در قبال الکلی‌ها چیست؟!

اسماعیل رحمانی، سرپرست دادسرای انقلاب مشهد به خبرگزاری ایرنا گفته است: مدیرانی که در حوزه بازار نقش دارند و ترک فعلشان منجر به ایجاد اخلال در بازار می‌شود، شناسایی و با آنها برخورد می‌شود. هم‌اینک حداقل 2 پرونده ترک فعل مسوولان در دادسرای مشهد در دست بررسی است.

رحمانی در ادامه می‌گوید: طبق بررسی صورت گرفته در روز پنجشنبه هفته گذشته –در مشهد- ۳۰۰ تن کشتار مرغ صورت گرفت، اما فقط ۱۵۰ تن در بازار عرضه شد!

او می‌افزاید: سودجویان بازار مرغ شناسایی شده‌اند و یکی از فروشگاه‌های بزرگ عرضه مرغ نیز به دلیل تخلف مهر و موم شده‌ است.

این مقام قضایی در مشهد تأکید کرده است: در موضوع بازار و توزیع اقلام اساسی نظارت جدی وجود دارد و با هرگونه تخلف، احتکار، کم‌فروشی و هر عاملی که باعث ایجاد اخلال در توزیع کالاهای اساسی شود، برخورد قانونی و پشیمان‌کننده‌ می‌شود.[1]

*اشاره سرپرست دادستانی مشهد به غیب شدن نیمی از کشتار مرغ گرم در مشهد؛ خبری تأسف آمیز در بحث نظارت بر بازار است که می‌طلبد مسئولان ذیربط پیوستار این خبر را نیز به اطلاع عموم مردم برسانند.

پیوستاری که باید توضیح بدهد با عوامل این رخداد چه برخوردی شده و مهمتر اینکه در برخوردهای صورت گرفته چه تدبیری برای جلوگیری از تکرار این حادثه زشت در نظر آمده است؟

پیش از این، معاون اول دولت در اظهاراتی خطاب به سازمان تعزیرات با بیان اینکه باید به مردم این آرامش را بدهیم که ما در بازار حضور داریم و به قیمت‌ها مسلط هستیم؛ بر افزایش جریمه گرانفروشان تأکید کرده بود.[2]

***

تأکید بر استانداردسازی مشروبات الکلی در روزنامه اصلاح‌طلب

وظیفه دولت در قبال الکلی‌ها و مشروبات مسموم چیست؟!

غیب شدن نیمی از کشتار مرغ گرم در مشهد!/ وظیفه دولت در قبال الکلی‌ها چیست؟!

روزنامه شرق در شماره سه‌شنبه گذشته خود طی گزارشی با عنوان "مسمومیت الکلی تا کی؟" که به قلم فردی به نام حسین نوری‌نیا نوشته شده، خواستار ورود دولت به عرصه استانداردسازی مشروبات الکی شده است!

در بخشی از این گزارش با اشاره به برخی اخبار سال‌های اخیر مبنی بر مسمومیت دسته‌جمعی میگساران می‌خوانیم: بسیاری از فوت‌شدگان با الکل جوانان هستند که از دست‌دادن آنها با سیاست جوانی جمعیت منافات دارد. تلاش اصلی این سیاست باید بر حفظ جوانان موجود و سوق‌دادن آنان به تشکیل خانواده باشد. حتی یک جوان نیز برای این سیاست باید ارزشمند باشد و از دست‌دادن هر جوان باید برایش بسیار مهم و غم‌انگیز تلقی شود.

نویسنده این گزارش می‌افزاید: در ماجرای مسمومیت‌های الکلی، نمی‌توان صرفا مصرف‌کنندگان را مقصر دانست. اینکه بگوییم مصرف نکنند و مشکل خودشان است، عین بی‌مسئولیتی و فرار از جایگاه پاسخ‌گویی است. عاملان چنین رویدادهایی را می‌توان اضلاع مثلثی فرض کرد که یک ضلع آن فرد مصرف‌کننده و ضلع دوم فرد تولیدکننده است. در هیچ دوره تاریخی حتی جامعه ایران تهی از مصرف‌کننده و تولیدکننده مشروبات الکلی نبوده است. تجربه این 42 سال نیز نشان داده است که با وجود ممنوعیت مصرف، از میزان مصرف کم نشده است. «گزارش سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد که ایران از نظر سرانه مصرف الکل در میان مصرف‌کنندگان «مداوم» نوشیدنی‌های الکلی، رتبه نهم را در میان ۱۸۹ کشور جهان به خود اختصاص داده است. مطابق گزارش این سازمان هر ایرانی‌ بالای ۱۵ سال که «به‌ طور مرتب الکل می‌نوشد»، در سال ۲۰۱۶ به‌ طور میانگین ۲۸.۴ لیتر الکل خالص مصرف کرده‌ است. این رقم در سال ۲۰۱۰ به میزان ۲۴.۸ لیتر بوده است». ازاین‌رو ضلع سوم و قاعده مصرف نوشیدنی‌های الکلی، جامعه است.

این یادداشت تصریح می‌کند: در میانه سه ضلع این مثلث، دولت قرار دارد. دولت نمی‌تواند وظیفه خود را در حد اعلام ممنوعیت مصرف مشروبات الکلی و مبارزه با تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان آن تقلیل دهد. دولت در قبال مصرف مشروبات الکلی مسئول است و در قبال آن باید سیاست‌ورزی‌ای را در پیش گیرد که کمترین صدمه را به جامعه و افراد وارد کند.

در بخش پایانی یادداشت مذکور نیز آمده است: به نظر می‌رسد بعد از سال‌ها تجربه و صرف هزینه‌های بسیار در این زمینه، نیازمند تأملی دیگر در این زمینه و اخذ سیاست‌های نوینی هستیم تا جامعه با چنین فجایعی مواجه نشود.[3]

*منطق ماجرا در بحث برخورد حاکمیتی با "مقولات و افعال حرام" اینطور می‌گوید که حاکمیت و به لفظ دیگر دولت؛‌ هیچ وظیفه‌ای در قبال استانداردسازی مقولات حرام برای مذنبین جامعه ندارد.

یعنی این کار برای دولت اولا حرمت شرعی دارد و پذیرفته نیست. ثانیا دولت اگر وقت و پولی در اختیار دارد بایستی آنرا صرف مقولات حلال و مشروع کند نه اینکه حرام را به جای حلال بنشاند.

منطق ماجرا همچنین این حکم عقلانی را هم دارد که دولت البته بایستی در صورت آسیب دیدن مذنبین از افعال یا خوردنی‌های حرام و در حالتی که آنها تبدیل به مریض یا آسیب‌دیده می‌شوند؛ خدمات درمانی یا قضایی یا غیره‌ای که به سایر آسیب‌دیدگان و بیماران می‌دهد را به آنها نیز بدهد و به عبارت سلیس‌تر حقوق شهروندی اینان در جامعه اسلامی محفوظ است.

اما اینکه دولت بخواهد در بحث افعال و خوردنی‌های حرام نیز سرپرستی مذنبین را بر عهده بگیرد؛ این کار نه وجه عرفی دارد، نه وجه عقلانی و نه وجه دینی.

توضیح گسترده‌تر اینکه بدیهیست که اگر دولتی به این سرپرستی مثلا در قبال "استانداردسازی مشروبات الکی" فراخوانده شود طبعا در صبح فردا جماعت همجنس‌باز و رباخوار و قاتل و زناکار و قاچاقچی نیز همداستان میگساران خواهند شد و شاهد مطالبه استانداردسازی از دولت در این مقولات نیز خواهیم بود.

مقوله‌ای که نشان می‌دهد عمل غیر عقلانی نتیجه غیر عقلانی دارد پس پذیرفته نیست.

می‌ماند بحث تلف شدن کسانی از مردم بواسطه فعل حرام که این مسئله هم به دولت مربوط نیست زیرا شئون شخصی زندگانی افراد در حیطه مسائل عقلانی و نفسانی یک شأن فردیست و حاکمیت اگرچه وظیفه بصیرت‌افزایی در این وادی را دارد اما وظیفه اِعمال حاکمیت در انتخاب‌های عقلانی یا نفسانی در فضاهای شخصی و چاردیواری افراد را ندارد.

لذاست که باید به تعداد معدود میگساران این نکته را گوشزد کرد که بعید به نظر می‌رسد در بحث استانداردسازی مشروبات الکی دستی به کمک آنها بیاید و مادام که در ایران و میان اکثریتی مسلمان و نژاده و پاک‌زیست زندگی می‌کنند؛ به جز درمان عمدتا بی‌نتیجه(!) که مرحله آخر مصرف مشروبات الکلی فِیک و جعلیست؛ هیچ خدمت دیگری دریافت نخواهند کرد و همواره در خطرند...

پس تنها راه پیش رو برای این افراد نخوردن مشروبات الکل است.

***

1_ irna.ir/xjJrq4

2_ mshrgh.ir/1375823

3_ https://www.sharghdaily.com/fa/tiny/news-846396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 59
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    14 23
    آقا من میخوام یه ماده ای بخورم خیلی از مزه و بوش خوشم میاد، به این دولت کم کار بگین یه فکری بکنه که من بتونم با اطمینان بخورم، ممنون!!!!!
    • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
      20 4
      ما کم کاری در این زمینه رو به مستی عده ای و سلب آسایش بقیه ترجیح میدیم و صرف درآمد مملکت به جای تولید و اشتغال برای تولید زهرماری رو نمی خوایم
    • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
      11 10
      اولا دولت کم کار نیست، ثانیا بخور با خیال راحت بخور
    • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
      3 7
      منطقی شخصیتی مردمی و قابل اعتماد است خدا کند با این اقدامات قیمت ماشین پایین بیاید چون ۶میلیون‌ خودرو فرسوده فعلی و با نیازهای جدید جمعا ۱۰میلیون‌ خودرو تا ۴سال آینده نیاز است
    • سید IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
      10 0
      توبیخ نظام به سبب منع مشروبات الکلی که به زعم جماعت تهوع آور اصلاح طلب زمینه مشوبات تقلبی را سبب شده است، مانند آن است که بگوییم چون همه ساله عده ای سارق در سرقتهای شان دچار آسیب می شوند، قانونی وضع کنیم تا ورود و خروج دزدان به اماکن آسان باشد تا این جماعت زحمت کش در اثر سرقت مصدوم و مقتول نشوند! واقعاً که این نوع تفکر حاصل تهوع آورترین اندیشه می تواند باشد!
    • قریشی IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
      6 0
      بخور تا جونت دربیاد
    • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
      4 0
      8:40 گویی سخن از زبان شرق می گویی. بدبختا دربه در دنبال زهرماری هستن
    • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
      4 5
      من با شرق کاری ندارم که مشخصه جنسشون گرون شده و جنس روسیه رو هم دیگه نمی خرن چون تعصب اوکراین رو می کشن ولی چرا قوه قضائیه با این اراذل فرهنگی کاری نداره؟
    • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
      4 2
      برو بدبخت.
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    29 0
    اعدام جلوی همان مرغداری‌ها یا کشتارگاه ها چاره کار است و الا تعزیرات بخاری ندارد نزد آنها
    • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
      11 1
      احسنت ، دقيقأ همینطوره!!
    • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
      9 0
      در شرایط جنگ اقتصادی دادگاه صحرایی برای خائنین لازم است باید به محض اثبات غیب شدن 150 تن مرغ عامل اصلی اعدام شود و تا 5 سال کل کشور از این موارد مصون بماند و گرنه مردم یقین به سیستماتیک بودن فساد پیدا میکنند و زبان بنده انقلابی هم در دفاع و جهاد تبیین بسته میماند مشرق سریع و انقلابی خط اول را منتشر کن بقیه را سانسور
    • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
      6 0
      گزارش سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد که ایران از نظر سرانه مصرف الکل در میان مصرف‌کنندگان «مداوم» نوشیدنی‌های الکلی، رتبه نهم را در میان ۱۸۹ کشور جهان به خود اختصاص داده است./// اون سازمان شکر قهوه ای خورد با هفت پشت صهیونیستش. این پدرسوخته بازی ها (آمارسازی های قلاابی) خیلی وقته کهنه شده.
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    27 6
    خواهشابه این چندسوال بنده پاسخ بدید: چطورفروشگاه های لباس شده پرازانواع مدبه سبک فرنگ اماشماشمامی خوایدتیپ خانم هامحجبه باشه؟ چطوره که چادرحجاب برتره اماچادرروازژاپن واردمی کنیم!؟ چطوربرای سیلی خوردن سربازوکتک خوردن خبرنگار(احسان بداغی توسط نماینده اصولگرا)قانون مهم نیست امااینجاقانون مهمه؟
    • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
      9 4
      احسنت ، حرف حساب!
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    7 2
    یه عده مردم تبلیغ نخریدن میکنن که قیمت بیاد پایین، قیمت اومدم پایین، اما فکر این رو نمیکنن که اگر مرغ ها فاسد شدن، مرغدارها ضرر میکنن، بعد کمتر جوجه میریزن، قیمت از همون 60 تومن هم بالاتر میره
    • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
      12 7
      تو نگران فاسد شدن نباش دولت ومرغذاریها کلان خودی که ازخودشون هست-منجمدش میکنند تا مجبور شوند قیمت متجمد بفروشند(دزد وبز هردو یکی هست
    • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
      8 4
      9:27 دوباره تو مملکت یه تغییری ایجاد شد و تحلیل های شوفری " کار خودشونه" امثال تو شروع شد! کی تموم میشید؟
    • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
      6 6
      داداش من نگران فاسد شدن نیستم، من میگم باید اعتدال داشت نه از این ور بوم بیفتیم نه از اون ور بوم، نه مثل اون روزای اول بریزی تو بازار هیچی تو بازار گیر نیاد، نه مثل الان که هیچکس نخره، بیش از حد تو بازار باشه، اگر فاسد بشن باز مردم ضرر میکنن، چون قیمت میره بالای 60 و اون موقع ضرر بیشتر، در ضمن بنده فرهنگی هستم با حقوق ماهی 5200، نگران خودمم هستم که با این تفکر اشتباه قیمت می ره بالا شصت
    • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
      3 0
      باز خدا را شکر کن اگر راست بگی
    • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
      4 1
      دوست عزیز پروسه تولید مرغ دوماهه . مرغهای فعلی عرضه شده به بازار جوجه ریزی دو ماه پیش هستن با قیمتهای قبلی دان و خوراک اما یکشبه نرخ دوبرابر اعلام شد . اونام رقص کنان مرغهاشون رو ریختن بازار که دیدن بازار کشش نداره و فروش با قیمت جدید شده یک دهم قبل . طرف الآن 30 هزار کیلویی هم بده باز سوده چون اینا تولید قبلن
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    5 4
    تو مشهد که نه مرغه نه روغن کلا نظارتی نیست همه نظارت ها مال تهرانه
    • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
      3 3
      مردم کم درآمد خیلی بغض کردند و می‌توانند تمرکز کنند ، این یارانه نسبت به گرانی تقریبا همه اقلام خوراکی منصفانست آیا؟
    • محمد IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      0 0
      همین امروز ودیروز در مشهد مرغ حدود 40 هزار تومن وتا دلت بخواد فراوون.
  • US ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    9 0
    الان که دیگه مرغ یارانه ای نیست چرا می‌خوام کم فروشی کنند. این مار اخلال در نظم اقتصادی کلان محسوب میشه و جرمی همانند محاربه با نظام جمهوری اسلامی هست
    • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
      6 0
      به خاطر اینکه بازار رو به نفع خودشون تنظیم کنن و مرغ رو دوباره برگردونن به قیمت بالا 60 تومن. مثل کاری که خودرو سازها دارن انجام بدن.
    • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
      4 1
      بعد از آزادشدن قیمت مرغ و آرد و روغن , احتکار این اقلام فقط و فقط با هدف ایجاد اخلال در معیشت مردم و نظام اقتصادی مملکت جهت بحران سازی و به راه انداختن آشوب و فتنه خیابانی انجام میگیرد و جرم محتکران بی شرف و بی غیرت کمتر از اون داعشی وحشی و ضد انقلابی مزدوری که در مکانهای عمومی بمب منفجر میکنه و مردم را لت و پار میکنه نیست و باید اعدام بشه.
  • علی ولی خداست .عبا دالله IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    2 3
    در مدیریت جهادی این دولت هر امری بگی ممکن است
    • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
      1 0
      دولت قبلت زیرساخت خراب کرد
  • علی IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    5 1
    این طور که پیش میره چندی دیگر شاهد فروش علنی مشروبات زهر ماری و مراکز فساد خواهیم بود
  • حسین IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    7 1
    این روزنامه شرق از اون عوضی هاست، فقط سرش تو مشروب و و ... میچرخه. خیلی دغدغه فرهنگی داره ، خخخخ
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    4 0
    الان که قیمتش ازاد شده که. دیگه چرا عرضه نمیشه؟ میخوان چیکارش کنن؟
    • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
      1 0
      میخوان فتنه و آشوب درست کنن بی وجودها.
  • كريم IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    11 0
    اي افساد طلبها، شما استاندارد سازي مشروبات الكلي را براي اطمينان از مصرف آن براي خودتان مي خواهيد. تا كنون هم دار و دسته شماها مشروبات غير استاندارد مصرف كرده و مرده اند. دل شما براي خودتان مي سوزد اي آدمهاي نامسلمان و بي دين.
    • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
      0 3
      به تو چه
  • علی IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    2 1
    علی برکت الله
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    5 1
    مرغ که نمیشه احتکارش کنی دو روزه فاسد شده بو میکنه .
  • NL ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    4 0
    چرا این بیشرفها اینقدر راحت لجن ذهنشون رو پخش میکنند؟ دادستان و مراکز نظارتی چرا دهن کثیفشون رو نمیبندن؟ حمایت از فعل حرام امروز مشروب فردا شهر نو و فاحشه خونه
  • DE ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    15 0
    از تیتر شما من اینطوری فهمیدم که سودجویان در مشهد به مرغ ها الکل میدن .
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    2 15
    در مورد الکل با اینکه حرام هست و نباید مشروب فروشی باز باشه و سرو بشه درست میگه حکومت اسلامی در برابر جان شهروندان مسئول هست
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    16 2
    طی روزهای اخیر و بعد از آغاز طرح آزادسازی قیمت‌ها، رسانه ملی و سایر رسانه‌های همسو با دولت در اقدامی مشترک و جهت‌دار روزانه اخباری را مبنی بر گرانی اقلام اساسی در کشورهای همسایه، بالا رفتن تورم در کشورهای اروپایی، گرانی آرد و نان در سراسر جهان و... منتشر می‌کنند تا بلکه از این طریق آثار و تبعات افزایش قیمت‌ها برای مردم قابل پذیرش شود. هدف این رسانه‌ها این است که راه را برای اجرای طرح آزادسازی قیمت‌ها هموار کنند ولی کارنامه آنها نشان می‌دهد نه‌تنها چنین همراهی‌هائی را با دولت‌های قبل نداشتند بلکه در برابر آنها سنگ‌اندازی هم می‌کردند.
  • مجید IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    1 5
    اصطلاح « تلف شدن » برای حیوانات بکار میره . نویسنده محترم بهتر بود در هنگام بروز دادن خشم و نفرتی که راجب به اینگونه افراد داره از اصطلاح بهتری استفاده می کرد
  • ماحسون(کورد ایلام) IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    0 12
    دوستان اگه آزادی بیان رو واقعا قبول دارید من چطور بگم، حقیقتا من از زندگی مشکلاتی هست یا چطوری بگم بیماری اعصاب که با مصرف این ماده آدم آرام میشه،من مشکلی در آزاد شدنش یا حداقل به اندازه 3 بار در هفته سهمیه بدن مشکلی نیست و طوری کسی که خبر نداشته باشه که چه کسی مصرف میکنه، ما که مصرف میکنیم ولی مشکل اینجاست خیلی گران شده و کسی نمیدانه چطوری درست شده خالص هستش،یا قرص هم برا گیرائیش ریختن داخلش مثل ترا
  • سعید IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    12 0
    شما اسم خود را گذاشتید مسلمان؟!!! بعددستورتهیه شراب میدهید؟ طبق ماده 702 قانو ن تعزیرات چون تجاهربه تبلیغ ساخت شراب کرده اید به مجازات شش ماه تایکسال زندان محکوم هستید رسانه مشرق نیوز اگر ازسوی دادگاه بخاطر پیشنهادتولیدشراب توسط شما بسته شودمقصرقطعا شماهستید که ترویج شراب کرده اید
  • سعید IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    3 0
    شما اسم خود را گذاشتید مسلمان؟!!! بعددستورتهیه شراب میدهید؟ طبق ماده 702 قانو ن تعزیرات چون تجاهربه تبلیغ ساخت شراب کرده اید به مجازات شش ماه تایکسال زندان محکوم هستید رسانه مشرق نیوز اگر ازسوی دادگاه بخاطر پیشنهادتولیدشراب توسط شما بسته شودمقصرقطعا شماهستید که ترویج شراب کرده اید
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    4 0
    دولت باید اول با مسمومیت مطبوعاتی که توسط امثال شرق و اعتماد هر روز به روح و روان مردم تزریق می شه رو رفع کنه
  • سعید IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    13 0
    شما اسم خود را گذاشتید مسلمان؟!!! بعدبه اسم روزنامه شرق خودتان دستورتهیه شراب میدهید؟ طبق ماده 702 قانو ن تعزیرات چون تجاهربه تبلیغ ساخت شراب کرده اید به مجازات شش ماه تایکسال زندان محکوم هستید رسانه مشرق نیوز اگر ازسوی دادگاه بخاطر پیشنهادتولیدشراب توسط شما بسته شودمقصرقطعا شماهستید که ترویج شراب کرده اید
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    1 0
    دولت این رسانه هایی که زبان بیگانه هستند رو استاندارد کنه از شر این نویسنده های حرام دوست راحت بشیم
  • DE ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    1 0
    همه دست اندرکاران ایجاد کمبود مصنوعی دستگیر و لازمه اشد مجازات بشن. زیرا این مرغ ها 150 تن گوشت مرغ با نهادهای دامی و ارز بیت المال تولید شده و غذا دزدهای مردم باید مجازات سخت بشن.
  • علی افصحی IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    0 0
    چرا مشرق در موضع گیری علیه این مطلب حرام در تعیین وظیفه به حاکمیت در استاندارد سازی الکل روزنامهٔ اجاره ای شرق،! این قدر مماشات کرده! اولاً دروغ بزرگ و نزدیک به افتراء نوشتهٔ شرق که بیش از بیست و هشت درصد ایرانی ها مشروبات الکلی مصرف می کند و این استفادهٔ مشروبات از سن پانزده سالگی در ایران است و... این ها آمار سازی و به گونه‌ای زمینه ای برای خطای در محاسبات حاکمیتی است. اصلاح طلبان فاسد رسمشان در برخورد با گناه همینه اول آمارسازی بعد عادی سازی بدون توجه به احکام شریعت.
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    5 0
    یک سوال: اون سازمان جهانی، بدون اینکه کشور خودمون آمار داده باشه، چطور مقدار رو تخمین میزنه؟ آیا مسوولان خودمون آمار میدن؟ از کجا این اطلاعات رو میرن؟
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    2 0
    مطابق گزارش این سازمان هر ایرانی‌ بالای ۱۵ سال که «به‌ طور مرتب الکل می‌نوشد»، در سال ۲۰۱۶ به‌ طور میانگین ۲۸.۴ لیتر الکل خالص مصرف کرده‌ است./// اون 0.4 لیترش منو کشته! عجب دقتی! جناب آقای نوری نیا. یقینا شما آدم شریفی هستید و دروغگو نیستید. ولی از این سازمان بی ... فقط یک سوال بپرسید : "این اعداد را چجوری حساب کردید و از کجا آوردید؟". اقای نوری نیا یقینا شما آدم بسیار باشرفی هستید ولی به این سازمان بگویید اگر اطلاعات قانع کننده ای ارائه ندهد یعنی این اعداد ساختگی را از کجا بیرون آورده. عباس عبدی هم قبل از شما همین پیشنهاد را مطرح کرده بود.آقای نوری نیا قطعا شما آدم بسیار شریفی هستید و نه شما و نه آقای عبدی "...." نیستین و دغدغه استاندارد بودن .... خودتون رو ندارید. همه اصلاح طلبان بسیار بسیار شریف و بسیار بسیار پابند به دین هستند. ما از اصلاح طلبان مقاله ای یا نوشته ای ندیدیم مگر آنکه از آن بوی دیانت استشمام می شد.(در این چند خط از صفات و افعال معکوس یا استفاده نشده یا کم شده!! فقط انقذه_اشاره به بند انگشت)
  • تام IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    0 0
    عقلانی باید تصمیم گرفت برای جامعه
  • سید IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    0 0
    چطور است دولت در زمینه های دزدی استاندار ، اسلحه استاندار، اختلاص استاندارد ، رانت خواری استاندارد، .... استاندارد و ضد انقلاب و اپوزیسیون استاندارد نیز طرح برنامه بدهد تا این راحت طلبان خوش گذران با ارامش به رتق و فتق امورخود برسند
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    4 0
    غربگراها دو دروغ را در مورد الکل در جامعه ترویج میدن. دروغ اول این هست که مصرف کم الکل ضرری برای سلامتی ندارد. دروغ دوم این هست که ممنوعیت الکل توسط دولت تاثیری در کاهش مصرف آن ندارد و فقط دولت را از سود مالیات آن محروم می کند
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    2 0
    اولا آب بر سرت مدیر مسئول روزنامه شرق دوم اینکه به درک که عده ای بر اثر مشروبات الکلی به درک واصل شدند سوم مدیر مسئول روزنامه شرق اگر خودش می خواهد ... چرا باید به این کثافت کاری ها بپردازد و به آن هم وجهه استاندارد سازی بدهد هر کسی دنبال مرگ است برود روزنامه شرق آنجا احتمالا بشکه ای دارند شاید هم تولید کرده اند و جرات فروش آنرا ندارند دارند زمینه را برای فروش آن فراهم می کنند
  • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    2 0
    حقوق شهروندی مشروب خواران در ترک اعتیاد است نه در دسترسی به اتاتول استاندارد!
  • FR ۰۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    0 0
    شما هنوز دنبال متهم کردن اصلاح طلبید؟
  • IN ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    0 0
    برا ی پیدا کردن مرغ ها - خونه مسئولین مشهد را بگردید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس