گزارش سازمان ملل؛ بیش از 14 میلیون نفر در ترکیه سوء تغذیه دارند

تازه‌ترین گزارش برنامه جهانی غذای سازمان ملل از سوء تغذیه میلیون‌ها شهروند ترکیه‌ای حکایت دارد.

به گزارش مشرق، یک رسانه ‌ترکیه‌ای روز سه شنبه با استناد به گزارش سازمان ملل متحد، به سوء تغذیه میلیون‌ها شهروند ترکیه‌ای اشاره کرد.

 به نوشته گذشته «دووار» بر اساس گزارش برنامه جهانی غذای سازمان ملل، حدود ۱۴.۸ میلیون نفر از ۸۲.۳ میلیون نفر شهروند ترکیه تا ششم ژوئن (دوشنبه ۱۶ خرداد) دچار سوء تغذیه هستند. در مقایسه با سه ماه قبل، ۴۱۰ هزار نفر بیشتر در ترکیه دچار سوء تغذیه هستند، در حالی که نسبت به ماه گذشته ۶۰ هزار نفر بیشتر نمی‌توانند غذای کافی مصرف کنند.

داده‌ها نشان می دهد که هفده درصد کودکان در ترکیه از «سوء تغذیه حاد» و شش درصد دیگر از «سوء تغذیه مزمن» رنج می برند.

چندی قبل، پلیس ضدشورش ترکیه ده‌ها معترض را که برای شرکت در تظاهرات اول ماه مه علیه مشکلات اقتصادی ناشی از تورم شدید تلاش می‌کردند خود را به میدان تقسیم استانبول برسانند، بازداشت کرد.

طبق گزارش‌ها، پلیس استانبول همچنین ۳۰ نفر را در مرکز بشیکتاش و ۲۲ نفر دیگر را در منطقه شیشلی بازداشت کرد.  

بیش از ۱۴ میلیون نفر در ترکیه سوء تغذیه دارند

نظرسنجی اخیر خبرگزاری «رویترز» نیز نشان داد که انتظار می‌رود نرخ تورم سالانه ترکیه در ماه آوریل که به ۶۸ درصد در پی درگیری در اوکراین و افزایش قیمت کالاها رسیده، تا پایان سال فقط اندکی کاهش یابد. تورم فزاینده و مشکلات اقتصادی ناشی از آن در بیانیه‌های اول ماه مه چند گروه ذکر شده است.

«ارگون آتالای» رئیس کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری ترکیه در اعتراضات امروز خواستار تعدیل حداقل دستمزدها به صورت ماهانه در واکنش به افزایش قیمت‌ها شد و گفت: «موضوع اصلی ما امسال باید هزینه زندگی باشد. تورم ابتدای هر ماه اعلام می‌شود، نرخ تورم باید هر ماه به دستمزد اضافه شود».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نیما IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    2 13
    راه حل مشکلات اقتصادی ترکیه بوسیدن دست اقای خامنه ای توسط اردوغان است
    • DE ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      0 1
      نیما IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷ راه حل مشکلات اقتصادی ترکیه بوسیدن دست اقای خامنه ای توسط اردوغان است/ نیما تو یا یک ساواکی هستی یا نفهم و بیشعور و منافق که اینطور بین مردم اختلاف می اندازی .اولا حضرت آقا هیچ نیازی به این دست بوسی ندارند .ثانیا عردوپا با اون حزب به اصطلاح اسلامی اش فقط لیاقت دست بوسی صهیونیستها را دارد. کشوری که هزاران فاحشه خانه و صنعت سکس توریسم دارد و میلیونها مترمکعب عرق . مشروب هم تولید میکنند هم میفروشند و صادر میکنند.... بهتر است به وضع فرهنگی مردمش برسد تا از این وضع نجات پیدا کنند . تحریمهایی که 43 سال است علیه ایران وضع شده یکماهه دولت عردوغان و حزبش را فتیله پیچ میکرد
  • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    10 1
    آمار ایران هم بده .
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    8 1
    هرچقدر هم وضعشان بد باشد از ایران بهتر است ایران کم کم دچار انقلاب میشود
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    2 11
    ترکیه دیگه چه مرگشه؟ اینها که تحریم نیستن، نوکر آمریکا و اسراییل هم که هستند، شرف و غیرتشون رو هم که زیر پا گذاشتن، زنهاشون هم که حجاب ندارن.
    • کلیم IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      5 0
      تنها نوکر بدون مزد امریکا و اسرائیل در منطقه ایران هستش و بس... عملکرد ایران، از بهترین دوست برای امریکا و اسرائیل بهتر هستش .... بدون ایران، امریکا و اسرائیل توان عرض اندام در منطقه و فروش تسلیحات و حضور در خلیج همیشه فارس و همچنین اتحاد مسلمانان با اسرائیل رو به سختی و با هزینه بسیار زیاد بدست خواهتد اورد بلطف ما این هزینه صرفا به تشکیل چند گروه ترویستی ختم میشه
    • به کلیم IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      0 1
      یعنی میگی بریم چاه نفت سوریه ،اثار باستانی و سرقت خانه های سوریه انجام دهیم تا مثال رایگان نباشه ،مانتد ترکیه ،اما همان ترکیه با ایجاد گسترش و حمایت از داعش و قاچاق نفت آثارباستانی و غارت سوریه کار بهتر صورت داده ؟؟؟! مگه دست نشانده های آمریکا در کشورهای خلیج فارس و باکو و ترکیه که استقلال ندارد مشکل ایران بعد انقلاب بوده ؟؟؟؟
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    3 12
    ۳۷درصد مردم ترکیه در سال توان خوردن حتی یک وعده گوشت قرمز یا سفید را ندارند. (منبع: مرکز آمار اروپا)
    • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
      9 1
      وضعیت مردم ایران انقدر خرابتر است که 60 درصد مردم در سال که هیچ به عمرشان دیگر بتوانند برنج ایرانی بخورند
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    7 0
    سعی میکنید کشورهای رقیب را تخریب کنید
  • مجید IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    4 1
    اینجا ۹۰ درصد سو تغذیه دارند
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    0 0
    داداش ایران چند درصده
  • RO ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    0 1
    آیا از سلجوق شاه ترک تر داریم؟ شما مجای تاریخ شنیدی سلجوق شاه زوده کشید؟؟ یا آلب ارسلان وس از فتح آناتولی زوده کشید. کدام سلطان‌عثمانی نماد پرچم یا نماد شاهی اش را گرگ گذاشت؟ توی بیسوادِ دوزبانه‌ی ترک_فارس ترک تر هستی یا آلب ارسلان شاه کبیر ترک تر است که برای گسترش مرزهای ایران شمشیر زد______ حرف های جعلی اردوغان و گرگ خاکستری هرچی هست به ترک ربطی نداره دوست من‌جعلیات استعمار است. از سلجوق شاه بپرسید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس