کد خبر 1385626
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰
حسین شریعتمداری نمایه

با جرأت می‌توان گفت که ادامه حضور کشورمان در NPT غیر از صدور مجوز برای ترور دانشمندان، تخریب تاسیسات نظامی و هسته‌ای و برباد دادن امکانات و ظرفیت‌های داخلی هیچ نتیجه دیگری نداشته و نخواهد داشت!

به گزارش مشرق، حسین شریعتمداری طی یادداشتی در روزنامه کیهان نوشت: نکات مستندی را که در پی آمده است، با دقت مطالعه کنید و سپس خودتان قضاوت کنید که آیا خروج ایران از «‌پیمان عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای، NPT‌» تنها راه پیش روی کشورمان نیست؟! و آیا ترک این پیمان برای تامین امنیت و دفاع از منافع ملی جمهوری اسلامی ایران ضرورت فوری و حیاتی ندارد؟! بسم‌الله، بخوانید!

۱- ابتدا در این بخش از بیانات دقیق و موشکافانه رهبر معظم انقلاب که روز ۲۹ آبان ماه سال ۱۳۹۲ در جمع بسیجیان ایراد فرموده‌اند دقت کنید: «‌بر اساس اسناد موجود چند ماه قبل از جنایت اتمی آمریکا در ژاپن، هیتلر - یعنی رکن اصلی جنگ جهانی دوم - خودکشی کرده بود. موسولینی - یعنی رکن دیگر جنگ جهانی- نیز قبل از این حمله دستگیر شده بود و ژاپنی‌ها هم از دو ماه قبل برای تسلیم شدن اعلام آمادگی کرده بودند. واقعیت آن است که آمریکایی‌ها می‌خواستند سلاح جدیدشان یعنی بمب اتمی را در یک میدان واقعی آزمایش کنند که این کار را با کشتار مردم بی‌گناه هیروشیما و ناکازاکی انجام دادند، اما اکنون در تبلیغات خود به این جنایت لباس خدمت می‌پوشانند».

۲- آمریکا تنها کشوری است که از بمب اتم استفاده کرده و دست‌کم ۲۵۰ هزار انسان بی‌گناه را در بمباران دو شهر هیروشیما و ناکازاکی ژاپن قتل عام کرده است. طی ۷۷ سال گذشته هیچیک از دولت‌های آمریکا نه فقط آن جنایت هولناک را محکوم نکرده‌اند بلکه ادعا می‌کنند با بمباران هیروشیما و ناکازاکی به جنگ جهانی دوم خاتمه داده و از کشتار بیشتر در جریان جنگ یاد شده جلوگیری کرده‌اند! این ادعای دروغ در حالی است که از سه دولت محور آلمان، ایتالیا و ژاپن که در مقابل متفقین قرار داشتند، دولت‌های آلمان و ایتالیا در ژوئن سال ۱۹۴۵ - خرداد ۱۳۲۴- یعنی نزدیک به دو ماه قبل از بمباران هیروشیما و ناکازاکی (اوت ۱۹۴۵‌) بدون قید و شرط تسلیم شده بودند و دولت ژاپن نیز برای چگونگی تسلیم در حال مذاکره با متفقین بود. یعنی جنگ جهانی دوم با پیروزی متفقین پایان یافته بود. اما با وجود پایان جنگ چرا آمریکا از بمب اتمی استفاده کرد و صدها هزار انسان بی‌گناه را به خاک و خون کشید؟! ماجرای آن بارها وحشیانه‌تر و هولناک‌تر است‌‫.‬ بخوانید‫!‬‬‬

۳- ژنرال ‬«ویلیام لی‌هی» رئیس‌ وقت ستاد مشترک ارتش آمریکا در خاطرات خود اعتراف می‌کند که « ژاپن قبل از بمباران هیروشیما و ناکازاکی شکست خورده و آماده تسلیم بود. ژاپنی‌ها از دو ماه ‫‬قبل یعنی ژوئن ۱۹۴۵ نیز برای تسلیم اعلام آمادگی کرده و با ما در حال مذاکره بودند، بنابراین احساس من آن است که استفاده ما از بمب اتمی چیزی شبیه برخورد آدم‌های وحشی و قرون وسطایی بود».

«جک مدیگان» مشاور وقت وزارت جنگ آمریکا اعتراف می‌کند که «دانشمندان آمریکایی آزمایش‌های اولیه خود را با تزریق پلوتونیوم به بیماران و زندانیان و بدون اطلاع آنها آغاز کرده بودند و در ژانویه ۱۹۴۵، این پروژه که نام پروژه منهتن را داشت با تولید بمب هسته‌ای با موفقیت به پایان رسیده بود». وی تاکید می‌کند که «بمب اتمی تولید شده نیاز به آزمایش داشت و چنان‌که نتیجه آزمایش موفقیت‌آمیز بود، دیگر نیازی به ادامه تحقیق نبود و فرصت آزمایش نیز همیشه به دست نمی‌آمد. در واقع ژاپن، محل و فرصت این آزمایش بود»! سه هفته قبل از بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی- اواسط جولای ۱۹۴۵- ژنرال «رالف بارد» معاون فرمانده نیروی دریایی آمریکا با ارسال نامه‌ای رسمی برای «استیسون» وزیر جنگ، ضمن اشاره به تلفات انسانی سنگین و هولناک بمب اتمی و با تاکید بر درخواست برای تسلیم، توصیه می‌کند اکنون که تصمیم برای بمباران اتمی ژاپن در حال قطعی‌شدن است، بهتر است «اطلاعات لازم درباره قدرت تخریبی بمب اتمی اعلام شود» و نتیجه می‌گیرد که «ژاپن در حال تسلیم به طور قطع بعد از آگاهی از تلفات انسانی سنگین و هولناک بمب اتمی بدون قید و شرط تسلیم خواهد شد».

اما این توصیه از سوی «ترومن» رئیس‌جمهور وقت آمریکا رد می‌شود و انتشار هرگونه اطلاعات درباره بمب اتمی نیز ممنوع می‌گردد. ژنرال «رالف بارد» بعدها در خاطرات خود نوشت:«رد پیشنهاد من تردیدی باقی نمی‌گذارد که ادعای آمریکا درباره استفاده از بمب اتمی برای پایان دادن به جنگ جهانی دوم، فقط می‌تواند یک شوخی تلخ باشد و انگیزه اصلی در این جنایت هولناک، آزمایش تلفات انسانی بمب اتمی و ایجاد رعب و وحشت از قدرت آمریکا در جهان بوده است‌».

۴- برخی گزارش‌ها حکایت از آن دارند که آمریکا به بهانه تعقیب سران القاعده در غارهای «تارا بورا»ی افغانستان نیز از بمب‌های اتمی با تشعشعات رادیو اکتیو کم دامنه استفاده کرده است و نمونه‌ای از این نوع بمباران در یمن نیز گزارش شده است! همین جا برای درک مفهوم اخلاق در میان مقامات آمریکایی گفتنی است که بعد از تولید بمب نوترونی که یکی از خطرناکترین انواع بمب‌های اتمی است، «‌ساموئل کوهین‌» مخترع این بمب از آن با عنوان «‌بمب اخلاقی»! یاد کرده و گفته بود «‌بمب‌های نوترونی فقط موجودات زنده را می‌کشند و به ساختمان‌ها و تاسیسات آسیبی نمی‌رسانند»!

صرف‌نظر از جنایات بی‌شمار آمریکا و چند کشور اروپایی در طول تاریخ معاصر، موارد فوق که به جنایات اتمی آمریکا و قتل عام مردم بی‌گناه (تنها با هدف آزمایش ضریب تخریب انسانی بمب اتمی صورت گرفته است‌) به وضوح نشان می‌دهد که در چالش ۲۰ ساله هسته‌ای با چه هیولای جنایتکار و خونریز و غیرقابل کمترین اعتمادی روبه‌رو هستیم! حالا به ادامه ماجرا توجه کنید!

۵- بازرسی‌های آژانس از تاسیسات هسته‌ای و برخی مراکز نظامی کشورمان به بهانه اطمینان از صلح‌آمیز بودن فعالیت هسته‌ای ایران صورت گرفته و می‌گیرد و تاکنون بارها اعلام شده است که در فعالیت هسته‌ای ایران انحرافی به سوی تولید سلاح دیده نمی‌شود و آخرین نمونه آن، گزارش آمانو مدیرکل قبلی آژانس است که تاکید داشت در برنامه هسته‌ای ایران اگر قصور -‌FAILURE- یا تقصیری-‌BREACH- هم وجود داشت، اکنون برطرف شده است و... گفتنی است که آمریکا از طریق گروسی، مدیرکل فعلی آژانس که در آن هنگام معاون آمانو بود فشار فراوانی به آمانو وارد کرده بود که گزارش خود را پس بگیرد! ولی آمانو نپذیرفته بود.

و از سوی دیگر، مذاکرات هسته‌ای که نهایتاً تحمیل فاجعه برجام را به دنبال داشت با هدف لغو تحریم‌ها صورت گرفته بود ولی تحریم‌ها نه فقط لغو نشد بلکه صدها تحریم دیگر نیز به تحریم‌های قبلی اضافه شد! و تعداد تحریم‌ها از ۸۰۰ مورد به ۱۷۰۰ مورد رسید! یعنی تحریم‌ها دو برابر شد!

اکنون دقت بفرمائید! به قول معروف هم چوب را خورده‌ایم و هم پیاز را به خوردمان داده‌اند. به بیان دیگر از یک‌سو به سخت‌ترین و بی‌سابقه‌ترین بازرسی‌ها از تاسیسات هسته‌ای و برخی مراکز حساس نظامی خود تن داده‌ایم و از سوی دیگر تحریم‌ها نه فقط لغو نشده بلکه دو برابر هم شده است! کجای این نامعادله به سود کشورمان بوده است که قابل ادامه باشد؟! و بعد از چالش ۲۰ ساله هسته‌ای در کدام نقطه ایستاده‌ایم؟!

۶- حالا به چند نمونه زیر که فقط ‌اندکی از اعترافات فراوان و صریح مقامات آمریکایی است نگاهی بیندازید؛

الف- ۱۰ آگوست ۲۰۱۲ «جی کارنی» سخنگوی وقت کاخ سفید در یک کنفرانس خبری ‌می‌گوید: «ما «چشم» داریم و می‌توانیم برنامه هسته‌ای ایران را مشاهده کنیم.» وقتی خبرنگار از او می‌پرسد منظور شما از «چشم» چیست؟ می‌گوید: «منظورم بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است که آخرین اطلاعات را در اختیارمان قرار می‌دهند»!

ب- (دو هفته پس از امضای برجام ) «ارنست مونیز» وزیر انرژی وقت آمریکا و یکی از اعضای گروه مذاکره‌کننده آمریکا در مقاله‌ای برای نشریه «فوروارد» رابطه بازرسان آژانس با آمریکا را کمی بیشتر توضیح داد: «از سال ۱۹۸۰، ما همه بازرسان آژانس را در آزمایشگاه ملی «لوس‌آلاموس» تربیت کرده‌ایم. ما برای آنها ده‌ها دوره آموزشی برگزار کرده و اطمینان حاصل ‌کردیم که آنها از پیشرفته‌ترین تجهیزات و ابزارهای الکترونیکی برای کسب اطلاعات از مراکز حساس ایران برخوردار هستند»!

ج- « اندیشکده بروکینگز» بازرسی‌های ویژه برجام را فرصتی تازه برای ایالات متحده می‌نامد و طی یادداشتی به قلم «جاشوا رونر» استاد دانشگاه ساوترن متدیست آمریکا، می‌نویسد:

«حضور بازرسان فرصت‌های جدیدی برای جمع‌آوری اطلاعات فراهم خواهد کرد. نه تنها سازمان‌های اطلاعاتی از گزارش‌های بازرسی درباره برنامه هسته‌ای ایران سود خواهند برد، بلکه آزاد خواهند بود که دیگر حوزه‌های علمی و زیرساخت‌های صنعتی و نظامی ایران را نیز بررسی کنند»!

د- جان برنان (رئیس‌ سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا-CIA) ۸‌ آوریل ۲۰۱۵ (۱۹ فروردین ۱۳۹۴) در «انستیتو سیاست دانشگاه‌ هاروارد» گروه مذاکراتی آمریکا را به خاطر دستیابی به برنامه جامع اقدام مشترک با ایران (برجام‌) و برخی مفاد آن از جمله بازرسی‌های گسترده و فراگیر ستایش می‌کند و می‌گوید از این که ایران با بازرسی‌های فراگیر موافقت کرده «‌خشنود و غافلگیر شدم...درباره رژیم بازرسی‌ها فکر می‌کنم [آن] کاملا غافلگیرکننده و بسیار خوب است»!

۷- حالا خودتان قضاوت کنید که عضویت ما در پیمان NPT برای کشورمان چه دستاوردی داشته است؟! آیا غیر از ترور دانشمندان هسته‌ای، خرابکاری و انفجار در تاسیسات هسته‌ای، افشای اطلاعات سرّی نظامی و صنعتی، آسیب‌های جدی به صنعت هسته‌ای، ایجاد مشکلات فراوان اقتصادی، برباد دادن امکانات و ظرفیت‌های داخلی و هزینه‌های کلان مالی، دستاورد دیگری هم داشته است؟! کدامیک از موارد فوق‌الذکر مستند نیست؟! و کدامیک از آنها قابل کمترین تردید است؟! اگر این‌گونه نیست - که نیست- ادامه حضورمان در پیمان NPT برای چیست؟!

با جرأت می‌توان گفت که ادامه حضور کشورمان در NPT غیر از صدور مجوز برای ترور دانشمندان، تخریب تاسیسات نظامی و هسته‌ای و برباد دادن امکانات و ظرفیت‌های داخلی هیچ نتیجه دیگری نداشته و نخواهد داشت! اگر مسئولان محترم کشورمان چه در گذشته و چه حال از چالش هسته‌ای ۲۰ ساله و حضورمان در NPT نتیجه دیگری سراغ دارند بفرمایند! و اگر غیر از آنچه گفته شد نتیجه‌ای نمی‌شناسند - که نیست و نمی‌شناسند- چرا در ضرورت خروج از پیمان NPT تردید می‌کنند؟!

۸- خروج ایران از پیمان عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای (NPT) در متن این پیمان نیز پیش‌بینی شده و از آن به عنوان حق قانونی کشورهای عضو یاد شده است. در بند یک از ماده ۱۰ NPT تصریح شده است که «‌چنان‌که هر یک از اعضاء معاهده تشخیص دهد حوادثی فوق‌العاده مربوط به موضوع این معاهده منافع عالیه کشورش را به مخاطره ‌انداخته است این حق را خواهد داشت که در اعمال حق حاکمیت ملی خود از این معاهده کناره‌گیری نماید. این عضو باید کناره‌گیری خود را با اطلاعیه قبلی ۳ ماهه به تمامی اعضاء معاهده و به شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام نماید. اطلاعیه فوق باید حاوی بیان و شرح حوادث فوق‌العاده‌ای باشد که به نظر دولت مورد اشاره، منافع عالیه کشورش را به مخاطره ‌انداخته است».

در این ماده تصریح شده است که اگر کشور عضو «‌تشخیص دهد حوادثی فوق‌العاده مربوط به موضوع این معاهده منافع عالیه کشورش را به مخاطره ‌انداخته است این حق را خواهد داشت که از این معاهده کناره‌گیری نماید». اکنون سؤال این است که آیا ترور دانشمندان، تخریب و انفجار در تاسیسات هسته‌ای ایران اسلامی که دشمن با صراحت (بخوانید وقاحت و خباثت‌) بر استفاده از اطلاعات بازرسان آژانس در ارتکاب این جنایات تاکید می‌ورزد، ‏در فهرست منافع عالیه کشورمان جای ندارد؟! اگر پاسخ مثبت است چرا در خروج فوری از NPT تردید می‌کنیم؟! و اگر ترور دانشمندان و تخریب تاسیسات هسته‌ای و افشای اسرار نظامی کشورمان را بیرون از منافع ملی ارزیابی می‌کنیم که وای بر ما!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 55
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    37 1
    رضا نصری پیشتر و زمانی که مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اسرائیل به سر می‌برد از او مطرح کرده و پرسیده بود: ۱) آقای گروسی، تا در اسرائیل حضور دارید می‌توانید موضع دقیق خود را در مورد مقوله «ابهام استراتژیک» روشن کنید؟ به عبارت دیگر، آیا دولت‌ها می‌توانند با توسل به این دکترین از تفحص آژانس طفره بروند؟ ۲) آیا به نظر شما عادلانه - و نشانی از بی‌طرفی آژانس - است که ایران به دلیل ادعای عدم ارائه «توضیحات معتبر فنی» به شما مورد مواخذه قرار گیرد، حال اینکه اسرائیل ظاهراً مجاز باشد سلاح‌های کشتارجمعی هسته‌ای خود را «رسما» با استناد به این دکترین مخفی نگه دارد؟
    • GB ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      21 23
      آخه نادانها کشورها وقتی از npt خارج میشن که بخوان بمب هسته‌ای را رو کنند, شما بمبتان کجا بود؟ اگر بمب ندارید پس خفه شید و دردسر درست نکنید، اگر دارید بسم الله ، رو کنید و از npt هم خارج شوید ، مردم هم پشتیبانان خواهند بود. من یکی حاضرم تا آخر عمر در کنار خیابان بخوابم ولی به نتیجه نهایی برسیم.
    • IR ۰۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      2 0
      آژانس را باید کشید
    • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      11 20
      به جناب 01:42 ـــ دو گروه هستند که برای کشور خسارت بارند: دل سوزان نادان و دین سوزان دانا که جماعت اصلاح طلبان ...ـهوع آور کل ظرفیت این دو گروه را اشغال کرده اند!!!
    • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      2 1
      داریم خوبش رو هم داریم .. خدا رو شکر
    • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      8 0
      جناب 01:42 ـــ قرارداد یک سویه برجام نتیجه عضویت و تعهد ایران در بنگاه بین المللی نیروی هسته ای! برجام قراردای که فقط ایران مکلف و موظف در اجرای آن بود! برجام قراردادی که ایران نه می توانست نقض کند و یا لغو کند و یا تعلیق! اما طرف مقابل دستش باز بود! برجام قراردای بود که حتا کاپیتولاسیون محمدرضاشاه هم از لحاظ یک طرفه بودنش پیش آن کم می آورد! برجام یک ننگ خود خواسته برای ایران اهدائی از سوی روحانی به نمایندگی از اصلاح طلبان ...ـهوع آور!!!
    • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      14 1
      هرچه سریعتر و جهت رفع تحریم باید از ان پی تی خارج شویم. شما حرف خروج از ان پی تی رو بزنید اونا تحریمها رو لغو میکنند
    • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      14 1
      برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ برجام = خیانت بزرگ
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    47 18
    خروج از NPT . طبق بند ۱ از ماده ۱۰
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    45 25
    کاملا درسته. ترور دانشمندان مظلوم و شریف ایران که برای اعتلای نام و موجودیت ایران و ایرانی تلاش میکردند زیر سایه منحوس و خبیث و منافق و شرور همین بازرسان و یا بهتر بگوییم جاسوسان اجیر شده و مزدور ان پی تی صورت گرفت و نتیجه اون برجام خفت بار هم نابودی دست آوردهای همین شهدا به دست خودمان و اضافه شدن انواع تحریمها شد و برای ایران و ایرانی جز خفت و سرافکندگی و نابودی اقتصادی و تورم و بیکاری و نومیدی دست آوردی نداشته و نخواهد داشت.
    • فرزاد IR ۰۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      13 24
      بله کاملا موافقم که از NPT خارج بشیم ولی متاسفانه تعدادی نفوذی موجه در پوسته دولت با سمت های کلیدی وجود دارند که مانع اینکار خواهند شد.
  • ایران IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    36 9
    اره خارج بشید فرداشم تنگه هرمز ببندید پس فردا بد نیست یه حمله ریز به اسرائیل بکنیم بعد نوبت عربستان انگلیس ایشاله نماز عصرم تو کاخ سفید
    • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      16 14
      غربگداها ۸ سال با فرمول ذلت جلو رفتن جز نابودی اقتصاد و بی ارزش شدن پول ملی و ارزش پاسپورت ایرانی چی عاید مردم کردن که حالا با وقاحت طلبکار هم شدن؟؟؟
    • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      17 8
      لازم باشه همین کارو خواهیم سایبری مجازی جوهود تو برو نگران جوهودهای اسرائیل باش که برای فرار از فلسطین اشغالی باید شنا کنید توصیه میکنم شنا کردن بیاموزی هر چه زودتر !
    • DE ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      19 3
      فقط یه مشکل اساسی این وسط وجود داره و اونهم اینه که تو به محض دیدن دربونهای کاخ سفید از ترس باطل میکنی.
    • سید IR ۰۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      2 0
      معدن نمک
    • هموطن GB ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      19 0
      نگران نباش، سور و‌سات تو یکی قطع نمیشه. میتونی
    • IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      3 0
      چه اشکالی داره
    • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      12 0
      برجام نتیجه عضویت و تعهد ایران در بنگاه بین المللی نیروی هسته ای! برجام قراردای که فقط ایران مکلف و موظف در اجرای آن بود! برجام قراردادی که ایران نه می توانست نقض کند و یا لغو کند و یا تعلیق! اما طرف مقابل دستش باز بود! برجام قراردای بود که حتا کاپیتولاسیون محمدرضاشاه هم از لحاظ یک طرفه بودنش پیش آن کم می آورد! برجام یک ننگ خود خواسته برای ایران اهدائی از سوی روحانی به نمایندگی از اصلاح طلبان ...ـهوع آور!!!
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    36 10
    کاملا درسته، موافقم
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    19 20
    رسانه ها بیگانه هیچی جواب خبر آنلاین چی میخوای بدی!
    • IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      1 0
      کشیدهٔ
  • DE ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    7 19
    آقای شریعتمداری عمار زمانه است.
  • IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    17 18
    یک به یک دلایلی که جناب شریعتمداری در این یادداشت ذکر کرده اند صحیح و مستند واقعا" بهتر از این یادداشت نمی‌شود در یک پست زیان های کشور و ملت ایران رو از حضور در معاهده زیان بار خسارت بار NPT ان پی تی شرح داد ، دیگر نباید بیش از این در این معاهده خسارت بار حضور داشته باشیم
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    12 8
    جالبی آن هم این است که می‌روند مذاکره می کنند با کشورهایی که بمب اتم دارند تا بتن بریزند عجب اعجوبه هایی هستید و مدعی زیر بار حرف زور نمی روید
    • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      9 0
      بله متاسفانه همینطوره !!!
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    11 15
    حاج حسین فدایی داری. پیشنهاد من اینه که فعلا خارج نشیم بلکه عضویت خودمان را در آژانس "به حالت تعلیق" دربیاوریم و اگر آمریکا و 3 شرور اروپایی خواستند پرونده ایران را به شورای امنیت بفرستن اون موقع از آژانس خارج بشیم.
    • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      8 7
      درود بر شما ، بله باید خروج از NPT رو حداقل سه ماه زودتر به آژانس اعلام کرد، طی این سه ماه ابتدا باید همکاری ایران با آژانس به حالت تعلیق در بیاد و سپس اعلام خروج از NPT و خروج رسمی از این معاهده زیان بار و خسارت بار ...
  • IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    12 5
    از مسولان محترم کشور تقاضا داریم به این پیشنهاد دلسوزانه،وطن پرستانه،عزتمندانه و شرعی و اسلامی جناب آقای شریعتمداری جامع عمل ببپوشانند تا کی ما صبور باشیم.
  • IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    12 0
    حضور در ان پی تی هیچ مفهومی ندارد
  • جاویدایران NL ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    14 5
    درود بر شریعتمداری، یک ایرانی وطن پرست واقعی، ننگ بر وطن فروشان مزدور در اپوزیسیون این آب و خاک. دقیقاً حرف حسابی زده، NPT واقعاً توهین به ماست، من نمیگم خارج بشید یا نشید چون این رو باید نهادهای امنیتی تصمیم بگیرن اما جدای از اینکه تصمیم چی باشه اما NPT واقعاً بی معناست برای ما، اینکه رئیس انرژی اتمی ما میگه ما همچنان به تعهدات پادمانی ملزم هستیم واقعاً تهوع آوره، اصلاً باید آژانس بین المللی اتمی رو به بدترین شکل از ایران دمشونو‌گرفت و‌پرت کرد بیرون، باید با خروج از ان پی تی کاری کرد که گروسی نتونه اسم ایران رو در دهان نجسش بیاره چون دیگه ربطی بهش نداریم.
  • پیروزه IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    10 4
    احسنت ازچی می ترسید بدانید خدواند با ماست nptکه جز ضرر برای ما ندارد پس جلوی ضرر را هر موقع بگیریم منفعت ایت. بسم الله
  • مهدی IR ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    7 6
    با این اوصاف، تعلل مسئولین ما برای خروج از NPT به چه دلیله؟ چه کسی اجازه نمیده ما از این یوغ رها بشیم؟
  • دلسوز IR ۰۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    5 0
    اگر مقدور هست از کی میخواین اجازه بگیرید ؟
  • DE ۰۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    9 9
    کاملا موافقم .. اگه خارج بشیم چه اتفاقی میافتد ؟ .. مقداری امریکا و غرب هیاهو بپا میکنند .. چندتا تحریم به تحریم ها خنثی اضافه میشه .. و فوق فوقش قضیه را به شوری امنیت میکشانند که بقول برلوسکونی ( نخست‌وزیر اسبق ایتالیا) درسته که ما روسیه را از غرب منزوی کردیم ولی ما نفهمیدیم که غرب در کل دنیا منزوی شد ، در دنیا دیگه هیچکس برای غرب تره خورد نمیکند و حرف ما را نمی پذیرد
  • IR ۰۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    13 11
    درخواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی، اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.
  • محمدولایی بازنشسته IR ۰۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    24 2
    همین حالا دارن اسب سواری میکنند :::اگه پیادشان کردیم ::::بار دیگر ذیل هفتیم:::اول بازنشسته های کشوری را متناسب سازی کنید ::::
  • IR ۰۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    9 7
    همه مردم دنیا بخوبی می دانند که مدیر کل آژانس هسته ای و بازرسان آن عواملی دست نشانده از طرف امریکا آند و اراده امریکا را دنبال و منعکس می کنند و امریکا هم خود گروگان سرمایه داران یهود حامی اسراییل است عضو بودن در این سازمان کنترل داوطلبانه از طرف سرمایه داری یهود محور است بدون هیچگونه دلواپسی و هزینه ای برای آنها با اهرم تعهدات عضویت هر وقت که بخواهند ما‌را خاطی و پرونده ما را به شورای امنیت میبرند و اعضای آژانس جز چند کشور محدود بقیه از ترس امریکا هر کاری می کنند عضو بودن بودن ما در آژانس چیزی جز خسارت و دل مشغولی دایم و نگرانی همیشگی و جلوگیری از رشد توسعه همه جانبه کشور نتیجه دیگر ندارد خروج از این پیمان مقدمه رشد کشور است چون با دشمن رودررو خیلی راحتی می‌شود جنگید و تا دشمن پنهان و چون امریکا هر آرایی را که بخواهد در دنیای زور قلدری کسب می کند و این سازمانها و حتی رای کشور ها بازیچه ای بیش نیست اگر باور ندارید به آنچه از پنجاه سال گذشته بجا مانده نگاه کنید
  • US ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    7 8
    جمهوری اسلامی اون کار هایی که کسی جرات انجامش نداره انجام میده
  • IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    6 8
    بله هسته ای که نه برقی به این کشور داده نه بازدارندگی ایجاد کرده
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    54 10
    به راهی رفتیم و یا مارا بردند که دیگر دست خودمان نیست بالاخره مجبور خواهیم شد که به سیم آخر بزنیم. چاره‌ای جز این نیست. مرگ بر آمریکا و اسرائیل و انگلیس
  • حسین IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    17 13
    وقتی ان پی تی هیچ مزایایی برای ایران نداره و با وجود بازرسی ها و پایبندی ایران هر روز قطع نامه و تحریم جدید علیه کشورمون وضع میشه همون بهتر که از ان پی تی خارج بشیم و برای حفظ کشور و امنیت مردممون سلاح اتمی بسازیم .
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    8 10
    دمت گرم. دمت گرم. ولی بین مدیران یه مشت بزدل و غرب زده و نفوذی و احمق ریختن
  • حسام IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    8 0
    به نظر من هم حاج حسین درست میگن جنگ اول به از صلح آخر سه دفعه بزنید زیر همه چی مثل امریکا راحت کنید خودتونو بابا چیه بابا ؟هی تحریم هی تحریم هی قطعنامه ؟! تمامش کنید یک بار اگه دارید رو کنید راحت ....نهایتش می شیم کره شمالی دیگه بابا ! بدتر که نمی شیم ...تازه بشیم ! ملت هم بعد از 43 ساله دیگه تحریم خور و قطعنامه خورشان استاد شده از چی میترسید دیگه آخهههههه!!؟؟
  • محمد IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    0 4
    فقط خواستین برای خروج تصمیم بگیرید مراقب باشید چون ممکنه چین و روسیه هم برن کنار دست غربیها و دو تایی نابودمان کنند !
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    6 1
    مرگ یکبار شیون یکبار صبر وحوصله مردم یک حدی داره
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    0 6
    از mpt خارج نشوید اما اگر دید طرف مقابل جفتک می اندازد مثل دوران ترامپ از ان بعنوان چماق بالای سرش استفاده کنید اما در کل رفتار ما هم سازنده نیست اگر این رویه به این شکل ادامه پیدا کند و مشکلمان با غرب حل نشود سرمان را به باد میدهیم بزودی قدرت نظامی ژرمن ها در کنار آمریکایی ها می اید و در کنار ائتلاف عربی مقابل ما قرار می گیرد
  • كورش DE ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    6 1
    بهتر است به جاي خروج از ان پي تي، به دليل عدم بيطرفي از از آژانس خارج شويم. به اين ترتيب خود به خود ان پي تي بلاموضوع ميشود و برچسب بمب هم به ما نميچسبد.
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    1 0
    نه الان بلکه ۴۳ سال
  • کارمند ساده IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    6 0
    بعنوان یک نظر حداکثری می توان موردنظر باشد....
  • ایران عزیز DE ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    4 0
    من گرچه گروه خونم با نویسنده یکی نیست ولی انصافا سخن ایشان درست است. ایشان ولی به این واقعیت اشاره نمیکنند که حالا دیگر آن دولت پیشین که کارگزارانش خود را به در و دیوار آن جای دنج امپریالیست های غربی میکوبیدند و غش میکردند، سر کار نیستند. پس نرفتن به این راه درست حیاتی برای ایران، از سر چیست؟!
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    2 0
    با این همه اتمام حجت و استدلال های متقن، نمیدانم مسوولین ما کی از خواب بیدار می‌شوند..؟!! شاید وقتی بمب اتم خوردند تو عالم برزخ بیدار شوند!!
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    1 0
    دقیقا
  • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    1 0
    بزرگان گفته اند که: «آزموده را آزمودن خطا است» ما بار ها آزموده ایم که نقش آژانس بین المللی اتمی برای ما نتیجه ای جز تحریم های بیش تر، ترور دانش مندان هسته ای و انتقال اطّلاعات ارزش مند کشور به دشمنان نداشته است. چه دلیلی دارد که در NPT باشیم و هر روز شاهد ترور دانش مندانمان باشیم؟ چه دلیلی دارد که در NPT باشیم و هر روز تحریم های بیش تری را به ما تحمیل نمایند؟ چه دلیلی دارد که در NPT باشیم و اطّلاعات راه بُردی کشور را بازرسان آژانس به دشمنان ما بدهند؟ عاقلانه ترین کار خروج از NPT است. البتّه تمامی سازمان های بین المللی مأموران دشمنان ما هستند اگر درست به موضوع فکر کنیم
  • GB ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    1 0
    خدا پدرتو بیامرزه. این رو که ما از زمان روحانی می‌خواستیم. اما جواد آمریکایی دوست داشت بِرِه قدم بزنه بستنی بخوره و هی میگفت این کار بَده. هی میگفت رفقا قول دادن پول بریزن تو چمدون بفرستن دَرِ خونه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس