اتحادیه اروپا به الجزایر در مورد مناقشه با اسپانیا هشدار داد

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا جمعه شب به الجزایر نسبت به هرگونه رفتار مناقشه برانگیز با اسپانیا پس از تعلیق معاهده همکاری با این کشور هشدار داد.

به گزارش مشرق از خبرگزاری فرانسه، بورل در بیانیه ای اعلام کرد: تصمیم الجزایر برای تعلیق معاهده دوستی و روابط خوب همسایگی که در سال ۲۰۰۲ با اسپانیا امضا شد، بسیار نگران کننده است.

وی در ادامه افزود: ما در حال ارزیابی پیامدهای اقدامات الجزایر از جمله دستورالعملی که به موسسات مالی برای توقف معاملات بین دو کشور داده شده است، هستیم.

بورل همچنین هشدار داد که این اقدام به رفتار تبعیض آمیز با یک کشور عضو اتحادیه اروپا منجر خواهد شد و گفت که بروکسل در حال تماس با الجزایر برای شفاف سازی وضعیت است.

وی خاطر نشان کرد: ما اعتماد داریم که به نام مشارکت قوی و بلندمدتمان، راه حلی سریع برای ازسرگیری کامل روابط تجاری و سرمایه گذاری پیدا خواهد شد.  

سخنان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حالی بیان می شود که دفتر ریاست جمهوری الجزایر چهارشنبه گذشته اعلام کرد که معاهده همکاری ۲۰ ساله خود با اسپانیا را به حالت تعلیق درآورده است.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که مادرید در ماه فروردین با حمایت از مواضع مراکش، سیاست بی طرفی طولانی مدت خود در مورد مناقشه صحرای غربی را تغییر داد.

الجزایر اعلام کرد که تغییر موضع «غیر قابل توجیه» اسپانیا را مغایر با قوانین بین‌المللی می‌داند که به بدتر کردن وضعیت شکننده در این منطقه وسیع و غنی از مواد معدنی کمک می‌کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    3 0
    در مقابل . کشورهای اسلامی نیز بایستی در حمایت یکپارچه از منافع و مواضع الجزایر بیانیه صادر کنند
  • IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    2 0
    زیاد فشار بیارید رو الجزائر، سه، چهار کارخونه پهپادسازی راه میندازیم براشون .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس