فرمانده جدید آفریکام

ژنرال مایکل لانگلی احتمالاً نخستین افسر چهار ستاره سیاه‌پوست نیروی تفنگداران دریایی و دومین فرمانده سیاه‌پوست ستاد فرماندهی آفریقای آمریکا خواهد شد.

سرویس جنگ نرم مشرق - ژنرال مایکل لانگلی قرار است نخستین افسر چهار ستاره سیاه‌پوست نیروی تفنگداران دریایی و دومین فرمانده سیاه‌پوست ستاد فرماندهی آفریقای آمریکا شود. ستاد فرماندهی آفریقای آمریکا یک نیروی نواستعماری و هدف اصلی‌اش امکان‌پذیر ساختن تاراج آفریقا به دست شرکت‌های غربی است. ما در گذشته شاهد آن بوده‌ایم که سیاه‌پوستان به تحت سلطه درآوردن مردم خود کمک کرده‌اند و چنین چیزی نمی‌تواند مایه مباهات باشد.

فرمانده جدید سیاهپوست آفریکام کیست؟ / شتاب گرفتن استثمار کشورهای آفریقایی توسط آمریکا +تصاویر

رهبران آفریقایی پسااستعماری گوش‌به‌فرمان قدرت‌های استعماری

فرانتس فانون روانپزشک الجزایری در سال ۱۹۵۲ در کتاب خود با عنوان «پوست‌های سیاه، نقاب‌های سفید» درباره ظهور آن دسته رهبران آفریقایی پسااستعماری که گوش‌به‌فرمان قدرت‌های استعماری سابق هستند، هشدار داده است.

اگر فانون اکنون زنده بود، تعجب نمی‌کرد از اینکه می‌دید آخرین بازمانده قدرت‌های امپریالیستی می‌خواهد یک سیاه‌پوست ــ مایکل لانگلی نظامی ۳۷ ساله‌ای که در افغانستان، سومالی، و اوکیناوا خدمت کرده ــ را به فرماندهی ستاد فرماندهی خود در آفریقا (آفریکام) منصوب کند.

فرمانده جدید سیاهپوست آفریکام کیست؟ / شتاب گرفتن استثمار کشورهای آفریقایی توسط آمریکا +تصاویر

نقش اوباما در استعمار مجدد آفریقا

این باراک اوباما نخستین رئیس‌جمهور سیاه‌پوست آمریکا بود که تعداد پایگاه‌های نظامی ستاد فرماندهی آفریقای ایالات متحده آمریکا را از سه پایگاه به ۸۴ پایگاه افزایش داد[۱] و بدین ترتیب عملاً به استعمار مجدد آفریقا کمک کرد.

ستاد فرماندهی آفریقای آمریکا در حال حاضر با ۵۳ کشور آفریقایی دارای پیوند است و حدود ۹۰۰۰ نیروی نظامی آمریکایی را در قاره آفریقا تحت پوشش دارد. [۲]

فرمانده جدید سیاهپوست آفریکام کیست؟ / شتاب گرفتن استثمار کشورهای آفریقایی توسط آمریکا +تصاویر

دریاسالار رابرت مولر بنیانگذار ستاد فرماندهی آفریقای آمریکا اذعان کرده که یکی از اصول هدایتگر این ستاد فرماندهی همانا «حفاظت از جریان آزاد منابع طبیعی از آفریقا به بازار جهانی» است. [۳]

برنامه آفریکام برای غارت معادن کشورهای آفریقایی

ستاد فرماندهی مزبور در ماه آوریل اعلام کرد که در راستای بسط و گسترش حضور خود، یک دفتر در کشور زامبیا که دارای ذخایر بزرگ مس است راه‌اندازی خواهد کرد. [۴]

امانوئل موامبا نماینده سابق زامبیا در اتحادیه آفریقا بسط و گسترش ستاد فرماندهی آفریقای آمریکا را به منزله خیانت به تلاش‌های رهبران سابق زامبیا به منظور حفظ بی‌طرفی آن کشور دانسته است.

فرمانده جدید سیاهپوست آفریکام کیست؟ / شتاب گرفتن استثمار کشورهای آفریقایی توسط آمریکا +تصاویر

نقشه پایگاه‌های نظامی آمریکا در سطح قاره آفریقا طبق اسناد برنامه‌ریزی ستاد فرماندهی آفریقای آمریکا مربوط به سال مالی ۲۰۱۵ که از حالت محرمانه خارج شده‌اند. 

مقاومت در برابر تأسیس پایگاه‌های نظامی در آمریکا

اتحادیه آفریقا و جامعه توسعه جنوب آفریقا سال‌ها تلاش کردند تا در برابر تأسیس پایگاه‌های نظامی آمریکا و سایر کشورها خارجی در آفریقا مقاومت کنند و قوای نظامی ذخیره و ساختار امنیت مختص خود[۵] را به وجود بیاورند. اینها با هدف ممانعت از بازگشت دوران استعمار طراحی شده بودند.

یک انتصاب تاریخی!؟

روزنامه «نیویورک تایمز» در خصوص انتصاب احتمالی لانگلی مبالغه کرده و آن را «تاریخی» خوانده است[۶] ــ لانگلی توسط لوید آستین وزیر دفاع آمریکا بعنوان فرمانده بعدی ستاد فرماندهی آفریقای آمریکا پیشنهاد شده است. اما این انتصاب برای چه کسی تاریخی قلمداد می‌شود؟

نیروهای مسلح آمریکا بی‌شک در زمینه ارتقای درجه آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار از کارنامه خیلی بدی برخوردار است: سران ارشد و ژنرال‌های چهار ستاره نیروی تفنگداران دریایی را همواره سفیدپوست‌ها تشکیل داده‌اند و در کل فقط ۳۰ سیاه‌پوست به درجه ژنرالی نائل آمده‌اند. [۷]

فرمانده جدید سیاهپوست آفریکام کیست؟ / شتاب گرفتن استثمار کشورهای آفریقایی توسط آمریکا +تصاویر

ژنرال رونالد بیلی نخستین فرمانده سیاه‌پوست لشکر اول تفنگداران دریایی

«نیویورک تایمز» به نقل از ژنرال رونالد بیلی افسر بازنشسته و نخستین فرمانده سیاه‌پوست لشکر اول تفنگداران دریایی نوشته که اهمیت ارتقای لانگلی «فقط به لانگلی محدود نمی‌شود. این امر برای کشور ما مهم است. چنین چیزی سال‌ها غیرممکن بوده است و اکنون اعضای سیاه‌پوست نیروی تفنگداران دریایی شاهد آن هستند که چنین چیزی امکان‌پذیر است.»[۸] او لانگلی را از زمانی که ستوان یکم بوده، می‌شناخته است.  

فرمانده جدید سیاهپوست آفریکام کیست؟ / شتاب گرفتن استثمار کشورهای آفریقایی توسط آمریکا +تصاویر

شتاب بخشیدن به استثمار سیاه‌پوستان آفریقا

با این حال، لانگلی اکنون در جایگاهی قرار دارد که می‌تواند استثمار سیاه‌پوستان در سرتاسر آفریقا را شتاب بخشد.  او در مقایسه با یک فرد سفیدپوست به نحو مؤثرتری می‌تواند اینکار را صورت دهد، چرا که این توهم را به وجود می‌آورد که سیاست آمریکا به منظور کمک به آفریقایی‌ها طراحی شده است.

پنهان شدن آمریکا پشت یک چهره دروغین 

کریستین سورنسن در کتاب سال ۲۰۲۰ خود با عنوان «شناخت صنعت جنگ» تأکید کرده که چگونه صنعت جنگ آمریکا از طریق انتصابات از میان اقلیت‌ها و تأکید بر تنوع نیروی کار خود، ظاهر مترقی دروغین خود را حفظ کرده است. [۹]

در پایان باید گفت انتصاب احتمالی لانگلی آخرین مورد از اینگونه موارد نیست. این امر برای آفریقایی‌هایی که تحقیر شده‌اند و کشورشان توسط یک قدرت خارجی سفیدپوست اشغال شده است، چندان مایه تسلی خاطر سال‌ها غارت و کشتار مردم آفریقا نیست.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    7 19
    فرزندان برده های سیاه هنوز برده مانده اند. از یکسو در آمریکا تحقیر شده و به انواع بهانه ها کشته می شوند و از سوی دیگر برای زنده ماندن و نیاز درمد مجبورند به ارتش آمریکا محلق شوند.
    • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
      2 5
      اصلا اینجور که شما میگی نیست، سفید پوستان با سری مسابقات cuckold از خجالت سیاهان در اومدن و تمام بدی های پدران شون رو جبران کردن، الان اتفاقا خیلی هم رفیقن...
    • ایرانی IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      5 0
      مخاطب 22:02...ذهنت رو قربون برم :)))) دمت گرم...
  • نیما IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    9 18
    الموت آمریکا
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    3 5
    بیچاره سیاهپوستان. این سیاست کثیف که یک سیاه پوست را برای نسل کشی آفریقایی ها انتخاب بشه فقط از ذات پلید رژیم آمریکا بر میاد
  • رشاش FI ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    12 1
    اینها برای خودشان زندگی میکنند من و شما برایشان هیچ ارزشی ندارند این بابا فقط یک سیاهپوست بدبخت است که شانس آورده ترقی کرده و هیچی از سیاست نمداند و بعنوان یک افسر بلند م رتبه فقط نظامی است آرزو بازنشتگی با بهترین مدالها را دارد که بخاطرش آدم هم کشته..
  • محمد IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    7 9
    الموت آمریکا الموت اسراییل لعنت الله علی یهود
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    2 0
    شانس آورده؟ اوباما؟ كاندوليزا رايس ( وزير اسبق امور خارجه)؟ سوزان رايس؟ سخنگوي فعلي كاخ سفيد؟ ژنرال كالين پاول وزير امور خارجه دوران بوش؟ اينها رو من يادم بود!
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    2 0
    غرب اسیاکه مرکزاصلی دخالتهای امریکا بودالعان باراکت وبمب های کنارجاده ای تلفات میدهدامسال کمترین میزان جذب افسردرتاریخ امریکابوده 12000نفروباتوجه به بازنشسته ها وتلفات وکرونا وبیماران روانی شده وخودکشی وغیره تقریبا کمبودنیرومواجه میشوندمقاومت چنددهه است که درافریقا هست وباتوجه به اشتراکات مختلف بزودی ادوات امریکااگرانجا بیایدبه سیبل تبدیل میشود
  • IQ ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    1 2
    عجب خریه این یارو بیست نفر رو حریفه معلومه دست خالی
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    1 0
    در آمریکا هیچ سیاهپوستی وجود ندارد که از نظر ژنتیکی یک سیاه خالص باشد. سیاه پوستان آمریکا همگی فرزندان برده هایی هستند که از آفریقا به آمریکا آورده شدند و همگی پدران سفیدپوستی دارند که از برده هایشان استفاده جنسی هم می کردند. آن سیاه پوستانی که در صد ژن سفیدشان به ژن سیاهشان به نحو قابل ملاحظه ای فزونی دارد برگزیده شده و ترقی داده می شوند مانند اوباما، کونده لیزا رایس و همین لندهور توخالی.
  • پرهام IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    0 0
    بزرگترین شرکت اقتصادی دنیا ارتش امریکاست.شرکت های برای غارت افریقا همراه اراذل مسلحشون برای تامین امنیت که ارتش امریکا هم سهام دار اصلیشونه. فقط گسترش تشیع میتونه افریقارو نجات بده وقتی احمدی نژاد بع کشورهای افریقای سفر میکرد یسری کودن مسخره میکردند که افریقا معدن الماس دنیاست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس