«خادم گلدسته‌ها» کتاب شعر کودک در حرم امام رضا (ع) رونمایی شد

کتاب «خادم گلدسته‌ها» مجموعه اشعاری کودکانه در وصف حضرت رضا(ع) صبح امروز در حرم مطهر رضوی با حضور شاعر و جمعی از کودکان  رونمایی شد.

به گزارش مشرق، آئین رونمایی کتاب «خادم گلدسته‌ها» مجموعه اشعاری کودکانه در وصف حضرت رضا(ع) صبح امروز شنبه چهارم تیرماه با حضور شاعر اثر، جمعی از کودکان و تعدادی از مدیران به همت به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) با همکاری رواق کتاب حرم مطهر رضوی برگزار شد.

«خادم گلدسته‌ها» رونمایی شد

لیلا خیامی شاعر کودک و نوجوان در این مراسم با اشاره به اینکه زیارت امام رضا(ع) منوط بر حضور در حرم مطهر رضوی و تبرک جستن از ضریح منور نیست، گفت: همه کودکان از جغرافیای سراسر کشور و جهان با ارتباط قلبی با امام رضا(ع) می‌توانند این امام همام را زیارت کنند.

وی با بیان اینکه کتاب «خادم گلدسته‌ها» دارای تصویرسازی‌های زیبا و متشکل از اشعار ساده و کودکانه امام رضایی است، ادامه داد: سرودن شعر برای کودکان بسیار دشوار است چراکه از هر واژه و کلمه‌ای نمی‌توان برای رساندن معنا و مفهوم موضوع به کودکان استفاده کرد بلکه باید از واژه‌های ساده و عامیانه بهره‌ برد.

شاعر کتاب «خادم گلدسته‌ها» خاطرنشان کرد: ابتدا برای سرودن شعر کودکانه، شاعر در ذهن خود باید تصویری از کودکان همچون دویدن و بازی کردن در صحن و سرای حرم مطهر، مبهوت شدن پرواز کبوتران و ... داشته باشد تا بتواند اشعار دلنشین و جذابی بسراید.

خیامی در ادامه به‌نشر را انتشاراتی قوی و حرفه‌ای در حوزه کودک و نوجوان دانست و افزود: این کتاب برای بچه‌های گروه سنی ب و ج (دبستان) در قالب شعرهایی کودکانه با موضوعات آداب زیارت، حس و حال کودکان در صحن وسرا و معرفی کتابخانه آستان قدس رضوی نگاشته شده است و بنده در این کتاب  سعی کرده‌ام که زیارت را به شکل‌های مختلف برای بچه ها تداعی کنم.

خوانش بخشی از اشعار کتاب توسط کودکان، جشن امضای کتاب، نمایش عروسکی، اجرای سرود از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

اضافه می‎شود کتاب «خادم گلدسته‌ها» مجموعه اشعاری کودکانه است در وصف حضرت رضا(ع)، حرم مطهر ایشان و زیارت امام رضا(ع) که از منظر ساختاری حجم اثر برای مخاطب مناسب و از سلامت و قوت زبانی بهره مند است.

خاطر نشان می‌شود کتاب «خادم گلدسته‌ها» از مجموعه شعر کودک امام رضا (ع) و بچه‌ها و در قالب شعرهای کودکانه و کتاب‌های پروانه با شاعری لیلا خیامی و تصویرگری سمیه محمدی و با طراح گرافیکی محمدصابر شیخ رضائی در ۲۴ صفحه قطع رحلی در دوهزار نسخه با قیمت ۲۰هزارتومان توسط انتشارات به‌نشر منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس