از بایدن باجمله «آقای رئیس جمهور؛ اسرائیل آپارتاید است»استقبال شد

فعالان در سرزمین های اشغالی امروز با نصب نوشته هایی مانند «آقای رئیس جمهور؛ اسرائیل یک رژیم آپارتاید است»، از «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا استقبال شد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی، یک نهاد فعال در سرزمین های اشغالی با نام «B'Tselem»، بنرهای اعتراض‌ آمیزی را در مسیر عبور «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا نصب کرده است.

فعالان این نهاد بنرهایی اعتراض آمیزی را روی ساختمان‌ ها و تابلوهای تبلیغاتی در شهر «بیت لحم» واقع در کرانه باختری نصب کردند.

این بنرها حاوی پیام‌ هایی همچون؛ «آقای رئیس جمهور، این آپارتاید است» بوده و با تصاویر مختلف نشان داده است که کرانه باختری، غزه و بلندی‌ های جولان فلسطین، توسط اسرائیل اشغال شده است.

«کریم کوبران» سخنگوی نهاد غیردولتی «B'Tselem» در گفتگو با خبرگزاری آناتولی در این باره گفت: به دلیل سفر بایدن به بیت لحم، بنرهایی نصب شده است. پیامی که می‌ خواهیم بدهیم این است که اسرائیل یک رژیم آپارتاید است که به طور مداوم و سیستماتیک تبعیض هایی را ایجاد می کند.

«کوبران» با اشاره به آنچه که می‌ خواهند با این اعتراض به بایدن بگویند، گفت: شما از یک رژیم اشغالگر و آپارتاید حمایت می‌کنید. شما و جامعه جهانی باید مسئولیت‌ های اقدامات خود خود را بپذیرید.

این در حالیست که بایدن در چارچوب سفر خود به عرب آسیا در خلال ۱۳ تا ۱۶ ژوئیه از سرزمین های اشغالی٬ رام الله و عربستان سعودی بازدید و با مقامات آن ها دیدار خواهد کرد.

جو بایدن برای نخستین بار به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا ساعاتی پیش به تل آویو سفر کرد.

پس از فرود هواپیمای «اِیر فُرس وان» و خروج «بایدن» از آن، مراسم استقبال از وی با حضور «یائیر لاپید» نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی، «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی و «نفتالی بنت» نخست وزیر پیشین این رژیم آغاز شد.

«جو بایدن»در مراسم استقال در سخنانی گفت: این نخستین سفر من به اسرائیل در زمان ریاست جمهوری من است. روابط ما با اسرائیل بسیار قوی‌ تر و عمیق‌ تر از قبل است. با اسرائیل در تلاش برای تقویت سامانه‌ های دفاعی از جمله سامانه گنبد آهنین و نیز سیستم لیزری خواهیم بود. در این سفر، پیرامون حمایت همیشگی خود از راه حل تشکیل دو کشور بحث و تبادل نظر خواهیم کرد. ما به دنبال صلح هستیم و اجازه تکرار اشتباهات گذشته را نمی‌ دهیم! روابط عمیقی میان آمریکا و اسرائیل وجود دارد. برای صلح و ثبات در منطقه تلاش می کنیم!

المیادین پس از اتمام سخنان جو بایدن در خبری فوری اعلام کرد: رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در مراسم استقبال در فرودگاه بن گوریون حتی یک کلمه هم به موضوع ایران اشاره نکرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسن IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    0 0
    این پیرمردآلزایمر گرفته دنبال گدایی است.گاوهای شیرده منطقه تا آخرین قطره میدوشد.خاک برسران ترسووکثیف منطقه
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    0 0
    کرانه چقدرقوی شده
  • امیر از ساری IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    1 0
    لعنت خدا بر اسرائیل و امریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس