کد خبر 1427134
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۱
دیدار هرتزوگ با بایدن در کاخ سفید دیدار می‌کند

در آستانه انتخابات سراسری در سرزمین‌های اشغالی، رئیس رژیم صهیونیستی هفته آینده به کاخ سفید خواهد رفت تا با رئیس جمهور آمریکا دیدار و گفت‌وگو کند.

به گزارش مشرق، «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی هفته آینده در کاخ سفید با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا دیدار خواهد کرد.

این نخستین سفر هرتزوگ به واشنگتن از زمان تصدی پست ریاست رژیم صهیونیستی خواهد بود. این سفر در فاصله زمانی کمتر از یک هفته به انتخابات سراسری در سرزمین‌های اشغالی انجام می‌شود.

پایگاه خبری آکسیوس نوشت که کاخ سفید از نزدیک انتخابات سراسری در سرزمین‌های اشغالی را زیر نظر دارد. مقام‌های آمریکایی نگران هستند که کابینه جدید شامل احزاب راست افراطی باشد.

در صورتی که انتخابات آتی در سرزمین‌های اشغالی برنده مشخصی نداشته باشد، هرتزوگ نقش کلیدی در تلاش‌ها برای کنار هم آوردن احزاب مختلف برای تشکیل کابینه ایفا خواهد کرد.

دفتر هرتزوگ اعلام کرد:‌ «هدف از سفر، تقویت همکاری میان آمریکا و اسرائیل بوده و تاکید بر این موضوع خواهد بود که رابطه میان اسرائیل و آمریکا، فراتر از هرگونه اختلافات سیاسی است».

بر اساس خبرها، هرتزوگ روز ۲۵ اکتبر وارد واشنگتن خواهد شد و روز بعد در کاخ سفید با بایدن دیدار می‌کند.

هرتزوگ با دیگر اعضای ارشد دولت بایدن و همچنین سران کنگره نیز دیدار و گفت‌وگو خواهد داشت.همچنین رئیس رژیم صهیونیستی با سران سازمان‌های یهودی در آمریکا دیدارهایی خواهد داشت.

بر اساس گزارش‌ها،‌ هرتزوگ این سفر را با «یائیر لاپید» نخست وزیر، «بنی گانتز» وزیر جنگ و «بنیامین نتانیاهو» رهبر احزاب مخالف هماهنگ کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس