ساختمان

ایمن‌سازی ۸ ساختمان پرخطر در تهران آغاز شده است. جلسات با مالکان ادامه دارد و رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران می‌گوید اگر مالکان پای کار نیایند تا یک ماه آینده با آن‌ها برخورد جدی می‌شود.

به گزارش مشرق، ۱۲۹ ساختمان ناایمن در تهران وجود دارد که به اعتقادبرخی مسوولان پرخطر هستند و قرار است در یک ماه آینده در صورتی که مالکان آنها اقدام به ایمن سازی نکنند؛ برخورد با آنها صورت گیرد.

در کلان شهر تهران تعدادی ساختمان پر خطر اداری؛ درمانی و تجاری وجود دارد که بخشی  از این ساختمان ها مربوط به نهاد دولتی است که باید مورد توجه قرارگیرند. در حال حاضر دستگاه های مسوول ورود کرده و با مالکان ساختمان های ناایمن جلساتی را برگزار کرده و بزودی در این زمینه تعیین تکلیف نهایی صورت می گیرد.

ضریب ناایمنی ساختمان های تهران متفاوت است/باید قوانین اصلاح شود

یکی از مهم‌ترین دغدغه های مدیریت شهری ایمنی ساختمان‌های پرخطر شهر است. طبق وظایف سازمان آتش نشانی شهرداری تهران بازدید از تعدادی از  ساختمان های شهر تهران انجام و ۳۳ هزار ساختمان ناایمن شناسایی شده البته ضریب ناایمنی این ساختمان ها متفاوت است.خلاهای قانونی در این زمینه وجود دارد و شهرداری تهران فقط می تواند اخطار دهد و باید اصلاحاتی در قوانین در این زمینه صورت گیرد.

نهادهای مسوول با جدیت پای کار آمده اند/برداشتن گام های بزرگ برای ایمن سازی ساختمان های ناایمن شهر

علی نصیری، رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در خصوص ساختمان های ناایمن شهر می گوید که قوه قضائیه، دولت و نهادهای قانون‌گذار و سیاست‌گذاری و نهادهایی مانند شهرداری با جدیت بسیار بالا پای کار آمده‌اند تا در زمینه ساختمان های ناایمن گام های بزرگی برداشته شود.

به اعتقاد این مقام مسوول، مردم اصول لازم برای ایمنی را در هنگام خرید ساختمان ها مورد توجه قرار دهند تا نگرانی ها کمتر شود.

ساختمان های ناایمن در حال بررسی است و دادستانی هم در این زمینه ورود کرده است

وی می گوید که جلساتی در این زمینه برگزار و کارگروه ها تشکیل شده است و البته برخی قوانین هم نیاز به بروز رسانی دارد.

نصیری در خصوص ساختمان ها ناایمن شهر می گوید این ساختمان ها توسط آتش نشانی بازدید شده و  بیشتر ایمنی حریق ملاک قرار گرفته شده و باید سایر نکات ایمنی هم در نظر گرفته شود. البته ساختمان های ناایمن در حال بررسی است و دادستانی هم در این زمینه ورود کرده است. 

مدتی است که  دادستانی و شهرداری تهران جلساتی را با مالکان ساختمان‌های ناایمن گذاشته و همچنین قرار است که ایمن سازی صورت گیرد و در صورتی که ساختمان های ایمن سازی نشود اسامی آنها اعلام و برخوردهای لازم انجام می شود.

ایمن سازی ۸ ساختمان پرخطر در تهران آغاز شده است/ ۱۲۹ ساختمان ناایمن در ۲۲ منطقه تهران پخش هستند

قدرت الله محمدی رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در این باره می‌گوید جلسات هفتگی در این زمینه برگزار و همچنین کار گروهی تشکیل شد ما منطقه بندی کردیم و در هر منطقه کارها را پیش می بریم.

وی با بیان اینکه ۷ الی ۸ ساختمان ناایمن در تهران کار ایمن سازی خود را آغاز کرده‌اند، گفت: ما همچنان جلسات را برگزار می‌کنیم و کار پیشرفت خوبی داشته است.

اگر تا یک ماه آینده ایمن‌سازی آغاز نشود اسامی ساختمان های ناایمن اعلام می شود/با جان مردم شوخی نداریم

محمدی با بیان اینکه ۱۲۹ ساختمان ناایمن در ۲۲ منطقه تهران پخش هستند، گفت: ما در حال برگزاری جلسات با مالکان هستیم و اگر تا یک ماه آینده ایمن‌سازی آغاز نشود اسامی ساختمان های ناایمن اعلام و برخورد با مالکان این ساختمان ها انجام می شود و احتمال پلمب وجود دارد چرا  که با جان مردم شوخی نداریم.

 

در تغییر کاربری، صدور پروانه به مالکان ساختمان های ناایمن کمک می کنیم

وی در خصوص تسهیلات تشویقی برای نوسازی ساختمان های ناایمن، گفت: ما در تغییر کاربری، صدور پروانه به این مالکان کمک می کنیم و باید تا یک ماه آینده تعیین تکلیف صورت گیرد.

بر اساس این گزارش،  در هفته چند مالک  ساختمان ناایمن دعوت و به آنها اخطار ایمن سازی داده می شود و به گفته برخی مسوولان در صورتی که مالک به ایمن سازی اقدام نکند، در مرحله اول، نسبت به قطع آب و برق و در مرحله دوم نسبت به پلمب ساختمان ناایمن اقدام می شود.تعداد ساختمان های پر خطر در تهران زیاد است و قرار است بزودی تمامی این ساختمان های پرخطر تعیین تکلیف شوند. البته باید ایرادات قانونی هم در این زمینه برطرف شود تا دست آتش نشانان برای ساختمان های پرخطر بازتر شود.

طرح جامع ایمنی تهران هشت سال در رفت و برگشت بوده است

جلال بهرامی معاون خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در این باره می گوید:یکی از موضوعات مهم طرح جامع ایمنی تهران است که هشت سال در رفت و برگشت بوده است اگر این طرح ابلاغ شود آتش نشانان ضابط قانونی خواهند بود و می توانند با متخلفان برخورد لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: این طرح هنوز ابلاغ نشده و پیگیری‌هایی که انجام می‌شود، ساختمان های پرخطر تهران شناسایی و بر اساس مهلت نواقص و پلکانی نواقص آنها برطرف و برخورد های لازم انجام می شود.

بر اساس این گزارش،  در تهران ۱۲۹ ساختمان بحرانی داریم ، ساختمان هایی که هرکدام به تنهایی می توانند درصورت نشست شدید، آتش سوزی و ... جا پای پلاسکو و متروپل بگذارند و یا اینکه به مانند سینا اطهر تبدیل شوند و حوادث ناگواری را در پی داشته باشند.
 رعایت اصول ایمنی در ساخت‌وساز و نظارت بر آن از مهم‌ترین موضوعات ساختمان‌سازی است و باید در این زمینه تمامی دستگاه های مسوول پای کار بیایند.

یک لیست از ساختمان‌های ناایمن تهیه شده و در اختیار دادستانی است

حبیب کاشانی عضو شورای شهر تهران در این باره می گوید که  یک لیست از ساختمان‌های ناایمن تهیه و در اختیار دادستانی است و هر هفته سه مالک تذکر دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد:  ایران جز چند کشور اول دنیا در خصوص سازه است، با وجود این همه توانایی ناراحت کننده است که در سال ۱۴۰۱، ۳۳ نفر از هموطنان‌مان را در اثر فروریختن یک ساختمان(متروپل) از دست بدهیم. بهتر است تعارفات را کم کنیم و وارد عمل شویم تا بتوانیم مسائل را حل کنیم.

بر اساس این گزارش، مدیریت شهری در خصوص ایمن سازی ساختمان های پرخطر ورود کرده و جلساتی هم با مالکان برگزار شده و قرار است کمک های هم از سوی شهرداری انجام شود. در صورتی که مالکان ایمن سازی را انجام ندهند بزودی با آنها برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس