روسیه

وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه گفت روسیه تنها در صورتی از سلاح هسته‌ای استفاده خواهد کرد که با حمله هسته‌ای مواجه شود.

به گزارش مشرق، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه شرط روسیه برای استفاده از سلاح  هسته‌ای در جنگ اوکراین را اعلام کرد.

وی گفت: «استفاده روسیه از سلاح هسته‌ای تنها در حالتی ممکن است که در پاسخ به حمله هسته‌ای باشد».

وزیر امور خارجه روسیه اضافه کرد که درگیری مستقیم با آمریکا و ناتو در راستای منافع روسیه نیست.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه نیز روز سه‌شنبه در جریان سخنرانی در کنفرانس امنیت بین‌المللی در مسکو گفت روسیه نیازی به استفاده از سلاح اتمی در اوکراین ندارد.

شویگو همچنین گفت که عملیات‌های نظامی اوکراین توسط ایالات متحده و انگلیس طراحی می‌شود و ناتو استقرار نیروهای خود را در شرق و مرکز اروپا چند برابر افزایش داده است. وی افزود: نیروهای مشترک غرب در اوکراین با نیروهای روس روبرو هستند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه هم در سخنرانی خود در کنفرانس مسکو هشدار داد نخبگان غربی تمام تلاش خود را برای حفظ هژمونی می‌کنند. پوتین تصریح کرد جهان چند قطبی مبتنی بر مشروعیت بین‌المللی تنها راه مقابله با چالش‌های زمانه است و افزود: عصر نظام جهانی تک قطبی در حال محو شدن است و تغییرات ژئوپلیتیکی در جهات مختلف در حال وقوع است. بیشتر کشورها و مردم آن به سمت مسیر توسعه مستقل متمایل می‌شوند.

پوتین در خصوص عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین هم گفت: غرب پروژه ضد روسیه را در اوکراین اجرا کرده که چشم‌پوشی بر گسترش ایدئولوژی نئونازی و قتل‌عام ساکنان دونباس است. تصمیم برای انجام عملیات نظامی ویژه مطابق با منشور ملل متحد اتخاذ شد. اهداف عملیات به وضوح تعریف شده که تضمین امنیت روسیه و شهروندان ما و محافظت از ساکنان دونباس است.

ارتش روسیه به درخواست جمهوری‌های دونباس برای دفاع در مقابل حملات اوکراین، در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه گذشته) به اوکراین حمله کرد و هدف از این عملیات نظامی را نازی‌زدایی و خلع سلاح کی‌یف اعلام کرد. کشورهای غربی بویژه آمریکا و انگلیس با اعمال انواع تحریم‌ها علیه مسکو و ارسال سلاح و تجهیزات به اوکراین و ممانعت از نشستن کی‌یف سر میز مذاکرات صلح، به درگیری‌ها در این کشور دامن می‌زنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    5 18
    روسیه بالاخره از سلاح اتمی استفاده می کنه ولی در کمال تعجب هیچکدام عمل نخواهد کرد چون جنس روسی آشغاله
    • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
      2 3
      جنس آمریکایی هم وجود خارجی نداره. فقط تبلیغاته
    • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
      3 3
      فعلا که زپرت سلاحهای آمریکایی در اوکراین در اومده واقعا این بود این همه ادعا!
    • IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
      1 2
      داری رکورد دیسلایک رو با قاطعیت می‌زنی! باید دست به دامن لایک کیلویی‌ بشی. سریع به کمپ پیرزن‌ها خبره بده
    • علی IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
      1 2
      واقعا خجالت نمیکشی همچین کامنت بچه گانه ای میزاری. البته خجالت نداره چون امثال شما عشق و نفرتتون هم بچگانست.
    • دوست GB ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
      2 0
      گل گفتی پسر،،،،تا چند روز پیش دمیتری مدودف میگفت و تهدید میکرد،، اگه اوکراین به کریمه موشک بزنه با بمب اتم جوابش میدیم...موشک که خورد و انبارش رفت تو هوا ،صداش در نیامد،، حرفهای این روس ها همش باد هواست ، تجهیزات جنگیشون و کلا صنعتشون،، هم مثل خودشون داغونه،، اینها تنها نقطه قوتشون وسعت کشورشون که اونهم نصف بیشترش یخبندان و بدرد نخور،
  • حمید IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    6 15
    فقط از یک ایرانی میشه توقع داشت که خودش را کاسه داغ تر از آش کند و از یک دیوانه ای حمایت و از یک وطن پرست که پای جلادین کمونیست ضد کمونیست نما ایستاد هزاران توهین را نثار آن کند، میشه بگید اگه مسلمون واقعی هستید چرا به یک اصلا کاری ندارم با زلنسکی اما کجای شریعت محمد و عدالت علی گفته به یک انسان توهین کنید، اینه جمله دلقک یا... چیه از یک ایرانی آن هم شیعه علی و روش جعفر صادق و دارای تمدن 7 هزار ساله بعیده، جنایتکار هم جنایتکاره فرقی هم نداره روسیه باشه یا آمریکا یا روسیه، من از کودکی یاد گرفتم هیج مرگی را به هیچ کشور و ملتی نثار نکنم خداوند خودش اگه آن دولت ها و ملت ها گناهی کرده اند خودش آن ها را به راه راست هدایت کند انشالله.
    • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
      2 2
      شما کلاً به دین من درآوردی خودت مسلمانی. لطفاً از خودت اجتهاد نکن
    • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
      2 1
      خب مشخص شد ایرانی نیستی‌. پس غلط می‌کنی این جایی. ثانیا اسم ایرانی‌ها رو میاری قبلش دهنتو آب میکشی. ثالثا مزخرفاتت رو کجا ترجمه کردی؟! رابعا این همه چرت و پرت رو چه جوری جواب بدیم؟! تو از کودکی چی یاد گرفتی مهم نیست‌. معلومه درست یادت ندادن. اما خدای بزرگ، ما را در دنیا قرار داده و دست و پا و زبان عنایت فرموده تا عمل کنیم، نه این که فقط به خدا واگذار کنیم. خدا هم در قرآن مرگ می‌گوید. ما هم به پیروی از خدا، مرگ میگیم به آمریکای زورگو که شایسته مرگه. روسیه از مرزهاش دفاع کرده. تو چرا سوختی؟! تو نمی‌خواد اسلام و شیعه رو به شیعیان یاد بدی. مژدگانا که گربه عابد شد!
    • جهودشناس IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
      2 1
      تو اصلاً خودت را از ما ندون چون از لحن بیانت تنفر و کینه از کشور ایران و ایرانی میباره. بدون شک دین تو دشمن کشور ماست. درود بر پوتین متحد ایران و مرگ بر زلینسکی جهودی که به زودی قیمه قیمه خواهد شد.
    • IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
      2 1
      با این ادبیاتت از سرزمینی اشغالی پیام میدی دیگه؟! شنا کردن که بلدی؟
  • DE ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    3 3
    اولین کسانی که دود میشوند٬ پوتین و لاروف هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس