رئیس مجلس: باید در حوزه سلامت به دنبال مردمی‌سازی باشیم

محمدباقر قالیباف اظهار داشت: هر روز در حال گسترش دولتی‌سازی در حوزه سلامت هستیم در حالیکه باید به دنبال گسترش مردمی‌سازی در این حوزه باشیم.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز سه شنبه (١ شهریور) در همایش گرامیداشت روز پزشک و داروساز که در مرکز همایش های برج میلاد تهران برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت امام سجاد (ع) و تبریک روز پزشک اظهار داشت: این روز را به همه پزشکان عزیز تبریک می گویم.

رئیس مجلس با اشاره به شخصیت والای پزشکان تاکید کرد: پزشکان انسان هایی هستند که در روزهای سخت به انسان های نیازمند درمان و خدمت بیش از همه در کنار آن ها بوده و به آن ها خدمت رسانی می کنند.

وی در ادامه با اشاره به زحمات پزشکان در دوران دفاع مقدس گفت: هر موقع با جامعه پزشکی روبرو هستم، نمی توانم رشادت ها و زحمات  این عزیزان در دوران دفاع مقدس را بیان نکنم. شاید بسیاری از حاضران آن روزها را درک نکرده باشند، اما من به عنوان یک رزمنده، آن لحظات سخت را نه در زمان مجروحیت بلکه در زمان حرکت رزمندگان با سلامتی و شادابی به همراه سلاح و مهمات به سوی دشمن، بدون زحمات پزشکان ممکن نبود.

رئیس مجلس بیان داشت: ما هر روز در حال گسترش دولتی‌سازی در حوزه سلامت هستیم در حالیکه باید به دنبال گسترش مردمی‌سازی در این حوزه باشیم.

قالیباف گفت: بسیاری از اوقات این موضوع در بین رزمندگان مطرح بود که شهید شدن بهتر از مجروحیت است. به هر حال مجروحیت یکی از دغدغه های رزمندگان بود و برخی اوقات بچه ها از سر شب مجروح می شدند و تا صبح امکان تخلیه وجود نداشت و یا اگر امکان تخلیه وجود داشت، رسیدگی های اولیه امکان پذیر نبود. حتی رسیدگی های اساسی در ابتدای جنگ ساعت ها و برخی اوقات تا روزها زمان می‌برد تا به جایی که باید برسند و در آن محل درمان شوند.

وی افزود: هیچ‌گاه این معرفت، حضور، عشق و شجاعت جامعه پزشکی را فراموش نمی‌کنیم که این دغدغه در مدت کمتر از یک سال برای رزمندگان رفع شد و اعضای کادرهای پزشکی به همراه رزمندگانی که در طول شب به سوی منطقه حرکت می‌کردند، می‌رفتند.

رئیس مجلس با اشاره به رشادت های پزشکان در مناطق عملیاتی تصریح کرد: اعضای کادر پزشکی در اولین نقطه در نزدیکی خط مقدم سنگری ساخته یا تپه ای ایجاد می شد، پست اورژانس با پزشک در آن مستقر بود و مهم‌ترین عملیات جراحی در کمتر از سه یا چهار کیلومتری پشت خط مقدم در بیمارستان انجام می شد. این محبت‌ها و زحمات جامعه پزشکی هستیم و دیدیم که چگونه این رشادت‌ها رخ داد.

وی ادامه داد: نسل بعدی جامعه پزشکی با گذشت بیش از سی و پنج سال از دوران دفاع مقدس نشان دادند که در هر عرصه‌ای پای جامعه و خدمت به مردم ایستاده است. من به عنوان یک رزمنده هیچ‌گاه این فعالیت ها و رشادت ها را فراموش نمی‌کنم و قدرشناس شما چه در دوران دفاع مقدس و چه در دوران کرونا بوده و هستیم و خواهیم بود.

قالیباف گفت: در گفت‌وگوهای خود با متخصصان حوزه برنامه ریزی وقتی حرف از چالش های کشور می شود به ٣ موضوع اشاره می کنم و می گویم این ٣ چالش باید برطرف شود که عبارتند از؛ آب، جمعیت و اقتصاد.

رئیس مجلس ادامه داد: نمی خواهم به این بحث ها بیشتر چهار برگ های بسیاری دارد و مطرح کردن آن در این جلسه جایز نیست. اما، وقتی به موضوع جمعیت می‌پردازیم اینجاست که موضوع سلامت خود را در حوزه جمعیت نمایان می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهدی US ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    0 0
    برید جلو بیمه ها رو بگیرید خون علوم پزشکی رو کردن تو شیشه
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    0 0
    همه طرح هاتون غير کارشناسی شده و ابترن ، يکم با سواد بشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس