کد خبر 1412569
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۶
گروگانگیری خشن در آرایشگاه مردانه | سارقان افسر پلیس بوده‌اند!

۴ مرد نقابدار که با حمله به آرایشگاه مردانه، ۱۰ نفر را گروگان گرفته و با تهدید قمه، دست به سرقت خشن از آنها زده بودند، در برابر اتهام محاربه قرار گرفتند.

به‌ گزارش مشرق، چندی قبل گزارش یک گروگانگیری در آرایشگاهی مردانه به پلیس تهران اعلام شد و گروهی از مأموران راهی آنجا شدند.

بررسی‌ها نشان می‌داد که ۴ مرد که صورت‌هایشان را با نقاب پوشانده بودند، با حمله به آرایشگاه، ‌کارکنان آنجا و مشتریان را گروگان گرفته و دست ‌به سرقت زده بودند.

مأموران در نخستین گام به تحقیق از صاحب آرایشگاه پرداختند و وی گفت: در لحظه‌ای که حادثه رخ داد، به جز مردی که در مغازه‌ام کار می‌کرد، ۸ نفر مشتری روی صندلی‌ها نشسته بودند که ناگهان ۴ مرد نقابدار وارد مغازه‌ام شدند. وضعیت ظاهری آنها وحشت به جانمان انداخت. چراکه آنها علاوه بر پوشاندن صورت‌هایشان، چاقو و قمه نیز در دست داشتند و ما را به مرگ تهدید می‌کردند.

وی گفت: ۲ نفر از آنها مقابل در ایستادند تا کسی وارد نشود و ۲ نفر دیگر نیز به سمت ما آمدند. همه ما ۱۰ نفر را به گوشه‌ای از مغازه کشاندند و دست و پایمان را بستند. آنها با گروگان گرفتن ما و تهدید، تمام گوشی موبایل هایمان به همراه اموالی قیمتی و پول‌هایمان را سرقت کردند و بعد گریختند.

با این شکایت، پرونده‌ای در این‌ باره تشکیل شد و با دستور قاضی علیرضا بهشتی، بازپرس شعبه دوم دادسرای ویژه سرقت، تیمی از مأموران پلیس آگاهی تهران تحقیقات خود را برای بازداشت مهاجمان آغاز کردند. اگرچه آنها صورت‌هایشان را پوشانده بودند و در بازبینی تصاویردوربین‌های مداربسته چهره‌هایشان واضح نبود اما فردی که در مغازه کار می‌کرد صدای یکی از متهمان را شنیده و او را شناخته  بود.

به‌گفته این مرد، سارق از مشتریان ثابت مغازه و از اتباع خارجی بود که رفت‌وآمد زیادی به آرایشگاه داشت. با این سرنخ و اطلاعاتی که کارگر مغازه در اختیار تیم تحقیق قرار داد، ‌سارقان که همگی اهل کشور افغانستان بودند، شناسایی و دستگیر شدند. این در حالی بود که بخشی از اموال مسروقه در مخفیگاه متهمان کشف شد که همین مسئله جای انکاری برای شناسایی سارقان باقی نمی‌گذاشت.

آنها اعتراف کردند که با انگیزه به‌ دست آوردن پول، نقشه سرقت و گروگانگیری را کشیده‌اند. یکی از آنها گفت: ما در افغانستان افسر پلیس بودیم اما بعد از ورود طالبان تصمیم گرفتیم فرار کنیم. ما طی ۲ هفته‌ از طریق کوهستان راهی مرز ایران شدیم و درنهایت هم قاچاقچیان انسان، ما را به ایران منتقل کردند.

وی گفت: تا چند روز در جست‌وجوی کار مناسب بودیم تا اینکه از طریق یکی از همشهریانمان در ساختمان نیمه کاره‌ای در یکی از مناطق تهران مشغول به‌کار شدیم اما درآمدمان کم و موقعیت شغلی‌مان مناسب نبود. در این شرایط بودیم که نقشه سرقت از آرایشگاه مردانه را کشیدیم. چون معمولا مشتریانی که به آنجا رفت‌وآمد داشتند، وضع مالیشان خوب بود و گوشی‌های مدل بالا داشتند.

متهم در ادامه گفت: چند باری به‌عنوان مشتری به آرایشگاه مردانه یادشده رفتیم. تا اینکه اشراف کامل به آنجا پیدا کردیم. روز حادثه وقتی متوجه شدیم مغازه شلوغ است و مشتریان زیادی به آنجا رفت‌وآمد دارند، وارد مغازه شدیم و دست به سرقت و گروگانگیری زدیم.

وی در ادامه گفت: ما تصمیم داشتیم از چند مغازه دیگر هم با این شگرد سرقت کنیم اما پس از سرقت اول شناسایی و دستگیر شدیم.

متهمان پس از اعتراف به سرقت راهی زندان شدند و بازپرس پرونده برای متهمان درخواست محاربه کرده و پرونده به دادگاه انقلاب فرستاده شد.

منبع:همشهری آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 70
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 21
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    37 1
    گفته از کش و کوه قاچاقی وارد ایران شدیم و پس از ورود دنبال کار می گشتیم !!! یعنی همینه که پاشون برسه داخل کشور انگار وارد کشور خودشون شدن ، با خیال راحت و بدون هیچ مانعی میخ موندگاری رو برای ابد میکوبن . بخیریت شدیم افغانستالن دوم و تعداد افاغنه در ایران داره از خود افغانستان هم بیشتر میشه
    • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      17 1
      متاسفانه همینطوره که فرمودید ... روز به روز هم به تعدادشون افزوده می‌شود ، به شدت هم در حال زاد و ولد ازدیاد جمعیتی هستند !
    • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      10 0
      کارفرماها یی که بدون ضمانت و فقط برای سود بیشتر اتباع را به کار می‌گیرند باید جریمه سنگین شوند!!!
    • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      13 1
      بندازید بیرون این افغانی ها رو .
    • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      12 0
      چرا صورتشان شطرنجی شده؟!!! نکنه میخواهید دوباره ولشان کنید بین ملت!!!! میترسید آبروشون بره و دیگه کار گیر نیارن!!!!!
    • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      5 1
      در فیلم باران مجیدی یک آذری عاشق یک دختر افغانی میشود ! آیا همه افغانها دختر مظلوم هستند ؟ فیلمسازان برای کسب جایزه جشنواره ها همیشه به ضرر مردم و به نفع بیگانگان شعار میدهند. چرا به سبک هیچکاک فیلم های مملو از جنایات افاغنه ساخته نمیشود تا مردم هوشیار باشند. یکی هم که مثل هیس دخترها فریاد نمیزنند قاتل ایرانی بود نه افغانی !
    • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      4 2
      برای شناسایی یهودیان مکلف بودند ستاره زرد روی لباسشان بزنند. همین کار را با افاغنه باید کرد. یک کارت شناسایی با عکس رنگی بزرگ و دریافت اثر انگشتان الکترونیکی تا به مجرد هر نوع جرم در سریعترین زمان بتوان دستگیرشان کرد. حالا به ما بگویند فاشیست نازیست هر چه میخواهند بگویند. چند روز پیش استاد فیزیک دانشگاه کابل همراه زنش که او هم کارشناس فیزیک بود آمده بودند ایران که بروند اروپا . اینجور افراد ایران را قابل سکونت نمیدانند و از کشور خودشان پست تر حساب میکنند. میماند راهزنان و قاتلان که مثل آرژانتین که بعد جنگ دوم بهشت نازیها بود ایران هم شده بهشت مافیای افاغنه !
  • ناشناس IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    26 3
    افغانی ها کم کم دارن به یک معضل اجتماعی تبدیل میشن هرچه زودتر باید فکری کرد اکثر سرقتهای خشن افغانی هستند
    • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      10 1
      خیلی وقت افاغنه تبدیل به یکی از معظلات اجتماعی کشور شدن .. نمی‌دانم چرا مسولین قمری جدی و فوری برای جمع آوری و اخراج افاغنه از کشور نمی‌کنند ؟
    • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      8 2
      چیزی که من به خاطر دارم از ۴۰ سال قبل تا حالا افغانی ها به آدم کشی و جنایت معروف بودند اما متاسفانه مدتها روی جنایاتشان سرپوش گذاشته شد و رسانه ملی حتی برای تبلیغ انها انواع واقسام سریال را ساخت تا وجهه خوبی به انها بدهد!!! اما باید پذیرفت که حقیقت را نمیشود کتمان کرد و چیزی که ملت میبیند قابل انکار نیست!!!
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    19 0
    واقعا وقتی نه نظارت ونه قانونی برای ورود و خروج اتباع بیگانه باشه هر روز باید شاهدچندین وچند مورد رفتار مجرمانه ازسوی چنین افراد بی هویتی باشیم همین چند روز پیش رفسنجان،بعدش قضیه پشت چراغ بزرگراه نیایش و... چرا تعارف و مماشات را کنار نمی گذارید و برخورد قاطعی با این افرادنمیشه مشکلات اقتصادی مردم یکطرف سلب آرامش وامنیت مردم ازسوی اینگونه افراد از طرف دیگر
    • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      13 0
      محمد شهر کرج هم چندی پیش چند نفر افغاني دستگیر کردن سرقت خودرو میکردن مالکین خودروها رو به قتل رساندن داخل چاه انداخته بودن .. کم نیست این وقایع فقط رسانه ای نمی‌شود باز هم خدا خیر بده سایت مشرق گاهی انعکاس میده این اخبار رو ممنون از مشرق
  • بشار عبدالواحد IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    20 6
    افغانی ها را از کشور بیرون بیاندازید این وحشی های طالبان را
    • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      4 6
      بماند که خیلی از افغانی‌ها آدم هستند
    • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      8 1
      خخخ اره اما ظاهرا ادمهاشون اینجا نمیان! بیشتر به اروپا و امریکا مهاجرت می‌کنند!!!
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    18 0
    مسئولینی که اینقدر ریلکس و خوشحال نظاره گر ورود روزانه هزاران افغانی غیرمجاز بداخل توسط شوتی ها هستن حتی یک درصد احتمال نمیدن میون اینهمه افغانی ناشناس و بدون هیچگونه مدارک هویتی معتبر ممکنه کلی داعشی و جانی خطرناک هم باشه ؟ اصلا به عواقب بشدت مهلک امنیتی این جریان مهاجرت که داره تو اجتماع ما ابعادش روزبروز بدتر میشه فکر کردن . خداییش کجای دنیا اینجوره بغیر از اینجا ؟
  • DE ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    15 0
    اكثرا در ايران با سرقت و جنايت پول درميارن و بعد با اون پول راهي كشورهاي اروپايي ميشن! طلبكار هم هستن كه چرا هر از گاهي پليس و نيروهاي امنيتي با ما برخورد مي كنن! در ضمن بيشترشون سرقت و جنايت از ايراني را نه گناه بلكه ثواب ميدونن!
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    19 1
    مسولان راست وچپ عمدن 6000000میلیون افغانی را تو این تحریم وتوروم وبیکاری و کورنا وارد ایران کردند تا 6000000میلیون ایرانی بیکار بشند، ثروتمندترین کشور دنیا از لحاظ معادن وانرژی وموقعیت جغرافیایی وسرمایه انسانی نخبه اما بدبخترین وفقیرترین وبیکارترین وافسرده ترین ومجردترین کشور دنیا هستیم ،16000000میلیون مجرد تو ایران هست که سن ازدواجشان گذشته وجمعیت ایران پیر شده وزاد وولدی تو ایران نیست وبجاش افغانی زاد و ولدش زیاد شده، سوغات افغانستان برای ایران عتیاد وبیکاری ونا امنی است، خداوند مسولان راست وچپ را نابود کند ودر جهان ابرویشان برود که به فکر مردم نیستند و همه مردم را از بین بردند ، ایران رکوردار فقر وبیکاری وطلاق وتبعیض وسهمیه بندی علمی و فرهنگی وفساد ناموسی وتوروم ومهاجر واختلاص مسولان بیسواد ومجردترین وگرانی و افسردگی در دنیا است ،دین ودنیا را از مردم گرفتند دیگه خوشم از مذهب وریا نمیاد، به امید نابودی مسولان بی وجدان وبی مذهب انشالله نابود می‌شید همه چیز را ازمون گرفتید،خودمان از گرسنگی می‌میریم به فکر کشورهای دیگه هستند،چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است
    • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      2 6
      اولا ان شاءالله اصله دوما دروغ نگو من خودم ایرانی هستم و میدونم منبع حرفایی که زدی از بی بی سی هست
  • مربی کاراته IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    15 0
    اگر کوچکترین مماشاتی با این افراد بشود بقیه افغانی‌هایی هم که جرات دزدی نداشته‌اند جسور میشوند. یک افغانی به من گفت من اگر الان بخواهم ایران بروم برون اینکه دیده شوم یا از جلوی یک پاسگاه رد شوم چند ساعت دیگر در افغانستانم راحت‌تر از آنکه آمده‌ام میروم برادر یکی از کارگرهای سابق ما در ترکیه ۸ سال پیش یک سرقت کوچک آن‌هم از یک افغانی دیگر کرده هنوز در زندان است اینجا هم باید به شدت سخت‌گیری کرد
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    8 0
    وقتی محدودیت های لازم اعمال نشه وضع بدتر میشه
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    11 1
    باید سفت و سخت با این نوع افراد برخورد شود ودر اولین مرحله دستشان قطع گردد.
  • پوریا FR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    15 0
    هر هفته جنایات افغانی ها بیشتر میشه ولی کسی نیست جلوی ورود غیر مجاز افغانی ها رو بگیره. اولین کار باید جلوی ورود غیر مجاز رو بگیرن و در آخر خروج تدریجی رو شروع کنن
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    14 2
    باز هم افغان ها، الآن وزیر کشور جناب وحیدی میاد میگه فقط همین یک مورد بود رسانه ها بزرگش میکنن رئیسی باید کل افغان‌ها چه قانونی و چه غير قانونی رو از کشور اخراج کنه تا حالا در زمان کدوم رئیس جمهور اینقدر افغان‌ها جرآت کرده بودن خلاف کنند؟؟؟؟!!!!
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    8 0
    قابل توجه وزیر کشور که فرمودند این موارد نادر است.
    • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      1 3
      این اتفاق مگه چندبار اتفاق افتاده؟
    • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      7 0
      چند بار اتفاق افتاده!!!؟؟ همین هفته قبل یکی از شما در بزرگراه از خانمی زورگیری کرد!!!!!!!
  • رضوان IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    1 20
    دوستان عزیز به نظر من نباید زود قضاوت کنیم مگه مردم افغانستان هم مثل ما مسلمون نیستن مگه مثل ما شیعه نیستن خب در همه کشورها بین مردمشون انسانهای وارسته و عالی هست و انسانهای پست هم هست نباید همه رو به یک چوب روند من دوستان افغانی فراوانی دارم که واقعا دوستان بامعرفتی هستن که هر موقع مشکلی داشتم کنارم بودن و خیلی خوشحالم که اینها مهاجرت کردن به کشورم.
    • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      11 1
      دوست گرامی افغاني لطفا" با هویت افغاني خودت ، با هویت واقعی خودت از هم میهنان افغانستانی ات دفاع کن ! چهل سال غیر قانونی وارد کشور ما شدید روز به روز به تعداد شما افزوده شده اکثریت شما خلاف کار هستید سابقه جرم و جنایت .. مگر شما از خودتون کشور و سرزمین ندارید تشریف ببرید کشور خودتون افغانستان
    • DE ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      9 0
      لطفا با حرفهای مسخره ات نمک روی زخم مردم نپاش
    • DE ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      5 3
      جناب افغانی، چه خوب بود ابتدا از مردم ایران بابت جنایات وطندارت پوزش میخواستی مردم افغانستان از کی شیعه شدن ما خبر نداریم؟ افاغنه جوری وانمود میکنن که انگار کل اینها جز لشکر فاطمیون هستن، کل این لشکر ۵۰۰۰ هزار نفر هست، مقایسه کنید با حدود ۱۰ میلیون افغانی در کشور
    • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      7 1
      بجای این اراجیف صد من یه غاز خودتو و هم میهنانت هر چه زودتر برگردین افغانستان تا اینجا رو بیشتر از این به گند نکشوندین . مردم ما از دست شماها ضله شدن
  • صحرا IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    10 1
    جدیدا افغان ها در ایران خیلی دست به جنایت می زنند تقریبا 50% خلاف ها مربوط به این گروه است از اتفاق رفسنجان گرفته که 10 نفر به دست یک تبعه افغان کشته شدند تا تجاوز و کشت و کشتارها در اطراف تهران و بخصوص شهر مشهد تورا بخدا فکری به حال مردم ایران بکنید تورم و سختی زندگی کم بود که نا امنی ان هم از طرف اتباع خارجی که با بی سیاستی دست اندراکان حکومت بدون کوچکترین مجوزی وارد این خاک می شوند نیز اضافه شده
    • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      7 1
      جدید نیست عزیزم!! افغانی ها دهها ساله مشغول جنایت هستند از بچگی ما اسم افغانی با ترس و لرز برده می‌شد مدتی روی جنایات انها سرپوش گذاشته شد !!
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    8 0
    آقایون محترم مسئول لطفا مردم ایران رو دریابید مردم نگران و ناراحت هستند از این جمعیت میلیونی افاغنه در کشور .. امنیت مردم ایران رو سلب کردند این افغاني ها ...
    • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      1 7
      بماند که خیلی‌ها واقعا عالی هستند و هرچه میکشیم از داخله پس تفرقه مننوع
    • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      10 1
      ما نخواهیم با افغانی متحد بشیم کی را باید ببینیم؟؟؟!!!برگردید وطن !!! بایسته هست انجا مجاهدت کنید و کشور را بسازید !!! خودتان با خودتان متحد شوید !!!!
    • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      9 0
      دوست افغاني چرا به محض اینکه از هم وطنان افغاني شما انتقاد می‌شود ناراحت میشوید ؟ هم وطنان شما در کشور ما جرم و جنایت کنند ما ایرانیان سکوت کنیم که تفرقه نشود ؟ این چه منطقی که شما افغاني های پر توقع دارید ؟ لطفا" تشریف ببرید کشور خودتون افغانستان !
    • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      8 0
      دوست افغاني همه شما افاغنه خوب ، آقا، محترم، زحمتکش !!! لطف کنید تشریف ببرید کشور خودتون افغانستان ممنون
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    4 0
    لطفا در درج اخبار،ملاحظات امنیتی افراد وحفظ اقتدارپلیس را رعایت کنید،،یعنی چی که صاحب مغازه،باتشخیص صدای یکی ازسارقان موجب دستگیری او ودوستانش شد؟ شما با اعلان این خبر زمینه سازی برای مخاطره جانی این فرد را دراینده توسط همان سارق و دوستانش فراهم کردید،ضمن اینکه این خبر دربطن خود نشانی از ضعف پلیس در دستگیری سارقان دارد،چرا که دستگیری انان نه با شیوه های مرسوم امنینی که با کمک صاحب ارایشگری بوده
  • شیراز IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    6 0
    تورخدابیرون کنیداین افغانی هارو هم امنیتمون گرفتن هم شغلامون هم خانه های اجاره ای ورهنی راتصرف کردن نصیب مانمیشه خانه اگه برن قیمت اجاره بها نصف میشه 8میلیون نفرکم نیستن کافیه دومیلیون خانه ازرهن واجاره ازادبشن ایناگذشته ازیارانه وچیزایی ک دولت سوپسیدمیده اینا به جیب میزنن امنیتمونم ازمون بگیرن نوبره بخدا
    • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      7 0
      باسلام آخه یکم مسئولین فکر نمی‌کنم اگر افغانهاانسانیت تو وجودشون بود که کشور خودشون آباد میکردن وسر باره کشورهای دیگه نمیشدن
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    2 11
    افغانی ها فارس اند. فارس ها هم افغانی
    • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      10 0
      روزگاری تا هندو و چین به زبان فارسی تکلم می‌کردند چه ارتباطی به این معظلات و مشکلات امنیتی دارد که افاغنه در ایران مرتکب شده و می‌شوند و ایران را نا امن می‌کنند
    • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      1 2
      نژادپرستی موقوف. ان اکرمکم عندالله اتقیکم
    • ناشناس IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      1 0
      تو دیگه حرف از نژادپرستی نزن
  • مراد علی مرادنژاد IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    1 8
    یه عده خلافکار بین همه هست اگر همین الان همه افغانها یک دفعه برگردن میدونین چقدر کارخونه لنگ میشه جوانهای ایرانی هم ک مال کار نیستن
    • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      6 0
      افغانی سربار ، جوان ایرانی خیلی هاشون از بیکاری طولانی مدت با فقر دست و پنجه نرم میکنن چطور اهل کار نیستن . امثال تو که قاچاقی اومدین و سربار جامعه ما شدین موقعیت های کاری و درآمدی رو از چنگ جوونهای خودمون درآوردین مدام هم طلبکارین . به نااهل رو بدی همین میشه
    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      6 0
      شما تشریف ببرید ما بی خانه نمی‌مانیم!!
    • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      6 0
      دوست محترم افغاني شما نگران کارخانجات ایران نباشید شما افاغنه اگر بیل زن هستید تشریف ببرید کشور و سرزمین خودتون افغانستان رو آباد کنید سازندگی کنید ، افغانستان به وجود شما بزرگان و اساتید سازندگی احتیاج دارد بشتابید بسوی وطن خویش ، از شما افاغنه سپاسگزاریم ... بسلامت انشاالله
    • ناشناس IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      5 0
      تو نگران نباش افغانی کارگر تو ایران زیاد هست
    • ناشناس IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      7 0
      شما افغانی ها اگه آدم خوب داشتید کشوزتون اینطوری نبود
    • DE ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      8 0
      به درك! يك مشت كارفرماي سودجو ميخوان سود ببرن! بقيه ملت بايد نابود بشن؟؟؟؟؟
  • محمود IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    0 5
    بهترین کار آبادی کشور همسایه است..اگر امنیت وراحتی در افغانستان برقرارنشه ما هیچ زمانی از این معضل اجتماعی رها نمی شویم... کمک به افغانستان جهت ایجاد امنیت هم وظیفه دینی وهم عقلانی ماست البته اروپا وآمریکا نونشون تو نا امنی افغانستانه....
    • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      5 0
      چند کشور رو با هم میخوای آباد کنی حاتم طایی جون چند کشور ؟ اقتصاد خودمونو ببین به چه روزی افتاده جناب حاتم طایی
    • ناشناس IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      6 0
      چی میگی افغانی؟ وظیفه ایرانه کشور تو رو اباد کنه؟
    • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      3 0
      جناب آقای افغاني حالا ما ایرانیان باید بیاییم کشور شما افغانستان رو آباد کنیم تا سرزمین خودمون ایران در امن و امنیت باشد.؟ عجب پر توقع هستید شما افاغنه !!! اگر خواهان یک افغانستان آباد هستید خودتون همه افاغنه باید بازگردید کشورتون رو بسازید آباد کنید ، مگر بیشت سال آمریکا در کشور شما حضور داشت آبادانی ایجاد کرد خیر ، قطعا خیر .. پس باید خودتون تشریف ببرید افغانستان و کشورتون رو آباد کنید ، بشتابید بسوی وطن خویش
    • DE ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      2 0
      افغاني در ظاهر ايراني! افغانستان يك كشور جعلي هست و براي همين هم هيچگاه به آرامش و ثبات نميرسه! اين كشور جعلي بهتره تجزيه بشه
  • صفدر IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    7 0
    اونیکه میگه جوانان ایرانی اهل کار نیستن ، اهل کار هستن نه اهل خر حمالی،، همه جای دنیا کار کردن قوانین و شرایط خاصی دارد که شما با با کار کردن غیر قانونی شرایط را هم برای خودتان سخت کردید هم برای کارگر ایرانی ،، و بااین رویه توقع کار فرماهای مفت خور و جلاد را بالا بردید و حالا که می بینید این دستمزدها برا شما هم نمی صرفه شروع به دزدی و جنایت می کنید کاری که یک جوان ایرانی از گرسنگی هم بمیرد انجام نمی دهد چون اینجا وطنش است .
    • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      5 0
      این نطر آن شخص افغاني بود برای توجیه حضور هموطنان افغاني اشون در ایران ، افاغنه اگر کار کن هستند آبادانی و سازندگی بلد هستند چرا کشور خودشون افغانستان رو آباد نمی‌کنند ؟
    • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      6 0
      احسنت! ٤٣ ساله كارگران غير مجاز افغان با دست مزد كم كارفرماها را طماع و سودجو كرده اند و همه شغلهاي فصلي و دائمي را تصاحب كرده اند و جوان ايراني سر خورده و بي انگيزه انگ تنبلي ميخورد چون نميتواند با شرايط ظالمانه كار كند!! و افاغنه كه گاه جان صاحب كار را گرفته اند و سابقه دزدي و شرارت دارند مفتخرند كه براي ايراني خانه ميسازند!!!!!در همين سيل امامزاده داوود دهها افغانستاني مدفون شدند كه البته كسي پي گيرشان نميشود واضحه كه كارفرما برايش صرف ميكنه ادم بي كس وكار و اواره را به كار بگيره!!
    • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      4 0
      خیلی وقت که افغاني هایی که غیر قانونی آمدن ایران دیگه کارهای سخت و یدی هم نمی‌کنند زرنگ شدن اغلب نگهبانی از ساختمان ها، نگهبانی از باغات و ویلاها که به اتفاق خانواده هاشون هم هستند مشغول زندگی و زاد و ولد ، بخشی دیگر از افاغنه هم در کارهای کشاورزی ورود کردند ، بخشی هم دزدی و سرقت و زورگیری های خشن ! متاسفانه تعدادشون هم میلیونی و زیاد ... که روز به روز هم بیشتر و بیشتر می‌شوند .. واقعا" دولت و مسئولین باید زودتر تدبیری فوری اتخاذ کنند .. ما ایرانیان مشکلات خودمون رو داریم دیگه نباید بار افاغنه رو که اکثریت هم ایرانستیز هستند به دوش بکشیم
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    1 0
    بزهکاری و ناهنجاری برادران افغان داره زیاد در سطح کشور رخ میده نیروی انتظامی باید کنترل کنه
    • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      4 0
      تعداد افاغنه که بصورت غیر قانونی به ایران آمدن میلیونی است و هیچ مدرک شناسایی و گذرنامه ای هم ندارند جا و مکان اینها مشخص نیست واقعا" کار سختی است برای نیروی انتظامی ، باید مرزها کنترل میشد که امروز با این جمعیت میلیونی افغاني غیر قانونی گمنام بدون هویت نبودیم
    • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      5 1
      باید همه شون بیکباره با یک طرح ضربتی از کشور اخراج و به افغانستان عودت داده بشن و ازشون تعهد گرفته بشه اگر بازم قاچاقی اومدن اینجا بالای 20 سال حبس میشن . کار بجایی برسه کل نیروی انتظامی کفاف جرایم اینا رو نده . بیست میلیون مهاجر غیرقانونی مگه شوخیه
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    1 2
    آرایشگاه زنانه بود ؟! ..........................................................................
  • امید IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    0 0
    این خلاف کاران وجنایتکاران باید از قوم پشتون وهمسو با گره جنایتکار حقانی باشنند که خود را اوغان یا همان افغان می نامند و با کمک مرز بانان همسو از مرز رد شده و دست به جنایت میزنند وزنه قوم شیعه هزاره با آن چهره آشنا درگذر از مرز کشته میشوند و اوغان یا همان پشتون به زبان فارسی مسلط وچهره آریایی دارند و به خوبی برخلاف قوم سخت کوش هزاره در جمعیت بومی حل می شوند.
  • دهقان IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    5 0
    تبریک به دولت افغان پرور ایران مونده بیان ‌‌وسط خیابون سر مردم ببرن هیچ ایرانی راضی به حضور افتاده در ایران نیست آنهم بخاطر این همه جرم و جنایت توسط آنها یه نفر افغانستانی می‌گفت ما از دستمون بر بیاد تمام ملت ایران رو سر می‌بریم چرا چون مهمان نوازی ایرانی شده سو استفاده براشون
  • مریم IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    3 0
    وجود افغان یعنی بیکاری ایرانی یعنی گران شدن خانه آخه اینا چه سودی برای ملت دارن
  • محمد IR ۰۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    2 0
    بابا برای چی آنقدر این برادران افغانی را ناراحت میکنید کاری که نکردن فقط چند تا دزدی کوچک و بزرگ کردن مثل اتوبان نیایش وجاهای دیگر ایران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس