کد خبر 1412981
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲
بازرسان آژانس

دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سفر هیئتی از بازرسان این نهاد به نیروگاه اتمی زاپروژیا خبر داد.

به گزارش مشرق، «رافائل گروسی» دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، امروز (دوشنبه) اعلام کرد به همراه یک هیئت از بازرسان این آژانس به «زاپروژیا» بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا، می‌رود.

به گزارش فرانس ۲۴، این نیروگاه  اکنون تحت تسلط نیروهای روسیه است و همین امر موجب شده تا مقامات مختلف از گروسی بخواهند گروهی را برای بازرسی به آنجا بفرستد.

گروسی با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود با بیان آنکه تیم ناظر اتمی سازمان ملل آخر هفته جاری به بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا خواهد رسید، نوشت: «روز موعود فرا رسید و گروه بازرسان انرژی اتمی در راهِ زاپروژیا است.»

پیش از این «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، به تلویزیون اُآراف (ORF) اتریش گفت: «نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا که اواخر این هفته برگزار می‌شود، بعید است که به اتفاق آرا از ممنوعیت صدور روادید برای همه روس‌ها حمایت کنند.»

بورل ریاست این نشست را بر عهده دارد و به این شبکه ملی گفت: «من فکر نمی‌کنم که قطع رابطه با جمعیت غیرنظامی روسیه کمکی باشد و فکر نمی‌کنم که این ایده دارای اتفاق نظر لازم باشد. فکر کنم بهتر باشد نحوه صدور ویزا را بررسی کنیم.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهارات دیگری هم گفته بود: «اروپا با چالش‌های مهمی روبه‌روست که در نتیجه تحریم‌های اعمال شده علیه فدراسیون روسیه است. البته این چالش‌ها کوتاه مدت هستند.»

تحریم‌های غرب علیه روسیه از حدود ۷ ماه پیش شدت گرفته است و مقام‌های اروپایی و آمریکایی مدعی هستند که این تحریم‌ها را به دلیل حملات روسیه به اوکراین اعمال می‌کنند.

البته همین تحریم‌ها دامن‌گیر اروپا هم شده است و به دلیل واکنش روسیه که کاهش عرضه انرژی به کشورهای اروپاییست، این کشورها با کمبود انرژی و افزایش قیمت برق مواجهند. مقامات مختلفی از اروپا تاکنون به همین دلیل نسبت به زمستانی سخت در اروپا هشدار داده و نگرانی خود را ابزار کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس