1

جریانی که در دهه شصت با تندروی‌های عجیب حتی داشتن ویدئو را نیز کفر می‌دانستند؛ امروز آن‌چنان از آن‌سوی بام افتاده‌اند که با عقاید التقاطی از فمینیسم اسلامی دفاع می‌کنند!

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم. در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

*********

روزنامه‌های امروز دوشنبه هفتم شهریورماه در حالی چاپ و منتشر شد که تقریباً همه روزنامه‌ها مزین به تصویری دل‌نشین از غبارروبی رهبر معظم انقلاب اسلامی از مضجع مطهر رضوی شده است.

مسئله توافق همچنان سوژه مهمی برای روزنامه‌ها محسوب می‌شود؛ روزنامه اعتماد دراین‌باره نوشته است:

در ادامه تلاش‌های رژیم اسراییل برای ممانعت از بازگشت ایالات‌متحده امریکا به برجام، داوید بارنیا، سومین مقام ارشد اسراییلی خواهد بود که در روزهای آینده به واشنگتن سفر می‌کند...سفری اینچنینی یادآور سفر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر وقت رژیم اسراییل در آستانه توافق برجام به امریکا و حضور او در جمع نمایندگان مجلسین امریکا بدون دیدار با مقام‌های دولت اوباما است.

این روزنامه به‌گونه‌ای فضا را ترسیم کرده که گویی آمریکا موافق توافق بوده و رژیم صهیونیستی مانع از اقدام بایدن شده است! البته در واقعیت اقدامات خصمانه رژیم صهیونیتستی بخشی از سناریو ضد ایرانی است که کارگردان آن آمریکایی‌ها هستند.

ترویج فمینیسم اسلامی توسط قاضی اصلاحات/ بایدن خودش خوب است، صهیونیست‌ها مانع توافق هستند!

روزنامه همدلی نیز همان خط روزنامه اعتماد (پلیس خوب و پلیس بد) را پی گرفته و می‌نویسد:

نزدیک شدن مواضع ایران و آمریکا در مطالبات هسته‌ای برای بازگشت دوباره به برجام، تل‌آویو را با نگرانی‌های گسترده‌ای روبرو کرده و موجب پدید آمدن واکنش‌های جدیدی در میام مقام‌های مسوول رژیم صهیونیستی شده است. در حالی‌که شواهد از نزدیک شدن به مراحل نهایی در مذاکرات هسته‌ای، میان ایران و قدرت‌های بزرگ، حکایت دارند؛ رژیم صهیونیستی همچنان تلاش می‌کند تا واشنگتن را قانع به اعمال تشدید مواضع خود در پرونده توافق هسته‌ای کند.

روزنامه هم‌دلی در ادامه نوشته است که:

 این در شرایطی است که برخی منابع رسانه‌ای مدعی شده‌اند که آمریکا قرار است در مقابل بازگشت به توافق هسته‌ای ایران، امتیازاتی به رژیم صهیونیستی بدهد. به هر روی، پس از آنکه آمریکا به‌طور رسمی‌پاسخ خود به نظرات ایران درخصوص متن پیش‌نویس توافق احیای برجام را به هماهنگ‌کننده مذاکرات وین ارسال کرد، مقامات صهیونیستی لفاظی‌ها و تلاش‌های خود علیه توافق احتمالی را افزایش داده و سعی دارند مانع از حصول این توافقی شوند که به گفته آنها در راستای منافع‌شان نیست.

ترویج فمینیسم اسلامی توسط قاضی اصلاحات/ بایدن خودش خوب است، صهیونیست‌ها مانع توافق هستند!

روزنامه شرق در تحلیلی عجیب نوشته است که ایران با پاسخ ندادن به متن آمریکا سنگ جلوی پای توافق گذاشته است!

این روزنامه رادیکال نوشته است: با گذشت پنج روز از ارسال پاسخ آمریکایی‌ها به جوابیه ایران درخصوص متن پیش‌نویس اتحادیه اروپا هنوز خبری از واکنش تهران نیست؛ بنابراین کمافی‌السابق همه‌چیز در حد حدس و گمانه‌زنی سیاسی و رسانه‌ای پیش می‌رود. پیش‌ازاین روزنامه نیز بلومبرگ از وجود اختلافات تهران – واشنگتن در مسیر احیای برجام و به‌تبع آن فرسایشی شدن مذاکرات گفت. در مقابل جوزپ بورل هم مانند برخی نمایندگان مجلس ایران نگاهی مثبت به احیای برجام دارد.

شرق در ادامه گزارش خود نوشته است:

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت‌وگو با روزنامه کرونن سَیتونگ در پاسخ به سؤالی درباره سرنوشت مذاکرات احیای برجام و متن پیشنهادی اتحادیه اروپا برای حصول توافق نهایی اظهار کرد که ما در این مذاکرات به لحظه حساس و سرنوشت‌سازی رسیده‌ایم. من خوش‌بین هستم. این، آخرین میلی‌مترهاست. بااین‌حال همچنان فضای مبهم و سردرگمی پیرامون حصول توافق بر آینده برجام سنگینی می‌کند. چون به همان اندازه که دلیل، سند و استدلال برای موفقیت در احیای برجام وجود دارد، می‌توان به واقعیت‌هایی اشاره کرد که خبر از شکست مذاکرات می‌دهند.

ترویج فمینیسم اسلامی توسط قاضی اصلاحات/ بایدن خودش خوب است، صهیونیست‌ها مانع توافق هستند!

روزنامه ابتکار دیگر روزنامه اصلاح‌طلب نیز نوشته است:

درحالی‌که ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان روز چهارشنبه از دریافت پاسخ دولت آمریکا به نظرات جمهوری اسلامی ایران برای حل‌وفصل موضوعات باقی‌مانده در مذاکرات رفع تحریم، از طریق هماهنگ‌کننده اروپایی گفت‌وگوها خبر داد و اعلام کرد که بررسی دقیق نظرات طرف آمریکایی آغازشده و جمهوری اسلامی ایران پس از تکمیل بررسی‌ها، نظرات خود در این رابطه را به هماهنگ‌کننده اعلام خواهد کرد، منابع مطلع روز گذشته اعلام کردند که بررسی دقیق پاسخ‌های آمریکا به محورهای اصلاحی ایران در خصوص ایده‌های هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپایی همچنان در سطوح کارشناسی در جریان است و این روند حداقل تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت. در همین زمینه یکی از رسان‌های کشور نیز گوشه‌هایی از پاسخ آمریکا را منتشر کرده بود که در این رابطه نیز یک منبع مطلع اعلام کرده است که محتوای منتشرشده هیچ نسبتی با واقعیت پاسخ آمریکا ندارد و مملو از داده‌های نادرست است.

ترویج فمینیسم اسلامی توسط قاضی اصلاحات/ بایدن خودش خوب است، صهیونیست‌ها مانع توافق هستند!

روزنامه وطن امروز نوشته است که طبق شنیده‌ها آمریکا درپاسخ به پیشنهاد اروپا زیاده خواهی کرده است، این روزنامه نوشته است:

برخی از تغییراتی که دولت آمریکا در پاسخ ارسالی خود به هماهنگ‌کننده اروپایی در متن پیش‌نویس اعمال کرده، کاملاً زیاده‌خواهانه بوده و ارتباط مستقیمی در بی‌اثر کردن و خنثی‌سازی انتفاع ایران از توافق دارد و مغایر با خواسته‌های مشروع و قانونی کشورمان است.

وطن امروز در ادامه نوشته است:

با آنکه آمریکایی‌ها از پاسخ خود محتوایی منتشر نکرده‌اند اما وب‌سایت اسرائیلی واللا پنجشنبه در گزارشی نوشت آمریکایی‌ها در پاسخی که روز چهارشنبه (۲ شهریور) برای ایران ارسال کردند، مواضع خود را نسبت به گذشته قدری سخت‌تر کردند. واللا گزارش داد: کاخ سفید به اسرائیل گفته حتی درصورتی‌که رئیس‌جمهور بعدی آمریکا از برجام خارج شود، هرچند همچنان شرکت‌هایی که با ایران تجارت می‌کنند تا ۲ سال و نیم از تحریم‌ها معاف خواهند بود اما در مقابل ایران هم متعهد می‌شود تا آن زمان به اجرای کامل تعهداتش در برجام ادامه دهد و حق خروج از توافق را نخواهد داشت.

ترویج فمینیسم اسلامی توسط قاضی اصلاحات/ بایدن خودش خوب است، صهیونیست‌ها مانع توافق هستند!

ترویج فمینیسم اسلامی توسط قاضی اصلاحات

روزنامه اصلاح‌طلب آرمان ملی به نقل از حسین موسوی تبریزی دادستان سابق روایتی بریده از دهه شصت را منتشر کرده و نوشته است:

مصالح حجاب غیر از در دانشگاه و در کلاس درس نشستن است؛ باید روی مصالح اخلاق کارکرد، در اسلام به تفکیک جنسیتی اشاره نشده و هیچ جا هم گفته نشده که کنار هم بودن زن و مرد و ترکیب جنسیتی، حرام است و گناه است. نحوه برخورد با تفکیک جنسیتی در دانشگاه مثل برخورد با مسجد یا حرم‌های ائمه رفتن است و کنار هم بودن زن و مرد در این مکان‌ها هیچ مشکلی ندارد، مشکلی هم اگر در این زمینه باشد به زمینه‌های رفتاری افراد برمی‌گردد و ربطی به‌قرار گرفتن جنسیت‌ها کنار هم ندارد.

ترویج فمینیسم اسلامی توسط قاضی اصلاحات/ بایدن خودش خوب است، صهیونیست‌ها مانع توافق هستند!

البته درباره تفکیک جنسیتی دین مبین اسلام نظر صریح و روشنی داشته و نحوه برخورد امام (ره) با این مسئله نیز مشخص است؛ اما نکته قابل‌توجه آن است که پیرمردهای اصلاح‌طلب چرا این روزها به فمینیسم علاقه‌مند شده و مروج شاخه اسلامی آن هستند؟ جریانی که در دهه شصت با تندروی‌های عجیب حتی داشتن ویدئو را نیز کفر می‌دانستند؛ امروز آن‌چنان از آن‌سوی بام افتاده‌اند که با عقاید التقاطی در شاخه‌های انحرافی دفاع می‌کنند؛ این‌سو و آن‌سو شدن این جریان باهدف کسب چند رأی در انتخابات از اصل ماجرا نیز جالب‌توجه‌تر است!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    15 0
    هرکسی که جو بایدن را حتی ذره ای از صهیونیست ها جدا میداند واقعا یا خیلی شوت است یا برای شعور و درک مردم پشیزی ارزش قائل نیست
    • تن سوار DE ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      2 2
      هشت ساله خودت داری زیر پوستی فمینیسم رو تبلیغ می کنی، حالا که رقیب پیدا شده احساس خطر کردی!!! شرم بر تو باد.
  • k IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    9 14
    باور کنید در این 42 سال به هیچ جای یک امریکایی هم نبوده که ایران کجاست یا ما چقدر مهمیم فقط این وسط مردم ایران ضربه دیدند مگر نه اکثر مردم امریکا یا غرب نمیدونن ایران کشوره منطقه هست یا استانه!
    • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      9 0
      خود تحقیر بین ها برایشان مهم است که مثلاً یک یانکی بداند ایران کجاست! وگرنه یک ایرانی بافرهنگ با آن ریشه تمدنی و فرهنگی چه نیازی به آن دارد که آمریکایی در بارۀ کشورش چه نظری دارد یا این که مانند مردم عربستان برایش آخوری ناب فراهم کرده باشند و در ازای آن هرچه بخواهند بر سر کشورش بیاورند!
    • ایرانی IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      7 0
      راست میگی؟!! یعنی مردم آمریکا اونقدر اون بالا بالاها هستند که به ما پائین پائینا الطفاطی ندارن نه؟!!!! آخه مزدور حقیر ایرانی که در تمام صحبتها و مذاکرات روسای جمهور آمریکا با اروپا و کشورهای منطقه و بخصوص ۵ قدرت هسته ای جز ثابت بوده چطور تو مدعی هستی بی اهمیت است؟ این همه پایگاه نظامی و تهدید و تحریک خائنین داخلی علیه نظام و جنایتهای جورواجور علیه مردم ما برای یک چیز بی اهمیت هستش!!!! خاک برسر حقیرت که حقارت خودت رو به ملت بزرگ و تمدن ساز ایران تعمیم میدی😤
    • IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      3 0
      خیلی شاد تشریف دارید. مردم اروپا همون سال 58 همه میدونستند به زودی صدام به ایران حمله می کنه اما مسئولین خودمون تو باغ نبودند. این که اروپایی ها و غربی ها علی الظاهر ابراز بی اطلاعی می کنند از همون جایی آب می خوره که بی توجه به ناله و شیون انسان کله سیاه شرقی اسیر شده در تروریسم غربی به تروریست های کاخ سفید و صهیونیست های الیزه و باکینگهام رأی میدن
    • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      4 0
      آمریکایی ها کلا سطح سواد و دانش پایینی دارن ولی نمیدونم چرا بعضی ها در داخل کشور اصرار دارن که فرهنگ و حکومت داری اونا رو به خورد ما بدن !
    • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      3 0
      این نظر کودکانه و ساده لوحانه را باور نمیکنیم چون از همان اولین روزهای انقلاب اسلامی که دست آمریکا از دزدی منافع ملی مردم ایران کوتاه شده بود در آمریکا بیلبوردهایی بزرگ نصب شد و امام خمینی ره و مردم انقلابی ایران را عامل گرانی بنزین به مردم آمریکا معرفی کرد تا همراهی مردم آمریکا را در دشمنی همه جانبه با مردم ایران داشته باشد
    • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      3 0
      مردمشان را با هالیود و مصرف گرایی سرگرم میکنند مثل شما ها که با ارزوی داشتن ایفون و رفتن با زن ها به ورزشگاه سرگرم میکنند اما از ده ها پایگاه نظامی اطراف ایران و جنگ زرگری 11 سپتامبر برای امدن به این منطقه و محاصره ایران میشود مطالب را فهمید
    • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      3 0
      عموم مردم آمریکا اونقدر کودن هستن که فکر می کنن شیرکاکائو رو از گاو قهوه ای می دوشن!!!!! ما با مردم آمریکا مشکلی نداریم. 70 ساله (از کودتای 1332 آمریکا در ایران و شاه کردن نوکرشون) که رژیم حروم لقمه آمریکا بابای مردم ایران رو سوزونده چون مردم ایران نمی خواستن زیر بلیت آمریکا برن. وقت تلافی هم میرسه.
    • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      4 0
      ولی تو چقدر احمق و غرب زده ای :))
  • سید IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    7 2
    گستاخی اصلاح طلبان و ذوق زدگی و شتاب شان برای توافق مذاکرات برجام ناشی از آن است که واهمه دارند با نابودی این قرارداد ننگین همه کسانی که زلف شان را به زلف آن گره زده بودند هم نابود شوند! جالب است که عنوان مذاکرات رفع تحریم های ظالمانه علیه ایران است اما اصلاح طلبان حاضر نیستند با این عنوان در باره موضوع بنویسند و همچنان به عنوان مذاکرات برجام از آن نام می برند!!!
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    2 0
    مشرق . اعلام کن . نتایج نهایی ارشد اعلام شد .
  • US ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    0 4
    با ما دوست باشید خودمون بهتون موشک و هواپیما میدیم
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    3 1
    تفکیک جنسیتی بالاتر از مسجد که نداریم زن و مرد را جدا وحتی راهرو را جدا می کرد پیغمبر
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    3 0
    هیچ کشور با غیرتی اجازه نمی‌دهد دیگر کشور ها در مورد خاکش حرف بزنند چه برسد به این که برود مذاکره و توافق کند! اما برجام سعد اباد و الان احیای برجام.....!
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    13 1
    فعلا که تفکر فمینیستی را با تقلید از غرب دارید اجرا می کنید از جمله اختلاط زن و مرد در دانشگاه ها،ادارات و.. آن هم نه عبوری و گذرا مانند خیابان و یا مراجعه به دکان برای خرید که محدود هست بلکه برای ساعت طولانی در روز با هم هستند نامحرم ها و سالیان سال کنار هم و الان هم این کار خطرناک جواب داده و در زندگی های امروزی ببینید همانند آنهایی که تقلید کرده اید
  • طفعلت IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    8 0
    ایران به عنوان فمینیست ترین کشور تاریخ بشر ، مردانش به شدت از تبعیض رنج می برند. گوشه ای از امتیازات زنان در ایران : ۱ .زنان در ایران بدون هیچ دلیلی از دولت حقوق می گیرند. ۲.زنان در ایران مهریه می گیرند. ۳.زنان در ایران نفقه می گیرند. ۴.زنان در ایران نحله می گیرند. ۵.زنان در ایران اجرت المثل می گیرند. ۶.زنان در ایران نصف دارایی شوهر شامل حالشان می شود. ۷.زنان در ایران به راحتی طلاق می گیرند. ۸. زنان در ایران از سربازی معاف هستند. ۹. زنان در ایران در اولویت استخدام هستند. ۱۰.زنان در ایران بازنشستگی پیش از موعد دارند. ۱۱.زنان در ایران با کوچکترین دلیلی مرخصی می گیرند. ۱۲. زنان در ایران سازمانهای متعدد حامی حقوق زنان دارند. ۱۳. زنان در ایران در دادگاهها تخفیف مجازات دارند. ۱۴.زنان در ایران تحت حمایت شدید قانون هستند. ۱۵.زنان در ایران از وظیفه تامین مسکن معافند. ۱۶.زنان در ایران از وظیفه تامین معاش معافند. ۱۷. زنان در ایران مورد حمایت شدید رسانه ها هستند. ۱۸.زنان در ایران از جنگیدن در زمان جنگ معافند. ۱۹.زنان در ایران هیچ وظیفه و مسئولیتی بر دوششان نیست. ۲۰. زنان در ایران علی رغم امتیازات فراوان بعنوان مظلوم از آنها نام می برند. و ...
    • SE ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      0 0
      تمام این چیزهائی که نوشتی میشه با اونها یه دسته سبزی خرید؟!
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    0 2
    شیطان برای جادادن دوستانش دربین دشمنانش برای جاسوسی وفریب و ایجاد انحراف آنها را در هیبت کاسه داغ تر از اش وومومن دواتیشه ضد شیطان جا میاندازد
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    4 0
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    0 0
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • صادق IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    19 0
    عدم نظارت بر فعالیت رسانه ها وفقدان دادگاهای رسانه ای وتعطیلی دادگاه روحانیت از زمان دولت اصلاحات دامنه شیوع فساد اخلاق دروغ ،تهمت،ترور،شخصیت .ایجاد نفاق فساداداری غارت بیت المال ورانت خواری برجامعه سایه افکند ناامنیها را افزایش داد
  • DE ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    1 0
    بایدن خودش خوب است، صهیونیست‌ها مانع توافق هستند! 😂🤣 یاد اول انقلاب افتادم از یه نفر پرسیدن نظرت در مورد هاشمی رفسنجانی چیست ؟ گفت والا هاسمی خوس خوووه ولی رفسِنجونی نیلِس. نمیدونست هاشمی رفسنجانی یه نفره . حالا اینها هم نمیدونند با نباید بدونند یا نمیخوان بدونن که صهیونیست ها و بایدن هر دو یه چیزن
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    1 0
    اگر چه از همه جناح‌ها نفرت داریم ولی اصلاح طلبها شرف ندارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس