1

می‌گویندحسن روحانی با انتشار «اسرار مگو» می‌خواهد دوباره به عرصه سیاست راه پیدا کند!

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم. در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

***********

روزنامه‌های امروز شنبه ۱۲ شهریورماه در حالی چاپ و منتشر شد که افتتاح پروژه جهادی آب‌رسانی غدیر، پاسخ ایران‌های ایران و آمریکا به پیش‌نویس برجام در صفحات نخست روزنامه‌های کشور برجسته شده است.

روزنامه دنیای اقتصاد که در روزهای اخیر توافق را قطعی دانسته و آن را راه نجات اقتصاد کشور می‌دانست در شماره امروز خود از احتمال توقف مذاکرات خبر داده و نوشته است:

آمریکا پاسخ ایران درمورد پیش‌نویس احیای برجام را دلگرم‌کننده ندانسته و آن را یک قدم به عقب خوانده است. توافق احیای برجام در صورت حصول احتمالاً باید در کنگره بررسی شود؛ اما با توجه به نزدیک بودن زمان انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره (۱۷ آبان)، بسیاری از دموکرات‌ها ممکن است حاضر نباشند درگیر بحث و بررسی درمورد توافق ایران شوند. علی واعظ عضو گروه بین‌المللی بحران می‌گوید با از دست رفتن این فرصت، تصور حصول توافق قبل از انتخابات میان‌دوره‌ای دشوار است. با توجه به فاصله موجود تا انتخابات، احتمال دارد که مذاکرات تا بعد از پایان انتخابات در نوامبر متوقف شود.

این روزنامه در ادامه گزارش خود ایستادن ایران روی خط قرمز منافعش را مانع توافق خوانده است، البته این دستورالعمل پیش‌ازاین توسط گورباچف در شوروی اجرایی شده و نتیجه آن فروپاشی بود، دنیای اقتصاد در ادامه می‌نویسد:

تأکید ایران بر تضمین‌ها و مصالح پادمان در حالی صورت‌مسئله که ۵۰ قانون‌گذار آمریکا با نگارش نامه‌ای به «جوبایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا درباره توافق احتمالی با ایران در خصوص رفع تحریم‌ها ابراز نگرانی کرده‌اند. ۳۴ نماینده حزب دموکرات و ۱۶ نماینده حزب جمهوری‌خواه در این نامه از جو بایدن خواسته‌اند متن کامل هرگونه پیشنهاد مطرح‌شده برای بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای در اختیار کنگره قرار داده شود.

توصیه برجامی گورباچف‌های وطنی/ پشت پرده «اسرار مگوی» حسن روحانی درباره آبان ۹۸

این روزها آمریکایی‌ها با ایجاد جنگ رسانه‌ای و روانی به‌گونه‌ای وانمود می‌کنند که اگر توافق نشود، ایران ضرر کرده و بازار انرژی را در زمستان از دست خواهد داد، این خط در روزنامه‌های داخلی نیز به طرز عجیبی انعکاس پیداکرده است! روزنامه آرمان ملی در گزارشی با همین خط نوشته است:

پاسخ ایران به موارد مطرح‌شده از سوی آمریکا که به اتحادیه اروپا ارائه شد با رویکردهای منفی طرف‌های اروپایی و آمریکایی مواجه شد، چنانکه غربی‌ها آن را غیر سازنده خواندند. این در حالی است که آن‌ها منتظر بودند تا قبل از رسیدن انتخابات کنگره بتوانند توافقی حاصل کنند تا بتوانند از آن به‌عنوان برگ برنده‌ای در انتخابات استفاده کرده و تأثیرگذار ظاهر شوند.

این روزنامه در ادامه نوشته است:

روزها و هفته‌های گذشته روند احیای برجام به نحوی بود که امیدواری‌هایی نسبت به مواضع سازنده طرفین در راستای رسیدن به توافق مشاهده می‌شد و این انتظار می‌رفت که با توجه به آنکه شرایط به نحوی مطلوب پیش می‌رود طی روزها یا یکی دو هفته آینده شاهد حضور وزرای خارجه کشورهای حاضر در برجام در وین برای اعلام توافق باشیم؛ اما مواضع متغیر غربی‌ها طی یکی دو روز گذشته موجب شده تا احیای برجام همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار گیرد و مشخص نباشد که اساساً چه زمانی باید منتظر اعلام توافق باشیم.

توصیه برجامی گورباچف‌های وطنی/ پشت پرده «اسرار مگوی» حسن روحانی درباره آبان ۹۸

روزنامه شرق نیز به شیوه آمریکایی‌ها توپ برجامی را در زمین ایران انداخته و عوامل مقصر در عدم توافق را لیست کرده و می‌نویسد:

بسیاری معتقدند روسیه یکی از مهم‌ترین عوامل تأخیر در حصول توافق طی مذاکرات وین و عدم احیای برجام است؛ بنابراین به‌موازات مخالفت‌های جریان رادیکال داخلی در کشور و همچنین نقش مخرب اسرائیل باید سهمی را هم برای روس‌ها در پدید آمدن شرایط کنونی قائل بود. در همین راستا سفر چهارشنبه هفته گذشته حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران به روسیه که با محوریت میانجیگری تهران برای جنگ اوکراین صورت گرفته بود، حکایت از آن داشت که ایران به دنبال محکم‌کاری نهایی نظرات خود و مشورت با کرملین برای ارسال پاسخ نهایی به‌طرف اروپایی است، کما اینکه تنها به فاصله کمتر از ۴۸ ساعت از حضور امیر عبداللهیان در مسکو پاسخ ایران به پیش‌نویس داده شد؛ پاسخی که بسیاری معتقدند مسکو نیز در آن نقش دارد.

توصیه برجامی گورباچف‌های وطنی/ پشت پرده «اسرار مگوی» حسن روحانی درباره آبان ۹۸

اما روزنامه ایران برخلاف روزنامه‌های اصلاح‌طلب پاسخ تهران به پیش‌نویس آمریکا را منطقی خوانده و نوشته است:

ایران بعد از «جنگ اراده» ای که تا اواسط تابستان از سوی آمریکایی‌ها و با مشارکت صهیونیست‌ها انجام شد، عقب ننشست و روی خطوط قرمز خود ثابت‌قدم ماند. در این هنگام و برای نخستین بار بود که طرف اروپایی دست به ابتکار عمل نسبی زد تا با دادن برخی امتیازات، ایران را از درخواست امتیازات اصلی بر حذر دارد.

روزنامه ایران در ادامه سرمقاله خود نوشته است:

ایران در پاسخ به این ابتکار عمل و متن پیش‌نویس طرف اروپایی، درخواست مکتوب سازی دو قول شفاهی طرف غربی را داد. بسته شدن پرونده‌های سیاسی آژانس علیه جمهوری اسلامی ایران قبل از انجام تعهدات و توافق توسط آژانس نیز از دیگر موارد بود. این نشان می‌دهد که اگر ایران توافقی را بپذیرد، قطعاً برای برداشته شدن فشارهای مشتمل بر تحریم و آنچه که از طریق آژانس بر سر ایران می‌رود، است. هیچ عقل سلیمی نمی‌پذیرد که هم توافق شود و هم مذاکره‌کنندگان، اهرم فشار را در دستان طرف غربی به‌ویژه فرانسه و امریکا باقی بگذارند. امتیاز باید در برابر امتیاز باشد و قرار نیست که یک‌سویه شکل بگیرد خصوصاً که اگر این امریکا باشد که نقض عهد کرده و در مقابل هم اروپا هیچ‌گاه به جبران مافاتی که ناشی از نقض عهد امریکا بوده برنخاسته است.

توصیه برجامی گورباچف‌های وطنی/ پشت پرده «اسرار مگوی» حسن روحانی درباره آبان ۹۸

روزنامه همشهری نیز در یادداشتی به جنگ روانی آمریکایی‌ها در مذاکرات پرداخته و می‌نویسد:

نقطه اوج این بازی نیز «جنگ روایت‌ها» و حساس‌ترین بخش این جنگ نیز مربوط به زمان ارائه رسمی گزاره برگ‌هاست. بدیهی است که در اینجا دستگاه دیپلماسی و سیاست خارجی کشورمان نیز باید بخش مهمی از تلاش خود را معطوف به حوزه «دیپلماسی عمومی» و اقناع افکار عمومی دنیا در قبال «قدرت چانه‌زنی» خود در مذاکرات کند. فراموش نکنیم که هدایت و مدیریت بازی روایت‌ها نیز به‌اندازه مدیریت میز مذاکره با طرف مقابل از اهمیتی ویژه برخوردار است. اتخاذ مواضع متناقض (با ترکیبی از خوش‌بینی و بدبینی نسبت به احیای برجام) از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا ناظر به آینده‌ای نزدیک است. هم‌افزایی وزارت امور خارجه کشورمان به‌عنوان نهاد رسمی سیاست خارجی کشور و رسانه‌ها و سایر مجاری ارتباطی با افکار عمومی دنیا در این مجال، فراتر از یک الزام محسوب می‌شود.

توصیه برجامی گورباچف‌های وطنی/ پشت پرده «اسرار مگوی» حسن روحانی درباره آبان ۹۸

روزنامه وطن امروز نیز در گزارش اول خود پاسخ ایران به آمریکا را خوب و باهدف توافق خوب خوانده و می‌نویسد:

ایران با توجه به تجربه تاریخی برجام در بدعهدی طرف مقابل به‌ویژه خط‌مشی غیرحرفه‌ای و خصمانه‌ای که رافائل گروسی و آژانس در قبال پرونده هسته‌ای ایران در پیش‌گرفته‌اند، توافقی را می‌پذیرد که شامل تضامین محکم باشد و به ادعاهای پادمانی پایان دهد تا درنهایت این توافق بتواند انتفاع اقتصادی لازم را برای کشورمان داشته باشد اما دولت بایدن می‌گوید به خاطر موانع داخلی ساختارهای کشورش نمی‌تواند به ایران تضمین دهد، این در حالی است که مسائل و مشکلات داخلی بایدن در آمریکا به ایران ارتباطی ندارد.

توصیه برجامی گورباچف‌های وطنی/ پشت پرده «اسرار مگوی» حسن روحانی درباره آبان ۹۸

حسن آقا سخن بگو!

روزنامه اعتماد از انتشار ناگفته‌های رئیس‌جمهور سابق سخن گفته و آن را برگ برنده او برای بازگشت به سیاست خوانده است، این روزنامه اصلاح‌طلب روایتی برآمده از کتاب «جنگ بدون آتش و دود» که شامل خاطرات شفاهی حسن روحانی است را منتشر کرده و می‌نویسد:

پس‌ازآنکه حسن روحانی در مهرماه سال ۹۸ با فشار مخالفان داخلی نتوانست با ترامپ دیدار کند؛ او به این نتیجه رسید که برای مواجهه با تحریم‌های داخلی، ناچار است بر ظرفیت‌های داخلی‌اش تکیه کند. یکی از مهم‌ترین مسیرها برای جبران کسری بودجه ۹۸، افزایش قیمت بنزین از ۱۵۰۰ به ۳ هزار تومان است. هرچند این تصمیم ضروری است، اما مشکل آن بود که نه مجلس دهم و نه هیچ‌کدام از ارگان‌های دیگر موافق این تصمیم نبودند!

توصیه برجامی گورباچف‌های وطنی/ پشت پرده «اسرار مگوی» حسن روحانی درباره آبان ۹۸

روزنامه اعتماد در از اسرار مگوی روحانی پرده برداشته و نوشته است:

گرانی بنزین اما فرصت ویژه‌ای را در اختیار منتقدان دولت قرار می‌دهد تا فشار را بر دولت افزایش دهند. روحانی اثرگذاری این افراد و جریانات را در روز نخست افزایش قیمت بنزین آن‌گونه شرح می‌دهد: «غروب جمعه عده‌ای تصمیم گرفتند، دولت را زمین بزنند. بعدها افراد اصلی دستگیر شدند. بازجویی‌های آنها موجود است که می‌گویند از چه کسانی دستور گرفته بودند.» عبارتی که هرچند کاملاً روشن بیان‌نشده است، اما مرزگشایی از آن‌ها مشخص می‌کند کدام جریانات به دنبال زمین زدن دولت به بهانه قیمت بنزین بوده‌اند.

توصیه برجامی گورباچف‌های وطنی/ پشت پرده «اسرار مگوی» حسن روحانی درباره آبان ۹۸

البته روایت حسن روحانی از آبان ۹۸ با واقعیت‌ها منتشرشده تحت عنوان «سِر مگو» فاصله زیادی دارد، شاید بهتر بود حسن روحانی قبل از آنکه ماجرای آبان ۹۸ را به گردن شورای هماهنگی سران قوا بی اندازد، یک سال عقب‌تر رفته و مخزن‌الاسرار دیدارش با لاگارد رئیس صندوق بین‌المللی پول در نیویورک را باز کند، همان جلسه‌ای که رئیس imf به او توصیه کرد که برای جهانی‌شدن و حرکت در مسیر نرمال‌سازی ایران یارانه را به‌صورت ناگهانی و بدون پرداخت هزینه جبرانی برداشته تا فشار بر حکومت افزایش یابد.

نتیجه توصیه‌های imf ماجراهای آبان ۹۸ بود که هزینه‌های بسیاری به‌نظام تحمیل کرد! این روزها رئیس‌جمهور سابق می‌تواند در جلسات هماهنگی میان اعتدالیون و اصلاح‌طلبان رادیکال علی مطهری را هم دعوت کرده تا او نطقش در مجلس را بار دیگر برای حسن روحانی روخوانی کند، از آبان ۹۸ تا امروز هنوز حافظه تاریخی خیلی‌ها پاک نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 40
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    0 1
    فقط میتونم بگم انقلابی
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    18 8
    بد حجابی ریشه در دولت روحانی و اصلاح طلل دارد که باید به شدت توسط دولت انقلابی مقابله شود.
    • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      13 1
      بدحجابی گام اول برنامه اربابان لیبرال های وطنی برای آندلسی کردن ایران است و دولتهای با تفکر غربگدایی مجری آن بودند دولت انقلابی باید با برنامه و حساب شده با این معضل اجتماعی فرهنگی مقابله کند
    • سید IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      8 1
      جهت یادآوری به دست اندرکاران روزی نامه اعتماد باید تذکر داد که ما در ایران هم گورباچف (خاتمی) داشتیم و هم یلتسین (روحانی) منتها مثل شوروی بی رهبر نبودیم که این دو بتوانند هنانند رفقای روس شان کشور را دودستی تقدیم کدخدا بکنند!!
    • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      1 1
      ریشه اصلی بد حجابی به 35 سال قبل بر می گردد که زن را افراطی وار در مشاغل مردان آوردن و بقیه دلایل در تانویه هستند
  • شاکی IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    21 4
    حسن جمهور سابق . جمعه که از خواب بیدار شده تازه فهمیده بوده . مگر اینکه . مگر اینکه خبر داشته دروغ گفته باشه .
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    4 6
    گورباچف درشوروی بود که بافسادوخونریزی مثل لیبرالیسم ایجادشده بودولی ایران توان مذهبی ومنطق الهی وفطری برای توبه واستقرارحکومت عفیفان دارد
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    12 1
    حسن فریدون بهتر در فکر ریش رنگیش باشد و لاغیر.
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    12 2
    به نظر شما حسن روحانی با آن همه فجایعی که به بار آورده دوباره می تواند به دنیای سیاست برگردد بنده فکر می کنم محترمانه اش اینست که بگوییم ایشان بازنشسته دائمی سیاست است هر چقدر هم آروز کند و بواهد برگردد امکانش نخواهد بود چون ایشان یک مرده سیاسی شده و هیچ کسی ایشان را قبول ندارد مردم هم دیوانه نیستند که دوباره بدبختی خود را تجربه کند تا کنون از کسی نشنیدم که از روحانی خوشش بیاید و راضی باشد رفقایش هم سکوت می کنند
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    8 1
    چرا نمیگن دقیقا چه افرادی دستگیر شدن و از کجا دستور میگرفتند؟اگه راست هست این ادعا خب بگو...رییس مجلس هم که لاریجانی بود.
    • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      1 4
      چون نمیخواهند افراد منافق و خانی مثل تو خبردار بشوند پس....
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    9 0
    وقتی دروغ و تهمت در این کشور هزینه نداشته باشه هر خائنی به خودش اجازه میده که هر غلطی خواست بکنه
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    9 0
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    10 0
    اگر این ریش بنفش به علت اقدام علیه کشور محاکمه می شد،ودر دادگاه حضور پیدا می کرد،کمتر حرف رایگان می زد.
  • حسين DE ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    3 0
    حسن آقا سخن بگو حسن آقا سخن نگفت حسن آقا كر بود،حسن آقا كور بود،حسن آقا لال بود حسن آقا سخن بگو،از اسكاتلند از لندن از .... حسن آقا سخن نگفت حسن آقا سخن بگو از برادرت "دكتر" حسين فرى و ارتباطش با انگليس حسن آقا سخن نگفت حسن آقا سخن بگو…………………..
  • حجت IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    0 0
    غروب جمعه عده‌ای تصمیم گرفتند، دولت را زمین بزنند. بعدها افراد اصلی دستگیر شدند. بازجویی‌های آنها موجود است که می‌گویند از چه کسانی دستور گرفته بودند. هر خرابه ای که بود کله کسیو که این مزخرفاتو گفته بود در چاه می کردن تا خفه شه. الا این مملکت که هرچه وقیح تر باشی بیشتر اجرو قرب داری
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    10 0
    تاج برگشته فدراسیون حسن فریدون رو وسوسه کرده
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    7 1
    برجام همان راه شوروی سابق هست!
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    1 0
    بارها گفته شده: مشکل گرانی ها بعد افزایش تحریم های ظالمانه (چهل اندی ساله) تحت عنوان فشار حداکثر توسط استکبار غرب به سرمداری ترامپیستهای ظالم
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    0 9
    جرا بعضی از حرکت روحانی وامثال او وحشت دارند مگر انتخاب با مردم نیست
    • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      16 0
      از روحانی وحشت دارند؟ روحانی مگه جز یه پایان نامه تقلبی و یه زخم بستر چیز دیگه ای هم داشت.
    • سید IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      2 0
      ۱۸:۰۴ دمت گرم. خیلی چسبید.
    • محمدایوب IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      0 0
      مگر نشنیدی باید از دیوارشکسته وزن دروغگو برادر دزد ترسید
  • FR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    10 0
    روحانی اگر جرات داره به میان مردم بره تا بخواد به صحنه سیاسی برگرده
  • محمدایوب IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    2 0
    تازمانی که روحانی محاکمه وبه پاسخگویی وادار نشود هرروز میخواهد گربه برقصاند وباید برای به هم ریختن اوضاع کشور توسط او واصلاح طلبان آماده باشید
  • سید فروزان CH ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    1 0
    حسنک اینبار اکر کاندید شود ریشش را رنگین کمانی خواهد کرد ،هم جهان؟؟؟؟؟که زبانش را بلد است حمایتش خواهد کرد هم جامعه رنگین کمانی،وکرنه انسان عاقل و سالم و وطن دوست به او رای نخواهد داد
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    0 0
    با سلام ملت ایران نقش و رفتار حسن روحانی و دولت متبوعش را در اداره کشور را هر گز فراموش نخواهد کرد‌. در حال حاضر موضوعات مهم تری در پیش پای ملت قراردارد که باز کردن پرونده حسن روحانی ارزش پرداختن به آن را ندارد‌. خیانت، جنایت، نسل کشی و عناوین دیگری نظیر اینها از جمله اتهامات منتسب به حسن روحانی است.
  • امیر IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    0 0
    این انگلیسی سیرابی هم نیست چه برسه به سیاسی .
  • / IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    0 0
    فریدون جاسوس را اعدام کنید.
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    0 0
    کاش تاریخچه و سوابق آبرسانی غدیر را می نوشتند
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    0 0
    طبق مستندات موجود گرانی بنزین نظر سران قوا بوده
    • ایرانی IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
      0 0
      و لابد فقط تو و حسن فری به این اسناد دسترسی دارید پس چرا به مردم نشانش نمی دهید؟! اصلاً فرض که همینطور باشد مجری که جناب تدبیر و امید بود چطور صبح جمعه فهمید؟!!! یا نکنه جناب ایشان جزو سران قوا نبودن🤭🤭🤭 و یکی دیگه رئیس جمهور بوده مثلاً خورزو خان!!!
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    0 0
    نه حسن روحانی و نه اصلاح طلبان دروغین که فقط نام و نقابی از اصلاح طلبی با خود یدک می‌کشند، عددی نبودن !
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    1 0
    روحانی فقط بلد بود دیکته بنویسه از روی دست غربی ها ، خواسته یا ناخواسته اقتصاد کشورو چند سال عقب برد. خودشم ریز ریز کنه قطعا به صحنه سیاسی کشور برنخواهد گشت.
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    0 0
    خوبه هاشمی مرد دیگه افساد طلبان کسی واسشون نمونده هی فرتو فرت از روحانی بی تدبیر ودروغگو عکس بندازن روحانی برا مردم ایران مرد وبه زودی زود باید محاکمه شود وجوابگوی نا کارامدی خودش باشه
  • اندیشه IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    1 0
    فکر اقتصاد و معیشت مردم باشید نه بگو مگوی روحانی ... روحانی و امثالشو باید در تاریخ جستجو کرد
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    0 0
    گورباچف رهبر شوروی سابق بود روحانی تدارکاتچی منتخب ایران بود و از نظر قدرت در ردهدهم هم نبود
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    0 0
    آیا وزارت اطلاعات و سازمان های امنیتی ما از ماموریت نفوذی های صهیونیستی مدرک و سند ندارند؟!!!؟؟؟؟؟؟؟؟
  • کیا مرتضوی IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    0 0
    به نظرم ،رئیس جمهور شدن وبرنامه ها وخط مشی سیاست خارجی وداخلی اقای روحانی بیشتر به یک جوک و جدی نگرفتن زندگی و واقعیت های ان توسط مردم بود
  • IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    0 0
    حسن روحانی حیا کن سلطنت را رها کن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس