هلند (2).jpg

تیم ملی فوتبال هلند با سرمربی‌گری لوئیس فن خال پس از سه دوره ناکامی در ادوار مختلف جام جهانی، آمده است تا کار ناتمام خود را تمام کند و به عنوان قهرمانی جام جهانی برسد.

سرویس ورزش مشرق - تیم ملی فوتبال هلند بی شک یکی از قدرت‌های جهانی فوتبال دنیاست که ستارگان بزرگی را به فوتبال معرفی کرده است. تیم ملی هلند که به القاب لاله‌های نارنجی یا پرنده‌های هلندی شناخته می‌شوند، برای بار یازدهم حضور در جام‌ جهانی را تجربه می کند. نخستین حضور آنها به سال ۱۹۳۴ ایتالیا و آخرین حضور هلندی‌ها به سال ۲۰۱۴ برزیل باز می‌گردد.

بدشانس مثل لاله‌های نارنجی

بهترین نتیجه تیم ملی هلند در جام جهانی مقام نایب قهرمانی مسابقات بوده است. نارنجی‌ها سه بار در سال‌های ۱۹۷۴ ، ۱۹۷۸ و ۲۰۱۰ موفق شدند به مقام نایب قهرمانی جام جهانی برسند. شاید بدشانس‌ترین تیم جهان هلند باشد که با وجود سه حضور در فینال جام جهانی هیچگاه موفق به کسب قهرمان جهان نشدند. این در حالی است که تیم ملی هلند چندین نسل فوق العاده را داشته ولی با وجود ستارگان بزرگ هم موفق به فتح جام جهانی نشده است. حالا شاگردان جوان فن خال که مسن ترین سرمربی جام بیست و دوم هم لقب گرفته، آمده‌اند تا کار ناتمام بزرگان فوتبال هلند را تمام کنند و پس از سه دوره حضور بی حاصل در فینال جام جهانی بالاخره جام جهانی را در دستان کاپیتان خود ببینند.

آشنایی با تیم ملی فوتبال هلند/ بدشانس مثل لاله‌های نارنجی

نحوه صعود به جام جهانی قطر

تیم ملی هلند پس از یک دوره ناکامی در صعود به جام جهانی دوباره پس از ۸ سال موفق به حضور در این تورنمنت معتبر شده است. آنها که در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ عملکرد خوبی نداشتند و به روسیه نرفتند ولی در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ عالی ظاهر شده و با کسب ۲۳ امتیاز در ۱۰ بازی به عنوان تیم اول بالاتر از ترکیه و نروژ از گروه خود مسافر قطر شدند.

آشنایی با تیم ملی فوتبال هلند/ بدشانس مثل لاله‌های نارنجی
جایگاه هلند در جدول رده بندی نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲

قرعه نسبتا راحت شاگردان فن خال

پس از قرعه کشی جام‌ جهانی تیم ملی هلند در گروه A رقابت‌ها در کنار قطر میزبان، اکوادور و سنگال قرار گرفته است. قرعه‌ای که به نظر نمی‌آید قرعه دشواری برای شاگردان لوئی فن خال باشد.

آشنایی با تیم ملی فوتبال هلند/ بدشانس مثل لاله‌های نارنجی
گروه هلند در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

تاریخچه تقابل‌های هلند با رقیبانش در گروه A

تیم ملی هلند تاکنون در هیچ دیدار رسمی با این سه تیم روبرو نشده است و تنها در دو دیدار دوستانه به مصاف اکوادور رفته است که یک پیروزی و یک تساوی حاصل کار هلند در این دو دیدار بوده است.


ستارگان سابق در ادوار مختلف جام جهانی

بی شک مطرح‌ترین ستاره دنیای فوتبال که تیم ملی هلند آن‌ را معرفی کرد، یوهان کرایف بود. همچنین فوتبال دوستان با شنیدن نام تیم ملی هلند همیشه یادآور بازی‌های درخشان آرین روبن، رابین فن پرسی، مارکو فن باستن، وسلی اسنایدر، فرانک ریکارد، رود گولیت و دنیس برکمپ و .... می‌افتند، بازیکنانی که در دوره‌های مختلف جام جهانی خط حمله تیم ملی هلند را بیمه کردند. طرفداران همیشه از بازی رو به جلو و هجومی هلند لذت برده و بازیکنان خط حمله این تیم را ستایش می‌کردند.

آشنایی با تیم ملی فوتبال هلند/ بدشانس مثل لاله‌های نارنجی

ترکیب نارنجی‌ها در جام جهانی ۲۰۲۲

با نگاه دقیق‌تر به ترکیب هلند به این نکته پی می‌بریم که نارنجی‌های ۲۰۲۲ تفاوت زیادی با ترکیب هلند در ادوار مختلف جام جهانی دارند. نقطه قوت ترکیب تیم ملی هلند در جام جهانی ۲۰۲۲ خط دفاع مستحکم آنها است. تعداد بازیکنان بزرگ در دفاع هلند زیاد است، به طوری که برخی از بازیکنان صاحب نام هلندی باید بر روی نیمکت بنشینند.

ناتان آکه (منچسترسیتی)، دالی بلیند (آژاکس)، ویرجیل فن دایک (لیورپول)، دنزل دومفریز (اینتر)، هانس هاتبوئر (آتالانتا)، ماتیاس دلیخت (یوونتوس)، استفن دفرای (اینتر) از جمله بازیکنان خط دفاع تیم ملی هلند هستند.

مارک فلکن (فرایبورگ)، تیم کرول (نوریچ)، یاسپر سیلسن (والنسیا) در درون دروازه لاله‌های نارنجی، جای بزرگانی چون فن‌درسار قرار می‌گیرند.

مهم‌ترین چهره هافبک تیم ملی هلند فرانکی دیونگ بازیکن بارسلونا است ولی از دیگر بازیکنان خطرناک خط هافبک نیز می‌توان به دیوی کلاسن (آژاکس)، تئون کوپماینرس (آتالانتا) و گاس تیل (فاینورد) اشاره کرد.

در خط حمله نیز بازیکنانی مانند ممفیس دپای (بارسلونا)، استون برخویس (آژاکس)، استیون برخواین (آژاکس) اشاره کرد که می توانند کار را برای مهاجمان حریف سخت کنند.

آشنایی با تیم ملی فوتبال هلند/ بدشانس مثل لاله‌های نارنجی

مسیر احتمالی تا صعود به فینال

به نظر نمی‌رسد که تیم ملی هلند کار سختی برای سرگروهی در گروه A داشته باشد. تیم ملی هلند در صورت سرگروهی باید به مصاف تیم دوم گروه B رقابت‌ها که تیم ملی ایران نیز در این گروه قرار دارد برود. که به احتمال زیاد با عبور از این مرحله در ادامه مسیر خود تا فینال به تیم‌های آرژانتین، اسپانیا و برزیل برخورد می‌کنند.

آشنایی با تیم ملی فوتبال هلند/ بدشانس مثل لاله‌های نارنجی
نمودار مرحله حذفی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

 ولی اگر شاگردان فن خال نتوانند در این گروه سرگروه شوند و به مقام دوم برسند، باید سراغ تیم اول گروه B برود که به احتمال قوی تیم ملی انگلیس است. در ادامه نیز احتمال برخورد با تیم‌های فرانسه، بلژیک و پرتغال دارد. ( لازم به ذکر است تمام این احتمالات در صورت صدرنشینی تیم‌های بزرگ اتفاق خواهد افتاد)

برنامه دیدارهای هلند در جام جهانی ۲۰۲۲:

دوشنبه ۳۰ آبان: هلند - سنگال؛ ساعت ۱۹:۳۰

جمعه ۴ آذر: هلند - اکوادور؛ ساعت ۱۹:۳۰

سه شنبه ۸ آذر: قطر - هلند؛ ساعت ۱۸:۳۰


* تیم ملی هلند در یک نگاه

آخرین رنکینگ فیفا (October ۲۰۲۲) : ۸

رنکینگ در یوفا: ۶

حضور در جام جهانی: ۱۱ دوره

بهترین نتیجه در جام جهانی: ۳ بار نایب قهرمان (۱۹۷۴ - ۱۹۷۸ - ۲۰۱۰)

لقب: لاله‌های نارنجی - نارنجی‌ها - پرنده‌های هلندی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    1 5
    هلند حامی صهیونیست هاست برای حامیان جنایتکاران ناراحت نشوید
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    1 4
    بازی کفار به من چه؟ خدا، همشون رو لعنت کند به خاطر تنها گذاشتن اسلام و بیسواد باقی ماندن و مثل گوسفند زندگی کردن که دودش در چشم مظلومین می‌رود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس