مکزیک

تیم ملی مکزیک درحالی پای به رقابت‌های جام جهانی می‌گذارد که پیش از این هیچگاه موفق به راهیابی به جمع چهار تیم برتر نشده است.

سرویس ورزش مشرق _ مکزیک همسایه جنوبی کشور آمریکاست که تیم ملی این کشور یکی از قوی‌ترین کشورهای منطقه‌ی آمریکای شمالی را در اختیار دارد. فوتبال محبوب‌ترین ورزش در کشور مکزیک است، به طوری که مکزیکی‌ها تاکنون دو دوره در سال‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۶ میزبان جام جهانی شده‌اند. مکزیک در ۲۴ دوره حضور جام طلایی کونکاکاف، ۱۱ بار موفق به قهرمانی در این جام شده است و یکی از تیم‌های با اصالت در آمریکای شمالی و مرکزی محسوب می‌شود.

مکزیک را بیشتر فوتبالی ها به خاطر میزبانی ها و استادیوم های خاطره انگیزش در جام جهانی می شناسند. خصوصا استادیوم آزتک که در سال ۱۹۸۶ گل "دست خدا"ی معروف مارادونا و زیباترین گل تاریخ فوتبال به اعتقاد خیلی ها در آن به ثمر رسید.(گل زیبای مارادونا به انگلیس که از میانه میدان با دریبل چند نفر به تور دروازه انگلیس چسبید)

این استادیوم همچنین شاهد دو فینال خاطره انگیز جام جهانی (۱۹۷۰ و ۱۹۸۶) بوده و هت تریک قهرمانی برزیل و آخرین قهرمانی آرژانتین در این استادیوم ثبت شده است. دیدار خاطره انگیز و جذاب آلمان و ایتالیا در نیمه نهایی ۱۹۷۰ هم در این استادیوم برگزار شد.

تاریخچه حضور در جام جهانی

تیم ملی مکزیک پیش از جام جهانی ۲۰۲۲ در ۱۶ دوره از جام‌های جهانی حضور داشته که بهترین عملکرد آنها به سال‌هایی که میزبانی جام جهانی را در اختیار داشتند، بازمی گردد و موفق شدند دو بار به مرحله یک چهارم نهایی صعود کنند. مکزیک از سال ۱۹۹۴ در همه جام‌های جهانی حضور داشته و همواره در میان ۱۶ تیم صعودکننده از مرحله گروهی بودند.

صعود راحت به جام جهانی ۲۰۲۲ با ظهور رقیب جدید

مکزیک که همواره یکی از کشورهای ثابت قدم در ادوار مختلف جام جهانی از منطقه کونکاکاف بوده و به نوعی خار چشم تیم های مطرح آن منطقه مثل آمریکا و کانادا و هندوراس به شمار می رود، در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ شاهد ظهور یک قدرت جدید در این منطقه بود. تیم ملی کانادا که پیش از این تیم قدرتمندی محسوب نمی‌شد در انتخابی جام جهانی عالی ظاهر شد و به عنوان تیم اول به جام جهانی صعود کرد. مکزیک نیز همانند کانادا ۲۸ امتیاز کسب کرد ولی با تفاضل گل کمتر دوم شد و به طور مستقیم به جام جهانی قطر راه یافت.

نبرد مکزیک و لهستان برای صعود از گروه/ سه رنگ‌ها طلسم شکنی می‌کنند؟
جدول انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ کونکاکاف

* جنگ صعود مکزیک با یاران لواندوفسکی

سه رنگ‌ها در گروه C جام جهانی ۲۰۲۲ با تیم‌های آرژانتین، لهستان و عربستان همگروه هستند. با توجه به شرایط خوب آرژانتینی‌ها، صعود آنها تقریبا به مرحله دوم قطعی است. به نظر جنگ بزرگی بین لهستان و مکزیک برای صعود از مرحله گروهی اتفاق بیافتد.  

نبرد مکزیک و لهستان برای صعود از گروه/ سه رنگ‌ها طلسم شکنی می‌کنند؟
گروه مکزیک در جام جهانی ۲۰۲۲

* تاریخچه تقابل های مکزیک مقابل همگروه هایش در گروه C

تیم ملی مکزیک با آرژانتین ۳۵ بازی انجام داده و فقط ۵ بار موفق به پیروزی برابر آنها شده است. ۱۴ تساوی و ۱۶ شکست حاصل دیگر بازی‌های این دو تیم بوده است. مکزیک در جام جهانی هیچگاه آرژانتین را شکست نداده و در سه بازی که با این تیم داشته، در هر سه بازی شکست خورده است. باید دید که مکزیک این بار برابر آرژانتین طلسم شکنی خواهد کرد و از سد این تیم قدرتمند برخواهد آمد.

برخلاف تیم ملی آرژانتین، مکزیک مقابل عربستان عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود نشان داده و در ۵ دیداری که با این تیم داشته هیچگاه شکست نخورده است. ۴ پیروزی و ۱ تساوی حاصل تلاش‌های بازیکنان مکزیک در دیدارهای این دو تیم بوده است. مکزیک و عربستان هرگز در جام جهانی با هم بازی نکرده‌اند.

آمار و ارقام نشان می‌دهد که دیدارهای سبزپوشان و لهستان همیشه پایاپای و نزدیک بوده است. این دو تیم تاکنون در ۹ دیدار برابر هم ظاهر شدند که سهم مکزیک سه پیروزی و سهم لهستان هم سه پیروزی بوده و سه دیدار آنها با تساوی به پایان رسیده است. تنها دیدار این دو تیم در جام جهانی به سال ۱۹۷۸ بازمی‌گردد که آن مسابقه با پیروزی لهستان به اتمام رسید. به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود این دو تیم در قطر رقابت تنگاتنگی داشته باشند و شاهد جنگی تمام عیار بین آنها برای صعود باشیم.

خار چشم آمریکا و کانادا به دنبال تاریخسازی در قطر/ نقشه سه رنگ ها برای مهار مسی و لواندوفسکی +عکس


ستارگان مکزیک در جام جهانی ۲۰۲۲

اغلب بازیکنان تیم ملی مکزیک در تیم‌های باشگاهی این کشور عضویت دارند و در خود این کشور توپ می‌زنند، البته لیگ مکزیک یکی از لیگ‌های خوب جهان است و گاها شاهد عملکرد خوب باشگاه‌های این کشور در جام باشگاه‌های جهان هستیم.

همچنین مکزیک تک ستاره‌هایی که در لیگ‌های معتبر اروپایی توپ می‌زنند، در اختیار دارد. از جمله این تک ستاره‌ها می‌توان به خسوس کرونا (سویا) ، هکتور هررا (بازیکن سابق اتلتیکو مادرید) ، رائول خیمنز (ولورهمپتون) و ایروینگ لوزانو (ناپولی) اشاره کرد.

نبرد مکزیک و لهستان برای صعود از گروه/ سه رنگ‌ها طلسم شکنی می‌کنند؟

سرمربی‌گری مکزیک به عهده خراردو مارتینو آرژانتینی است. این مربی ۵۹ ساله سابقه هدایت تیم ملی آرژانتین را هم در کارنامه خود دارد.

مسیر دشوار مکزیک برای صعود به مراحل بالا

بعید به نظر می‌رسد که با توجه به حضور تیم ملی آرژانتین در گروه C ، سایر تیم‌ها به صدرنشینی در این گروه بیاندیشند. پیش‌بینی ها حاکی از آن است که لهستان و مکزیک برای صعود به عنوان تیم دوم رقابت سختی با هم داشته باشند. البته نباید از تیم آماده عربستان در این روزها گذشت. عربستان با هدایت هروه رنان کور سو امیدی برای صعود از گروهش دارد.

نبرد مکزیک و لهستان برای صعود از گروه/ سه رنگ‌ها طلسم شکنی می‌کنند؟
نمودار حذفی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

در صورت صعود مکزیک به عنوان تیم دوم، احتمالا شاگردان مارتینو باید به مصاف یکی از دو تیم دانمارک و فرانسه بروند. هر دو تیم از تیم‌های قدرتمند اروپا محسوب می‌شوند و به نظر نمی‌رسد مکزیک شانسی برای صعود به جمع هشت تیم برتر جام جهانی داشته باشد ولی آنها این توانایی را دارند که با عملکردی بی‌نظیر خود را برای همیشه در یادها باقی بگذارند.

برنامه دیدارهای مکزیک در جام جهانی ۲۰۲۲:

سه‌شنبه ۱ آذر: مکزیک _ لهستان ساعت ۱۹:۳۰

شنبه ۵ آذر: مکزیک _ آرژانتین ساعت ۲۲:۳۰

چهارشنبه ۹ آذر: مکزیک _ عربستان ساعت ۲۲:۳۰


* تیم ملی مکزیک در یک نگاه

آخرین رنکینگ فیفا (October ۲۰۲۲) : ۱۳

رنکینگ کونکاکاف: ۱

حضور در جام جهانی: ۱۷ دوره

بهترین نتیجه در جام جهانی: حضور در یک چهارم نهایی (۱۹۷۰-۱۹۸۶)

لقب: سه رنگ‌ها

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سعید رضایی تنظیم کننده مشهد IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    3 8
    بهترین سرمربی برای ایران فقط امیر قلعه نوییه چون تیم گل گهر سیرجان یک تیم بی نام و نشان را صدر جدول کرد بعد با ستارگان تیم ملی غوغا می کنه و چزو ده تیم برتر دنیا می شیم.
  • سعید رضایی 28 تنظیم کننده مشهد IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    5 2
    فقط ایران و دفاع اتوبوسی کی روش خخخ
  • نیما IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    1 0
    فقط ایران دفاع اتوبوسی اش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس