فرانسه

تیم ملی فرانسه ستارگان زیادی در ترکیب خود دارد، به طوری که اگر همه بازیکنان داخل زمین مصدوم یا محروم شوند، فرانسه یک ترکیب کامل بر روی نیمکت خود دارد.

سرویس ورزش مشرق _ تیم ملی فوتبال فرانسه یکی از قدرتمندترین و با سابقه ترین تیم‌های جهان است که در سال ۱۹۰۴ فعالیت خود را آغاز کرد. تیم ملی فرانسه سابقه قهرمانی در جام جهانی و لیگ ملت‌های اروپا را دارد و ستاره‌های زیادی مثل ژوست فونتین (رکورددار گلزنی در یک جام جهانی با ۱۳ گل)، میشل پلاتینی، زین الدین زیدان، ارک کانتونا، تیری هانری، لوران بلان، مارسل دسایی، فابین بارتز، کریم بنزما و امباپه و ....  را به فوتبال معرفی کرده است. بنابراین کشور فرانسه همیشه مورد توجه فوتبال دوستان سرتاسر جهان بوده و این تیم هواداران زیادی دارد.

تاریخچه حضور فرانسه در جام جهانی

تیم ملی فرانسه یکی از تیم‌های با سابقه جام جهانی محسوب می‌شود. پیش از این فرانسوی‌ها در ۱۵ دوره جام جهانی حضور داشتند و جام جهانی قطر شانزدهمین تجربه آنها است. فرانسه جزو معدود کشورهای اروپایی بود که در اولین دوره جام جهانی شرکت کرد. آخرین تجربه خروس‌ها هم به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بازمی گردد که با قهرمانی آن ها به پایان رسید.

نشانه‌هایی از قهرمانی آبی‌ها در جام جهانی/ حضور تیم منتخب جهان در قطر! +عکس

تیم ملی فرانسه تاکنون در دو جام جهانی قهرمان شده است و یک نایب قهرمانی و دو مقام سومی در کارنامه‌اش وجود دارد. فرانسه در جام‌های جهانی ۱۹۹۸ و ۲۰۱۸ به مقام قهرمانی و در جام جهانی ۲۰۰۶ به نایب قهرمانی رسیده است. این کشور همچنین در دو دوره ۱۹۹۸ و ۱۹۳۸ میزبان رقابت‌های جام جهانی بوده است.

نحوه صعود فرانسه به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

تیم ملی فرانسه در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در گروه D حضور داشت. در این گروه که تیم‌های اوکراین، فنلاند، بوسنی و هرزگوین و قزاقستان حضور داشتند، فرانسه توانست ۱۸ امتیازی شود و به طور مستقیم به جام جهانی صعود کند.

نشانه‌هایی از قهرمانی آبی‌ها در جام جهانی/ حضور تیم منتخب جهان در قطر! +عکس
جدول گروه فرانسه در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲

جنگ فرانسه با دانمارک برای صدرنشینی

تیم ملی فرانسه در جام جهانی ۲۰۲۲ در کنار تیم‌های دانمارک، استرالیا و تونس در گروه D این رقابت‌ها قرار گرفته است. به نظر نمی‌رسد که در این گروه تونس و استرالیا شانسی برای صعود داشته باشند و دانمارک و فرانسه برای صدرنشینی در این گروه خواهند جنگید.

نشانه‌هایی از قهرمانی آبی‌ها در جام جهانی/ حضور تیم منتخب جهان در قطر! +عکس
گروه فرانسه در جام جهانی ۲۰۲۲

تاریخچه تقابل‌های فرانسه با همگروه‌های خود در گروه D

فرانسه تاکنون ۵ دیدار با تیم ملی استرالیا داشته که ۳ برد، ۱ تساوی و ۱ شکست حاصل دیدارهای این دو تیم بوده است. در جام جهانی گذشته (۲۰۱۸) این دو تیم همگروه شدند که فرانسه موفق شد استرالیا را با نتیجه ۲ بر ۱ شکست دهد.

آبی‌ها در ۵ بازی با تیم ملی تونس روبرو شدند که ۲ بار فرانسه پیروز شده است. ۲ تساوی و ۱ پیروزی هم از دستاوردهای تونس در این ۵ بازی بود.

تیم ملی دانمارک یکی از رقبای سنتی فرانسه در جام جهانی و اروپا است. این دو تیم در مجموع ۱۶ بار با هم بازی کردند که سهم فرانسه ۸ برد و سهم دانمارک ۶ پیروزی بوده است. ۲ بازی این دو تیم نیز با تساوی به اتمام رسیده است. فرانسه و دانمارک در جام‌های جهانی ۱۹۹۸ ، ۲۰۰۲ و ۲۰۱۸ با هم همگروه شدند که فرانسه یک شکست، یک پیروزی و یک تساوی برابر دانمارک در ادوار مختلف جام جهانی در کارنامه‌اش دارد.

نشانه‌هایی از قهرمانی آبی‌ها در جام جهانی/ حضور تیم منتخب جهان در قطر! +عکس

منتخبین جهان در تیم ملی فرانسه

فرانسه همواره جز تیم‌های پرستاره جهان در همه جام جهانی بوده است. در گذشته ستارگانی چون ژوست فونتین، میشل پلاتینی، زین الدین زیدان، تیری هانری و..... عضو تیم ملی فرانسه بودند. در حال حاضر نیز تیم ملی فرانسه ستارگان زیادی در ترکیب خود دارد، به طوری که اگر همه بازیکنان داخل زمین مصدوم یا محروم شوند، فرانسه یک ترکیب کامل بر روی نیمکت خود دارد. شاید کریم بنزما و کیلیان امباپه دو ستاره‌ی فرانسه هستند که می‌توانند در بازی‌های بزرگ تفاوت‌ها را رقم بزنند و با حضورشان نتیجه بازی را به سود فرانسه تغییر دهند.

نشانه‌هایی از قهرمانی آبی‌ها در جام جهانی/ حضور تیم منتخب جهان در قطر! +عکس

ترکیب تیم ملی فرانسه به شرح زیر است:

دروازه‌بان: هوگو لوریس (تاتنهام) _ مایک مانیان (آث میلان)

مدافعان: رافائل واران (منچستریونایتد) _ پرسنل کیمپمبه (پاریسن ژرمن) _ بنجامین پاوارد (بایرن مونیخ) _ لوکاس هرناندز (بایرن مونیخ) _ فرلان مندی (رئال مادرید) _ تئو هرناندز (آث میلان) _ ژول کونده (بارسلونا) _ ابراهیم کوناته (لیورپول)

هافبک‌ها: انگولو کانته (چلسی) _ آدرین ربیوت (یوونتوس) _ اورلین شوآمنی (رئال مادرید) _ ادواردو کاماوینگا

(رئال مادرید)

مهاجمان: کریم بنزما (رئال مادرید) _ کیلیان امباپه (پاریسن ژرمن) _ اولیویه ژیرو (آث میلان) _ آنتوان گریزمان (اتلتیکومادرید) _ کینگزلی کومان (بایرن مونیخ) _ عثمان دمبله (بارسلونا)

سرمربی: دیدیه دشان

خروس‌ها به دنبال سومین قهرمانی/ نشانه‌هایی از قهرمانی دوباره فرانسوی‌ها

بسیاری از کارشناسان، دو تیم دانمارک و فرانسه را شانس‌های اصلی گروه D برای صعود می‌دانند. به نظر می‌رسد که بازی این دو تیم برای صدرنشینی اهمیت زیادی دارد. تیم ملی فرانسه در صورت صدرنشینی احتمالا باید با تیم‌های انگلیس، بلژیک ، پرتغال و اسپانیا روبرو شود، ولی اگر فرانسه پس از دانمارک در رده دوم قرار بگیرد، به احتمال قوی باید با تیم‌های هلند، آرژانتین، آلمان و برزیل روبرو شود. قطعا مسیر اول مسیر ساده‌تری برای فرانسوی‌ها است و آبی‌ها می‌توانند باز هم قهرمانی خود را تکرار کنند.

نشانه‌هایی از قهرمانی آبی‌ها در جام جهانی/ حضور تیم منتخب جهان در قطر! +عکس
نمودار حذفی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

نکته جالب درباره گروه فرانسه همگروهی فرانسه با دانمارک است. تیم ملی فرانسه در سه دوره‌ای که با تیم ملی دانمارک همگروه شده است، موفق شده در دو دوره‌ قهرمانی را به دست آورد. آیا باز هم همگروهی با دانمارک نوید قهرمانی در جام جهانی را می‌دهد.

برنامه دیدارهای فرانسه در جام جهانی ۲۰۲۲:

سه‌شنبه ۱ آذر: فرانسه _ استرالیا ساعت ۲۲:۳۰

شنبه ۵ آذر: فرانسه _ دانمارک ساغت ۱۹:۳۰

چهارشنبه ۹ آذر: فرانسه _ تونس ساعت ۱۹:۳۰


* تیم ملی فرانسه در یک نگاه

آخرین رنکینگ فیفا (October ۲۰۲۲) : ۴

رنکینگ در یوفا: ۲

حضور در جام جهانی: ۱۶ دوره

بهترین نتیجه در جام جهانی: قهرمان (۱۹۹۸_۲۰۱۸)

لقب: خروس‌ها _ آبی‌ها _ سه رنگ‌ها

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سعید رضایی مشهد IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    2 1
    من قاضی هستم ولی علاقه شدیدی به فوتبال دارم
  • قاضی سعید رضایی مشهد IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    2 1
    فرانسه فوتبالش خوبه من چند وقت پیش پی اس جی رو توی دادگاه اوی اتاقم دیدم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس