کد خبر 1419236
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
تیک تاک

طالبان به وزارت مخابرات افغانستان اعلام کرده است که طی ۳ ماه آینده نرم افزار تیک تاک و بازی پابجی را مسدود کند.

به گزارش مشرق،وزارت مخابرات دولت موقت طالبان اعلام کرده است که مقامات هیات حاکمه افغانستان دستور مسدود کردن بازی پابجی و اپلیکیشن تیک تاک را صادر کرده‌اند.

این وزارت گفته است که بر اساس دستور جدید این گروه شرکت‌های مخابراتی تا سه ماه فرصت دارد تا بازی پابجی و اپلیکیشن تیک تاک را به صورت کامل در افغانستان مسدود کنند.

طالبان دلیل مسدود کردن این بازی در افغانستان را گمراهی جوانان و مصرف شدن وقت بیش از حد جوانان در این مسیر خوانده است.

این سومین بار است که دستور مسدود شدن این بازی در افغانستان صادر می‌شود و اما تاکنون به صورت کامل و دایمی مسدود نشده است.

بعد از هند و پاکستان، افغانستان سومین کشوری است که این بازی را ممنوع اعلام می‌کند.

 بازی پابجی یکی از محبوب‌ترین و پردانلودترین بازی‌های جهان است که رکورد بیش از ۳.۲ میلیون کاربر در یک زمان را دارد و همچنان اپلیکشن تیک تاک نیز یک اپ پر طرفدار مبتنی بر ویدیوهای کوتاه در جهان است که به تازگی در افغانستان نیز طرفداران زیادی پیدا کرده است.

این در حالی است که سخنگوی بانک مرکزی طالبان نیز پیش از این اعلام کرده بود که معاملات آنلاین ارزهای خارجی یا فارکس در این کشور غیرقانونی بوده و با خاطیان برخورد خواهد شد.

صابر مهمند، سخنگوی بانک مرکزی طالبان گفته است که فارکس یا تجارت آنلاین ارزهای خارجی در افغانستان ممنوع و با افراد خاطی پیگرد قانونی صورت خواهد گرفت.

بلومبرگ به نقل از مهمند نوشت: «بانک مرکزی به دلیل فارکس یا تجارت ارزهای آنلاین ارزهای خارجی را ممنوع کرده و هیچ قاعده ای در شرع این موضوع را تایید نمی‌کند.»

طالبان پس از به قدرت رسیدن محدودیتی خاصی بر استفاده از اینترنت در افغانستان اعمال نکرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • US ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    1 1
    خلایق هرچه لایق
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    2 0
    بله در ایران هم زمانی حمل و خرید و فروش ویدئو ممنوع بود و هنوز ماهواره و رسیور ممنوعه!! تلگرام و توییتر فیلتره !! سرعت اینترنت هم که نگم بهتره
    • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      0 3
      اینها که گفتی همه دستپخت های جماعت افسادطلب است از زمانی که دولت منحوس اصلاحات سرکار آمد بجای حل مشکل و بالا بردن سطح سواد رسانه مردم و حکمرانی در فضای مجازی شروع کرد با روش اکبرپونز صورت مسئله را خذف کردن و مردم را تبدیل به مصرف کننده اینترنت بی کیفیت کردند
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    1 0
    به لطف حضور امثال فیروزآبادی شورای عالی فضای مجازی ما در حراست از فضای مجازی از افغانستان هم عقب موندیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس