کد خبر 1419283
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶
چین

وزارت خارجه چین اظهارات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا درباره تایوان را ناقض سیاست‌های واشنگتن دانست.

به گزارش مشرق، «مائو نینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین، در گزارش روزانه امروز (دوشنبه) خود به مصاحبه اخیر رئیس‌جمهور آمریکا و اظهارات او درباره تایوان اشاره کرد و آن‌ها را «ناقض سیاست آمریکا در قبال تایوان» دانست.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نینگ در بخشی از سخنان خود گفت: «چین اقدامات جدی خود را به آمریکا ارائه کرده است. پکن این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که تمام اقدامات لازم را در پاسخ به فعالیت‌های تفرقه‌انداز میان کشورها اتخاذ کند.»

او در ادامه افزود: «تنها یک چین در جهان وجود دارد، تایوان بخشی از چین است، و دولت جمهوری خلق چین تنها دولت قانونی چین است.»

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، در مصاحبه با شبکه خبری سی‌بی‌اس، اعلام کرد در صورتیکه چین بخواهد به تایوان حمله کند، واشنگتن از این جزیره دفاع خواهد کرد.

چین، تایوان را بخشی از قلمرو خود می‌داند و مداخلاتی که آمریکا در روابط میان دو طرف انجام داد باعث شده تا در حال حاضر تنش در تنگه تایوان افزایش یابد. سفر ماه گذشته «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، به تایوان و به دنبال او هیئت‌های دیگری که به تایوان رفتند بر واکنش‌های تند چین افزوده است.

در حال حاضر مانورهای نظامی و رزمایش‌هایی که چین در اطراف تنگه تایوان انجام می‌دهد بیش از پیش شده و مقام‌های مختلف چین هشدارهای مکرری صادر می‌کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس