رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران صبح پنجشنبه به وقت محلی ۹۰ دقیقه گفتگوی صریح و رودررو با مدیران ارشد رسانه‌های آمریکا داشت و با آرامش و حوصله به سوالات مختلف آنان پاسخ داد.

به گزارش مشرق، مدیران ارشد رسانه هایی همچون ان بی سی، نیویورکر، گاردین، نیویورک تایمز، المانیتور و دیپلماتیک در این نشست حضور داشتند.

این نشست در محل اقامت رئیس جمهوری ایران برگزار شد و ۹۰ دقیقه طول کشید.

رئیس جمهور با حوصله و آرامش خاصی به همه سوالات و انتقادات پاسخ داد و هنگامی که یکی از مدیران رسانه ای آمریکا درخواست داشت سخنان رئیس جمهوری در این نشست را برای اطلاع مقامات آمریکا منتشر کند، رئیس جمهور خطاب به وی گفت که با انتشار سخنانش مخالف نیست اما عین سخنان او منتقل شود نه برداشت از سخنان وی و این برداشت نباید به رئیس جمهور نسبت داده شود.

در این نشست موضوعات مختلفی همچون مذاکرات ایران و ۴+۱، تضمین های آمریکا، مسائل پادمانی با آژانس بین المللی انرژی اتمی، مسایل حقوق بشری، حقوق زنان، ماجرای مرحوم مهسا امینی مطرح شد.

 رئیس جمهور در این نشست، برخوردهای دوگانه آمریکا، مذاکره توام با تحریم و استانداردهای دوگانه در رابطه با حقوق بشر را از شگفتی های رفتار غرب خواند.

یکی از مدیران ارشد رسانه های آمریکایی خواستار سفر روزنامه نگاران آمریکایی به ایران شد که رئیس جمهوری در پاسخ گفت مانعی برای این سفرها وجود ندارد و با طی مراحل آن می توانند همچون صدها خبرنگار دیگر از اقصی نقاط عالم به ایران سفر کنند اما در انعکاس اخبار باید صداقت داشته باشند.

یکی از رسانه‌ها درباره عدم حضور یکی از خبرنگاران نیویورک تایمز در نشست خبری روز پنجشنبه رئیس جمهور با  خبرنگاران رسانه‌ها پرسید که یکی از مقامات ایرانی حاضر در نشست گفت دلیل این عدم حضور، انتشار گزارشی کذب درباره رهبر معظم انقلاب ایران بود که اعتبار رسانه‌اش و خود را نیز زیر سوال برد و چنانچه اشتباه خود را بپذیرد، مانعی برای حضورش نخواهیم داشت.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس