کد خبر 1421739
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳
بهترین گوشی‌های هوشمند 2022 از نگاه خریداران

خریداران موبایل چشم تیزبین و منطقی در مورد گوشی‌های هوشمند دارند، چون امکانات گوشی را نسبت به قیمت آن می‌سنجند و تصمیم به خرید می‌گیرند.

به گزارش مشرق، معمولا گوشی‌های هوشمند را از نقطه نظر فنی مثل ظرفیت باتری، کیفیت دوربین و تراشه‌های سریع رده‌بندی می‌کنند، اما اینکه کدام گوشی نسبت به قیمتی که دارد، ویژگی‌هایش بیشتر به چشم می‌آید، کار یک خریدار است که هم می‌خواهد هزینه کند و هم می‌خواهد مدت طولانی از آن استفاده کند. 

وب‌سایت معتبر GSMArena از دید خریداران بهترین گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۲۲ را انتخاب کرده است که در ادامه می‌خوانید:

اولین در گوشی‌های پرچمدار

اولین در کیفیت دوربین

گلکسی S۲۲ اولترا

محصول سامسونگ

بهترین گوشی‌های هوشمند از دید خریداران +عکس

سامسونگ طی چند سال اخیر گوشی‌هایی معرفی کرده است که از بهترین عملکردهای دوربین در بین گوشی‌های هوشمند برخوردارند و همواره کاربران و طرفداران خود را راضی نگه داشته است. گلکسی S۲۲ اولترا پرچمدار این شرکت است و با اینکه تفاوت زیادی با نسل پیشین خود ندارد، عملکرد کم‌نقصی از خود به نمایش می‌گذارد و از نظر دوربین هم جزو بهترین گوشی‌های ۲۰۲۲ شناخته شده است.

وب‌سایت‌های سنجش گوشی‌های هوشمند نظرات جالبی در مورد این محصول داده‌اند. گیزمودو آن را یک گوشی با صفحه‌نمایش فوق‌العاده، عملکرد قوی و باتری با طول عمر طولانی دانسته و سایت CNET در موردش نوشته: حس آن برای افرادی که تلفن‌های کوچک‌تر را ترجیح می‌دهند، مثل دستگاهی تقریبا کامل و بی‌نقص است.

با اینکه رزولوشن دوربین این گوشی نسبت به نسل قبل تغییری نکرده، اما به مراتب عکس‌های بهتری ثبت می‌کند. این بهبود چشمگیر کیفیت به دلیل حسگر بزرگ‌تر، تراشه به‌روزتر و هوش مصنوعی دقیق‌تر است. تراشه این گوشی «اگزینوس ۲۲۰۰» است که محصول همکاری سامسونگ با شرکت AMD است.

اولین در رقابت با گوشی‌های پرچمدار

Poco F۴ GT

محصول شیائومی

بهترین گوشی‌های هوشمند از دید خریداران +عکس

یکی از بهترین گوشی‌های سال ۲۰۲۲ از نظر فروشندگان گوشی شیائومی است که به صورت رسمی با برند Poco به بازار عرضه شد و Poco F۴ GT نام دارد. این گوشی قوی‌ترین پردازنده موجود در بازار یعنی اسنپ‌دراگون نسل هشتم را در درون خود جا داده و در واقع ارزان‌ترین گوشی مبتنی بر این تراشه در دنیاست.

مهم‌ترین ویژگی این گوشی قیمت‌ آن است. این گوشی ۵۵۰ یورو در بازار جهانی قیمت دارد و این باعث می‌شود که با پرچمداران دیگر به خوبی رقابت کند و به قول کارشناسان، قاتل خوبی برای گوشی‌های پرچمدار است.

این گوشی همچنین سیستم خنک‌کننده داخلی اختصاصی و کلیدهای فیزیکی اضافه روی بدنه اصلی دارد که آن را به یک گوشی گیمینگ تبدیل کرده است.

اولین در گوشی‌های گیمینگ

ROG Phone ۶ Ultimate

محصول ایسوس

بهترین گوشی‌های هوشمند از دید خریداران +عکس

ایسوس در ساخت گوشی راگ فون آلتیمیت حسابی سنگ تمام گذاشته و قدرت پردازش آن را به ۹۰۰ رسانده است تا کاربران بتوانند از بازی کردن با این گوشی لذت کافی را ببرند. همچنین این گوشی‌ از باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تغذیه می‌کند که می‌تواند مدت زمان زیادی دوام داشته باشد.

یکی از مشکلات اصلی گوشی‌های گیمینگ داغ شدن بیش از حد دستگاه هنگام بازی است که ایسوس ابتکار جالبی در این زمینه به خرج داده است. این گوشی به یک فناوری خنک‌کننده ۳۶۰ درجه مجهز است. همچنین یک دستگاه کوچک به نام AeroActive Cooler ۶ عرضه کرده است که از طریق یک دریچه در پشت تلفن وصل می‌شود تا بخشی از باد خنک تولید شده توسط فن را از طریق یک تونل باد به داخل هیت سینک هدایت کند و هوای گرم داخلی را از شکاف بالایی خارج کند. این ویژگی برای کمک به حفظ سلامت دستگاه در مدت زمان طولانی‌تر در حین بازی و پردازش‌های سنگین مفید است.

اولین در عمر باتری

GT Neo ۳T

محصول Realme

بهترین گوشی‌های هوشمند از دید خریداران +عکس

چند وقتی است که شرکت چینی Realme نیز با عرضه محصولات توانمند، جای پای خود را در بازار گوشی‌های اندرویدی باز کرده است و بعد از عرضه موفق گوشی GT Neo۲، پرچمدار جدید این شرکت به عنوان یکی از تازه‌نفس‌ترین و بهترین گوشی‌های سال ۲۰۲۲ با نام GT Neo۳ را عرضه کرد.

این موبایل ریلمی باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با فناوری شارژ سریع ۸۰ وات دارد که ظرف ۳۲ دقیقه باتری را به صورت کامل شارژ می‌کند. سازندگان همچنین نسخه‌ای مخصوص از این گوشی را در نظر گرفته‌اند که از فناوری شارژ سریع ۱۵۰ وات پشتیبانی می‌کند و ظرف ۵ دقیقه، شارژ باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپری آن را به ۵۰ درصد می‌رساند که حیرت‌انگیز است!

در زمینه مدیریت حرارت هم باید گفت گوشی جدید ریلمی مجهز به سیستم خنک‌کننده بوده که می‌تواند تاثیر زیادی در بهبود عملکرد دستگاه داشته باشد.

اولین در گوشی‌های جمع‌وجور

آیفون ۱۳ مینی

محصول اپل

بهترین گوشی‌های هوشمند از دید خریداران +عکس

گوشی آیفون ۱۳ مینی در واقع نسخه جمع‌وجور آیفون ۱۳ است که هیچ چیزی کمتر از آن ندارد. اپل در تولید این تلفن هوشمند از پیشرفته‌ترین فناوری خود در ساخت دوربین‌های دوگانه بهره برده و در عین حال تلاش کرده تا تلفنی هوشمند با مقاومت بسیار بالا را عرضه کند. تراشه A۱۵ Bionic که نسل جدید پردازنده‌های پنج نانومتری اپل در سال ۲۰۲۱ به حساب می‌آید نیز قدرت شگفت‌انگیز این تلفن هوشمند را به رخ همگان کشیده است. آیفون ۱۳ مینی در مقایسه با نسل پیشین خود بهبود قابل توجهی در عمر باتری داشته است و حالا با وجود تعبیه سیستم ارتباطی ۵G کاربران می‌تواند بدون محدودیت‌های گذشته در زمینه باتری، در کل روز از این تلفن هوشمند استفاده کنند.

اولین در همه زمینه‌ها

۱۲ Light

محصول شیائومی

بهترین گوشی‌های هوشمند از دید خریداران +عکس

شیائومی رویه ایجاد تنوع توی مدل‌های گوشی را به گوشی‌های پرچمدار هم آورده و با معرفی نسخه لایت از پرچمدارهایش، قلب‌ عاشقان پرچمدار حسابگر در بازار میان‌رده‌ها را نشانه گرفت.

شیائومی در این گوشی از پردازنده بالا رده استفاده کرده است که به خوبی از پس کارهای روزمره بر می‌آید و برای بازی کردن هم می‌شود رویش حساب کرد. این گوشی سه لنز ۱۰۸ مگاپیکسلی اصلی، ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و یک سنسور دو مگاپیکسلی ماکرو دارد. کیفیت عکس‌هایی که با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی اصلی ثبت می‌شود، بسیار بالاست و جزئیات و روشنایی خوبی دارند و رنگ‌ها کاملا طبیعی ثبت می‌شود.

این گوشی مبتنی بر یک باتری با ظرفیت ۴۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت است که در استفاده‌های معمولی و نه چندان طولانی‌مدت تقریبا یک روز کاربرش را همراهی می‌کند. این گوشی از شارژ سریع ۶۷ واتی پشتیبانی می‌کند و شارژ کامل آن حدود ۴۵ دقیقه تا یک ساعت زمان می‌برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    8 1
    ورود گوشیهای کره ای و اپل آمریکایی را ممنوع کنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس