کد خبر 1421194
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷
موبایل نمایه

برای افزایش امنیت و شخصی سازی فضای تلفن همراه استفاده از رمز ورود کافی نیست و می‌توان برخی از برنامه‌ها مثل برنامه‌های بانکی را از منو مخفی کرد.

Nova Launcher این برنامه محبوبیت زیادی دارد که دلیل آن را می‌توان به امکان شخصی سازی واقعا بالای آن نسبت داد

به گزارش مشرق، برخی اوقات شلوغی منو و یا دلایل متنوع دیگر باعث می‌شود که نخواهیم آیکون برخی از برنامه‌ها نمایش داده شود ویا به نوعی مخفی شوند. برای این کار راه‌ها و برنامه‌های متنوعی وجود دارد که کار را آسان کرده و به راحتی و با چند ضربه برنامه‌ها را مخفی می‌کنند. در این نوشته ابتدا روش‌های ساده و در دسترس که از قابلیت‌های خود تلفن همراه هوشمند است و بعد معرفی چند برنامه جانبی مناسب این کار را به زبان ساده برای شما مطرح می‌کنیم.

گوشی سامسونگ و ال جی

در این مدل تلفن‌ها ابتدا به Home Screen رفته و تنظیمات را انتخاب کنید، سپس روی گزینه مخفی کردن برنامه‌ها (Hide Apps) بزنید و برنامه‌های مورد نظر را انتخاب و بر روی گزینه Done کلیک کنید.

شما به راحتی موفق به مخفی کردن برنامه‌ها شدید و برای پیدا کردن آنها می‌توانید از قسمت تنظیمات وارد بخش Apps شده و یا از جستجوی گوگل پلی استفاده کنید.

گوشی شیائومی

این قابلیت به صورت پیش فرض در گوشی‌های شیائومی وجود دارد. وارد تنظیمات گوشی شده، قسمت Apps و سپس Apps Look را انتخاب کنید. این گزینه از شما رمز درخواست می‌کند و بعد از آن با دو بخش App Lock و Hidden Apps مواجه می‌شوید که شما باید روی مخفی کردن برنامه‌ها ضربه بزنید و برنامه‌های مورد نظر را برای مخفی شدن انتخاب کنید.

 گوشی وان پلاس

گوشی‌های این برند یک قابلیت Hidden Space دارند که به وسیله آن به راحتی می‌توان برنامه‌ها را مخفی کرد. برای این کار شما باید منوی کشویی برنامه را باز کنید و به سمت راست بکشید و بعد علامت + را بزنید. برنامه‌های مورد نظر را انتخاب و بعد روی سه نقطه در سمت راست قسمت بالا کلیک کرده تا یک رمز تعیین کنید. با این روش به راحتی با کشیدن منو به سمت راست به یک فضای مخفی دسترسی پیدا می‌کنید که با رمز قابل بازگشایی است.

گوشی اپل

در گوشی‌های آیفون شما باید وارد تنظیمات شده، گزینه Screen Time را انتخاب و بعد Content & Privacy Restrictions را فعال کنید. حالا روی Allowed Apps کلیک کرده و برنامه‌های مورد نظر را انتخاب کنید.

همچنین در iOS 14 به بعد هم می‌توانید روی برنامه مورد نظر کلیک کرده و سپس Remove App را بزنید و Remove from Home Screen را انتخاب کنید. در این صورت برنامه فقط در App Library نشان داده می‌شود.

برای پیدا کردن برنامه‌های مخفی هم می‌توانید از سیری و یا تنظیمات استفاده کنید.

برنامه‌های جانبی برای مخفی کردن اپلیکیشن‌ها در سیستم عامل اندروید

برنامه App Hider

برنامه را بارگیری و نصب کنید. روی + بزنید و برنامه‌های مورد نظر برای مخفی شدن را انتخاب کنید. همچنین باید یک رمز برای آن تعیین کنید. یکی از مزایای این برنامه این است که در منو به شکل ماشین حساب ظاهر می‌شود.

برنامه Apex Launcher

این برنامه محیط گوشی هوشمند شما را سفارشی کرده و کمک می‌کند به راحتی نام و لوگوی برنامه‌ها را تغییر دهید. بعد از نصب برنامه به Home Screen و Drawer Settings رفته و سپس Hidden Apps را انتخاب کنید. حالا باید برنامه مدنظرتان را انتخاب و ذخیره کنید.

Nova Launcher

این برنامه محبوبیت زیادی دارد که دلیل آن را می‌توان به امکان شخصی سازی واقعا بالای آن نسبت داد. برای کار با این برنامه کافی است بعد از نصب و اجرا به Home Screen و Settings رفته از منوی تنظیمات Nova وارد منوی کشویی برنامه شوید. سپس Hide Apps را انتخاب کنید. حالا برامه‌های مورد نظر را انتخاب و تغییرات را ذخیره کنید.

منبع:تبیان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس