آمار جدید کشته‌ها و دستگیری‌ها در ناآرامی‌های کشور | افزایش تعداد شهدا به ۱۶ نفر | ۱۵ خودروی پلیس را تخریب کردند؛ بیش از ۲۰ بانک را آتش زدند

اغتشاشات خیابانی روزهای گذشته که با ورود اغتشاشگران و عناصر بیگانه به آشوب و درگیری کشیده شد خسارات زیادی به بار آورده و جان افراد زیادی را گرفته است.

به گزارش مشرق، این حوادث در شرایطی در حال رخ دادن است که نیروهای امنیتی با دقت در حال رصد اوضاع هستند و تلاش می کنند که با لیدرهای اغتشاشات و افرادی که با سرویس های اطلاعاتی و گروهک های تروریستی خارجی در ارتباط هستند برخورد کنند.

این گزارش آمار خسارات جانی و مالی است که در روزهای گذشته بر کشور تحمیل شد و اقدامات ماموران اطلاعات برای دستگیری مسببان اصلی این حوادث.

آتش زدن بیش از ۲۰ بانک

یکی از مراکز مهمی که در این روزها آسیب زیادی دیده بانک ها هستند. طبق آمار منتشر شده تا پیش از حوادث زاهدان دست کم ۱۷شعبه بانک در سراسر کشور دچار آتش سوزی شده است. که ۷ شعبه در ایلام، ۵شعبه در خراسان شمالی، ۳شعبه در آذربایجان شرقی و ۲شعبه در همدان هستند.

علاوه بر آتش زدن این۱۷شعبه بانک خسارت های دیگری نیز به سایر بانک ها وارد شده که میزان این خسارت ۴۵۰میلیارد تومان برآورد می شود.

این آسیب ها شامل وارد آمدن خسارت جدی به ۲۸۴دستگاه خودپرداز، از بین رفتن کامل ۱۸۸دستگاه دوربین مداربسته، خسارت جدی به ۱۸تابلوی بانک، ۳۲۳مورد شکستگی شیشه و ۱۱فقره سرقت از بانک ها می شود.

در جمعه گذشته نیز تروریست ها دستکم۳ بانک در زاهدان را به آتش کشیدند که به این ترتیب آمار بانک هایی که به آتش کشیده شدند دستکم ۲۰بانک خواهد بود.

آسیب به ۸۵ آمبولانس 

هرچند کل حوادث اخیر غم انگیز است اما زمانی اندوه این ماجرا بیشتر میشود که عده ای حتی به آمبولانس ها نیز رحم نمی کنند.

بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت می گوید: در شرایطی که کشور با کمبود آمبولانس روبروست، متأسفانه در اغتشاشات اخیر ۸۵ آمبولانس صدمه دید و با توجه به اینکه برخی از دستگاه های آمبولانس در ناوگان اورژانس کشور فرسوده است، شرایط دشواری ایجاد شده چرا که ما باید به وظیفه ذاتی خود عمل کنیم و امیدواریم که دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

وی افزود: در اغتشاشات اخیر شاهد مصدوم شدن شماری از کارشناسان اورژانس در تهران، مشهد، بجنورد و دیگر مناطق نیز بودیم. پرسنل اورژانس با وجود همه خطرات در صحنه حاضرند و به وظیفه ذاتی خود عمل میکنند.

۱۶ شهید امنیت

وقتی روز جمعه اشرار به کلانتری ۱۶ زاهدان یورش بردند و قصد تصرف آنجا را داشتند همه نیروها دست بهدست یکدیگر دادند تا مانعشان شوند. ۳نفر از این نیروها از جمله شهید سردار هاشمی، معاون اطلاعات سپاه پاسداران سیستان و بلوچستان در روز جمعه به شهادت رسیدند و شماری نیز مجروح شدند که با شهادت یکی از آنها به نام سعید برهان زهی ریگی، بسیجی اهل سنت در روز گذشته شمار شهدای این حادثه تلخ به ۴ نفر افزایش پیدا کرد.

این در حالی بود که پیش از حادثه زاهدان، دستکم ۱۲ نفر از نیروهای پلیس و بسیج که برای حفظ امنیت به خیابان ها آمده بودند در جریان حمله ناجوانمردانه آشوبگران به شهادت رسیدند که شامل ۹نیروی بسیجی و ۳نفر ارتشی، پلیس و همیار پلیس بودند. با وجود این با شهادت ۴ نفر دیگر در درگیری روز جمعه در زاهدان تعداد شهدا به ۱۶ نفر افزایش پیدا کرد.

تخریب ۳۰ خودروی آتشنشانی

عاملان درگیری های روزهای اخیر حتی به خودروهای آتشنشانی نیز رحم نکردند و در این حوادث تاکنون دستکم ۳۰خودروی آتش نشانی آسیب دیده که بیشتر آنها در تهران بوده است.

به گفته شهردار تهران، ۲۵دستگاه خودرو آتشنشانی شهر تهران دچار آسیب شد که یک دستگاه از این خودروها بهطور کامل در آتش سوخت.

همچنین در زاهدان نیز دستکم یک خودروی آتشنشانی در آتش سوخت.

تخریب ۱۰۰ دستگاه اتوبوس

درحالیکه بسیاری از شهرها مخصوصا تهران به دلیل افزایش روزافزون جمعیت و کم بودن اعتبارات با کمبود اتوبوس در ناوگان حملونقل شهری مواجه است. با وجود این کمبود اما در درگیریهای خیابانی روزهای اخیر، ۱۰۰دستگاه اتوبوس در نقاط مختلف کشور توسط آشوبگران دچار آسیب شده که تنها ۴۳دستگاه از آنها در پایتخت خسارت دیده است.

خسارت به ۷۰ ایستگاه اتوبوس

علاوه بر اتوبوسها، ایستگاههای اتوبوس نیز در این روزها از حمله اغتشاشگران در امان نماندند و بر اساس گزارش ها  دستکم ۷۰ ایستگاه اتوبوس در نقاط مختلف دچار خسارت شده اند.

تخریب ۱۵ خودروی پلیس

براساس گزارش شبکه اطلاعرسانی دانا، در روزهای اخیر، خودروهای پلیس نیز از گزند آشوبگران در امان نماندند و آنها دستکم به ۱۵خودروی پلیس در شهرهای مختلف آسیب رسانده و برخی از آنها را به آتش کشیدند.

مجروح شدن ۱۸۵ بسیجی

در درگیریهای اخیر علاوه بر نیروهای انتظامی، نیروهای بسیج نیز در خط مقدم حضور دارند.

به همین دلیل است که تاکنون شمار زیادی از بسیجیان جان بر کف هدف حمله قرار گرفته و مجروح شدهاند. سردار حسن حسن زاده، فرمانده سپاه حضرت محمد رسولالله(ص) تهران بزرگ در این باره می گوید: در اغتشاشات اخیر، ۱۸۵نفر از بسیجیان را با قمه و چاقو مورد حمله قرار دادند و حتی جمجمه یکی از بسیجیان را شکستند به نحوی که ۵نفر از آنها هماکنون در آی. سی. یو بستری هستند.

جان باختن ۶۰ نفر در سراسر کشور 

چند روز قبل از حادثه جمعه گذشته در زاهدان صداوسیما در گزارشی و با استناد به آمار غیررسمی، اعلام کرد که تاکنون ۴۱ نفر در آشوبهای اخیر در کشور جان باخته اند.

به این آمار باید ۱۹جانباخته حادثه روز جمعه در زاهدان را افزود که با این حساب شمار قربانیان حوادث روزهای اخیر به ۶۰نفر می رسد.

طبق آمارهای رسمی در حادثه زاهدان ۱۹نفر کشته و ۲۱نفر مجروح شدند و حسین مدرس خیابانی، استاندار سیستان و بلوچستان در این باره می گوید: تروریست‌های تجزیه طلب به جز حمله به کلانتری به چند بانک نیز حمله و چند فروشگاه زنجیره ای را هم غارت کردند.

خسارت ۸۰۰ میلیاردی با فراخوان های اینستاگرامی

بسیاری از تجمعات غیرقانونی اخیر در شبکه های اجتماعی و اینستاگرام برنامه ریزی می شود. به همین دلیل است که این روزها این شبکه با محدودیت هایی روبه رو شده است.

با وجود این برآوردها نشان می دهد که فراخوان های آشوب اینستاگرامی دستکم خسارت ۸۰۰ میلیاردی به همراه داشته است. پایش ها نشان میدهد در این مدت ۱۴ هزار فراخوان اغتشاش، ۲۴ هزار فریم عکسنوشت و فیلم آموزش خشونت خیابانی، ۳۴۰ فیک نیوز و خبر جعلی و بیش از ۱۵ میلیون نشر و بازنشر توسط ۱۷ هزار اکانت جعلی خارجی در اینستاگرام طی ۱۰ روز گذشته برای مخاطبان ایرانی منتشر شده است.

دستگیری ۹ تبعه بیگانه

سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات از مدتها پیش در حال رصد شرایط بودند و با برافروخته شدن آتش تجمعات، با حساسیت بیشتری به بررسی شرایط و تحولات پرداختند.

آنچنان که در صحنه اغتشاشات یا در پشت صحنههای توطئه ۹نفر از اتباع بیگانه از اتباع آلمان، لهستان، ایتالیا، فرانسه، هلند و سوئد بازداشت شدند.

۹۲ سلطنت طلب در دام

ماموران وزارت اطلاعات تاکنون موفق به دستگیری۹۲نفر از وابستگان رژیم منحوس پهلوی و از سلطنتطلبان نشاندار در صحنه های اغتشاش و پشتصحنه ها شدهاند و بررسی برای دستگیری سایر سلطنت طلبان ادامه دارد.

دستگیری ۲۸ نفر از اوباش

در درگیری های خیابانی اخیر اراذل و اوباش نقش مؤثری داشتند. آنچنان که تاکنون دستکم ۲۸نفر از آنان که سابقه زندان، خرید و فروش و مصرف موادمخدر، اوباشگری، تجاوز به عنف و... را دارا هستند در صحنه اغتشاشات دستگیر شده اند.

این گروه از اوباش به نیروهای حافظ امنیت کشور حمله و شماری از آنان را مجروح کردهاند.

همچنین ۲کارگاه تولید کوکتل مولوتف از آنها کشف شده است.

خنثی سازی ۲ مورد خرابکاری در هواپیما

دشمنان در این مدت با انجام خرابکاری در ۲هواپیمای مسافربری قصد داشتند ۲فاجعه هوایی رقم بزنند. آنها بیتوجه به جان سرنشینان بیگناه هواپیماهای مسافربری با دستکاری در هواپیما قصد داشتند باعث سقوط آنها شوند که با عنایات الهی خنثی شد.

آنها همچنین قصد داشتند در یک مرکز حساس صنعتی نیز خرابکاری کنند که این مورد نیز پیش از اجرا خنثی شد.

دستگیری ۷۷ نفر از عوامل گروهکی

بازداشت ۷۷نفر از عوامل گروهکی، اعم از مزدوران رسمی گروهکهای صهیونیستی موسوم به کومله، دمکرات، پاک، پژاک تا تعدادی از کادرهای رده بالای این گروهک ها که در دو سوی مرزهای غربی کشور مشغول توطئه علیه مردم مظلوم کردستان بودند، یکی دیگر از اقدامات مهم سربازان گمنان امام زمان(عج) در وزارت اطلاعات است.

در میان بازداشتشدگان، یک کادر برجسته و عضو مرکزیت یکی از گروهکهایی که مقیم اقلیم کردستان عراق است نیز حضور دارد. او آموزشهای نظامی را در پایگاههای آمریکایی ـ صهیونیستی اقلیم مذکور فراگرفته و بهعنوان فرمانده نظامی شناخته می شود.

او در حال طراحی، سازماندهی و هدایت هسته های آشوبگر برای منطقه غرب کشور بود که طی یک عملیات غافلگیرانه، دستگیر و به محل های از پیش تعیین شده منتقل و هم اکنون در زندان است.

بازداشت ۵ تکفیری

در هفته های اخیر ۵عضو گروهکهای تکفیری ـ تروریستی همراه با ۳۶کیلوگرم مواد منفجره که با استفاده از فرصت اغتشاشات، درصدد بمب گذاری در محافل مردمی و نیز در جمع آشوبگران و انتساب انفجارها به طرفهای مقابلِ هریک، برای تشدید نزاع و درگیری طرفین بودند نیز دستگیر شدند.

تروریست های یادشده علاوه بر طرح ترور یکی از مسئولین ارشد کشور، طرحهای بمب گذاری در یکی از هیأتهای عزاداری شیراز و در میدان شهدای مشهد را داشتند که با عنایت اهل بیت(ع) خنثی شدند.

ضرب شست به ۴۹ منافق

در روزهای گذشته، ۴۹نفر از عوامل و مرتبطین گروهک منافقین بازداشت شده اند. نامبردگان بنا به دستور تروریست های آلبانی نشین، از تولید اخبار جعلی تحریک کننده اغتشاشگران تا سازماندهی ترور و تخریب، جهت دهی به شعارها، حضور مستقیم در صحنه های اغتشاشات خیابانی و تخریب اموال عمومی، تأمین تجهیزات مختلف برای مقابله با پلیس و مواد محترقه برای به آتش کشیدن اماکن و خودروهای عمومی و شخصی، فعالیت داشته اند.

دستگیری ۳ بهایی

سازمان جاسوسی بهاییت بنا به دستور مرکزیت مستقر در حیفای اشغالی، ورود پرحجمی به صحنه آشوب و اغتشاش و تشویق به خرابکاری و تخریب اماکن عمومی داشت.

بر این مبنا در روزهای اخیر هسته اصلی و سرّی بهاییت شامل ۳نفر از سران بهاییت و ۲نفر از تیم رسانهای آنها بازداشت شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 36
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    18 4
    بایدمثل مهدزن وزندگی ازادی باگلوله پلاستیکی نه مثل اونا که توچشم میزنند ولی به پاوشکمشون بزنن اینا تواروپا هم فضاحت ودرگیری ومجروح کردن پلیس انجام دادند ایران تابه اسم ایران بوده مرگزعفت وادب وخداپرستی ومذهب وحجاب بوده
    • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      0 0
      هیچی نیست!
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    23 5
    باید تمام اموال فائزه رفسنجانی از سران اصلی فتنه و خاندانش بابت خسارات وارده به مملکت مصادره شود .
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    11 4
    جای تاسف داره.من ایران دوست دارم نمیخام خرابش کنم.مرگ بر جاهلیت
    • IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
      4 1
      کاملا مواففم
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    6 3
    جای تاسف داره.من ایران دوست دارم نمیخام خرابش کنم.مرگ بر جاهلیت
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    7 5
    مشرق اینطوریه؟؟
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    13 12
    هیچگاه مردمانت را دشمن یا عناصر دشمن مخوان
    • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      15 4
      آدمی که رحم نداره وطن سرش میشه؟چقدر به خاطر این عده اندک که شما مردم خطاب می‌کنی خانواده عزادار شدن.....اینا نباید آزاد باشند مثل باقی خلافکار ها
    • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      5 1
      دشمن نه ولی اشتباه کننده آره وقتی بافحاشی وتخریب وقتل هموطن بخاطرخواستن ویرانی وولنگاری باانتشاران اماربزه وبیماری وزندانی وخودکشی وعوارض مخدروالکل درکناردواعش ومنافقین میایستند که الان بهترشده اوضاع وخودضدانقلاب پلیس وگروههای رقیب ضدانقلاب راباتهدیدوفحاشی وحمله بهپلیس ایران واروپا زخمی وبقتل میرسانند احتیاج به جداشدن اززامبیسم دارند یه حرف پرونده میشه تحلیلش هم بایدتوجه کرد
    • DE ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      6 4
      اینا مردم نیستن
    • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
      0 0
      آفرین با قسمت اول نظرت کاملا موافقم. ولی همیشه در همه ادوار تاریخی و در همه کشورها جاسوسان و مزدوران وطنی بوده اند که به دشمن خدمت می کردند نه به وطن
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    8 4
    تمام این فشارها از داخل و خارج برای اینه که ایران برجام آبدوغ و خیاری رو با شرایط اون بیشرفها امضا کنه.
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    6 7
    بدون ترحم همشون محاکمه د تا مملکت از لوث وجود این کثافتها پاک بشه
  • یوسف IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    7 6
    اصلاح طلبان خائن را محاکمه کنید
  • DE ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    5 2
    بر این مبنا در روزهای اخیر هسته اصلی و سرّی بهاییت شامل ۳نفر از سران بهاییت و ۲نفر از تیم رسانهای آنها بازداشت شدند
  • DE ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    2 2
    بر این مبنا در روزهای اخیر هسته اصلی و سرّی بهاییت شامل ۳نفر از سران بهاییت و ۲نفر از تیم رسانهای آنها بازداشت شدند_ با دستکش دست بهشون بزنزد اینها نجس هستند
  • DE ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    2 2
    بر این مبنا در روزهای اخیر هسته اصلی و سرّی بهاییت شامل ۳نفر از سران بهاییت و ۲نفر از تیم رسانهای آنها بازداشت شدند_ با دستکش دست بهشون بزنزد اینها نجس هستند . تجزیه طلبان همه کثیف و نجس هستند اینها دوبار نجس هستند.
  • DE ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    2 2
    بر این مبنا در روزهای اخیر هسته اصلی و سرّی بهاییت شامل ۳نفر از سران بهاییت و ۲نفر از تیم رسانهای آنها بازداشت شدند_ با دستکش دست بهشون بزنزد اینها نجس هستند . تجزیه طلبان همه کثیف و نجس هستند اینها دوبار نجس هستند.
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    5 7
    حضور پلیس و بسیج باید بسیار پر تعداد باشه
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    7 5
    آقا ار این آشوبگران انتظار جوانمردی نداشته باشید اینا نامردن نامرد نامرد، با نامرد باید نامرد بود.
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    6 3
    اگر امروز با این اراذل با مشت آهنین برخورد نکنید فردا که به سلاح گرم دست پیدا کنند باید در جنگ خیابانی مثل سوریه با اینها بجنگید
  • سید IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    2 3
    آمار واقعی خیلی بیشتره نظرمو منتشر کن .
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    12 5
    طبق گزارشی که منتشر کردید، کل خسارت وارده به بانک‌ها در حوادث اخیر تمامش معادل با نیم درصد یک فقره اختلاس(فولاد مبارکه) در کشوره !
  • محمد IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    6 4
    متاسفانه با اغتشاشگران مماشات می شود، فقط مدت کمی بازداشت می شن، بعد هم آزاد می شن و خیلی پررو تر از قبل دوباره یک فتنه دیگر را رقم می زنند. باید برخورد جدی و قاطع صورت گیرد، این همه خسارت جانی و مالی وارد کردند و بعد هم طلبکارانه وارد فتنه بعدی می شوند
    • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      1 1
      متاسفانه
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    10 12
    کل این خسارت ها پول یک اختلاس نمیشه
    • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      8 4
      اختلاس همه جهان هست کاناداچراخاوری روپس نمیده چراانگلیس پول دزدیده شده یخریدتانک چیفتن ازایران روپس نمیده
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    5 2
    خدا آنهایی را که قابل هدایت هسند هدایت کند و اگر هدایت پذیر نیستند رسوا و خوار وند
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    10 11
    خانواده مهسا امینی دروغگو شما باید پاسخگوی این هم تشنج افرینی و خسارت به کشور باشید و پاسخگوی خانواده شهدای امنیت.
  • محسن111 IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    2 2
    ضمن تشکر بسیار فراوان از همه نیروهای فوق العاده زحمت کش نظامی-انتظامی-بسیجی-سپاهی وهر کسی که با به خطر انداختن جان ومالش--برابر همه مخالفان نظام ایستاده وجان شیرنش رو تقدیم مملکت کرده ومیکنه وخواهد کرد---باید --یه فریاد شدید--یک اعتراض عمیقاً سنگین وماندگار --بر--سر --مسئولین--قضایی آورد که--فردای اتمام این آشوب --همگان شاهد باشید --بیشتر بازداشت شدگان نشان دار دشمن وغیره چطوری --بازهم!!!!!!! مورد --واژه همیشگی ((((((رعفت اسلامی)))))))قرار بگیرند--وبراحتی آزاد بشن--
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    3 0
    کمونیست نگرفتین
  • IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    1 1
    آرامکو رو بزنید
  • CA ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    2 1
    باید شناسایی بشن و بعد غافلگیرانه دستگیرشون کرد. بعضی‌هاشون آدمکشی کردن و اعضاء گروهکهای تروریستی کومله،منافقین،داعش هستند.
  • IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    1 1
    الهم عجل لولیک الفرج
  • ساس IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    1 2
    وقتی یک کشور توان رهیگیری مسنجرها و گیمها که بستر جدید کار و شغل بر مبنای شورش و کوبیدن و ترکاندن برای جوانان است را ندارد و فقط ٩٠ درصد فیزیکی امنیت ایجاد میکند بازی ادامه خواهد داشت. اما دستمزد شغل آشوب چگونه پرداخت میشود ? میدانید ! با کریپتوکارنسی ها . لیدر ها در کیف پول خود به ازای تعداد گوشی های همراهی که امکان ژئوتگینگ و جی پی اس و اپ های فاصله سنج دارند و به فقط دویدن یا راه رفتن مشغولند ارز مجازی با سبد متنوعی تحویل میگیرند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس