پوتین: اروپایی‌ها مانند قرون وسطی هیزم برای زمستان ذخیره می‌کنند

رئیس جمهور روسیه در نشست بین‌المللی انرژی گفت، این تقصیر روسیه نیست که اروپایی‌ها مانند قرون وسطی برای زمستان خود هیزم ذخیره می‌کنند.

به گزارش مشرق، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه گفت، تقصیر کشور او نیست که اروپایی‌ها مانند قرون وسطا برای زمستان هیزم ذخیره می‌کنند بلکه انباشته شدن اشتباهات سیاست‌مداران اروپا عامل این بحران است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» پوتین در نشست بین‌المللی انرژی گفت: «حمله به خطوط گاز نورد استریم سابقه خطرناکی را رقم زده و تهدیدی برای زیرساخت‌های انرژی اروپا محسوب می‌شود. باید وضعیت این خط گاز هرچه زودتر مشخص شود».

رئیس جمهور روسیه افزود: «حمله نیروهای اطلاعاتی اوکراین به پل کریمه یک اقدام مجرمانه و تروریستی بود. این اقدام مصداق تروریسم بین‌المللی است».

او در ادامه با اشاره به اقدام اوکراین به تروریسم اتمی از طریق هدف قرار دادن نیروگاه هسته‌ای «زاپوریژیا» گفت: «ایالات متحده در تلاش است کنترل بازار انرژی اروپا را به دست آورد».

پوتین گفت: «حالا ایالات متحده می‌تواند انرژی را به بهای گزاف‌تری ارائه کند. بهای انرژی روسی با این قیمت‌های گزاف آمریکایی قابل قیاس نیست».

وی ادامه داد: «ایالات متحده، اوکراین و لهستان از جمله کشورهایی هستند که از حادثه در خطوط انتقال گاز نورد استریم نفع می‌برند».

رئیس جمهور روسیه همچنین متذکر شد: «امسال بهای گاز موجب زیان عظیمی برای اروپایی‌ها خواهد شد. همچنان آمادگی داریم به قراردادهای تأمین نفت و گاز طبق مفاد مربوط به نورد استریم ۲ عمل کنیم. توپ در زمین اروپا است».

پوتین گفت: «رفتار سران اروپا بود که موجب بالا رفتن قیمت گاز شد. حالا آن‌ها پول بیشتری چاپ می‌کنند تا با بحران انرژی مقابله کنند. در این میان کشورهای در حال توسعه نیز تحت تأثیر افزایش بهای گاز قرار خواهند گرفت».

رئیس جمهور روسیه گفت: «مشکلات انرژی در اروپا ارتباطی به آنچه در اوکراین می‌گذرد نداشته و بیشتر به خاطر انباشته شدن اشتباهات سیاست‌مداران اروپایی است».

او همچنین گفت: «آنچه اکنون در بازار انرژی رخ می‌دهند نتیجه سیاست‌های غلط در سال‌های گذشته است. روسیه گناهی ندارد که اروپایی ها، مانند قرون وسطی، هیزم برای زمستان ذخیره می کنند».

وی به غربی‌ها هشدار داد: «مکانیسم اعمال سقف قیمت گاز موجب خواهد شد اروپا ۳۰۰ میلیارد دلار متضرر شود. ما خواستار همکاری اقتصادی با اروپا هستیم اما آن‌ها هستند که علیه ما تحریم اعمال کرده‌اند».

پوتین افزود:‌ «همکاری با روسیه غیر قابل اجتناب است کامیابی اروپا به همکاری با روسیه گره خورده است. اروپایی‌ها ما را مجبور کردند اقداماتی را اتخاذ کنیم و مقصر افزایش بهای انرژی آن‌ها هستند».

رئیس جمهور روسیه همچنین با اشاره به کاهش دو میلیون دلاری تولید نفت گروه اوپک پلاس گفت: «گروه اوپک پلاس در قبال وضعیت عرضه و تقاضا توافقات مهمی حاصل کرده است. همکاری‌ها و گفت‌وگویی باز با اوپک پلاس داریم و امیدواریم تصمیمات اتخاذ شده در تطابق با منافع تولیدکنندگان و مصرف کنندگان باشد».

او در ادامه گفت: «ما منافع خود از بازار جهانی انرژی را رها نخواهیم کرد. ما به کشورهایی که بر روی بهای انرژی خود سقفی اعمال کرده باشند، نفت و گاز ارائه نخواهیم کرد».

پوتین افزود: «می‌توانیم منابع تأمین خط لوله نورد استریم را به سمت دریای سیاه تغییر دهیم و یک مرکز تأمین گاز بزرگ برای اروپا در ترکیه ایجاد کنیم. سیستم انرژی روسیه با وجود مشکلات اقتصادی در حال نوسازی است».

رئیس جمهور روسیه گفت: «هیچ گونه دستکاری در بازار نفت یا استفاده از ذخایر انرژی امکان حل مشکلات مرتبط با بازار انرژی را ندارد. از سوی دیگر روسیه حتی در زمستان آماده ارسال انرژی به اروپا است».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    24 9
    ای جانم ، واقعا گل پسری جانم فدایت پرزیدنت پوتین سالآری بخدا
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    6 3
    تا زمانی که در یوغ آمریکا هستند حق شون هست. واقعا آدم مات میمونه از این همه بیرگ بودن اینها. لوله گاز منفجر میشه این ناتو مثل مترسک نگاه می‌کنه چون همه عروسک خیمه شب بازی لیبرالیسم هست و هیچ خاصیتی جز زر زر کردن نداره! در کل تاریخ اروپا این همه مغضوب نازیسم باهم دیده نشده بود! به خودشون هم نمیان!
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    2 4
    یعنی حرف درست و منطقی جواب نداره. آفرین رفیق پوتین
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    6 3
    اقای پوتین این زمستان رو که با هیزم رد کنند از سال دیگه بازار گاز روسیه توسط آذربایجان الجزایر اسرائیل قطر تصاحب خواهد شد
  • . IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    2 2
    انشالله با زدن منابع نفتی ارامکو توسط انصار _ هرج رومرج در اروپا اتفاق بیفتد
  • سعید IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    0 2
    طعنه سنگینی بود قدرت تخربیش کم از بمب اتم نبود
  • IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
    0 0
    این حرف بایدن که اوکراین می تواند خاک اصلی روسیه را هدف قرار دهد از میزان بالای خیانت فرماندهان ارتش روسیه نشات می گیرد او قطعا می داند تعداد زیادی از ژنرال های شویکو را خریداری کرده است به مقامات برسانید
  • IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
    0 0
    این حرف بایدن که اوکراین می تواند خاک اصلی روسیه را هدف قرار دهد از میزان بالای خیانت فرماندهان ارتش روسیه نشات می گیرد او قطعا می داند تعداد زیادی از ژنرال های شویکو را خریداری کرده است به مقامات برسانید
  • IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
    1 0
    ناتو هیچگاه بخاطر اوکراین حاضر نیست کاخهایش با بمب های اتمی روسیه از روی کره زمین محو گردد اینها فقط جهت روحیه بخشی به اوکراین است نه تهدید روسیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس