کد خبر 1427449
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۳
دانش آموز کجا و اغتشاش کجا؟

مردم و بخصوص نسل نوجوان و جوان باید اندیشمند و اهل فکر باشندتا به راحتی خام تبلیغات و دروغ های دشمنان قسم خورده این نظام و انقلاب نشوند...

به گزارش مشرق، روزهای شلوغ و پر سر و صدایی را می‌گذرانیم .مثل همه سال‌هایی که تا امروز پشت سر گذاشته ایم . شاید شروعش هم ،همان سال ۵۷ و انقلابی باشد که خار چشم و استخوان گلوی اجنبی شد .

انقلابی که سبب شد تمام عزمشان را جزم کنند تا به خیال خودشان نگذارند یه جرعه آب خوش از گلوی ایران و ایرانی پایین برود. همه راه ها را رفته اند.

از گروهک های نفاق فرقان و مجاهدین خلق،دموکرات و کومله ، تجمیع دنیا علیه ایران در جنگی ۸ ساله، فتنه ۸۸ و علم کردن داعش ، حالا هم که افتاده اند به جان نسل نوپای انقلاب و جنگ ندیده ما. نوجوانانی که برای جوانی و میانسالی خود مدینه ای فاضله می‌خواهند و دروغ های بی اساس دشمنان قسم خورده ایران و اسلام، حسابی آنها را هوایی کرده است . 

دانش آموز کجا و اغتشاش کجا؟

*خیلی از این بچه‌ها حرفشان # مهسا امینی نیست.حرفشان دیده شدن و شنیده شدن است

 سعیدی فعال فرهنگی در حوزه جنگ نرم و سواد رسانه است . یک دهه شصتی که انقلاب نکرده و جنگ ندیده ،اما حال و هوای انقلاب را خوب درک کرده است .او که سال‌های زیادی را در کنار نسل نوجوان و به قول معروف بچه مدرسه ای ها گذرانده و با روحیات ،خواسته ها و حرف های دلشان خیلی خوب آشناست اعتقاد دارد خیلی از این بچه ها حرفشان # مهسا امینی نیست.حرفشان دیده شدن و شنیده شدن است.

سعیدی می‌گوید:«یادم می آید در گذشته، معلمی به نام معلم پرورشی داشتیم. کلاس خاصی نداشت .دائم در مدرسه حضور داشت . زنگ های تفریح با دانش آموزان حرف می زد .احوالشان را می‌پرسید و گاهی آن‌قدر پاپیچ می شد تا در درد دل دانش آموز باز می شد و اینطور حرفهایش شنیده می شد . متاسفانه الان این چنین افرادی کمتر در مدارس دیده می شوند . برخی معلمان با بی حوصلگی پاسخگوی کنجکاوی ها و سوالات خاص دانش آموزان نیستند.سوالاتی و درد دل های که گاه بی جواب ماندنشان حتی می تواند نوجوان را به لجبازی و تنفر از مقدسات و بسیاری از ارزش‌ها برساند.»

*اندیشمند شدن بهتر از دانشمند شدن است

شاید این روزها دغدغه مدارس بیشتر کار آموزشی و بالا رفتن تعداد قبولی باشد. یک رقابت تنگاتنگ برای ورود به عرصه علم. برای فتح کرسی دانشگاه هایی که قرار است دانش آموختگانشان مایه سربلندی و افتخار ایران اسلامی باشند .اما در این میان سهم  تهذیب نفس و تزکیه در کنار تعلیم چه می شود ؟  سعیدی می‌گوید :« رهبر معظم انقلاب به معلمان دبستان تاکید دارند که بچه ها را با ایمان بار بیاورید.سوال اینجاست،الان یک دبستان برای با ایمان بار آوردن دانش آموزان دارد چه کار می کند؟متاسفانه در این حوزه خیلی فکر جدی و عمیق نمی شود چه برسد به عمل کردن!»

او همچنین در رابطه با پذیرش دروغ های دشمن توسط نسلی که در حاضر طعمه اهداف خودخواهانه و ضد انسانی دشمن قرار گرفته اند گفت:«مردم و بخصوص نسل نوجوان و جوان باید اندیشمند و اهل فکر باشندتا به راحتی خام تبلیغات و دروغ های دشمنان قسم خورده این نظام و انقلاب نشوند..همان طور که حضرت آقا در دیدار با معلمان فرمودند :«بچه ها را قبل از اینکه دانشمند بار بیاورید، اندیشمند بار بیاورید واندیشمند شدن بهتر از دانشمند شدن است. »

دانش آموز کجا و اغتشاش کجا؟

* اینها فرزندان همین آب و خاک هستند، بچه‌های همین نظام و انقلاب

«داوود سعیدی» این روزها بیشتر از همیشه با دانش آموزان حرف می زند . با همان دهه هشتادی های جنجالی و بحث برانگیز. همان سربازان کوچکی که به خیال آن طرف آبی ها ، آنقدر ساده لوحند که چشمشان را بر یک عمر دروغ و فریب ببندند!

او با اشاره به بهره‌گیری دشمن از دانش آموزان دهه هشتادی ایرانی ،نسل جدیدرا نسلی با ریسک پذیری  و قوه هیجان بالا معرفی می‌کند و می‌گوید:«اینها دارای دو خصیصه عالی هستند .ما از همین دو ویژگی به خصوص ریسک پذیری بالا، در انقلاب و دفاع مقدس هم استفاده کردیم .ما باید در سطوح مدیران ، مشاوران و  بدنه اجرایی، افراد باتجربه تر ولی با ریسک پذیری بیشتر داشته باشیم .متاسفانه در حال حاضر دشمنان اسلام و نظام جمهوری اسلامی در حال بهره گیری و استفاده از این قدرت هستند.»

 این نسل فرزندان همین آب و خاک هستند و بچه‌های همین نظام و انقلاب و می شود از آنها به نحو صحیح و مثبت و در راستای اهداف نظام جمهوری اسلامی بهره برد. اما  در نظام آموزشی این ضعف را داریم که با کم توجهی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در راستای تربیت نیروهای باایمان،منظم و منضبط ، قوی و...نسلی را که بالقوه  بسیار مفید وارزشمند هستند به نفع حفظ ارزش های انقلاب و اسلام به فعلیت نمی رسانیم و در نتیجه دشمنان، از این غفلت استفاده می کنند و از این نیروهای قوی وکارساز را به نفع اهداف شوم خود بهره می‌گیرند.

*این بچه‌ها  قابلیت بیشتری برای پذیرش دروغ دارند

مدتی است دهه هشتادی ها گل سر سبد حرف‌ها شده اند . آن هم چه گلی ! نوجوانانی که دست نیاز بلند کرده اند و اگراینجا کسی  دستشان را نگیرد آن طرف مرزهای ایمان ،اخلاق و انسانیت برایشان آغوش گشوده اند.

 سعیدی می‌گوید:این بچه ها  قابلیت بیشتری برای پذیرش دروغ دارند، آن هم از افرادی که به توانایی‌هایشان به عنوان نسلی پرانرژی و توانمند  بها می دهند .این نسل مشتاق دیده شدن هستند ، چیزی که آنها را این روزها کف خیابان ها کشیده است و برای همین وعده ها به راحتی جذب دشمن می شوند.  این نسل دغدغه وضعیت ایده آل دارند و نگران آینده شان هستند. آنها دنبال یک مدینه فاضله  هستندو در این میان دشمنان تصویری سیاه از آینده را ترسیم کرده اند و القا می کنند که:« مسبب همه مشلات شما جمهوری اسلامی است !»،مشکلاتی که واقعیت دارد و یا ندارد ! خب ما یک سری مشکلاتی داریم.درست است .

او ادامه می دهد: همانطور که حضرت آقا هم در بیاناتشان فرموده اند  هر جا کم کاری کردید و تفکر بسیجی نداشتید نتیجه اش این است که اتفاق خوبی نیفتاده است .اما در جاهایی هم کارهای خوبی  داریم که دشمن واقعیت را وارونه نشان می‌دهد واینطور وانمود می کند که ما کاری نکرده ایم.یک چیزهایی را هم خیلی بزرگ نشان می دهد.آن هم ضعف ها و مشکلات است به همین بچه ها بگویید چند تا از چیزهایی رو که می گویید  در جمهوری اسلامی به آن نرسیدیم نام ببرید باور کنید ۱۰ تا نمی‌شود .به جز اقتصاد و حجاب و دو سه تا چیز کلیشه ای ، حرف دیگری ندارند.در صورتی که دشمن  آنقدر این را بزرگ می‌کند که نوجوان فکر کند کشورش یک چیز پاشیده شده ای است.حالا این را با ریسک پذیری بالا و هیجان فراوان کنار هم بگذارید.  انبار باروتی می شود که خیلی راحت و با یک نقطه عطف منفجر می شود.

دانش آموز کجا و اغتشاش کجا؟

* دانش آموز کجا و اغتشاش کجا؟

دانش آموز در همه جای دنیا باید درس بخواند و کشورش را سربلند کند چرا که او  آینده ساز است و امید کشورش.حالا چه شده که دشمن انگشت روی دانش آموزان گذاشته و درس و مدرسه شان را به بازی گرفته است .نکند چون آینده سازند و ایران هم که معلوم است باید آینده اش تباه شود تا دلشان خنک شود!

کارشناس فرهنگی و فعال در حوزه جنگ نرم و سواد رسانه می گوید:«در رسانه داریم که ابتدا باید مهندسی پندار بشود بعد با یک نقطه عطفی مهندسی رفتار . در طی این سال ها دشمن پندار این بچه ها را مهندسی کرد از ویژگی های خوب این بچه ها و از آن طرف عدم رسیدگی ما استفاده کرد  واقعا دانش آموز کجا و اغتشاش کجا؟ما دائم به دنبال سران و صاحب منصبان و افراد سن و سال دار بودیم. دشمن آمد و روی این نسل سرمایه گذاری کرد.به حرف های رهبرمان گوش ندادیم. دشمن مهندسی پندار را انجام داد. الان یک نقطه عطفی اتفاق افتاده است و چه زمانی بهتر از این ؟! البته اگر این هم نبود دشمن از یک نقطه عطف دیگر استفاده می کرد. به هر حال الان فرصتی است که دارد رفتار این بچه ها را مهندسی می‌کند.

*بچه ها الان سوخت موشک ما هستند

سعیدی به اهداف دشمنان ایران اسلامی ،برای استفاده از ثمره‌های این نظام  جهت رویارویی با تفکر اسلامی و انقلابی هم اشاره می‌کند .

 رهبر معظم انقلاب در جریان شهادت حاج قاسم فرمودند:«سوخت این موشک‌هایی که به پایگاه عین الاسد خورد را مردم شرکت کننده در تشییع حاج قاسم فراهم کردند.»این خیلی مهم است که این بچه ها الان سوخت موشک ما هستند و معلوم است اگر موشک به جای اینکه پرتاب بشود در جا منفجر شود،قطعا به جای آن که  توی سر دشمن بخورد، باعث شهادت شهید طهرانی مقدم می شود .نگاه کنید چقدر نتیجه عکس می‌دهد!به جای اینکه دشمنمان را از بین ببرد اهداف خودمان را از بین می برد .حالا کار به جایی رسیده که دشمن سعی دارد بچه های ما  را مهندسی رفتار کند و همین جا از بین ببرد .

*چطور دروغ های بی اساس دشمنان را خنثی کنیم ؟

باید  سعی کنیم این بچه ها در مسیر اصلی خود و جایگاهی قرار بگیرندکه ایده آل است و قرار است دشمن را از بین ببرند و مملکت را به پیروزی برسانند .باید باور کنند که نقطه امید کشورند در صورتی که آنها فکر می کنند هیچ کس برایشان هیچ جایگاهی قائل نیست.. این نسل باید دیده و شنیده شوند این چطور ممکن است؟  رسانه باید اینجا وارد عمل بشود و در کنار الگوهای بزرگ علمی و فرهنگی و هنری و... به  معرفی الگوهای  مختلف در شرکت های دانش بنیان که زمانی دانش آموزانی ساده و معمولی بوده اند و الان در حوزه های مختلف  افتخار آفرینند  بپردازد.

افرادی که در گوشه و کنار ایران فعالیت های دانش بنیان دارند و مطرح نمی‌شوند. رسانه باید بمباران خبری کند . آنقدر زیاد که دیگر تمام دروغ هایی را که از سوی دشمنان گفته می شود خنثی شود .    

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 4
  • مجتبی IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    1 1
    بچه ها الان سوخت موشکند بزرگ شدند میرن میشن راننده اسنپ !
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    1 1
    تحلیل دقیق و منصفانه. عالی بود. با تشكر از مشرق...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس