نصرتی: با حاشیه سازی می خواهند تمرکز تیم کی روش را به هم بزنند/ می توانیم انگلیس را غافلگیر کنیم به یک شرط

مدافع اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: به تیم ملی، امید زیادی داریم اما نباید توقع را از کی روش و شاگردانش بالا برد.

به گزارش مشرق، محمد نصرتی در مورد آخرین وضعیت تیم ملی فوتبال کشورمان در فاصله ۲۶ روز مانده تا آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اظهار داشت: بازی با اروگوئه خیلی ما را امیدوار کرد و عملکرد فوق‌العاده‌ای در فاز حمله و دفاع داشتیم. با وجود اینکه حریف ما یکی از بهترین‌ تیم‌های جهان است و می‌تواند در جام جهانی تا مراحل پایانی صعود کند، اما مقابلش خیلی قدرتمند مقابلش ظاهر شدیم. از طرفی شجاعت و جسارت بازیکنان ما در تقابل با ستارگانی مثل فده والورده، لوئیس سوارز و سایر ستارگان اروگوئه بیشتر شد و دیدیم تیم ملی با اعتماد به نفس خوبی در این مسابقه کار کرد.

وی افزود: در بازی با سنگال چندان خوب نبودیم که البته می‌توان دلیل آن را مسائل حاشیه‌ای و پیرامونی دانست که قبل از بازی برای تیم ملی به وجود آمد. شاید بازیکنان در آن مسابقه تمرکز لازم را نداشتند. از لحاظ فنی نیز عملکردی معمولی داشتیم. هرچند نمی‌توان از تغییرات زیاد در ترکیب ملی برای مسابقه گذشت. 

مدافع اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان با اشاره به تمرینات ارزیابی فنی شاگردان کارلوس کی‌روش خاطرنشان کرد: هدف کی‌روش از برگزاری این مینی‌ کمپ‌ها، ریکاوری بازیکنان است و می‌خواهد آنها را از لحاظ ذهنی آماده کند زیرا نمی‌توان در این اردوهای ۲-۳ روزه کارهای فنی خیلی خاصی انجام داد. هرچند چنین اردوهایی خوب است و قطعاً می‌تواند به تیم ملی کمک کند.

نصرتی در مورد برگزاری دیدارهای دوستانه تیم ملی مقابل نیکاراگوئه و تونس قبل از جام جهانی عنوان کرد: قطعاً هرچه تیم ملی بازی‌های دوستانه بیشتری انجام دهد به سودش است. تونس جزو قدرت‌های آفریقا است و نیکاراگوئه نیز یک حریف تمرینی خوب برای ما محسوب می‌شود. کادر فنی با  توجه به برنامه و اهدافش این نوع مسابقه را برنامه‌ریزی کرده و می‌خواهد هماهنگی تاکتیکی را بین بازیکنان به وجود آورد. امیدوارم اعتماد به نفس همچنان در تیم ملی باشد و شجاعت و جسارت بازیکنان نیز بیشتر شود تا بتوانیم در جام جهانی نتایج خوبی کسب کنیم اما نباید اعتماد به نفس کاذب به وجود آورد. به این تیم خیلی امیدوارم و امیدوارم اندیشه‌های کی‌روش و تلاش بازیکنان در جام جهانی پیش‌رو جواب بدهد.

بیشتر بخوانید:

تیم کی‌روش کبریت کم‌خطر شد!

مدافع اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در مورد اینکه با وجود افزایش امیدواری‌ها نسبت به عملکرد تیم ملی در جام جهانی، آیا می‌توان توقعات را بی دلیل از شاگردان کی روش بالا برد، گفت: به هیچ وجه نباید توقعات را بی دلیل زیاد کرد. اگر ما در گروه آلمان و اسپانیا حضور داشتیم شانس‌مان برای صعود کم می‌شد. در برخی گروه‌های جام جهانی واقعا تیم‌های قدرتمندی حضور دارند. انگلیس تیمی است که همیشه فوتبالش بگیر و نگیر داشته است. در برخی مواقع خیلی خوب و در برخی تورنمنت‌ها نیز خیلی بد عمل کرده است. برای اولین بازی با انگلیس باید تمرکز خیلی خوبی داشته باشیم. در این صورت حتی می توانیم حریف را غافلگیر کنیم. هرچند مربیان انگلیس نیز آنالیز خوبی روی ما دارند و دیدید گرت ساوت‌گیت برای تماشای بازی ایران و سنگال به اتریش رفت.

وی عنوان کرد: بازی دوستانه آمریکا مقابل ژاپن را دیدم که به هیچ وجه تیم خوبی نشان نداد. هرچند ۲-۳ بازیکن تأثیرگذارش را در آن مسابقه در اختیار نداشت. ولز نیز مقابل بلژیک چندان چنگی به دل نزد اما نباید از یاد برد این مسابقات تدارکاتی و برای آماده سازی تیم ها است و چندان نمی‌توان روی نتیجه اش حساب کرد. با این وجود نباید توقع را از تیم ملی بی‌جهت بالا برد. اگر انرژی و اعتماد به نفس خوبی داشته باشیم می‌توانیم کارهای بزرگی هم انجام بدهیم اما نباید حریفان را کوچک بشماریم.

مدافع اسبق تیم ملی در مورد مباحث مطرح شده نسبت به حذف تیم ملی ایران از جام جهانی ۲۰۲۲ توضیح داد: این مسائل حاشیه‌هایی است که برخی می‌خواهند با استفاده از آن تمرکز بازیکنان و کادر فنی تیم ملی را از بین ببرند. اما فیفا در فاصله کوتاه تا جام جهانی هیچ تیمی را حذف نخواهد کرد. قطعاً باید بازیکنان و مربیان تیم ملی تمرکز خودشان را حفظ کنند و کاری به چنین حواشی نداشته باشند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    0 0
    ان شالله تیم ملی از جام جهانی اخراج بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس