طائب: آمریکا برای ممانعت از توسعه قدرت ایران اغتشاش را حمایت کرد

حجت الاسلام طائب گفت: از دیدگاه آمریکایی‎ها در داخل ایران، روند قدرت یابی در حال تقویت است و بنابراین بر این مسئله متمرکز شدند که اغتشاش در ایران و بی ثباتی در کشورهای منطقه را حمایت کنند.

به گزارش مشرق و به نقل از روابط عمومی سپاه ثارالله کرمان، حجت الاسلام حسین طائب روز چهارشنبه در همایش جهاد تبیین در دانشگاه فرهنگیان کرمان اظهار داشت: خون شهید سلیمانی موجب اخراج آمریکایی ها شد و بعد از آن انگلیسی ها آمدند و تلاش کردند تا عراق را بی ثبات کرده و نگذارند راهپیمایی اربعین شکل گیرد.

وی افزود: هر زمان آمریکایی ها کم می آورند، اسرائیلی ها اقداماتی انجام می دهند و به نوعی پرچم خود را بلند می کنند و بالعکس زمانی که اسرائیلی ها کم می آورند، آمریکایی ها فعالیت هایی را انجام می دهند.

حجت الاسلام طائب اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران با دور زدن تحریم ها، زیر ساخت هایی را ایجاد کرده است و هم اکنون شرایط کشورمان به گونه ای شده که زمانی که مسئولان به مذاکره می روند، کسی پیام نمی دهد که ما نمی توانیم نفت خود را بفروشیم و خرانه مان خالی است.

وی ادامه داد: بنابراین نگاه آمریکا به ما این است که ایران به سرعت و با شتاب، گذشته را جبران و تولید قدرت می کند و اگر قدرت رخ دهد و ایران قوی شود، مقاومت قوی خواهد شد، بنابراین در این مقطع آمریکا اقدام به ایجاد اغتشاش علیه کشورمان کرده است. 

حجت الاسلام طائب با اشاره به اینکه آمریکا همه توان خود را برای بی ثباتی منطقه به کار گرفته است و در این زمینه اقدام می کند، یادآور شد: در این مقطع اغتشاش در ایران به وجود آمده است چرا که این زمان، زمان تعیین کننده ای برای آمریکایی است و انتخابات کنیسه اسرائیل پیش رو است و جمهوری اسلامی ایران یکی از چالش های اساسی برای آمریکاست.

وی اضافه کرد: آن‌ها در آن مقطع با اسرائیلی‌ ها توافق کردند که در نقش پلیس بد وارد شده و عملیات‌هایی را انجام دهد و ساماندهی اغتشاشات را انجام دهند و آمریکا هم به‌عنوان پلیس خوب بیاید و با ایران مذاکره کند؛ در واقع ایجاد اغتشاش در برنامه‌های آن‌ها بود؛ این روند به خوبی پیش می رفت و برآورد آمریکایی‌ها این بود که قبل از انتخابات، این توافق باید شکل بگیرد تا دموکرات‎ها در برابر جمهوری‌خواهان سود ببرند و بگویند که ما ایران را با برجام کنترل کردیم.

رییس سابق سازمان اطلاعات سپاه پاسداران با اشاره به اینکه در این میان، اتفاقی روی داد که در برآورد آمریکایی‌ها نبود و آنها سقوط زودهنگام دولت «بِنت» را پیش‌بینی نمی کردند، اظهار داشت: در یک سال شاهد برگزاری چهار انتخابات در اسرائیل بودیم و بعد از چهارمین انتخابات بود که بنت توانست با سایر احزاب توافق کند و کابینه تشکیل دهد؛ اما بعد از اینکه جریان بنت نتوانست پاسخ جامعه اسرائیل را بدهد، سرنگونی دولت و کابینه او رقم خورد.

وی افزود: بنت نامه‌ای ۲۸ صفحه‌ای به مردم و جمعیت خاموش اسرائیل نوشت و از آن‌ها خواست تا به خیابان‌ها بیایند و از او پشتیبانی کنند؛ زیرا اگر به خیابان‌ها نیایند، سرنوشت اسرائیل همانند ۲ بار قبلی که به فروپاشی انجامیده بود، مواجه می‌شود.

حجت الاسلام طائب ادامه داد: آمریکایی ها از مهرماه برنامه داشتند در دانشگاه ها با ۲ مسئله حوزه نا امنی را گسترش دهند؛ یکی مسئله «حجاب و بی حجابی» و دیگر مسائل «صنفی و معیشتی» در دانشگاه ها و بعد از آن این اقدامات را به سمت فرهنگیان، اقوام، مذاهب و غیره سوق دهند و سپس وارد مرحله امنیتی شوند و به صورت نمادین درب چند زندان را باز کنند و این روند را تا انتخابات اسرائیل و آذر ماه ادامه دهند.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران اضافه کرد: روند اقدامات به گونه ای دیگر شد و در ابتدا شاهد مسائل قومی در بین کردها و سپس لرها و بلوچ ها بودیم و در آخرین مورد می خواستند اقداماتی را در اهواز انجام دهند که تیمی که در خوزستان برای این کار پول گرفته بودند، دستگیر شدند و پس از این اقدامات، طراحی برای شورش در زندان تهران انجام دادند که بگویند ما درب زندان را باز کردیم اما با شکست رو به رو شدند.

حجت الاسلام طائب در خصوص فساد در کشور، اظهار داشت: هم فساد و هم مبارزه با فساد وجود دارد اما تصویر فساد، بزرگتر از خود فساد است اما تصویر مبارزه با فساد کوچکتر از واقعیت است و بدانید که فساد روند نزولی و مبارزه با فساد روند صعودی دارد.

وی اضافه کرد: فضایی از التهاب، خشونت و کینه تولید شده و یک عده بازیگر داریم که شبکه های آنها در حال شناسایی است و در استان کرمان نیز دستگاه های اطلاعاتی اقداماتی انجام داده اند و در این زمینه برخورد می شود و افراد به مجازات می رسند.

رییس سابق سازمان اطلاعات سپاه پاسداران تاکید کرد: ما باید در جلسات تبیین، تلاش کنیم دیگران را برگردانیم و با مزدورانی که به خارج از کشور وصل بوده اند باید برخورد شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ناشناش. IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    1 2
    لعنت برجنایتکاران وطرفدارانش،لعنت براسراییل وعربستان سعودی وطالبان که داعشی هاراازادکردلعنت برسلطنت طلبان،منافقین وکومله های بی دین ،دمکرات ها،به خداچه جوابی خواهیددادانهارفتندولی شماچی،روسیاه،همیشه اواره،خانواده مهساامینی افتخارکن چقدربی گناه کشته شدندان دنیا شمامسئول اینا هستیدبایدجواب بدهید.
  • احمد IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    0 3
    آقای محترم آمریکا به دنبال تجزیه ایران و کشتار ایرانیان به دست یکدیگر است نه اهل مذاکره نبودن ایران!!
  • ali IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    2 2
    کار دشمن، دشمنی است کار شما چیست!؟
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    1 2
    شرم اوره که همه برای مذاکره با این شیطان از فرط هیجان سرازپا نمیشناسند!
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    1 2
    آمریکا در ایران سفارتخانه ندارد امــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا ؛ اســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــب تروآ دارد ــ اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . آمریکا ؛ به جز اینترنت ؛ همه چیز را برای ملت ایران تحریم می کند ؛ چرا ؟؟؟؟؟ زیرا : ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. . پس اینترنت آمریکایی را ببندید و اینترنت ملی راه اندازی کنید. و گر نه ؛ از این به بعد ؛ باز هم ؛ آش همین است و کاسه همین .
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    3 1
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس