نگرانی پامپئو: ایران امسال بین ۶ تا ۸ درصد رشد اقتصادی خواهد داشت

وزیر خارجه سابق آمریکا در گفت‌وگو با یک رسانه صهیونیستی به رشد اقتصادی ایران اعتراف کرد.

به گزارش مشرق، وزیر خارجه سابق آمریکا روز یکشنبه در گفت‌وگو با یک رسانه صهیونیستی به رشد اقتصادی ایران اعتراف کرد.

«مایک پامپئو» وزیر خارجه سابق آمریکا در گفت‌وگو با وبگاه «جی‌ان‌اس» گفت، متاسفانه، ما اجرای تحریم‌ها را کاهش داده‌ایم. شما می‌توانید تحریم‌ها را رفع کنید یا آن‌ها را اجرا نکنید، این همان تاثیر را دارد.

پامپئو در ادامه اعتراف کرد که اقتصاد ایران در سال جاری ۶ تا ۸ درصد رشد خواهد کرد و مدعی شد این بسیار خطرناک است.

اعتراف پامپئو در حالی صورت گرفته که ایران با سخت‌ترین تحریم‌های اقتصادی آمریکا و متحدان غربی‌اش مواجه شده است.

مذاکرات رفع تحریم‌های وین از چند ماه پیش به دلیل ناتوانی آمریکا در بازگشت به عمل به تعهداتش در برجام دچار وقفه شده است. تحلیلگران می‌گویند برخی عوامل مانند فشارهای رژیم صهیونیستی، اختلافات با کنگره و مشکلات داخلی در آمریکا دلیل بی‌میلی دولت بایدن برای بازگشت به برجام در ماه‌های گذشته بوده است .

این گزارش حاکیست، جدیدترین آمار منتشر شده از سوی صندوق بین المللی پول نیز نشان می‌دهد ایران در سال ۲۰۲۲ جایگاه خود به عنوان بیست و یکمین اقتصاد بزرگ دنیا را حفظ می‌کند.

بر اساس برآوردهای این نهاد بین‌المللی، تولید ناخالص داخلی ایران بر اساس شاخص قدرت خرید در سال ۲۰۲۲ به بیش از ۱۵۹۹ میلیارد دلار می رسد که نسبت به سال گذشته افزایش ۱۵۰ میلیارد دلاری خواهد داشت. تولید ناخالص داخلی ایران در سال ۲۰۲۱ بیش از ۱۴۴۹ میلیارد دلار اعلام شده است.

بر این اساس در رتبه بندی ۱۹۲ کشور جهان، ایران در رتبه بیست و یکم از نظر حجم تولید ناخالص داخلی خود در سال ۲۰۲۲ قرار گرفته که نسبت به سال قبل تغییری نداشته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 27
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    16 3
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • علی IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    2 0
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و با اتکا به نیروهای داخلی وایمان به خودمان تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس