به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین نوشت:

نویسنده موسسه واشنگتن در تحلیلی درباره تردید رژیم صهیونیستی در کمک به اوکراین می‌نویسد اسرائیل همچنان نگران است که خشم روس‌ها منافع حیاتی این رژیم در سوریه را به خطر بیندازد، اگرچه عناصر داخلی و مقامات آمریکایی همچنان بر آن فشار می‌آورند تا اقدامات بیشتری انجام دهد. برخی دیگر از نکات این تحلیل به شرح ذیل است:

با بازگشت بنیامین نتانیاهو به قدرت در رژیم صهیونیستی برای او که به رابطه طولانی‌مدت خود با پوتین افتخار می‌کند، اوکراین آزمونی برای مواضع استراتژیک او خواهد بود. از ابتدای حمله روسیه به اوکراین، اسرائیل در تلاش بوده موضعی متعادل اتخاذ کند و با محکوم‌کردن حمله روسیه از ارائه سامانه‌های دفاع هوایی به کیف خودداری کرده و به تحریم‌های غرب علیه روسیه نپیوسته است.

مقامات اسرائیلی از زمان آغاز تهاجم روسیه چه به صورت علنی و چه خصوصی تأکید کرده‌اند که امنیت آنها به آزادی اقدام نظامی در سوریه بستگی دارد، یعنی توانایی هدف قرار دادن نیروها و دارایی‌های مورد حمایت ایران در سوریه که روسیه حریم هوایی آن را کنترل می‌کند. به عبارت دیگر، مهار ایران در سوریه منوط به حفظ روابط خوب اسرائیل با روسیه است.

ایالات متحده به نوبه خود نگرانی‌های امنیتی اسرائیل را از آغاز تهاجم روسیه پذیرفته اما معتقد است که اسرائیل باید بیشتر به اوکراین کمک کند. اندکی پس از تهاجم روسیه، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا، به اسرائیل درباره گرفتن «پول‌های کثیف» از الیگارش‌های روسیه هشدار داد و اسرائیل را تشویق کرد که به تحریم‌ها علیه روسیه بپیوندد.

برای سال‌ها، مقامات اسرائیلی معتقد بودند که روسیه می‌تواند با محدود کردن نیروهای ایرانی مستقر در سوریه به جلوگیری از حمله ایران کمک کند. اکنون واضح است که روسیه چاره‌ای جز اتکای بیشتر به ایران از جمله در سوریه ندارد.

در سال ۲۰۱۵، ساده‌لوحی پرزیدنت اوباما و باور نادرست او مبنی بر اینکه روسیه باتلاق نظامی در سوریه را تجربه خواهد کرد به این کشور اجازه داد تا وارد سوریه و نزدیک به مرزهای اسرائیل شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 3
  • کارگر ساده IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    2 111
    دلیل دومی که اسرائیل از دادن سامانه دفاع موشکی به اوکراین امتناع می‌ورزد این است که میترسد پهپادهای ایرانی ضعف این سامانه ها را آشکار تر کنند.
    • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
      22 0
      کارگر ساده سزات همینه که فقیرتر و بدبختر بشی
  • عمو IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    0 0
    باید به نرخ صعودی دلار فکر کرده باشن،اگر دیر تر بفروشن یا ساخت و تولید و خرید در آینده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس