فتنه اقتصادی

در برایند بسترسازی آشوب، ساخت اعتراض مصنوعی در اذهان و انکار مثبتات ایران اسلامی؛ قرار است "فتنه اقتصادی" رخ دهد که تاجیک و ربیعی و حجاریان و تاجزاده و باقی و... آنرا تدارک دیده‌اند.

سرویس سیاست مشرق _ بیش از ۶۰ روز است که حواس چشمان بیدار جامعه معطوف به اغتشاشی خیابانی است که امنیت و آسایش مردم را هدف گرفته.

اغتشاشی با عوامل و بانیان مشخص که اگرچه هیچ قدرتی در مقابل سرزمین امن و استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران نداشته و ندارد اما خدشه‌آوری آن بر احساس امنیت مردم و بروز برخی رخدادهای تلخ در بطن آن قابل کتمان نیست.

از همین رو بود که "چشمان بیدار جامعه" تلاش کرده‌اند تا با رصد دقیق رخداد در عرصه‌های مختلف امنیتی، سیاسی، ‌ اجتماعی، برون‌مرزی و...؛ دست و پای این یاخته سرطانی را قطع کنند و احساس امنیت را به جامعه باز گردانند.

در این راستا نیز دیده‌ایم که عده زیادی از لیدرهای آشوب دستگیر شده‌اند، مسلحین زیر ضربه رفته‌اند، برخی اقدامات امنیت‌بخش برون‌مرزی صورت گرفته است و کسانی هم با جهاد تبیین وارد عرصه زدودن غبار از چهره واقعیت شده‌اند.

در این آرایش صحنه که البته معقول نیز به نظر می‌رسد اما نباید از یک ضلع تاریک ماجرا غافل شد و آن "هدف اصلی بانیان آشوب" است.

اغتشاشات رخ داده در ۶۰ روز اخیر هرگز برای "اقدام نهایی" طراح نشده بود. اینکه یک تست بود یا یک جنین نارس که زود متولد شد و یا یک عرض اندام میدانی اراذل و اوباش؛ مهم نیست.

بلکه مهم آنست که بدانیم بانیان آشوب هدفی بزرگتر و خشن‌تر را در سر دارند که مشرق طی قریب به هزار گزارش خود در این باره تحت عنوان "فتنه اقتصادی" به آن اشاره کرده است.

به سخن دیگر اینکه قرار است در سرجمع اغتشاشات دیماه ۹۶، آبان ۹۸ و مهر و آبان ۱۴۰۱؛ اتفاقی رخ دهد که بانیان آشوب حضور همه نوع فریب خورده و اوباش و ناراضی را در آن تدارک دیده‌اند. به خیابان آمده‌هایی که انگیزه‌شان یک اعتراض مصنوعی غلط و برساخته‌ی ذهنی است که تماما در آشپزخانه "فرماندهان فتنه و بانیان آشوب" پخت و پز شده است.

یک نارضایتی سهمگین اما غیر واقعی که فرماندهان فتنه راه حل‌هایی مثل رأی خوب در انتخابات، نگاه به مثبتات کشور و الزام حفظ قانون را پیش پای آن ذبح کرده‌اند و به هیچ چیز جز سوختن و بردن و کندن نمی‌اندیشد.

آشوب مهسا امینی؛ پیش‌لرزه وقوع فتنه اقتصادی/ دورهمی آینده‌محور فرماندهان فتنه در بحبوحه آشوب خیابانی

*فرماندهان فتنه از جان مردم چه می‌خواهند!؟ / فتنه اقتصادی در هیاهوی "پروژه انکار" و ایجاد "اعتراض مصنوعی در اذهان"

آنچه که گفتیم اگرچه تا چند سال قبل یک تحلیل قابل اثبات بود. اما هم‌اینک با نشانه‌هایی واضح در لسان فرماندهان فتنه نیز همراه شده است.

عمادالدین باقی، از فعالان اصلاح‌طلب اخیراً در مصاحبه‌ای پیرامون اغتشاشات گفته است: اگر با همین فرمان پیش برویم، ممکن است جامعه به سوی نقطه خشونت بدون بازگشت هل داده شود.

در کنار او، محمدرضا تاجیک که طی هفته‌های اخیر بیشترین مواضع را در حمایت از اغتشاشات اخذ کرده و مثلا با خرسندی اینطور گفته بود که "این جشن جنبش است با خشونتی الهی" نیز به صحنه آمد و طی یادداشتی بر "حق کنش" تأکید کرد. حق کنشی که البته تاجیک هیچ پیوستی از عقلانیت را برای آن قائل نشده بود. [۱]

در این اثنی علی ربیعی، چهره امنیتی جریان چپ نیز از این نوشت که "صدای خیابان ترسناک نیست" و سعید حجاریان هم از این گفت که باید با به خیابان آمده‌ها همدلی کرد!

از این دست اشاره‌های بانیان آشوب به آینده پر آشوب کم نیست...

مصطفی تاجزاده، نفر بعدیست که مدتی پس از اغتشاشات آبان ۹۸ به صحنه آمد و این نوید را داد که: "اغتشاشات آبان در سطحی وسیع‌تر و خشن‌تر تکرار خواهد شد. "[۲]

غیر از او البته تاجیک نیز همین اخیر در یک یادداشت با اشاره به بلوای هفته‌های پیش از یک "رخداد در راه" خبر داده بود. [۳]

آشوب مهسا امینی؛ پیش‌لرزه وقوع فتنه اقتصادی/ دورهمی آینده‌محور فرماندهان فتنه در بحبوحه آشوب خیابانی

به این گزاره‌ها خوب‌تر باید دقت کرد...

کسانی که فتنه برآمده از درگذشت تصادفی مهسا امینی؛ تماما ساخته و پرداخته تعالیم آنهاست؛ پس از این فتنه به صحنه می‌آیند و از خشونت بی‌بازگشت، حق کنش و حق براندازی، تکرار آبان ۹۸ و رخداد در راه خبر می‌دهند.

راه مقابله چیست و کجاست!؟

نخست آنکه بدانیم بنای اینان بر همان "نارضایتی برساخته" است. یک نارضایتی مصنوعی، خیالی و ناواقعی که در کنار انکار مثبتات می‌کوشد "خیابان" را به‌عنوان راه علاج معرفی کند.

بله! نظام جمهوری اسلامی ایران نیز مثل همه دیگر نظامات جهان با مشکلاتی از جمله در بخش اقتصاد مواجه است. اما اینان به مردم نمی‌گویند که خیابان موجب می‌شود مشکلات بیشتر شوند نه کمتر.

ضمن اینکه عقلانیت اجتماعی و سیاسی و اقتصادی می‌گوید راه اصلاح اقتصاد از مسیر "رأی خوب" مردم می‌گذرد نه از کف خیابان.

این، مردم هستند که باید انتخاب کنند کدام رجل برای احراز پست‌های انتخاباتی جمهور (شورای شهر، ریاست جمهوری، نمایندگی مجلس و...) دارای کارنامه است و می‌تواند معیشت آنها را بهینه کند. رجلی هم که به وعده‌هایش وفا نمی‌کند، اهل نظارت بر بازار نیست و برای گرانی صرفا حرف می‌زند نیز با رأی مردم بر سر کار آمده است. همانطور که می‌تواند با رأی مردم برود و جایش را به مدیران بهتر و کارآمدتر بدهد.

اما این منطق بدیهی در نزد فرماندهان آشوب به مسلخ کشیده است.

آنها نه تنها به مردم نمی‌گویند که راه علاج مشکلات از مسیر "رأی خوب" می‌گذرد بلکه دست به رفتار شریرانه "تحریم انتخابات ۱۴۰۰" نیز زدند تا یگانه راه حل رفع مشکلات مردم (یعنی انتخابات) مسدود شود.

و جالب آنکه پس از آن صراحتا اعلام کردند: "اصلاحات صندوق محور مرد! " (توجه شود که مرگ اصلاحات صندوق‌محور یعنی ورود به مسیر فراخوان میلیشای خیابانی و برداشتن سلاح علیه نظام و مردم)

در کنار این مسئله البته پروژه انکار نیز وجود دارد...

پروژه‌ای که مثل "شیشه عمر دیو" است و کسی اگر آنرا بشکند و به مردم از مثبتات بگوید؛ یقینا طرح بانیان آشوب، نقش بر آب خواهد شد.

زیرا آنها نمی‌خواهند مردم ایران بدانند که در سیرترین کشور جهان طبق آمار جهانی GHI در حال زندگی هستند. کمترین مالیات جهان را می‌پردازند، نرخ بیکاری‌شان تک‌رقمی شده و ارزان‌ترین نان و سوخت جهان در اختیارشان است.

چه اینکه تنها یکی از این مثبتات نیز برای دفاع از نظام جمهوری اسلامی ایران کافیست.

در برایند این رخدادها، بسترسازی برای ایجاد آشوب، ساخت "اعتراض مصنوعی در اذهان" و انکار مثبتات ایران اسلامی؛ قرار است آنچه رخ دهد که تاجیک و ربیعی و حجاریان و تاجزاده و باقی پخت و پز کرده‌اند و راهش را هموار!

"فتنه اقتصادی" یقینا اگر با نگاه مدقانه فعالان امنیتی و سیاسی، با نوشداروی جهاد تبیین و با بصیرت مردمی همراه نشود؛ رخ می‌دهد و خشک و تر را با هم خواهد سوزاند.

(مشرق، تحلیل‌های و پیش‌بینی مربوط به وقوع فتنه اقتصادی و پیش‌لرزه‌های آنرا از چند سال قبل از وقوع اغتشاشات دیماه ۹۶ آغاز کرده و تاکنون در قریب به یک هزار گزارش؛ تحلیل‌های متعددی را پیرامون فتنه اقتصادی، فرماندهان فتنه، زمینه‌های ایجاد آشوب و راه‌های رفع عام‌البلوی بودن جامعه منتشر کرده است)

***

۱_mshrgh.ir/۱۴۳۴۲۳۴

۲_mshrgh.ir/۱۰۱۸۱۱۴

۳_mshrgh.ir/۱۴۳۱۳۸۶

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 44
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 10
  • حالا دو تا IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    41 3
    عزیزم دندان فاسد و بدرد نخور رو میکنن میندازن بیرون به مستراح اینها رو هم باید انداخت ته چاه مستراح
    • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
      23 1
      اصلاح طلبان کرسی دار در مراکز دانشگاهی همان تهوع آوران اغتشاشگر و اوباش (به عبارتی همان شعبان بی مخ ها و پری بلتده ها) هستند منتها از نوع یقه سفیدش !!!!
  • مورخ ایرانی IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    27 4
    افراد اغتشاشگر و آشوب طلب کف خیابان نه حجاریان را میشناسند نه تاجیک و نه تاجزاده. شما این آدما رو گنده کردید و الا کسی اینها را نمیشناسد. آشوبگران کف خیابان تحت استحمار ایران اینترنشنال و بی بی سی هستند.
    • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
      11 0
      اتفاقا طرف حساب لیدرها همینان
    • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
      12 0
      جناب خوراک خبری بی بی سی وانترنشنال همین افسادطلبان خائن فراهم می کنند مگر جاسوس خبرنگار آنها درهمین روزنامه های زنجیره ای کار نمی کردنند
  • طلبه قم IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    14 2
    پول مي خواهند يك مقدار استخون براشون بانداريد ساكت مي شند
  • حسن IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    25 1
    پس چرا این سران فتنه را دستگیر نمی کنند تا فتنه ها خاموش شود و مردم بیچاره بایدچوب فتنه آنها را بخورند
    • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
      5 0
      چون هرچیزی جای خودش البته خیلی‌هاشون بازداشت شدن
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    16 1
    مرگ برفتنه گراستفراغچی.
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    2 1
    فتنه اقتصادی چیه دیگه اینا عده قلیلی از اغتشاشگران هستند که اتفاقا درگیر بیماری های زمینه ای هستند و دچار انحرافات اخلاقی
  • علی افصحی IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    2 0
    بله جهاد تبیین راهگشاست اما نه در خلأ و به هم ریختن نطام اقتصادی، سیاسی و فرهنگی انقلاب اسلامی طی هشت سال مداوم آن هم به دست دولت مستقرروحانی-جهانگیری ، با حمایت تمام قد اصلاح طلبان رشوه گیر ادامه دهنده دشمن در داخل کشور اسلامی. تمام فرماندهان آشوب از یک وجه مشترک بهره مندند همه رانت خوار و به شدت اشرافی اند و نیز همه در دولت روحانی-جهانگیری در کار ارز چهار هزار و دویستی یا ارزجهانگیری اند. حجاریان برای واردات انحصاری گندم. تاجزاده و باقی برای تامین دلار دختران در رفته اشان! خارح از کشور ، ربیعی هم عضو هیأت دولت فاسد و جاسوس پرور و...! این ها چنان وضعیت عمومی جامعه را به هم ریختند که برای جهاد تبیین ابتدا باید جامعه را به تعادل پیش از خرابکاری اصلاح طلبان فاسد بگرداند که یک سال و نیم زمان بسیار کمی است که جناب رئیسی داشته است. اصلاح طلبان فاسد در ابتدا دولت جناب رئیسی را شوخی دانسته و به قول عباس عبری دولت نه راه رفت داشت نه برگشت! زیر پایش پوست موز انداخته بود دولت فاسد روحانی!اما در کمال تعجب موفقیت دولت در همه حوزه ها را دیدند و خطر اصلی را احساس کردند که اگر شرایط به این سان برود انتخابات سال آینده مجلس می تواند نقطه پایان جریان نفرت انگیز اصلاح طلبی آمریکایی باشد. آمریکا و غرب وحشی هم فهمید لذا شیاطین غرب وحشی و مرتجعین منطقه به استعداد چهل و هشت کشور، همه فراریان مجرم به خارج از کشور و تمام هسته های مخفی گروهک های ضد انقلاب و منحرفان اخلاقی و اراذل و اوباش با پرچمداری جریان فاسد اصلاحات آمریکایی دست به یک هجوم گسترده و چکشی و خشن زدند تا انقلاب اسلامی را بنیان کن کنند اما با پوز به دیوار خوردند و امام خامنه‌ای فرمود با نابودی اغتشاشات مردم عزیز ما با همتی مضاعف پیشرفت ایران اسلامی را دنبال خواهند کرد.
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    1 0
    احسنت
  • DE ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    3 0
    رای خوب مردم دادن. ولی از بین بردن خاندان قدرت دزد و خاعن و نفوذی وظیفه نظام است. درکشور های دیگر مالیات صرف اداره کشور میشود. در ایران خرج ناکارمدی و جهالت و فساد مسولان فاسد میشود
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    3 0
    با مفاسد اقتصادی برخورد کنید
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    3 0
    راه انداختن فتنه ۱۴۰۱ هم به عهده همین اقایون اصلاحات بود خاندان رفسنجانی . دشمن های خارجی فقط بنزین ریختن روش
  • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    9 1
    اگر این افراد دستگیر نشوند جوانان بیشتری فریب خورده ووالدین انان نیز مشکل دار میشوند
    • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
      0 1
      پس اینهمه دستگیری؟
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    0 5
    در سیرترین؟مصرف میوه و گوشت نصف شده
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    0 0
    با سلام بلوای و فتنه اقتصادی موضوعی است که پیش ازاین و بطور مفصل ، خبرگزاری مشرق به آن پرداخته است. پیش بینی انکان حدوث آن نشان می دهد که فرآیند این فتنه در طول وهار دهه گذشته توسط جریان نفوذ تدارک دیده شده است. دلائل بسیار متقنی برای اثبات این نظر قابل ارائه است. تحلیل امام امت از اغتشاشات اخیر در جای خود جالب توجه است. امام عزیز هدف این بخران های سفارشی ایجاد مانع در پیشرفت و جهش های اقتصاد ملی است. علاوه بر این تحلیل اهمیت اقتصاد در نظریات کلان راهبردی و نیز روابط بین الملل حکایت از یک تحول کیفی در مبانی قدرت دارد و قدرت در ذات خود اقتصاد را به نقام تاجگذاری رسانده و سرآمده قدرت نموده است و امروز در سایه اقتصاد شبکه و دیجیتال شاهد نوع جدیدی از استعمار که می توان از آن به عنوان استعمار مالی یاد کرد‌. در این دوره زیر ساخت های شبکه ارتباطی هوشمند با هوش مصنوعی امکان مدیریت شبکه مالی در سطح جهان را بدست آورده اند‌. در این دوره وزارت خزانه داری امریکا نقش پرچم دار را به عهده گرفته و با استفاده از ابزار تحریم و کنواسیون های بین المللی و مقررات جهانی شده نظیر اف ای تی اف و پالرمو عملا نظام جهانی را به دو قطب شمال و جنوب تقسیم کرده اند‌. فتنه اقتصادی در ذیل این دوره استعماری و مجموعه جهانی مهنی پیدا می کند. راه مقابله با این پدیده جهانی شده صرفا رای خوب نیست و بایستی با بسیج همه منابع و امکانات ملی دور جدیدی از تحول درانگیزش انقلابی، کارکردهای جهادی و برنامه های کلان توسعه را طراحی و پیاذه سازی کرد. دامنه، حجم و سطح تهدیدات دشمنان قابل توجه است و نبایستی دچار غفلت و رخوت شده و تحولات را صرفا معطوف به حوزه رسمی الصاق نمود.
  • مقدس IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    1 0
    حتما بايد مراقب اين تبهكاران باشيد اغلب مديران دولت قبلى ضمن چپاول نفوذ زيادى هم در سيستم اقتصادى پيدا كرده اند ، همينطور عوامل اخلالگر و كارشكن كه بيشترشان جزء مديران اجرائى هستند ، خواهشا ساده نگيريد اين يك واقعيت هست مهدى جهانگيرى يا حسين و حسن فريدون و باند آخوندى و نعمت زاده و ربيعى و ساير تبهكاران مثل زنبور فعال بهمراه سربازانشان در محيط هاى اقتصادى دولت و مجموعه هاى بيرون بصورت جدى خرابكارى و ضربه ميزنند .
  • پ IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    1 0
    دقیقا
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    1 0
    تو تلویزیون و به طور واضح برا مردم تبیین کنید
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    1 8
    woman- life - freedom
    • محمد IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
      3 0
      down with big devil usa
    • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
      4 0
      نه بابا
  • DE ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    1 0
    افت این انقلاب لیبرال ها هستند که نمیگذارند مردم اب خوش از گلوشون پائین بره. راه اصلاحات مثل راه بنی صدر ه. بنی صدر به خواسته های مردم احترام نگذاشت ومردم ایران با یک اردنگی بنی صدر رو انداختنش بیرون و این توهمی اخرش گور به گور شد. اصلاحاتچی ها این کبک های نادان و جاهل که خود رو تا امروز به کری زدندتا دیر نشده گوشاشون رو باز کن و به خواسته عموم مردم احترام گذاشته راه بنی صدر رو ول کنن که به خرستان ختم میشه!
  • IR ۰۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    0 1
    باز هم زديد جاده خاكى؟!
  • DE ۰۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    0 1
    خب اوضاع عادی شد دوباره برگشتید به روال
  • Fara hare IR ۰۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    1 1
    والا بخدا با این همه خیانت‌هایی که اینها وافسادات دیگر تابحال در برابر منافع ایران انجام دادند تو هر کشور دیگری که بودند تا الان چند بار نیست ونابود میشدند.
  • US ۰۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    1 1
    من واقعا نميدانم و نمى فهم كه چرا نظام مقدس جمهورى اسلامى با اين جرثومه هاى فساد كه بنام اصلاحگر بجان مردم مظلوم و نجيب ايران افتاده اند اينقدر مدارا ميكند.
  • مهدی IR ۰۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    0 1
    خیلی جالبه از رای خوب میگید ولی چشمان خود را بر این موضوع بسته اید
  • مهدی IR ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    0 1
    تا زخمی نباشد مگسی دور آن جمع نمیشود ،ببینید چه کسانی زخم ها را ایجاد کردند که جوانی که باید مشغول تحقیق و فعالیت و تجارت و ..... بدلیل نداشتن احساس امنیت و چشم اندازی از آینده به کف خیابان میآید
  • بهزاد فیروزی IR ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    1 2
    اگه یه جوون ایرانی 20 سال کار کنه و از همه تفریح و غذا و پوشاک مناسب خودش صرفه نظر کنه می تونه بعد از این 20 سال یه دونه پراید که هیج جای دنیا کسی سوارش نمیشه بخره.
  • ناشناش IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    0 1
    هر موقع میری در مغازه و میخای چیزی بخری میبینی گرون شده لا مذهب ثانیه میزنه و همه در حال فحاشی هستن حالا دنبال کسی میگردی بگه اغتشاش کار کیه
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    0 1
    این که میگین سوخت ارزان تر از همه جا ، کمترین مالیات و خلاصه در ارزان ترین جا زندگی می کنیم لطفا بفرمایید چرا حقوق یک کارمند تا آخر برج کفاف زندگیش رو نمیده و نهایتا تا 10 برج حقوق تمام میشه .
    • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
      0 0
      اینو از از افرادی که حداقل تحریم نیستند و دولتشان با درآمدهای گزاف و ثروتمند پورسانت پشت هم داده اما نگران آینده با این وضعیت هست چون نمیتونه ادامه بده و مانند نظر شما مردم همان کشورهای اروپائی هست که داد میزنند حقوق ما کفاف زندگی ما را نمیدهد باید بین سرما و گرسنگی یکی را انتخاب کنیم بپرسید
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    1 0
    چرا نیروهای انقلابی و نهادهای انقلابی انقدر در نمایش واقعیت جامعه و جهان ناتوان هستند که مردم از این ارازل حرف شنوی پیدا کردن .
  • علی IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    0 0
    خدا ریشه شونو بزنه.یا حجت ابن الحسن ریشه فتنه گر بکن.مکرو و مکرالله. وقاتلو هم حتی لا یکون فتنه .ویکون الدین کله لله......
  • US ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    0 0
    اگر نظر مرا كه سانسور ميكنيد براى چه ميخواهيد.اين هم يك عوام فريبى و غير اصولى است كه مرتكب ميشويد. من نظرم را دادم نصفش را سانسور كرديد.خجالت بكشيد. شما خودتان دشمن بى نام و نشان اين انقلاب و اين مردم هستيد . آن وقت خود را مدافع آزادى بيان معرفى ميكنيد.
  • US ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    0 0
    اگر نظر مرا كه سانسور ميكنيد براى چه ميخواهيد.اين هم يك عوام فريبى و غير اصولى است كه مرتكب ميشويد. من نظرم را دادم نصفش را سانسور كرديد.خجالت بكشيد. شما خودتان دشمن بى نام و نشان اين انقلاب و اين مردم هستيد . آن وقت خود را مدافع آزادى بيان معرفى ميكنيد.
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    0 0
    باید مسئولین نالایق و بی کفایتی که به خائنین، فتنه گران و سلبریتی های مفت خور باج می دهند شناسایی و یک به یک بازخواست و مجازات شوند. این بی عرضه ها باید زده شوند و دور ریخته شوند. جای درنگ نیست ای خون و جان به وطن داده ها، ای جانبر کفان ایران و اسلام. بپاخیزیم.
  • نادر IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    0 0
    انشاالله این نبوده باشد که مردم مشغول شوند تا اروپا یخ بزند واقتصاد ما کمی تکان بخورد،
  • محمد IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    0 0
    در سیرترین کشور جهان.
  • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    0 0
    اصلاح طلبان ، گمراه و مریدان شیطانند اینان باید از صفحه سیاسی اخراج و بخاطر خیانت به ایران محاکمه شوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس