واعظ آشتیانی با انتقاد از فدراسیون فوتبال: حق را در روز روشن ضایع می‌کنند/ ورزشی‌ها نگویند چرا چانه ورزش کوچک است

مدیرفوتبالی کشورمان گفت: چون دنیا مصاف ما با آمریکا را سیاسی می بیند قطعا اطمینان دارم که بازیکنان ما با روحیه مضاعف در این مسابقه حاضر می شوند.

به گزارش مشرق، امیررضا واعظ آشتیانی، مدیر اسبق فوتبالی کشورمان در گفتگو با مشرق، درباره پیروزی تیم ملی مقابل ولز و دلایل اصلی آن اظهار داشت: در هر جامعه و هر گروهی که ممکن است این گروه ها ورزشی هم باشند، هر زمانی که اتحاد و همدلی در آنها ایجاد شود همراه با موفقیت خواهد بود. در واقع رمز موفقیت یک تشکیلات به اتحاد و همدلی آنهاست.

وی افزود: تیم فوتبال کشورمان در جام جهانی با همدلی و اتحادی که در خودشان ایجاد کردند نشان دادند به دنبال کسب موفقیت هستند و مهم این است که جامعه از آنها رضایت داشته باشد.

مفهوم پیام رهبر "وطن‌پرستی" ملی‌پوشان فوتبال بود/ بازیکنان خوب می‌دانند دنیا مصاف ما و آمریکا را سیاسی می‌بیند

این مدیر ورزشی کشورمان خاطرنشان کرد: همین که قاطبه مردم از عملکرد فوتبالیست های کشورمان راضی بودند و موفقیتشان را ارج نهادند، اتفاق خوبی بود. لذا فکر می کنم که دعای خیر مردم بدرقه راه آنها بود. دعای خیر شهدای انقلاب اسلامی هم شامل حال این بچه ها شد و مطمئناً تا زمانی که در مسیر ارزش‌های انقلاب گام بردارند قطعاً از پشتوانه بسیار بزرگی برخوردار خواهند بود. حتی در زندگی شخصی شان.

وی تاکید کرد: باور من بر این است که جدا از بحث اتحاد و همدلی، دعا کردن قاطبه مردم نیز در اتحادی که بین بازیکنان تیم ملی ایجاد شد بی‌تاثیر نبوده است. همه این عوامل دست به دست هم دادند تا عزت به این بچه ها ارزانی شود فقط امیدوارم در مسیری که گام برمی‌دارند یاد خدا باشند، یاد ارزش های انقلاب باشند، یاد شهدا باشند و کسانی که برای سرافرازی مملکت از جانشان گذشتند را فراموش نکنند.

مفهوم پیام رهبر "وطن‌پرستی" ملی‌پوشان فوتبال بود/ بازیکنان خوب می‌دانند دنیا مصاف ما و آمریکا را سیاسی می‌بیند

واعظی آشتیانی در این باره که چه اتفاقی افتاد اعضای تیم ملی که تاقبل از بازی اول زیر فشار رسانه ها و فضای مجازی کم روحیه مقابل انگلیس ظاهر شدند در دیدار دوم تا این حد سرحال و قبراق به مسابقه دوم رفتند، توضیح داد: بر این اعتقادم که خود بچه ها به این باور رسیدند که در درجه اول برای سربلندی کشورشان بجنگند و برای ملت کشورشان تلاش کنند. نکته دیگر این بود که متوجه شدند این رقابتها برای خودشان هم به لحاظ فنی بسیار حائز اهمیت است تا در آن موفقیت حاصل کنند چون جام جهانی جای نمایش بازیکنان طراز اول است.

وی ادامه داد: در واقع در میدان جام جهانی بازیکنان قیمت گذاری هم می شوند و یک نوع بازاریابی و بازیابی مجدد برای بازیکنانی است که در این عرصه فعالیت می کنند. لذا برای خودشان هم اثربخش بود. فارغ از اینکه انسجام، وحدت، دعای خیر و تلاش بازیکنان را نمی توان نادیده گرفت جام جهانی به لحاظ ارزش گذاری حتی برای سرمربی تیم هم تاثیر گذار است.

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال تصریح کرد: از آنجایی که ورزش یک اقتصاد در دنیای صنعت به حساب می‌آید ابزارهای آن هم ارزش گذاری می شوند. ابزارهای فوتبال اعم از بازیکنان، مربیان و عوامل دیگرش که در این زمینه فعالیت می کند در جام جهانی به درستی قیمت گذاری می شوند.

مفهوم پیام رهبر "وطن‌پرستی" ملی‌پوشان فوتبال بود/ بازیکنان خوب می‌دانند دنیا مصاف ما و آمریکا را سیاسی می‌بیند

واعظی آشتیانی در پاسخ به این پرسش مشرق که رهبر معظم انقلاب نیز اقدام موفقیت‌آمیز بازیکنان تیم ملی فوتبال در دیدار دوم را عامل روشنی چشم ملت عنوان کردند و این موضوع در آستانه بازی با تیم آمریکا چه تاثیری می تواند روی ملی پوشان داشته باشد، توضیح داد: همین قدر که مقام معظم رهبری، رییس جمهور و مسئولان عالی رتبه کشورمان از بچه‌ها قدردانی کردند موجب دلگرمی بازیکنان است. این که مشخص می کند فوتبالیست های کشورمان قبل از هر چیز، وطن‌پرست هستند. این وطن پرستی نکته خیلی مهمی است. نکته دوم این است که هیچگاه حاضر نیستند به اتحاد و انسجام شان خدشه ای وارد شود و نکته دیگری اینکه به هر جهت ورزش و جایگاه جام جهانی و حتی المپیک ها سیاسی هم در دنیا دارند.

مفهوم پیام رهبر "وطن‌پرستی" ملی‌پوشان فوتبال بود/ بازیکنان خوب می‌دانند دنیا مصاف ما و آمریکا را سیاسی می‌بیند

وی خاطر نشان کرد: در واقع دشمنان جمهوری اسلامی می خواستند از جام جهانی بر علیه جمهوری ما استفاده کنند اما این اتفاق نیفتاد بلکه آنچه را که آنها خواب دیده بودن سرابی بیش برایشان نبود و تیرشان به سنگ خورد.

این مقام مسئول سابق در فوتبال کشورمان اضافه کرد: خدا را شکر که با دعای خیر مردم و حمایت های رهبر معظم و متولیان امور کشورمان فکر می‌کنم دیدار با آمریکا یک دیدار بسیار حساس خواهد بود. چرا که آمریکایی‌ها و البته کل دنیا این دیدار را سیاسی تلقی می کند. چون دنیا این بازی را سیاسی می بیند قطعا اطمینان دارم که بازیکنان ما با روحیه مضاعف در این مسابقه حاضر شوند. ضمن اینکه فراموش نکرده ایم در سال ۱۹۹۸ فرانسه تیم ملی ما این تیم را شکست داده و بچه های ما باید با تأسی از آن مسابقه به دنبال تکرار آن و تاریخ سازی دوباره هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • میثم IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    3 1
    دمت گرم گل گفتی
    • عبدالله مومن IR ۰۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
      2 0
      خداپرست. وطن را نمی پرستد. زیرا شرک است خداپرست. وطن دوست است.
  • نادر IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    4 1
    این وسط فوتبالیستها بیشتر سود میکنن چون قیمتشون بالاتر و باشگاهایشان بهتر میشه البته باعث شادی مردم هم میشن
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    0 0
    فوتبال قهرمانی
    • IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
      0 0
      تمامه؟
  • IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    0 2
    پرچم جمهوری اسلامی را نمیخام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس