.

نماینده ایران در اجلاس مجمع کشورهای عضو دیوان بین المللی کیفری، تحریم‌های ایالات متحده آمریکا را که مانع تحقیق این نهاد درباره جنایات ارتکابی واشنگتن شده است، محکوم کرد.

به گزارش مشرق، ناصر آسیایی‌پور رایزن حقوقی وزارت امور خارجه روز سه‌شنبه در بیست و یکمین اجلاس مجمع کشورهای عضو دیوان بین المللی کیفری آخرین مواضع کشورمان در خصوص دیوان را تشریح کرد.

وی ضمن محکوم کردن تحریم‌های غیرقانونی برخی کشورها علیه نهادهای بین المللی و جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت که آمریکا با هدف ارعاب دیوان و جلوگیری از تحقیق بیشتر این نهاد درباره جنایات ارتکابی اتباع آمریکایی و متحدان این کشور، تحریم های نامشروع و غیرقانونی علیه دیوان بین المللی کیفری و مقامات عالی‌رتبه آن وضع کرده است که این سیاستی قلدرمابانه است. آمریکا سال هاست که سیاست های سلطه طلبانه خود از جمله علیه ملت ایران را تحمیل می‌کند.

آسیایی‌پور با اشاره به وضعیت های مطروحه نزد دیوان از جمله وضعیت افغانستان و فلسطین تاکید کرد که دیوان باید این دو پرونده را به صورتی جامع مورد بررسی قرار دهد و همه مجرمین را به پیشگاه عدالت بسپارد.

پیش از این، دفتر دادستانی دیوان پیرو تحقیقات به عمل آمده در وضعیت های فلسطین و افغانستان تایید کرد که نیروهای مسلح رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی و نیروهای نظامی و امنیتی آمریکا در افغانستان مرتکب جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت شده‌ اند.

بیست و یکمین اجلاس مجمع اعضای دیوان بین المللی کیفری ۱۳ تا ۱۸ آذر ماه ۱۴۰۱ در شهر لاهه، هلند برگزار می شود و جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو ناظر در آن شرکت می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حاجی ازجوبشور قم IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    0 0
    منم آمریکا رو محکوم میکنم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس