آبمیوه

اگر شماهم فکر میکنید که نوشیدن زیاد آب میوه برای سلامتی مفید است سخت در اشتباه اید زیرا نوشیدن زیاد آبمیوه مضرات زیادی برای سلامتی بدن دارد.

به گزارش مشرق، خیلی ها فکر می کنند که خوردنِ آب میوه همیشه برای بدن مفید است؛ اما باید در نظر داشته باشید که گاهی اوقات مصرف آن مضراتی هم دارد و به خاطر همین نباید زیاده‌ روی کرد. آب میوه حاوی ویتامین و مواد معدنی است؛ اما اگر بخواهید آن را زیاد استفاده کنید، ممکن است مشکل ساز باشد و از طرفی هم منظور ما این نیست که آبمیوه را به طور کل از رژیم غذایی خود حذف کنید.

در واقع آبمیوه خالص ۱۰۰ درصد بدون هیچ قندِ اضافه ای می تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد؛ اما شاید مصرف زیاد از حد آن آسیب زننده هم باشد؛ زیرا وقتی که آب میوه می نوشید، ممکن است دیگر تمایل به مصرف خودِ میوه نداشته باشید و همانطور که می دانید خودِ میوه فواید بیشتری دارد، فیبر رژیمی آن بیشتر است و سطح کلسترول را کم می کند و خطر ابتلا به بیماری‌ های قلبی را هم کاهش خواهد داد.
افزایش سطح قند خون

وقتی که آب میوه می خورید، قند طبیعی موجود در میوه بیشتر جذب بدن می‌ شود و همین ممکن است عاملی برای افزایش سطح قند خون هم باشد. افرادی که به دیابت مبتلا هستند، باید از مواد غذایی استفاده کنند که شاخص گلایسمیک در آن ها پایین است و آبمیوه هم شاخص گلایسمیک بالایی دارد که برای افراد دیابتی مضر است و وضعیت آن ها را بدتر می کند.
افزایش سرعت جذبِ ویتامین و مواد معدنی

آب میوه سرشار از ویتامین و مواد معدنی است و همزمان قند خون را هم بالا می برد. آبمیوه هایی مانند آب پرتقال و آب سیب، ویتامین سی دارند که میزانِ جذب را بالا می برند و باعث کاهش التهاب و تقویت سیستم ایمنی می شوند؛ همچنین حاوی کلسیم و آهن هم هست که به تراکم استخوان کمک می کند اما همه اینها کالری بالایی را وارد بدن می کنند و به خاطر همین توصیه می شود که به جای آب میوه؛ از مواد مغذی دیگر استفاده کنید.
کاهش سطح فیبر

شاید بخواهید که آبمیوه را جایگزین یک میوه کامل کنید، در صورتی که در چنین وضعیتی سطح فیبر بدن تان کاهش پیدا می کند؛ چرا که آبمیوه به اندازه میوه فیبر ندارد.
اضافه وزن

آبمیوه کالری بالایی دارد و اگر آن را زیاد استفاده کنید، باعث اضافه وزن تان می شود و در نتیجه یکی از مضرات استفاده روزانه آن؛ همین اضافه وزن غیر قابل کنترل است.
آسیب به دندان ها

مصرف زیاد آب میوه به خاطر قند بالایی که دارد، ممکن است باعث پوسیدگی دندان شود و حساسیت به خوردن چیز های سرد، داغ و نوشیدنی های شیرین را هم بالا می برد و باعث زرد شدن دندان شده و خطر پوسیدگی را هم افزایش می دهد.

منبع: ایسکانیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    25 2
    درپاسخ به سوال بالا:به دلیل گرانی میوه سکته قلبی ومغزی همزمان درانتظارخواهدبود!
    • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      0 0
      😂😂👌
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    16 3
    آبمیوه گیر برای بیمار کردن انسان و حذف منافع میوه ها ساخته شد. سوداگری و سودجویی از ابزارهای مرتبط با انسان در جهان وجود دارد.
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    7 2
    آبمیوه خواص میوه را ندارد و فقط قند بالا به بدن وارد می کند و قند بالا همیشه مخرب سلولها بوده است.
    • بشار عبدالواحد IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      1 8
      گفتن چرت جایز نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس