کد خبر 1452399
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴
خط ویژه| اشتراک نظر کرباسچی و BBC فارسی درباره حاج قاسم/ اعتراض «صدای آمریکا» به بازداشت خبرنگاران اصلاح طلب

گویا رسانه های ضدایرانی از جمله بی بی سی فارسی و برخی رسانه های داخلی از جمله روزنامه هم میهن عملا در یک سنگر قرار گرفته و همدیگر را نیز پوشش می دهند.

به گزارش مشرق،گویا رسانه های ضدایرانی از جمله بی بی سی فارسی و برخی رسانه های داخلی از جمله روزنامه هم میهن عملا در یک سنگر قرار گرفته و همدیگر را نیز پوشش می دهند.

*******

اشتراک نظر کرباسچی و BBC فارسی درباره حاج قاسم

«غلامحسین کرباسچی» فعال اصلاح طلب در دوران تصدی شهرداری تهران در اوایل دهه ۷۰، روزنامه همشهری را راه اندازی کرد. بنابر مستندات موجود یکی از برنامه های مستمری که از طریق این روزنامه دنبال می شد، استحاله فرهنگی و ایدئولوژی زدایی از ساحت جامعه ایران بود.

او در دهه های بعد با انتشار مطبوعات زنجیره ای تحت نام گروه رسانه ای «هم میهن» همین روند را ادامه داد. برای نمونه در دی ماه ۹۳ مجله فرانسوی «شارلی ابدو» در اقدامی مسبوق به سابقه به ساحت مقدس پیامبر رحمت حضرت محمد(ص) توهین کرد. این اقدام با اعتراض مسلمانان در سراسر جهان مواجه شد. در همان مقطع روزنامه اصلاح طلب «مردم امروز»- به سردبیری محمد قوچانی از فعالین رسانه ای نزدیک به کرباسچی، در اقدامی تأمل برانگیز همزمان با توهین و هتاکی نشریه شارلی ابدو علیه پیامبراعظم (ص)، تیتر اول خود را به یک کارگردان غربی اختصاص داد و در تیتری درشت نوشت «من هم شارلی هستم»! این اقدام با اعتراض گسترده مردم مواجه شد.

 اشتراک نظر کرباسچی و BBC فارسی درباره حاج قاسم

شخص کرباسچی نیز بارها اظهارات توهین آمیزی را بیان کرده بود. برای نمونه در اردیبهشت ۹۶ وی در ستاد انتخاباتی روحانی در اظهارنظری تأمل برانگیز با توهین به مدافعان حرم گفت:«نزنید این حرف‌ها را؛ غیرت دینی آیا این است که به اسم حالا دفاع از حرم و فلان و این‌ها . آقا جان! ما هم دلمان می‌خواهد در سوریه و لبنان و یمن و همه این‌جا صلح برقرار شود. دفاع از مظلوم شود. شیعیان آن‌جا تقویت بشوند. ولی آیا این کار فقط با پول دادن و اسلحه خریدن و کشتن و زدن این‌ها حاصل می‌شود؟ این دولت با غیرت دینی می‌گوید که بگذارید ما از توان دیپلماسی برای حل مسائل منطقه استفاده کنیم. توان دیپلماسی بزرگان دیپلماسی که شش ابرقدرت را جلوی خودش بنشاند و بزرگ‌ترین مسئله تحریم که شورای امنیت بوده را حل بکند می‌تواند با توان دیپلماسی بیاید این مسائل را حل کند.»

 اشتراک نظر کرباسچی و BBC فارسی درباره حاج قاسم

حالا این روزها روزنامه هم میهن- به مدیریت کرباسچی- با دهن کجی به مردم، به هیچ عنوان به سالگرد شهادت حاج قاسم نپرداخته و همچنین مراسم عظیم و باشکوه سالگرد شهادت سردار سلیمانی در تهران، کرمان و اقصی نقاط کشور و سایر کشورهای جهان را سانسور کرد.

 اشتراک نظر کرباسچی و BBC فارسی درباره حاج قاسم

جالب اینجاست که پس از واکنش منفی افکارعمومی به اقدام تأمل برانگیز روزنامه هم میهن، بی بی سی فارسی وارد میدان شده و به دفاع تمام قد از این روزنامه اصلاح طلب پرداخته است. گویا رسانه های ضدایرانی از جمله بی بی سی فارسی و برخی رسانه های داخلی از جمله روزنامه هم میهن عملا در یک سنگر قرار گرفته و همدیگر را نیز پوشش می دهند!

اعتراض «صدای آمریکا» به بازداشت خبرنگاران اصلاح طلب

صدای آمریکا در مطلبی با عنوان «افزایش فشار بر روزنامه‌نگاران؛ مهدی قدیمی و میلاد علوی بازداشت شدند» نوشت: «در ادامه موج فشارها بر روزنامه‌نگاران در ایران، مهدی قدیمی و میلاد علوی، دو روزنامه‌نگار شناخته‌شده، بازداشت شدند.منابع خبری از ایران روز دوشنبه ۱۲ دی گزارش دادند که مهدی قدیمی، روزنامه‌نگار باسابقه ایران، روز یک‌شنبه در فردیس استان البرز، در خانه والدینش بازداشت شد.جزئیات بیشتری از جمله نهاد بازداشت‌کننده و یا علت بازداشت او در دست نیست.»

 اشتراک نظر کرباسچی و BBC فارسی درباره حاج قاسم


این رسانه ضدایرانی در ادامه نوشت:«همچنین در روز یک‌شنبه میلاد علوی، خبرنگار روزنامه شرق، روز یک‌شنبه ۱۱ دی پس از حضور در دادسرای اوین بازداشت شده است. بازداشت این روزنامه‌نگاران واکنش‌های گسترده‌ای را در رسانه‌های اجتماعی برانگیخته است.. پروانه سلحشوری، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی، در توییت‌هایی با اشاره به بازداشت این دو روزنامه‌نگار، نوشت که بارها هشدار داده است اما «گوش شنوایی نبود و همیشه برخوردهای امنیتی به راهکارهای اجتماعی ترجیح داده شد.» به گفته خانم سلحشوری، «سبک حکمرانی» جمهوری اسلامی «مشکل دارد»، چرا که «صدای متخصصان، خاموش» می‌شود و «با منتقدان و معترضان برخورد قهرآمیز» صورت می‌گیرد.»

 اشتراک نظر کرباسچی و BBC فارسی درباره حاج قاسم

پیش از این نیز رسانه هایی از جمله بی بی سی فارسی و اینترنشنال به بازداشت خبرنگاران اصلاح طلب اعتراض کرده بودند. این واکنش ها به شدت سوال برانگیز است. سوال اصلی این است که آیا خبرنگاران مذکور، به نیابت از رسانه های معاند در ایران فعالیت می کرده اند؟! نقش مدیران رسانه های اصلاح طلب در این خصوص چیست؟! آیا با قصور و تقصیر مدیران رسانه های اصلاح طلب برخورد می شود؟!

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 25
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی افصحی IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    0 0
    امام خامنه‌ای در وصف اصلاح طلبان فاسد از جمله کرباسچی به آن ها صفت «رشوه گیر»دادند! قوچانی یا کرباسچی، الیاس حضرتی یا پروانه سلحشوری فرقی نمی کند همه این اختلاسگران و فاسدان با رشوه گیری از دشمن علیه ارزش های دینی و نماد های اجتماعی وارد چانه زنی کثیف با انگلیس خبیث و یا شیطان بزرگ آمریکا می شوند. این اختلاسگران و رشوه گیران برای تسهیل در اعمال شنیع اشان کمپانی های خبر پراکنی و خبر سازی هم سو با دشمنان خبیث را از راه پول های به غارت برده و یا رشوه های درشتی که از دشمنان ستانده اند ،همواره دشمنان را در اعمال خباثت علیه انقلاب اسلامی امیدورار تر ساخته اند. این جماعت در چنین ایامی به عنوان دهه مقاومت،به جای پرداختن به بزرگ پرچمدار عزت و شرف ایران و اسلام حاج قاسم سلیمانی ،به پوشش خبری امثال دو مزدور نفوذی در کسوت جاسوس خبرنگار پرداخته اند که ده ها مثل این دو خبرنگار بازداشتی الآن در رسانه های دشمن و غرب وحشی به بردگی خبر سازی علیه انقلاب اسلامی مشغولند و همه هم پیشتر در رسانه های دزدان اصلاح طلب به جاسوسی مشغول بوده اند!در واقع می توان گفت مزدوران رسانه های فارسی زبان فراری از کشور بخش خارجی شناعت خبری و رسانه ای اصلاح طلبان فاسد ند و به همین خاطر یک هموسویی مطلق بین این ها برقرار است. زمانی امام خامنه‌ای فرموده بود که بسیاری از روزنامه ها به پایگاه دشمن تبدیل شده اند و امروزه می بینیم همان ها مزدور رسانه ای بی بی سی فارسی، سعودی اینترنشنال و.... شده اند. در این بین آن چه که نباید مغفول بماند نفش امثال کرباسچی دزد اختلاسگر است که کانون های مزدور پروری برای غرب وحشی را با پوشش روزنامه نگاری همواره مدیریت کرده و می کنند. یقین داریم بالاخره کرباسچی و امثال این فرد شیاد، روزی چوب همه خباثت های هود را خواهند خورد.
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    7 6
    چرا پلمپ نمیشود!!! اینها مزدور انگلیس هستند. با رمز ارز زندگی میگذرانند.
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    1 1
    لعنت بر هرچی اصلاح طلب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس