دستگیری ۱۰ دلال ارز در پایتخت/ سارقان مدرسه حین سرقت دستگیر شدند

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با اشاره به اجرای طرح‌های مبارزه با اخلالگران بازار ارز توسط پلیس امنیت اقتصادی، گفت: ۱۰ نفر از دلالان ارزی در اجرای این طرح شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش مشرق، سرهنگ هدایت بهرامی با اشاره به اجرای طرح‌های مبارزه با اخلالگران بازار ارز توسط پلیس امنیت اقتصادی از کشف بیش از ۴۳ هزار و ۵۴۰ واحد انواع ارز از دلالان دستگیر شده خبر داد و افزود: ارزش تقریبی ارزهای کشف شده معادل هشت میلیارد ریال ارزیابی می‌شود.

بهرامی اظهارداشت: یک دستگاه کامیون حامل بلوریجات قاچاق در مسیر جاده قدیم تهران - قم نیز متوقف و تعداد ۱۲ هزار و ۳۴۸ قلم بلوریجات به ارزش حدود پنج میلیارد ریال کشف شد.

دستگیری عامل اغفال دختر نوجوان با تلاش شبانه روزی پلیس آگاهی

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری عامل اغفال دختر نوجوان در مرکز تهران خبر داد.

سرهنگ علی ولیپور گودرزی اظهار داشت: دی سال جاری، زن میانسالی به اداره چهارم پلیس آگاهی مراجعه کرد و مدعی شد دختر ۱۴ ساله‌ام چندی قبل از سوی پسری اغفال شده و از خانه ما در همدان فرار کرده اما این در حالی بود که یکی از بستگان، دخترم و این پسر جوان را در یکی از خیابان‌های جنوب تهران مشاهده کرده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: بنابر حساسیت موضوع تیمی زبده از کارآگاهان اداره چهارم پلیس آگاهی راهی خیابان موردنظر شدند و با شیوه‌های کشف نوین جرم خیابان‌هایی که دختر و پسر جوان تردد داشته‌اند را شناسایی کردند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: کارآگاهان در گام بعدی با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و تجزیه و تحلیل‌های اطلاعاتی هویت پسر جوان را شناسایی کردند و متوجه شدند این ۲ نفر قصد دارند به شهرهای شمالی کشور بروند.

ولیپور گودرزی اضافه کرد: کارآگاهان پس از دریافت این اطلاعات مهم و با توجه به احتمال وقوع جنایت، به صورت شبانه‌روزی تحقیقات ویژه را ادامه دادند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن مخفیگاه متهم را در مرکز تهران شناسایی کردند.

وی افزود: کارآگاهان اداره چهارم پلیس آگاهی با هماهنگی‌های لازم با مقام قضایی راهی محل مورد نظر شدند و پسر جوان را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و دختر نوجوان را در یکی از اتاق‌های مخفیگاه یادشده پیدا کردند.

ولیپور گودرزی ادامه داد: متهم پس از انتقال به اداره چهارم پلیس آگاهی در تحقیقات ابتدایی به جرم اغفال دختر نوجوان به بهانه ازدواج و زندگی در استان‌های شمالی کشور و فروش طلاهای وی اعتراف کرد.

کشف بیش از ۳۰ قبضه انواع سلاح در تهران

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از کشف بیش از ۳۰ قبضه انواع سلاح در تهران در یک عملیاتی پلیسی خبر داد.

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای اظهار داشت: در پی شکایت‌های مردمی و تماس با فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر اینکه فردی در محله نبرد اقدام به تیراندازی به سمت مردم می‌کند که یکی از ساکنین مجتمع نیز دچار جراحت شده تیم عملیات کلانتری این محل سریعا جهت بررسی موضوع وارد عمل شده و به نشانی اعلامی اعزام شدند.

وی گفت: بررسی‌های اولیه نشان از این داشت متهم ۴۱ ساله با ساخت انواع سلاح دست ساز از قبیل کوکتل مولوتوف و تفنگ ساچمه ای اقدام به نا امن کردن فضای مجتمع و ترساندن مردم می‌کند.

این مقام انتظامی ادامه داد: متهم پس از مشاهده ماموران از محل متواری که با هوشمندی ماموران پس از تعقیب و گریز ۱۰ دقیقه‌ای زمین گیر و دستگیر می شود و در بررسی اولیه از وی یک سلاح ساچمه‌ای دست ساز و تعدادی تیر ساچمه ای کشف می شود و پس از اخذ مجوز از مقام قضائی و ورود به مخفیگاه وی هفت قبضه سلاح دست ساز دیگر، یک اسلحه بادی، باتوم، دینامیت دست ساز، ۲ عدد تیر کمان مخصوص پرتاب کوکتل مولوتوف، تعداد زیادی سلاح سرد، چهار عدد کوکتل مولوتوف و تعداد زیادی تیر جنگی در مجموع به تعداد ۳۰ قبضه انواع سلاح کشف شد.

وی افزود: متهم دارای سوابق متعدد و تحمل حبس در زندان است و در خصوص موارد کشف شده نیز اعتراف کرده است که همه این سلاح های دست ساز را در منزل ساخته است.

۱۹ جوان شهرستانی در دام شرکت‌های هرمی

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری ۱۹ جوان ساکن شهرستان که در شرکت‌های هرمی فعالیت داشتند خبر داد و گفت: در این عملیات پلیسی ۲ سرشاخه اصلی این شرکت هرمی نیز دستگیر شدند.

سرهنگ علی ولیپور گودرزی گفت: با دریافت چند پرونده مشابه از شهرستان‌های شرقی کشور به پلیس آگاهی تهران بزرگ موضوع برای رسیدگی تخصصی به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران ارجاع شد.

وی افزود: در بررسی اولیه پرونده‌ها باتوجه به اظهارات شاکیان مبنی بر اینکه فرزندانشان برای کار در شرکتی به تهران آمده و چند روزی است پاسخگو تماس نیستند مشخص شد افراد در دام شرکت‌های هرمی گرفتار شدند.

این مقام انتظامی پلیس پایتخت تصریح کرد: کارآگاهان اداره چهاردهم با بهره‌گیری از اقدامات پلیسی و اطلاعاتی دفتراین شرکت هرمی در محدوده غرب تهران شناسایی کردند.

وی ادامه داد: کارآگاهان در گام بعدی با هماهنگی قضایی در یک عملیات پلیسی ۲۱ جوان از اعضای این شرکت را بازداشت و به اداره چهاردهم منتقل کردند.

ولیپور گودرزی اضافه کرد: در تحقیقات اولیه مشخص شد تعداد ۲ نفر از افراد دستگیر شده به عنوان سرشاخه این جرم هستند و مابقی توسط این دو نفر به طرز ماهرانه با عنوان کار در شرکت‌های خصوصی و کسب درآمد بالا با وعده‌های پوشالی به تهران کشانده شدند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: با توجه به دستگیری سرشاخه‌های شرکت هرمی موسوم به کیونت متهمان اصلی با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی برای تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره چهاردهم قرار گرفتند.

سارقان مدرسه حین سرقت دستگیر شد

سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارقان مدرسه حین سرقت در محله خزانه خبر داد و گفت: سارقان حین سرقت در محل دستگیر شدند.

سرهنگ امیر هوشنگ امیری گفت: به دنبال اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر حضور سارقان در مدرسه‌ای در محله خزانه، عملیات کلانتری این محل برای بررسی موضوع به نشانی اعلامی اعزام شدند.

وی افزود: ماموران با حضور در محل طرح مهار سارقان را عملیاتی و متهمان که با مشاهده ماموران از دیوار به داخل کوچه پریده و متواری شدند را در یک تعقیب و گریز دستگیر کردند؛ از سارقان ۲۵ تا ۴۱ ساله، نزدیک به ۳۰ عدد ابزار آلات مخصوص سرقت و تعدادی لوازم سرقتی که از مدرسه سرقت کرده بودند کشف شد.

سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: متهمان در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت اعتراف و اظهار کردند با اطمینان از خالی بودن مدرسه و عدم حضور دانش آموزان در محل سرقت‌ها را انجام می‌دادند.

وی با اشاره به اینکه تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهمان و دستگیری متهم متواری شده ادامه دارد، افزود: متهمان به ۱۰ فقره سرقت مشابه اعتراف کردند همچنین آنها به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
    3 0
    ساختار اقتصادی، معیوب و دلّال پروره و‌ فایده ای ندارد. اقتصاد پایَش مشکل داره. مگه ۳۴ بود و دستگیر شدن، ثابت موند؟ شد ۴۰
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
    1 0
    هی بگیرین وببندین ولی دلار کارخودش رو میکنه کشور باسرعت نوردرحال سقوطه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس