پایان شرارت در خاورشهر/ دستگیری مأموران قلابی پایتخت

طی ۲۴ ساعت گذشته در نقاط مختلف تهران حوادثی رخ داد که مأموران انتظامی در آن نقش آفرینی کردند. در بسته اخبار پلیسی شهر مهم‌ترین حوادث را بخوانید.

به گزارش مشرق، ظرف دیروز و امروز و در نقاط مختلف شهر تهران، حوادثی رخ داده است که در این بسته خبری آنها را مرور می‌کنیم.

پایان شرارت اراذل و اوباش در "خاورشهر"

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری ۴ نفر ازاراذل و اوباش که با استفاده از سلاح سرد اقدام به عربده‌کشی، شرارت و درگیری می‌کردند؛ خبر داد.

سرهنگ حسینعلی ابن علی با بیان اینکه رفتارهای اراذل و اوباش باعث تشویش اذهان عمومی و القا حس ناامنی در جامعه می‌شود؛ به نارضایتی مردم در این رابطه اشاره کرد و اظهار داشت: پلیس با جدیت با برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی مقابله و تحت هیچ شرایطی اجازه نمی‌دهد افرادی نظم و امنیت جامعه را برهم بزنند.

وی در ادامه با اشاره به دستگیری اراذل و اوباش با اقتدار و هوشمندی مأموران پلیس خاور شهر، افزود: در پی خبری مبنی بر درگیری با سلاح سرد و عربده کشی تعدادی اراذل و اوباش در محدوده"خاور شهر"، و متواری شدن آنها عوامل کلانتری ۱۷۷ این فرماندهی با اقدامات اطلاعاتی و استفاده از بانک مجرمین موفق به شناسایی هویت و محل حضور متهمان شدند.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان ری گفت: روز گذشته در عملیات مقتدرانه و هوشمندانه پلیس ۴ نفر از اراذل و اوباش که با استفاده از سلاح سرد اقدام به تخریب اموال شهروندان، عربده کشی، شرارت و درگیری نموده و باعث اخلال در نظم عمومی و برهم زدن امنیت و آرامش مردم شده بودند؛ دستگیر و از آنان یک قبضه سلاح سرد (چاقو) کشف شد.

اخاذی مأموران قلابی در پایتخت

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای که با معرفی خود به عنوان پلیس از شهروندان اخاذی می‌کردند، خبر داد.

سرهنگ محمد معظمی گودرزی گفت: در پی افزایش سرقت و اخاذی از شهروندان با عنوان مأمور پلیس در محله" ابوسعید" تهران توسط ۲ نفر مأمور نما رسیدگی به موضوع و دستگیری سارقان در دستور کار عملیات کلانتری ۱۱۲ این محل قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مأموران در تحقیقات و پی جویی انتظامی هویت و مخفیگاه متهمان را شناسایی کردند افزود: مأموران پس از اخذ مجوزهای قضائی در یک عملیات منسجم و ضربتی هر دو متهم را در زمانی که قصد ورود به مخفیگاهشان را داشتند، دستگیر کردند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: در بررسی اولیه از متهمان یک دستگاه بی سیم و تجهیزات پلیسی کشف و در تحقیقات اولیه به جرم خود و اخاذی از شهروندان با عنوان پلیس اعتراف و تا کنون سه نفر از مال باختگان شناسایی و به کلانتری مراجعه کردند.

گودرزی در پایان با اشاره به اینکه شهروندان در صورت مواجهه با چنین مواردی سریعاً با پلیس ۱۱۰ تماس حاصل نمایند، خاطر نشان کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف جزئیات پرونده و جرایم احتمالی متهمان ادامه دارد.

سرقت از خانه‌های شمال تهران

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از انهدام باند ۳ نفره سارقان منزل در شمال تهران و اعتراف به ۱۰ فقره سرقت، خبر داد.

سرهنگ کارآگاه " علی ولیپور گودرزی " اظهار کرد: در پی وقوع سرقت‌های سریالی از خانه‌های شهروندان در شمال تهران موضوع رسیدگی تخصصی به پرونده در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان در نخستین گام راهی صحنه‌های وقوع جرم شدند و با شیوه‌های نوین کشف جرم پی بردند ۳ سارق حرفه‌ای با ۳ دستگاه خودروی سواری خانه‌های موردنظر را شناسایی و در یک زمان مناسب با تخریب درب اقدام به سرقت اموال با ارزش خانه کرده و متواری شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: کارآگاهان در گام بعدی با اقدامات اطلاعاتی و روش‌های علمی، مخفیگاه متهمان را در استان البرز و شهر تهران شناسایی و پس از کسب مجوزهای لازم از مرجع قضائی آنها را در یک عملیات غافلگیرانه و هماهنگ دستگیر کردند.

سرهنگ گودرزی با بیان اینکه از مخفیگاه آنها تعداد زیادی اموال به سرقت رفته کشف شد، ادامه داد: متهمان در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر ۱۰ فقره سرقت از خانه‌های شهروندان در شمال تهران اعتراف و عنوان کردند تعداد زیادی از اموال به سرقت رفته را به مالخری فروخته‌اند.

رئیس پلیس آگاهی تهران با بیان اینکه در این عملیات از مخفیگاه متهمان پول، طلاجات، لپ‌تاپ، تلفن‌همراه و لوازم خانه کشف شد، ادامه داد: کارآگاهان پس از دریافت این اطلاعات مهم، مالخر اموال مسروقه را نیز دستگیر کردند که وی نیز به جرم خود در تحقیقات پلیسی معترف شد.

سرهنگ گودرزی گفت: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهمان برای کشف جرایم احتمالی و شناسایی سایر مال باختگان در اختیار کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

به گفته این مقام انتظامی ارزش اموال به سرقت رفته توسط کارشناسان بیش از ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
    0 0
    اول اون بالادستی ها و دانه درشت ها رو دستگیر کنند تا ابد همش اخبار دستگیری خنده داره و گریه داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس