دستگیری عاملان وحشت در محله مهرآباد/اعتراف به ۶ فقره سرقت احشام

پلیس تهران در شبانه روز گذشته موفق شده نسبت به دستگیری عاملان وحشت در محله مهرآباد و دستگیری سارق موبایل و...، اقدام کند که در بسته خبری پلیس، آنها را مرور می کنیم.

به گزارش مشرق، ظرف دیروز و امروز و در نقاط مختلف شهر تهران، حوادثی رخ داده است که در این بسته خبری آنها را مرور می کنیم.

عاملان رعب و وحشت در محله مهرآباد دستگیر شدند

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری ۲ تن از عاملان اصلی ایجاد درگیری و رعب و وحشت در محله مهرآباد تهران خبر داد و گفت: متهمان در یک عملیات پلیسی دستگیر شدند.

سرهنگ پیمان لطیفی افزود: روز گذشته در پی ایجاد رعب و وحشت و زخمی شدن ۲ نفر از شهروندان توسط تعدادی از اراذل و اوباش در محله "مهرآباد جنوبی" تهران گشت انتظامی کلانتری به آدرس اعلامی اعزام شدند.

وی با بیان اینکه مأموران سریعاً در محل حاضر و نفراتی را با در دست داشتن سلاح سرد و قمه در حال عربده کشی مشاهده کردند افزود: در یک عملیات ضربتی و منسجم پلیسی، ۲ نفر از عاملان اصلی این درگیری و ایجاد رعب و وحشت دستگیرکردند و شهروندان زخمی برای مداوا به بیمارستان منتقل شدند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در این عملیات پلیسی از متهمان ۴ قبضه سلاح سرد کشف شد که در تحقیقات اولیه پلیسی اعتراف کردند که از این سلاح‌ها برای زورگیری و ایجاد رعب و وحشت استفاده می کرده اند.

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری تهران در پایان با اشاره به اعتراف متهمان به چند فقره زورگیری و ایجاد رعب و و حشت در محله مهرآباد خاطر نشان کرد: امنیت شهروندان خط قرمز پلیس است و با مخلان نظم و امنیت به جد برخورد خواهد شد.

هشدار پلیس به واحدهای صنفی متخلف

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس اطلاعات تهران بزرگ ساعات کاری مجاز صنوف در سه ماهه چهارم سال را اعلام کرد.

سرهنگ نادر مرادی با اشاره به تغییر ساعت فعالیت صنوف در نیمه دوم سال گفت: ساعت کاری اصناف در نیمه دوم سال تغییر کرده و با یک ساعت کاهش، ساعت خاموشی ۲۴ خواهد بود.

وی با بیان اینکه جهت رفاه حال شهروندان و تأمین امنیت اصناف میزان گشت‌های پلیس در شب‌های زمستان افزایش پیدا کرده، افزود: برخی از اصناف از جمله طلافروشی‌ها و صرافی‌ها ساعت کاری مشخصی دارند و مالکان مابقی اصناف از جمله اغذیه فروشی‌ها، فروشگاه‌ها و … باید به ساعت خاموشی توجه داشته و ساعت ۲۴ ساعت تعطیلی اصناف در این نیمه از سال خواهد بود.

مرادی با بیان اینکه فعالیت برخی از کسب و کارها در ساعت پایانی شب موجب آزار و اذیت شهروندان شده، اظهار کرد: آهنگری‌ها، صافکاری‌ها و به اصطلاح اسپرتی های خودرو از جمله مواردی هستند که بیشترین میزان شکایت از آنها به پلیس اعلام شده است.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس اطلاعات تهران بزرگ ادامه داد: صنوفی مانند داروخانه‌های شبانه روزی، تعویض روغنی و … که قصد فعالیت شبانه روزی دارند باید حتماً درخواست خود را از طریق صنف مربوطه ثبت کرده و در ادامه نیز پلیس اماکن با انجام بررسی‌های لازم، مجوزهای مربوطه را برای فعالیت شبانه روزی آنان صادر خواهد کرد.

سرهنگ مرادی تاکید کرد: با توجه به اطلاع رسانی‌های بسیار در مورد ساعات خاموشی صنوف در شهر تهران متأسفانه بعضی از صنوف به این اخطارها بی توجه و بی تفاوت بوده و فعالیت‌های خود را تا پاسی از شب ادامه می‌دهند، که در جهت رفاه حال شهروندان این واحدهای صنفی پلمب خواهند شد.

وی همچنین از همکاری صنوف با پلیس قدردانی کرد گفت: خوشبختانه اکثریت صنوف همکاری خوب و سازنده‌ای با پلیس اماکن داشته و به توصیه‌های پلیس توجه کافی را داشته اند که من لازم می دانم ازآنان تشکر کنم.

انهدام باند سارقان محتویات خودرو

سرهنگ جلیل موقوفه ای رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری اعضای باند ۵ نفره باند سارقان محتویات خودرو در غرب تهران و کشف بیش از ۱۰۰ قلم انواع لوازم سرقتی از مخفیگاه آنان خبر داد و گفت: در پی افزایش سرقت محتویات خودرو در محله "مهرآباد" تهران رسیدگی به موضوع و دستگیری سارق یا سارقان را تیمی از مأموران کلانتری ۱۱۹ این محل بر عهده گرفته و تحقیقات میدانی را آغاز کردند.

وی با اینکه مأموران در تحقیقات و پی جویی های انتظامی هویت و مخفیگاه متهمان را شناسایی کردند افزود: تیم مجربی از مأموران پس از اخذ مجوز قضائی با اطمینان از حضور متهمان به مخفیگاه آنان مراجعه و در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه ۵ متهم را در محل دستگیر و در بررسی اولیه از این مکان تعداد ۱۰۰ قلم انواع لوازم سرقتی اعم از لاستیک، رینگ، ضبط و باند خودرو کشف شد.

این مقام پلیسی ادامه داد: متهمان ۲۱ الی ۵۴ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت محتویات خودرو با همدستی یکدیگر معترف و کارشناسان ارزش اموال کشف شده را بیش از ۴ میلیارد ریال اعلام کردند که تعدادی از مال باختگان شناسایی شدند.

سرهنگ موقوفه‌ای با اشاره به تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهمان خاطرنشان کرد: متهمان در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

کشف ۱۳ فقره موبایل قاپی

جانشین رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری موبایل قاپ حرفه‌ای پس از یک عملیات پلیسی خبر داد و گفت: متهم تا کنون به ۱۳ فقره سرقت مشابه معترف شده اند.

سرهنگ محمد قاسم طرهانی افزود: در پی افزایش سرقت تلفن همراه شهروندان در محله ونک توسط موتورسیکلت رسیدگی به موضوع و دستگیری سارق را تیمی از مأموران کلانتری این محل بر عهده گرفتند و گشت زنی‌های هدفمند افزایش یافت.

وی با بیان اینکه مأموران در تحقیقات و پی جویی های انتظامی مشخصات متهم و ساعات حضور وی را شناسایی کردند افزود: روز گذشته در حال گشت زنی در نقاط و ساعات حضور متهمان در محله ونک موتورسیکلت با همان مشخصات را در حال زاغ زنی شهروندان مشاهده کردند و سریعاً وارد عمل شده که متهم با مشاهده خودروی پلیس به سرعت از محل متواری که در یک تعقیب و گریز و با درایت مأموران متهم زمین گیر و دستگیر شد.

جانشین پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: در بررسی اولیه از متهم یک قبضه سلاح سرد و۴ دستگاه تلفن همراه سرقتی کشف و متهم ۳۵ ساله در تحقیقات اولیه به جرم انتسابی و سرقت تلفن همراه به روش موبایل قاپی و زورگیری با تهدید سلاح سرد در تهران و۱۳ فقره سرقت مشابه معترف شد که مال باختگان شناسایی شدند.

سرهنگ طرهانی در پایان با اشاره به ادامه تحقیقات پلیسی برای کشف جرایم احتمالی متهمان در پایان خاطر نشان کرد: متهم به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف توتون‌های قاچاق در تهران

سرهنگ رسول بهرامی ارشد سرکلانتر دهم پلیس پیشگیری پایتخت از کشف بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ بسته تنباکوخارجی قاچاق خبر داد و گفت: عوامل گشت کلانتری ۱۷۱ شهید مصطفی خمینی، حین گشت زنی در محدوده کلانتری، به راننده یک دستگاه خودروی پژو نقره‌ای رنگ مشکوک که متهم با مشاهده مأموران از محل متواری می‌شود که پس از دقایقی تعقیب و گریز در نهایت با ایجاد طرح مهار پلیسی خودرو متوقف و راننده آن دستگیر می‌شود.

وی افزود: در بازرسی از داخل خودرو، ۳ هزار و ۵۳۰ بسته تنباکو های لوکس خارجی فاقد بارنامه و مجوزهای قانونی کشف شد.

سرکلانتر دهم پلیس پیشگیری تهران با اشاره به اینکه متهم به قاچاق بودن کالای کشف شده معترف شد، ادامه داد: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را حدود ۳ میلیارد ریال براورد کردند.

سرهنگ بهرامی ارشد با اشاره به اینکه پلیس با این قاچاقچیان برخورد خواهد کرد در پایان خاطر نشان کرد: پرونده قضائی در این خصوص تشکیل و متهم به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف ۱۵ فقره موبایل قاپی

سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری۲موبایل قاپ حرفه‌ای پس از یک عملیات پلیسی خبر داد و گفت: متهمان تا کنون به ۱۵ فقره سرقت مشابه معترف شده اند.

سرهنگ کیومرث حسنوند افزود: در پی افزایش سرقت تلفن همراه شهروندان در محله ونک توسط موتورسیکلت دو ترک رسیدگی به موضوع و دستگیری سارقان را تیمی از مأموران کلانتری این محل بر عهده گرفتند و تحقیقات میدانی را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه مأموران در تحقیقات و پی جویی های انتظامی مشخصات متهمان و ساعات حضور آنان را شناسایی کردند افزود: روز گذشته در حال گشت زنی در نقاط و ساعات حضور متهمان در محله موتورسیکلت دو ترک با همان مشخصات را در حال زاغ زنی شهروندان مشاهده کردند و سریعاً وارد عمل شده که متهمان با روئیت خودروی پلیس به سرعت از محل متواری که در یک تعقیب و گریز و با درایت مأموران هر دو متهم دستگیر شدند.

سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: در بررسی اولیه از متهمان دو قبضه سلاح سرد (قمه) یک عدد افشانه دفاع شخصی و دو دستگاه تلفن همراه سرقتی کشف و متهمان ۲۵ و ۳۵ ساله در تحقیقات اولیه به جرم انتسابی و سرقت تلفن همراه به روش موبایل قاپی و زورگیری با تهدید سلاح سرد در تهران و ۱۵ فقره سرقت مشابه معترف شدند که مال باختگان شناسایی شدند.

سرهنگ حسنوند در پایان با اشاره به ادامه تحقیقات پلیسی برای کشف جرایم احتمالی متهمان در پایان خاطر نشان کرد: متهمان به مرجع قضائی معرفی شدند.

اعتراف به ۶ فقره سرقت احشام

سرهنگ دوستعلی جلیلیان فرماندهی انتظامی شهرستان ری از دستگیری سارق احشام محدوده جاده "ری - ورامین" توسط کلانتری ۲۱۱ این فرماندهی با اعتراف به ۶ فقره سرقت، خبر داد و گفت: در پی وقوع یک فقره سرقت احشام در محدوده جاده "ری - ورامین"، موضوع به صورت ویژه در دستور مأموران کلانتری ۲۱۱ قلعه نو قرار گرفت.

وی افزود: مأموران با انجام کارهای اطلاعاتی و سرنخ‌های بدست آمده مخفیگاه سارق را در محدوده میدان "نماز" شهر ری شناسایی و در یک عملیات ضربتی وی را دستگیر کردند.

سرهنگ جلیلیان تصریح کرد: متهم دستگیرشده در مواجهه با ادله و مستندات پلیس به ۶ فقره سرقت احشام اعتراف و با شناسایی مال باختگان، دامداران به کلانتری دعوت شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی، خاطرنشان کرد: کوتاهی در استفاده از وسایل و تجهیزات حفاظتی مناسب برای نگهداری احشام از عوامل زمینه‌ساز بروز سرقت احشام می‌باشد، لذا دامداران ضمن توجه ویژه به توصیه‌های پلیسی همواره نکات مهم را در پیشگیری از سرقت جدی بگیرند.

توقیف ۳ خودرو سواری گذر موقت متخلف در تهران

سرهنگ نوراله خادم رئیس پلیس راه تهران بزرگ از توقیف ۳ دستگاه خودرو سواری متخلف در آزاد راه تهران-قم خبر داد و گفت: در اجرای طرح سراسری گشت زنی‌ها انتظامی و کنترل تردد خودروها، عصر گذشته تیم‌های نامحسوس پلیس راه فاتب در محور آزاد راه "تهران-قم" ۳ دستگاه خودور سواری که با سرعت غیر مجاز با لایی کشیدن در بین خودروها تردد داشتند مشاهده کردند.

وی عنوان کرد: بلافاصله طرح مهار و توقیف خودروها عملیاتی و هر ۳ دستگاه خودروی مذکور را که نظم عمومی محور را برهم زده بودند، توقیف شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت: بررسی‌های اولیه نشان از این داشت، این ۳ دستگاه با پلاک انتظامی گذر موقت در حال کورس گذاشتن با یکدیگر بودند که توسط گشت انتظامی پلیس راه مشاهده شده اند.

رئیس پلیس راه تهران با تاکید بر اینکه این نوع تخلف‌ها نظم عمومی آزادراه‌ها را بر هم می‌کند و ورود خسارت مالی و جانی برای سایر رانندگان متصور است، افزود: این خودروها به مدت ۷۲ ساعت توقیف و به پارکینگ انتقال یافتند.

رمز گشایی از ۶ پرونده سرقت منزل

سرهنگ دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری یک سارق حرفه‌ای و سابقه دار منزل در محدوده شهر ری به همراه ۱۰ شاکی، خبر داد و گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در محدوده شهر ری، رسیدگی موضوع در دستور کار کلانتری شهر ری قرار گرفت.

وی افزود: تیم عملیات کلانتری ۱۳۱ شهرری در نتیجه تحقیقات و بررسی‌های انجام شده و تجزیه و تحلیل اخبار و اطلاعات واصله موفق به شناسایی هویت سارق شدند.

سرهنگ جلیلیان با بیان اینکه مشخصات ظاهری سارق به واحدهای گشت کلانتری داده شد، ابراز داشت: عوامل کلانتری با گشت زنی‌های هدفمند و هوشمندانه در نقاط جرم خیز سارق را مشاهده و در یک عملیات ضربتی وی را دستگیر و در بازدید از متهم ابزار آلات مربوطه نیز کشف و متهم به کلانتری انتقال یافت.

فرمانده انتظامی شهرستان ری در پایان اظهار داشت: متهم در بازجویی‌ها و تحقیقات به عمل آمده به بزه ارتکابی معترف و در این خصوص تا کنون ۱۰ مال باخته متهم را شناسایی کرده اند که پس از تکمیل تحقیقات نهایی تحویل مراجع قضائی و با قرار مناسبت روانه زندان شدند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    3 0
    تشکر وسپاس از فراجا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس