دستگیری گسترده سارقین موتور و خودرو در روزهای پایان سال

طی ۲۴ ساعت گذشته در نقاط مختلف تهران حوادثی رخ داد که مأموران انتظامی در آن نقش آفرینی کردند. در بسته اخبار پلیسی شهر مهم‌ترین حوادث را بخوانید.

به گزارش مشرق، رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف کالای قاچاق به ارزش ۷۰ میلیارد ریال در یک کارگاه مخروبه در محدوده خیابان شهید رجایی خبر داد.

کالاهای قاچاق ۷۰ میلیاردی در تهران کشف شد

سرهنگ هدایت بهرامی در تشریح جزئیات این خبر، بیان داشت: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی استان تهران با اقدامات فنی و تخصصی پلیسی موفق به کشف یک انبار کالا دپوی کالای قاچاق در محدوده خیابان "شهید رجایی" شده و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار داده اند.

وی با بیان اینکه تحقیقات پلیسی نشان از این داشت که مالک یک کارگاه مخروبه محل کارگاه را به دپوی کالای قاچاق تبدیل کرده است، افزود: مأموران این پلیس با هماهنگی قضائی به محل مورد نظر مراجعه و در بررسی‌های بیشتر از محل مذکور، ۱۲ هزار و ۹۶۰ عدد قرص بدنسازی، ۵۵۰ ثوب پوشاک، ۵ هزار و ۲۹۹ کیلوگرم پودر بدنسازی، ۱۳ هزار و ۳۰۰ عدد لوازم جانبی موبایل، ۵۶۱ جفت کتانی قاچاق و فاقد هرگونه مدارک گمرکی را کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ ابراز داشت: با هماهنگی قضائی اموال کشف شده توقیف و برای بررسی‌های بیشتر در اختیار سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی تهران قرار گرفت.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در این رابطه یک متهم دستگیر شد، ابراز داشت: کارشناسان ارزش ریالی کالاهای قاچاق را ۷۰ میلیارد ریال برآورد کرده اند.

پایان راه سارقان موبایل قاپ در یافت آباد

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری ۲ موبایل قاپ و کشف ۵ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ پیمان لطیفی گفت: در اجرای طرح مبارزه با موبایل قاپان، روز گذشته تیم عملیات کلانتری ۱۵۱ یافت آباد در حال گشت‌زنی به صورت نامحسوس در سطح حوزه استحفاظی بودند که به راکب و ترک نشین موتورسیکلتی فاقد پلاک مشکوک شدند و به صورت نامحسوس آنان را زیر نظر گرفتند.

وی با بیان اینکه متهمان که قصد سرقت موبایل یکی از شهروندان را داشتند متوجه حضور مأموران می‌شوند افزود: عملیات مهار سارقان آغاز و پس از مدتی تعقیب و گریز موتورسیکلت سارقان به زمین برخورد و متهمان به صورت پیاده از محل متواری می‌شوند.

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به اینکه متهمان با استفاده از سلاح سرد قصد حمله به مأموران را داشتند تصریح کرد: در یک عملیات پلیسی هر ۲ متهم خلع سلاح و دستگیر شدند.

این مقام انتظامی ادامه داد: از متهمان ۲ دستگاه گوشی مسروقه که به تازگی سرقت کرده بودند کشف شد و متهمان ۲۴ و۳۳ ساله به سرقت تلفن‌های همراه اعتراف کردند.

سرهنگ لطیفی با اشاره به اینکه با حضور به موقع و عملکرد مناسب و هوشمندانه پلیس باعث ناکام ماندن سارقان شد خاطر نشان کرد: متهمان به ۵ فقره سرقت معترف و تلاش برای شناسایی سایر جرایم احتمالی ادامه دارد.

دستگیری سارق تک رو موتورسیکلت در جنوب تهران

سرکلانتر هشتم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق حرفه‌ای و تک رو محله ابوسعید خبر داد.

سرهنگ حسین مافی با اعلام این خبر گفت: عملیات کلانتری ۱۱۲ ابوسعید حین گشت زنی در محله به یک دستگاه موتورسیکلت با پلاک مخدوش که در حال پرسه زنی بی هدف بوده مشکوک می‌شوند.

وی با بیان اینکه مأموران متهم را زیر نظر گرفته که مشاهده کردند به سمت خودروهای پارک شده رفته و در حال زاغ زنی آن‌ها می‌باشد افزود: سریعاً وارد عمل شده و در یک عملیات غافلگیرانه موتورسیکلت متوقف و متهم زمین گیر و دستگیر می‌شود که در استعلام شماره پلاک موتورسیکلت مشخص می‌شود سابقه سرقت دارد.

سرکلانتر هشتم پلیس پیشگیری ادامه داد: متهم ۳۱ ساله در تحقیقات اولیه به بزه انتسابی و سرقت موتورسیکلت و همچنین اقدام به سرقت محتویات خودروها معترف و مال باخته شناسایی شد.

سرهنگ مافی با اشاره به سوابق سرقت و تحمل حبس متهم در زندان در پایان خاطر نشان کرد: تحقیقات بیشتر جهت کشف جرایم احتمالی متهم ادامه دارد.

دستگیری سارقان خودرو

جانشین پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارقان خودرو در محله تهران نو و کشف خودرو سرقتی خبر داد.

سرهنگ محمدقاسم طرهانی با اعلام این خبر گفت: طی رصدهای تصویری صورت گرفته شبانه روزی پرسنل مرکز فرماندهی و کنترل پلیس پیشگیری از سطح شهر تهران یک دستگاه خودرو سواری با پلاک سرقتی در حال تردد در تهران نو را مشاهده و روئیت می‌کنند.

این مقام پلیسی افزود: طی اطلاعات به دست آمده مراتب به تیم مستقر در محل اعلام و محل تردد خودرو مشخص و تیم عملیاتی سرکلانتری یازدهم جهت دستگیری و توقیف خودرو وارد عمل می‌شود.

جانشین پلیس پیشگیری پایتخت تصریح کرد: تیم عملیاتی کلانتری تهران نو خودرو مذکور را با راننده و سرنشین در حال تردد مشاهده و سریعاً به سمت خودرو حرکت و دستور ایست داده شد که راننده با سرعت متواری که در یک تعقیب و گریز و شلیک تیر هوایی و تیر اندازی به سمت خودرو از تردد خودرو جلوگیری و راننده و سرنشین دستگیر و خودرو به پارکینگ منتقل شد.

سرهنگ طرهانی با بیان اینکه خودرو روز گذشته سرقت شده است در پایان خاطرنشان کرد: پرونده متهمان ۳۴ و ۵۰ ساله جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

دستگیری سارقان محتویات خودرو با خودروی سرقتی

سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری تهران از دستگیری سارقان حرفه‌ای محتویات خودرو حین سرقت خبر داد و گفت سارقان به همراه خودروی سرقتی دستگیر شدند.

سرهنگ کیومرث حسنوند گفت: تیم عملیاتی ضربتی سرکلانتری سوم در حال گشت زنی در محله سنایی به یک دستگاه خودروی سواری پراید با راننده و سرنشین که در کنار خودروهای پارک شده توقف کرده بود مشکوک می‌شوند.

وی با بیان اینکه مأموران متهمان را زیر نظر گرفتند، افزود: در همین حین مشاهده کردند سرنشین از خودرو پیاده و اقدام به باز کردن درب خودرو پارک شده کرد که مأموران سریعاً وارد عمل شده و با شلیک تیر هوایی در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه هر دو متهم دستگیر شدند.

سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به اینکه در بررسی به عمل آمده خودرو سابقه سرقت داشته و از داخل خودروی متهمان، ۱۰ دستگاه ضبط و باند و آمپیلی سرقتی کشف شد، ادامه داد: متهمان ۲۵ الی ۳۶ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت خودرو و ۱۰ فقره سرقت محتویات خودرو اعتراف کردند و مالباختگان شناسایی شدند.

حسنوند با بیان اینکه در این خصوص پرونده قضائی تشکیل و متهمان به مرجع قضائی معرفی شدند، خاطرنشان کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهمان ادامه دارد.

اعتراف سارق موبایل قاپ به ۱۰ فقره سرقت در شهر ری

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری سارق حرفه‌ای موبایل قاپ با ۱۰ فقره سرقت در شهرستان ری خبر داد.

سرهنگ حسینعلی ابن علی جانشین فرمانده انتظامی شهرستان ری بیان داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت تلفن همراه با روش قاپ‌زنی در محدوده شهرستان ری، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کلانتری ۱۳۱ این فرماندهی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مأموران در تحقیقات و پی جویی‌ها ی انتظامی مشخصات متهم و ساعات حضور وی را شناسایی کردند افزود: روز گذشته در حال گشت زنی در نقاط و ساعات حضور متهم در شهرری موتورسیکلت با همان مشخصات را در حال زاغ زنی شهروندان مشاهده و سریعاً وارد عمل شده که متهم با مشاهده خودروی پلیس به سرعت از محل متواری که در یک تعقیب و گریز و با درایت مأموران متهم زمین گیر و دستگیر شد.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان ری ادامه داد: در بررسی اولیه از متهم ۸ دستگاه تلفن همراه سرقتی کشف و متهم ۲۵ ساله در تحقیقات اولیه به جرم انتسابی و سرقت تلفن همراه به روش موبایل قاپی در شهرری و ۱۰ فقره سرقت مشابه معترف شد که تا کنون ۵ مال باخته شناسایی شده است.

سرهنگ ابن علی در پایان با اشاره به ادامه تحقیقات پلیسی برای کشف جرایم احتمالی متهم در پایان خاطر نشان کرد: متهم به مرجع قضائی معرفی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس