از دستگیری عاملان قمه‌کشی تا سرقت ۱۰ میلیاردی در شمال شهر

طی ۲۴ ساعت گذشته در نقاط مختلف کشور حوادثی رخ داد که مأموران انتظامی در آن نقش آفرینی کردند. در بسته اخبار پلیسی مهم‌ترین حوادث را بخوانید.

به گزارش مشرق، امروز و در نقاط مختلف کشور حوادثی به وقوع پیوسته است و در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

سرهنگ امیرهوشنگ امیری، سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق مغازه با اعتراف به ۲۰ فقره سرقت خبر داد و گفت: عملیات کلانتری ۱۱۷ جوادیه در رصدهای اطلاعاتی سارق مغازه‌ای را که در این محله مخفیگاهی برای خود تهیه کرده بود و پس از سرقت اموال مسروقه را به این محل انتقال می‌داد، شناسایی کردند.

سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری تهران با بیان اینکه با هماهنگی قضائی دستگیری سارق انجام شد، افزود: مأموران در یک عملیات غافلگیرانه متهم را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

وی خاطرنشان کرد: متهم ۳۵ ساله در تحقیقات پلیسی به ۲۰ فقره سرقت از مغازه اعتراف و در این خصوص شش شاکی شناسایی شدند و شناسایی دیگر مالباختگان در دستور کار قرار دارد.

امیری با اشاره به سوابق متعدد متهم و تحمل حبس در زندان در پایان خاطرنشان کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهم و شناسایی مال باختگان ادامه دارد.

دستگیری سارق اماکن خصوصی در شهرری

سرهنگ دوستعلی جلیلیان، فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری سارق اماکن خصوصی و کشف ۱۵ فقره سرقت، خبر داد و گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصی در محدوده شهر ری به دلیل حساسیت موضوع، تیم عملیات کلانتری ۱۳۱ این فرماندهی سریعاً وارد عمل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری افزود: در این راستا مأموران عملیات کلانتری با انجام شگردهای پلیسی و پایش دوربین‌های مداربسته محل حضور و هویت هر دو سارق را شناسایی و مشخص شد سارقان با یک دستگاه خودرو وانت پیکان اقدام به سرقت از انباری‌های منازل در محدوده شهرری می‌کنند.

وی با بیان اینکه هماهنگی‌های قضائی در این خصوص انجام پذیرفت، تصریح کرد: تیم عملیات کلانتری شهرری به محل اعزام و در یک عملیات ضربتی هر دو متهم را دستگیر و به کلانتری منتقل کردند.

از دستگیری عاملان قمه‌کشی تا سرقت ۱۰ میلیاردی در شمال شهر

جلیلیان اظهار کرد: متهمان در بازجویی‌های پلیسی تا کنون به ۱۵ فقره سرقت مشاعات اعتراف که متهمان پس از تشکیل پرونده به پلیس آگاهی شهرستان ری برای کشف سایر جرایم احتمالی منتقل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری عنوان کرد: هشدارهای پلیس را در خصوص پیشگیری از سرقت جدی گرفته و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک مراتب را سریعاً به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

دستگیری عاملان درگیری و ایجاد ضرب و جرح شهروندان

سرهنگ دوستعلی جلیلیان، فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری عاملان درگیری و ایجاد ضرب و جرح تعدادی از شهروندان در میدان معلم شهر ری، خبر داد و گفت: به‌دنبال اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره نزاع و درگیری و ایجاد رعب و وحشت و ضرب و جرح تعدادی از شهروندان در میدان معلم شهر ری بلافاصله مأموران کلانتری ۱۳۱ شهرری جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری افزود: پس از حضور مأموران کلانتری ۱۳۱ در محل مشاهده شد که دو نفر با استفاده از سلاح سرد (قمه) اقدام به درگیری و ضرب و جرح شهروندان کرده که موجب ایجاد تنش و برهم زدن آسایش اهالی آن منطقه شده‌اند.

وی بیان کرد: با حضور به موقع و مقتدرانه پلیس هر دو متهم که قصد فرار را داشتند در یک تعقیب و گریز دستگیر و تعدادی سلاح سرد (قمه) و یک عدد افشانه اشک آور از منازعان کشف شد.

وی همچنین از معرفی افراد دستگیر شده به دستگاه قضائی جهت سیر مراحل قانونی لازم خبر داد.

پایان راه قاچاقچی سلاح سرد

سرهنگ محمدقاسم طرهانی، جانشین پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری یک فروشنده سلاح سرد و کشف ۲۱ قبضه سلاح سرد خبر داد و گفت: مأموران کلانتری ۱۱۹ مهرآباد با اشرافیت و هوشمندی خود مطلع شدند فردی قصد دارد تعدادی سلاح سرد را که از یکی از شهرهای شرقی کشور به تهران وارد کرده را به فروش برساند که بلافاصله موضوع را در دستور کار قرار دادند.

جانشین پلیس پیشگیری تهران بزرگ خاطرنشان کرد: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی و با اشرافیت اطلاعاتی دقیق پلیس به محل فروش سلاح مراجعه و پس از زمین‌گیر و دستگیر کردن متهم، در بازرسی از محل تعداد ۲۱ قبضه سلاح سرد و تعداد زیادی آلات و ادوات غیر مجاز کشف شد. همچنین متهم به بزه انتسابی و اقدام به فروش سلاح سرد معترف شد.

از دستگیری عاملان قمه‌کشی تا سرقت ۱۰ میلیاردی در شمال شهر

وی در پایان با اشاره به اینکه متهم با تشکیل پرونده قضائی به مرجع قضائی تحویل شد، گفت: امنیت مردم خط قرمز پلیس می‌باشد و پلیس با مخلان امنیت با تمام ظرفیت خود مقابله می‌کند.

اعتراف به زورگیری از زن جوان در شمال تهران

سرهنگ کارآگاه سعید دالوند، فرمانده پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت از کشف یک فقره زورگیری از زن جوان در پرونده مرد سارق خبر داد و گفت: دی ماه جاری، رسیدگی به پرونده مرد جوانی که از یک خانه در شمال شهر تهران اقدام به سرقتی نافرجام کرده بود، در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی قرار گرفت.

فرمانده پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت افزود: تحقیقات ابتدایی کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی نشان داد، مرد جوان که در گفتار کلامی ناتوان است هنگام سرقت و شکاندن قفل درب یک خانه در تجریش بوده که توسط همسایه‌ها مشاهده و زمین‌گیر شده و مردم وی را به کلانتری محل تحویل دادند که متهم با دستور مقام قضائی برای کشف جرایم احتمالی و شناسایی سایر مالباختگان در اختیار کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران قرار گرفته است.

فرمانده پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه متهم دارای سوابق متعدد کیفری است، ادامه داد: در بررسی‌های اولیه یک دستگاه لپ‌تاپ از کوله پشتی متهم کشف شد که اقدامات اطلاعاتی نشان می‌داد، لپ‌تاپ مورد نظر برای یک زن بوده که در شمال تهران به سرقت رفته است.

از دستگیری عاملان قمه‌کشی تا سرقت ۱۰ میلیاردی در شمال شهر

دالوند گفت: تحقیقات بیشتر کارآگاهان پایگاه یکم این پلیس مشخص کرد، چند روز قبل مرد جوان با چاقو به صاحب لپ‌تاپ در شمال تهران حمله کرد و پس از ضرب و جرح وحشیانه وی اقدام به سرقت اموال با ارزش از جمله (کیف پول، تلفن‌همراه و لپ‌تاپ) کرده است.

وی عنوان کرد: تحقیقات همچنان ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی پی بردند، متهم از یک خانه در شمال تهران با شگرد تخریب قفل درب مقدار زیادی پول و طلا سرقت کرده است.

وی با بیان اینکه مالباختگان پس از مراجعه به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران متهم را شناسایی کردند، اظهار کرد: سارق حرفه‌ای که در ابتدا منکر هرگونه سرقت بود پس از مشاهده شواهد و مدارک موجود به جرم خود مبنی بر زورگیری از زن جوان و یک فقره سرقت منزل در شمال تهران به ارزش تقریبی ۱۰ میلیارد ریال اعتراف کرد.

دالوند در پایان خاطرنشان کرد: متهم پس از اعترافاتش برای سیر مراحل قانونی و تحقیقات بیشتر به مرجع قضائی معرفی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس