دلهره در استرالیا در پی گم شدن کپسول ۸میلیمتری حاوی رادیواکتیو

به‌دنبال مفقود شدن یک محفظه حاوی مقادیر «قابل توجه» رادیواکیتو در استرالیای غربی، مقامات این کشور هشدار بهداشتی صادر کردند.

به گزارش مشرق، اندی رابرتسون، مقام ارشد بهداشتی استرالیای غربی با اشاره به مفقود شدن یک محفظه کوچک حاوی مقادیر «قابل توجه» مواد رادیواکتیو، ضمن اعلام وضعیت اضطراری از مردم خواست تا در صورت پیدا کردن این شیء، از آن فاصله بگیرند.

رابرتسون گفت: این محفظه (کپسول) به عنوان یک منبع ساطع‌کننده تشعشعات، اشعه بِتا و گاما ساطع می‌کند. بنابراین اگر با این محفظه در تماس بوده یا نزدیک آن شوید، یا به آسیب پوستی دچار یا به عنوان یکی از اثر بلندمدت، به سرطان مبتلا خواهید شد.

محفظه مورد نظر یک شی‌ء کوچک با عرض ۶ و ارتفاع ۸ میلیمتر و کوچک‌تر از سکه ۱۰ سِنتی استرالیا است. گفته می‌شود احتمالاً این شی‌ء از کامیونی که در بزرگراه ۱۴۰۰ کیلومتری واقع شده بین یک معدن در نزدیکی شهر نیومان در بخش شمالی استرالیای غربی و یک ایستگاه قطار در نزدیک شهر «پرث»، به بیرون پرتاب شده است.

در حال حاضر مقامات از دارندگان وسایل نقلیه خواسته‌اند تا لاستیک خودروهای خود را بررسی کنند. معاونت آتشنشانی و خدمات اورژانسی استرالیا اعلام کرده که این محفظه برای ساخت سلاح قابل استفاده نیست اما همچنان خطرناک است. گفته می‌شود این شیء دهم ژانویه (۲۰ دی) گم شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    12 1
    هزاران بومی در استرالیا رو قتل عام کردین انشالله خودتون از صفحه روزگار محو بشوید شهرک نشین های کثیف.
    • مصر IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
      1 0
      یه کپسول اندازه یه سکه حاوی رادیو اکتیو از درون یه کامیون به بزرگراه پرتاب شده؟! بالاخره چی شد؟ گم شده یا راننده از ماشینش بیرون انداخته؟! اصلا چرا یه راننده کامیون باید همچین کپسولی تو داشبوردش داشته باشه؟! مگه هالیووده؟!!! مردم بدبخت رو بترسونید تا بهتون پناه بیارن!!
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    19 0
    آژانس کجا تشریف داری؟ آقای گروسی خوابی یا تو راه ایرانی؟
    • IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
      2 0
      اون که مسئله خاصی نیست!!! اونها فقط ما را دوست دارند و نمیخواهند گزندی به ما برسه وگرنه در استرالیا یا رژیم موقت صهیونیستی و یا امریکا اینها نگران نمی‌شوند اگر مردمش سقط شوند چه به دست پلیس یا اورانیوم و...
  • DE ۰۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    2 0
    آتیشش بزنند تا ۵۰۰ سال گرما تولید میکند و برای اشغالگران انگلیسی منبع عظیمی از آتش خواد بود که ایشالا به جانشان بیافتد.
  • IR ۰۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    1 0
    ۲۰ دی گم شده، الان به فکر اشعه افتادن؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس