کد خبر 1460870
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱
نیکی هیلی: دست به کار شوید/ پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران از ضعف‌های بایدن است

نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل رسماً نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آتی آمریکا و رقیب «دونالد ترامپ» در انتخابات ۲۰۲۴ شد.

به گزارش مشرق، «نیکی هیلی» نماینه سابق آمریکا در سازمان ملل در دوران ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» از تاریخ ۱۵ فوریه (۲۶ بهمن ماه) رسماً رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده آمریکا را آغاز می‌کند و به اولین رقیب جمهوری‌خواه ترامپ در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تبدیل خواهد شد.

روزنامه آمریکایی «یو اس ای تودی» در گزارشی در این خصوص نوشت، چندین منابع نزدیک به هیلی که از برنامه‌های وی آگاهی دارند، خبر نامزدی وی در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده آمریکا را اعلام کرند.

بر اساس این گزارش، چندین هفته است که نیکی هیلی به کنایه و به طور غیرمستقیم از تصمیم خود برای مشارکت در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اشاره‌هایی کرده بود به طوریکه اخیراً در یک ویدئویی که در صفحه توییتری خود منتشر کرده بود، گفت: «زمان رهبری نسل جدید رسیده است».

منابع آگاه در حالی که خواستند نامشان فاش نشود، به روزنامه یو اس ای تودی گفتند که مشاوران هیلی در حال برنامه‌ریزی یک مراسم برای ۱۵ فوریه در «چارلستون» ایالت «کارولینای جنوبی» هستند تا نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل رسماً‌ نامزدی خود را در آن‌جا اعلام کند.

پیش از این، هیلی در ویدئوی توییتری خود گفته بود: «من و خانواده ام در ۱۵ فوریه اعلامیه بزرگی برای به اشتراک گذاشتن با شما داریم! و بله، قطعاً یک روز عالی در کارولینای جنوبی خواهد بود!»

هیلی که همچون بسیاری دیگر از جمهوری‌خواهان آمریکا مثل ترامپ مواضعی بسیار تند در قبال جمهوری اسلامی ایران دارد و پیش از این نیز در سخنانی با انتقاد از سیاست‌های دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در قبال ایران گفته بود: «اگر بایدن در بازگرداندن ما به توافق ایران موفق شود، به شما یک قول خواهم داد. رئیس‌جمهور بعدی (نیکی هیلی) در روز اول ریاست‌جمهوری، آن را پاره خواهد کرد».

جمهوری‌خواهان به خصوص ترامپ از زمان دوران ریاست‌جمهوری «باراک اوباما» مواضع بسیار تندی در قبال برنامه هسته‌ای ایران و توافق هسته‌ای اتخاذ کردند و ترامپ در همان روز اول ریاست‌جمهوری خود، به صورت یکجانبه برجام را ترک کرد و فشارهای حداکثری علیه جمهوری اسلامی را به امید تسلیم شدن ایران در پیش گرفت که در نهایت نتیجه‌ای در برنداشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • حسین IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    3 2
    پتیاره.
  • محمد IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    0 0
    عجببب
  • US ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    0 0
    ریس جمهور خودتی و بس!!! سناتورهای افراطی و نژاد پرست حتما از توی هندی اطاعت امر خواهند کرد!زررررشک
  • روجا IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    1 0
    ماچه سگ تروریست عفریته قاتل بیرحم...
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    0 0
    احتمال داره بایدن نشه
  • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
    1 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس